Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-01, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5380
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 86 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
Witajcie
Reanimowałem dzisiaj auto sąsiada padł mu altek, tzn ładowanie 9V, zdemontowałem go i wyjąłem regulator napięcia szczotki już krótkie i różnej długości. Więc regulator potrzebny nowy ale coś obawiam się, że naprawa nie będzie taka prosta bo nie wiem
czy element na poniższym zdjęciu nie wymaga też wymiany?
Obrazek
Wolałbym usłyszeć, że nie jest z tym aż tak źle, bo nie mam pojęcia jak to zdjąć, ale jak będzie trzeba to trudno :) Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-01, 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

wrzuć foto w większej rozdzielczości lub większym powiększeniu. na tyle na ile widzę na tym mogę powiedzieć że pierścienie ślizgowe są zjechane masakrycznie. wymieniać się wymienia , ale jak to się robi to niewiem. oddaje zawsze człowiekowi który się zna , lub kupuje drugi altek

edit:
możesz spróbować przetoczyć , ale chyba nic z nich już nie zostanie :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-01, 21:53 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6501
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 270 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
krzysiek82 napisał(a):
Wolałbym usłyszeć, że nie jest z tym aż tak źle

Niestety trup. Daj jakiemuś elektromechanikowi niech wymieni co trzeba bo tutaj niema co składać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-01, 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5380
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 86 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
mcjezioro napisał(a):
Niestety trup. Daj jakiemuś elektromechanikowi niech wymieni co trzeba bo tutaj niema co składać.


sąsiad kasą nie śmierdzi ale nie ma wyjścia sam tego nie zrobię, oddam mu go i niech zawiesie do naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-01, 22:37 

Dołączył(a): 2010-07-14, 14:08
Posty: 387
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 8 razy

Auto: Ford Mondeo
Elektronika: Stag Q
Wtryskiwacze: Hana2000 Zielone
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2000
Moc: 145
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2012
Albo ja czegoś nie wiem albo nie dowidzę, idąc od lewej mamy wirnik z uzwojeniami, dalej dwa pierścienie (raczej już nie ma co toczyć), i koniec... a gdzie dalsza część wałka na łożysko ? urwana ?
Edit. jakie to auto ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5380
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 86 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
Markoo napisał(a):
Albo ja czegoś nie wiem albo nie dowidzę, idąc od lewej mamy wirnik z uzwojeniami, dalej dwa pierścienie (raczej już nie ma co toczyć), i koniec... a gdzie dalsza część wałka na łożysko ? urwana ?
Edit. jakie to auto ?



Dalej jest już tylko regulator napięcia i szczotki które już zdemontowałem,całość wyszła 35zł:) do tego spec od alternatorów zrobi coś z resztą i będzie git. Samochód to golf 3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-06, 21:42
Posty: 648
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny, Lubliniec

Pomógł: 15 razy

Auto: Fiat Grande Punto Dynamic
Elektronika: LPG TECH 224
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME TUR
Dysze: LPG by Waskij:)
Pojemność: 1368
Moc: 77
Kod Nadwozia: 199BXB1A 03
Kod Silnika: 350A1000
Rok Produkcji: 2008
Ja bym próbował przetoczyć tylko trzeba mieć dojście do dobrego tokarza. To też kosztuje ale chyba taniej niż wymiana tych pierścieni. Toczyłem je kiedyś w seicento, też miały "rowy" i chodziło to i z tego co wiem działa do dziś.
A może macie namiary gdzie dobrze (niekoniecznie tanio) regenerują alternatory. Mnie szczególnie interesuje Śląsk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 17:41 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 19517
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1197 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Fazor napisał(a):
A może macie namiary gdzie dobrze (niekoniecznie tanio) regenerują alternatory. Mnie szczególnie interesuje Śląsk.

W IC ,fota, oddajesz stary i kupujesz regenerowany, polecam jak nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 19:19 

Dołączył(a): 2012-09-04, 20:52
Posty: 301
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 11 razy

Auto: Renault Laguna/Mitsubishi
Elektronika: Tech 204 / brak
Wtryskiwacze: BARRACUDA / brak
Reduktor: KME Silver / brak
Dysze: 2,6 / brak
Pojemność: 1783 / 1968
Moc: 95 / 140
Kod Silnika: F3P-B670 / BSY
Rok Produkcji: 1996 / 2008
Fazor w Seicento można było toczyć bo tam jest z czego ztoczyć te pierścienie. Tzn są dosyć grube.
W przypadku opisanym powyżej to szkoda zachodu z bawieniem się w przetaczanie bo newki pierścienie z firmy Cargo / Bendix to koszt rzędu 21zł (chyba o ile mnie pamięć nie myli). Moim zdaniem nie opłaca się toczyć starych bo one mają grubość ścianki ze 2-3mm.
kiedyś bawiłem się w ekstremalne przetaczanie takich zużytych pierścieni, toczenie "nakładek" i wklejanie je na kleju przewodzącym. Nawet to wychodziło biorąc pod uwagę skale druciarstwa. Obecnie czasy się zmieniły i można kupić zamiennik pierścieni, których wymiana trwa 10 minut z rozgrzewaniem lutownicy.

W takim stanie, w jakim pierścienie są teraz to szkoda składać do kupy alternator, pracował będzie raczej średnio.

Ps w niektórych sklepach motoryzacyjnych idzie kupić same szczotki (najczęściej firmy Magneti Marelli) w cenie około 3-5zł za dwie. Zawsze ich wymiana pozwala zaoszczędzić na całym regulatorze napięcia, pod warynkiem że jest on sprawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 19:20 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11099
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 249 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Jak nie ma kasy to poszukał bym innego alternatora zrobił podmiankę i jazda dalej. Ten wirnik to warty jest tyle co waży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 20:12 

Dołączył(a): 2011-12-21, 17:35
Posty: 2027
Lokalizacja: pomorskie

Pomógł: 64 razy

Auto: Saab
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: jakiś dziwny
Dysze: 2,5
Pojemność: ok 2000
Moc: 131
Rok Produkcji: 97`
Za głębko jest, ale można zmienić szczotki do valeo uniwesersalne SV07 lub podobnie powinno wystraczyć na 6000km.
Co ciekawe w Valeo kończą się głównie szczotki+komutator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 20:40 

Dołączył(a): 2012-09-04, 20:52
Posty: 301
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 11 razy

Auto: Renault Laguna/Mitsubishi
Elektronika: Tech 204 / brak
Wtryskiwacze: BARRACUDA / brak
Reduktor: KME Silver / brak
Dysze: 2,6 / brak
Pojemność: 1783 / 1968
Moc: 95 / 140
Kod Silnika: F3P-B670 / BSY
Rok Produkcji: 1996 / 2008
E tam panowie nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Przecież te pierścienie ślizgowe w altku Boscha to się wymienia tak hop-siup. najpierw bierzemy wirnik do sklepu motoryzacyjnego i dobieramy cały element.
Poglądowa aukcja: http://allegro.pl/komutator-pierscien-a ... 06496.html
Alternator Valeo jest już bardziej czasochłonny w regeneracji.

Pierścienie ślizgowe zużywają się w każdym alternatorze nie tylko w Valeo. W Valeo jest to bardzo widoczne bo one mają okolo 18mm średnicy zewntrznej (różnie to bywa).
Te pierścienie bynajmniej nie wycierają się, a wypalają. Bardziej ciekawym jest dlaczego wypala się zawsze szybciej pierścień od bieguna ujemnego :D?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-02, 22:14 

Dołączył(a): 2011-12-21, 17:35
Posty: 2027
Lokalizacja: pomorskie

Pomógł: 64 razy

Auto: Saab
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: jakiś dziwny
Dysze: 2,5
Pojemność: ok 2000
Moc: 131
Rok Produkcji: 97`
Nie? Też mnie to zastanawia, zresztą w Boschu podobnie najczęściej leci dół. Kwestia wymiany komutatora, trzeba równo nabić, lekko krzywo i będzie bicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-03, 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 5380
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 86 razy

Auto: Scenic IV
Elektronika: Tylko LPG TECH
Wtryskiwacze: tylko Barracuda
Reduktor: tylko KME TUR
Dysze: brak
Pojemność: 1500DCI HA
Moc: 110
Rok Produkcji: 17
Altek już gotowy wymienione przy okazji łożyska i wyszło 100zł za całość. Pożyczyłem sąsiadowi ciekawe czy odda, no i montaż ma gratis zbyt dobry jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa alternatora
PostLink | Napisane: 2012-11-04, 18:52 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-04-09, 22:22
Posty: 4112
Lokalizacja: Ostrzeszów WLKP

Pomógł: 139 razy

Auto: Mazda MX-5/Honda CivicEJ9
Elektronika: STAG 300 plus/ 200goFast
Wtryskiwacze: KEIHIN/ Valtek typ34
Reduktor: Scorpion ST/ ACr02
Dysze: żółte/ 2,2
Pojemność: 1800/ 1400
Moc: 136KM/ 90KM
Kod Nadwozia: JMZNB18P
Kod Silnika: BP-4W / D14A3
Rok Produkcji: 2000 / 1997
McViRR napisał(a):
Nie? Też mnie to zastanawia, zresztą w Boschu podobnie najczęściej leci dół. Kwestia wymiany komutatora, trzeba równo nabić, lekko krzywo i będzie bicie.


komutatory są w silnikach elektryczny tu są pierścienie ślizgowe


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO