Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-24, 13:03 

Dołączył(a): 2012-10-15, 09:56
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: DU NUBIRA
Elektronika: 4gasII Plus
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: ---
Dysze: ---
Pojemność: 1600
Moc: 106
Rok Produkcji: 1999
Witajcie!

Ciekawi mnie Was pomysł na zebranie map. Niestety w mojej okolicy nie mam zbytnio dłuższej trasy by zebrać mapy, stąd znalazłem max 5km drogi prostej na której mogę pojeździć z latopem na nogach.

Czy jeśli skasuję mapy i zacznę ruszać to powinienem to robić płynnie spokojnie,do max 3,5tys. czy raczej kręcić silnik do wysokich obrotów? Jeśli już pojawi się piąty bieg to znów manewrować obrotami od najniższych do najwyższych czy utrzymywać się w granicy 2,5tyś i lekko przyśpieszać i hamować silnikiem? Boje się, jedynie o to że braknie mi tej trasy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-24, 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Ja stroiłem ostatnio na odcinku 4km :)
Ważne, aby ruch uliczny był minimalny, aby nikt ci nie przeszkadzał.

Przyśpieszałem tak jak to normalnie robię. A potem 4 bieg i utrzymywałem 2000 obrotów, w powrocie 2500 obrotów, potem 3000. Przełączyłem na LPG i tak w kółko. Aż mapki się pokryły.
Potem wyzerowałem obie mapki, zrobiłem ponownie parę okrążeń przy takich samych obciążeniach i warunkach. Mapki się pokryły, więc wróciłem do domu :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-24, 19:36 

Dołączył(a): 2012-10-15, 09:56
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: DU NUBIRA
Elektronika: 4gasII Plus
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: ---
Dysze: ---
Pojemność: 1600
Moc: 106
Rok Produkcji: 1999
Bardzo dziękuję za informację :) Niech znajdę okolice gdzie będę mógł przejechać prostą trasę to wypróbuje ten sposob :) Na tamtej drodze kopia jakieś rury :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 15:42 

Dołączył(a): 2012-10-15, 09:56
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: DU NUBIRA
Elektronika: 4gasII Plus
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: ---
Dysze: ---
Pojemność: 1600
Moc: 106
Rok Produkcji: 1999
Jeżdże i jeżdże i nie jestem w stanie zebrać 100% mapy paliwowej. Za to gazowa zbiera się szybko. Dodam więcej, że po kilku próbach nastawiania mnożnika prawie pokryły mi się mapy! Niebawem efekty przedstawie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 16:35 

Dołączył(a): 2012-02-16, 01:11
Posty: 597

Pomógł: 165 razy

Auto: Laguna/Laguna
Elektronika: G3/G3
Wtryskiwacze: BARRACUDA/RedValdemar
Reduktor: Silver/Silver
Dysze: BEZ/2.1
Pojemność: 1948/1998
Moc: 140/115
Kod Nadwozia: K56M/K56L
Kod Silnika: N7Q/F3R
Ja przy zbieraniu map pomagam sobie hamulcem ręcznym lub nożnym :)
Generalnie chodzi o to, by obroty były w pożądanym zakresie (zależnie od sterownika możesz sobie wybrać zakres, w którym mapki chcesz zbierać), a obciążenie zmieniało się od najmniejszego do największego (ale nie za szybko - by silnik zdołał ustabilizować sobie korekty, a sterownik zorientował się, że warunki są już stabilne i odnotował punkty na osiach współrzędnych).

Pomaga też jazda z laptopem i obserwowanie obrotów widzianych przez sterownik (nie zawsze pokrywają się dokładnie z tymi na obrotomierzu), jak i obciążeń, przy których brakuje Ci punktów. Wygląda to tak, że jedziesz np. na IV biegu i utrzymujesz stałą prędkość obrotową (zależnie od potrzeb - np. 2000-2500rpm). W miejscu gdzie chcesz zebrać punkt musisz wygenerować odpowiednie obciążenie silnika, poprzez manewracje gazem i hamulcem (ale zachowując stałą prędkość obrotową). Stan taki utrzymujesz przez chwilę, aż punkt odnotuje się w pożądanym miejscu.

Metoda ta pozwala na szybkie zebranie obu map w zbliżonych warunkach (temperatura, ciśnienie, wilgotność), jednak hamulcem trzeba operować z umiarem, by nie spalić klocków/tarcz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 19:46 

Dołączył(a): 2012-10-15, 09:56
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: DU NUBIRA
Elektronika: 4gasII Plus
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: ---
Dysze: ---
Pojemność: 1600
Moc: 106
Rok Produkcji: 1999
Kurcze zabawne jest to, że przejechałem tą samą trasę tak samo, i benzyna zebrała się niezbyt, a gaz prawie cały :D Lepsze jest to, że dziś do pracy przejechałem 10km na benzynie i kombinowałem jak się dało a zebrało tylko 38% a kolejne 20km przejechałem już bez laptopa na gazie i zebrało 100%. Na powrocie poprawiłem ręcznie mnożnik, przejechałem 20km bez żadnych kombinacji, tylko pędziłem do ukochanej, sprawdzam u niej na ogrodzie mapy a tu już 60% gazowej i ponad połowa benzynowej, mimo że na benzynie przejchałem może 1,5km. I wszystkie mapy, czy zbierane na danej trasie, czy byle jak byle gdzie pokrywają się...

Pierwsza mapa podczas jazdy do pracy:

Obrazek


Druga mapa po poprawce zbierana na powrocie bez komputera "byle jak":

Obrazek


Czy teraz jest coś lepiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-25, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Jeździć będzie ale może palić dużo gazu. Możesz spróbować obniżyć ciśnienie gazu na tyle żeby po Autokalibracji na wolnych obrotach czasy wtrysku gazu były w okolicy 5ms i spróbować zebrać mapki i ustawić mnożnik, może będzie jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 00:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8846
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
Daro71 napisał(a):
Jeździć będzie ale może palić dużo gazu. Możesz spróbować obniżyć ciśnienie gazu na tyle żeby po Autokalibracji na wolnych obrotach czasy wtrysku gazu były w okolicy 5ms i spróbować zebrać mapki i ustawić mnożnik, może będzie jeździć.

juz jest problem z praca przy 5.5krpm z tego co pamitam,
gdy obnizy cis. jak mu polecasz,to bedzie mu petlil jeszcze wczesniej,
tak polsekwencja siedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-23, 13:04
Posty: 987
Lokalizacja: Skawina

Pomógł: 15 razy

Auto: Mazda 626
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Apollo
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.30mm
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GE
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 1996
BlueMan napisał(a):
A potem 4 bieg i utrzymywałem 2000 obrotów, w powrocie 2500 obrotów, potem 3000. Przełączyłem na LPG i tak w kółko. Aż mapki się pokryły.


Dwie możliwości : 1. - cudowny sterownik masz i jakimś cudem ustawia sam mnożnik
2. - padnięta lambda

Nie doradzaj koledze bzdur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Oczywiście to że "mapki się pokryły" wymagało ode mnie korekt mnożnika po przejeździe. Same z siebie się nie pokrywały. Sonda faluje. Cudowny sterownik? No nie wiem - dla mnie to zwykły Stag 4+ :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-23, 13:04
Posty: 987
Lokalizacja: Skawina

Pomógł: 15 razy

Auto: Mazda 626
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Apollo
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.30mm
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GE
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 1996
BlueMan napisał(a):
Oczywiście to że "mapki się pokryły" wymagało ode mnie korekt mnożnika po przejeździe. Same z siebie się nie pokrywały. Sonda faluje. Cudowny sterownik? No nie wiem - dla mnie to zwykły Stag 4+ :D


No :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Zgadza się - napisałem w dość dużym skrócie, bo wydawało mi się że dyziu215 zrozumie o co chodzi, bo jakąś tam wiedzę o tym już ma :)

Gorzej jak do takiego tematu wejdzie świeżak i przeczyta takie rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-23, 13:04
Posty: 987
Lokalizacja: Skawina

Pomógł: 15 razy

Auto: Mazda 626
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Apollo
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.30mm
Pojemność: 1991
Moc: 115
Kod Nadwozia: GE
Kod Silnika: FS
Rok Produkcji: 1996
dyziu215,

Nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie ?? MAP 47 to nie za dużo w tym aucie ??

Poza tym 4.2ms dla valteka to granica stabilności. Zmniejsz ciśnienie do 1.10 potem autokalibracja i pokaż co Ci wyszło

PS: ładowanie aku to też takie średnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
KGB, właśnie nie powinno nic się pętlić, bo półsekwencja i fullgrupa nie leją co 180° jak monowtrysk i choć czasy wtrysku są krótkie, to przerwy między wtryskami są długie.
Nie wiem jak działa w tym sterowniku ustawienie "Full group" i "Obsługa wtrysku ciągłego", możliwe że da się to na tych wtryskiwaczach dosyć poprawnie ustawić.

Zipperpl, to nie Valtek tylko Rail i z tabelek wygląda, że jest wolniejszy od "czerwonego króla wtryskiwaczy" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbieranie map
PostLink | Napisane: 2012-10-26, 09:54 

Dołączył(a): 2012-10-15, 09:56
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: DU NUBIRA
Elektronika: 4gasII Plus
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: ---
Dysze: ---
Pojemność: 1600
Moc: 106
Rok Produkcji: 1999
Witajcie :)

Dziś przetestowałem ile spala auto na tych ustawieniach i samego gazu wyszło 8,2/100km.

Pytanie czy obniżenie ciśnienia nie spowoduje, że reduktor który i tak jest mało wydajny (do tego auta) będzie miał jeszcze gorzej?


ps. pobrałem starą i nową wersje ACGASSYNCHRO, zobaczymy czy któryś się połączy, chociaż szczerze wątpie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO