Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1230 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 82  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 16:42 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 34266
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3428 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Intrygujacy temat, zwiazany z moim zawodem zmusił mnie do wedrówki w stronę garażu i włączenia komputera, oraz odpalenia samochodu. Oto co odnotowałem:
- temperatura w okolicach butli minus 3 stopnie, należy przyjąć to jako wyjściową temp. gazu w zbiorniku (doba postoju w takich warunkach)
- samochód odpalony na wolnych obrotach i cala próba przeprowadzona na postoju
- temp. przełączenia w sterowniku ustawiona na 25 st.
- minimalna gazu 10 st. - w ostatnie mrozy nie alarmował o takim spadku (start z 8 godzinnego postoju przy -18 na dworze) ale nie było tez okazji na szybką jazdę
- setup gratów jak na zdjęciu
- czujnik temperatury gazu ulokowany na wprost wlotu do listwy wtrysków
- termistor nie osłoniety, na własnych nóżkach ok. 8 mm, wisi w przestrzeni w środku listwy
Odnotowane temperatury:
gaz ---- reduktor
+ 3 - 26 (przełączenie na gaz, przed tym stanem Stag nie pokazuje temp.)
9 - 45
12 - 50
15 - 57
20 - 61
24 - 63
33 - 65
35 - 68
38 - 71

Każde przygazowanie powoduje wzrost temp. gazu o kilka stopni.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 20:35 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Struna napisał(a):
caniggia napisał(a):
wlaczona klimatyzacja
to że włączyłeś i zaświeciła kontrolka to nie znaczy że sprężarka ruszyła. Gwarantuję Ci że nie ruszyła bo nie pozwolił na to czujnik De-Ice. A co do czasów przełączania u Ciebie - pogratulować. U mnie to trwa zdecydowanie dłużej. Jak bym miał tyle co u Ciebie to bym się wogle nie zastanawiał nad ogrzewaniem. Ale wtryski jak najbardziej - ogrzewać.


wiem kiedy zlacza sie klimatyzacja... u mnie na 100% zalacza sie przy wlaczeniu nawiewu na szybe, nawet w minusowych temp celem osuszania powietrza a nie jego chlodzenia.

[ Dodano: 2009-12-21, 20:37 ]
Mirosław napisał(a):
Intrygujacy temat, zwiazany z moim zawodem zmusił mnie do wedrówki w stronę garażu i włączenia komputera, oraz odpalenia samochodu. Oto co odnotowałem:
- temperatura w okolicach butli minus 3 stopnie, należy przyjąć to jako wyjściową temp. gazu w zbiorniku (doba postoju w takich warunkach)
- samochód odpalony na wolnych obrotach i cala próba przeprowadzona na postoju
- temp. przełączenia w sterowniku ustawiona na 25 st.
- minimalna gazu 10 st. - w ostatnie mrozy nie alarmował o takim spadku (start z 8 godzinnego postoju przy -18 na dworze) ale nie było tez okazji na szybką jazdę
- setup gratów jak na zdjęciu
- czujnik temperatury gazu ulokowany na wprost wlotu do listwy wtrysków
- termistor nie osłoniety, na własnych nóżkach ok. 8 mm, wisi w przestrzeni w środku listwy
Odnotowane temperatury:
gaz ---- reduktor
+ 3 - 26 (przełączenie na gaz, przed tym stanem Stag nie pokazuje temp.)
9 - 45
12 - 50
15 - 57
20 - 61
24 - 63
33 - 65
35 - 68
38 - 71

Każde przygazowanie powoduje wzrost temp. gazu o kilka stopni.





i tu jest ewidentne potwierdzenie mojej teorii ze w wiekszosci temp gazu jest to temp z wezy. przy gwaltownym przygazowaniu gaz przeplywa szybciej i nie zdazy w twoim przypadku wychlodzic sie od wezy, z tad bierze sie skok na + ale tylko na chwile, bo od razu spada do temp wezy. U Ciebie jest to dobrze zauwazalne, bo widocznie Twoj reduktor lepiej dogrzewa gaz niz moj. U mnie jest to zauwazalne w mniejszym stopniu. Lepiej dogrzewa, ale weze go chlodza, przy szybszym przeplywie nie zdaza.
KGB idz do garazu tez sprawdz, nie bedziesz sie klocil nie potrzebnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 21:35 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7247
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
caniggia napisał(a):

dzieki za odpowiedz, ale zmienilem tresc posta z powodu nowych testow i jak pisalem wyzej wynika ze stosowanie podgrzewacza ma sens jedynie dlatego ze zwieksza obciazenie silnika co ma duzo wiekszy wplyw na ogrzanie reduktora niz podgrzewacz.

[ Dodano: 2009-12-20, 23:11 ]
dodam jeszcze jedna rzecz. moja octavka 2.0 170km klekot przy minus -16 po nocy ledwo kreci, a aku nowe, mustang po dwoch dniach postoju kreci jak szalony. mysle ze jest to spowodowane wlasnie podgrzewaniem swiec w duzym stopniu. zakladajac taki podgrzewacz ktory mialby sie uruchamiac po zaplonie dalo by efekt odplania klekota...

Temat poszedł w zupełnie innym kierunku, ale dla ścisłości musze Ci powiedzieć że sie mylisz.
Efekt grzania "przez obciążenie" jak najbardziej niema sensu bo tak czy siak odbywa się to przez spalanie pb (z resztą piszę to już tutaj nie pierwszy raz).
Tyle tylko że ( jak już sto razy było wspomniane), podgrzewacz montujesz przed reduktorem i mniej lub bardziej dogrzeje on płyn nim nagrzeje sie silnik.
Ile dokładnie, to wiedzielibyśmy dopiero po testach.
O załączaniu też już było. Miało się załączać dopiero po odpaleniu silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 22:01 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
no wszystko jasne, moj blad byl ze mierzylem czas przelaczania na postoju, i jest on ok 2 razy dluzszy niz podczas jazdy. i tu wlasnie sprawa w tej sytuacji staje sie nieoplacalna, bo faktycznie nie ma sensu bardziej kombinowac ze skroceniem czasu niz 500-600m i 1,5 min w moim przypadku. mysle ze lepszy bilans bylby zeby zmienic temistor na reduktorze zeby np przelaczal sie przy rzeczywistej temp 15st czy 10st a nie 20 (w programie KME nie da sie nizej, przynajmniej oficjalnie), i mysle ze nic by mu sie nie stalo, przy zalozeniu zeby ustawic zabezpieczenie przelaczania na benzyne np przy spadku temp reduktora ponizej czasu przelaczania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 22:24 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8846
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 491 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
caniggia napisał(a):
KGB idz do garazu tez sprawdz, nie bedziesz sie klocil nie potrzebnie.

JA sie nie kloce ,tylko wyjasniam ,
nie mam tez jak sprawdzic ,bo moge przelaczyc na gaz odrazu po odpaleniu :mrgreen: ,
poprostu zwracam uwage,ze twoje zalozenie o wychladzaniu sie gazu na gumowych przewodach jest bledne - co innego jakbys mial je miedziane ,to by byla spora roznica,
a tabelka Miroslawa nie potwierdza twojej tezy

ale zgodnie z twoim oczekiwaniem ucinam temat i tylko na sam koniec szyderczo rzucam wzor pokazujacy,ze temp. gazu zalezy od kilku skladnikow :
p*V = n*R*T :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 22:32 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
no dobra:) nie ma sie o co klocic, tabelka sama w sobie nie potwierdza, ale zalozenie ze sprawdza przy poczatkowej temp -3 i w garazu pozwala sadzic ze weze sie szybciej nagrzewaja, zalezy tez w jakij odleglosci od elementow cieplych sa. potwierdza natomiast moja teorie wzrost temp gazu przy przygazowaniu:)

wzor wzorami a rzeczywistosc rzeczywistoscia:)

swoja droga czytajac posty ludzi ktorzy mieli mixery i w -20 palili na gazie przez kilka lat moze wnioskowac ze reduktorowi nic sie nie stanie jak sie oszuka temp przelaczania na gaz na rzeczywista duzo mniejsza niz sterownik odczyta w proporcjach (np 5/20st.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-21, 22:49 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20920
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1314 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja sam miałem passata który pracował przy minus 20 st tylko że reduktor był podłączony bespośrednio pod wylot wody z głowicy tak że nie zdązył zamarznąć i reduktor I gen ma inną budowę od KME gold. Gaźnik też nie zamarzał bo był zasilany gorącym powietrzem z nad kolektora wydechowego. Tak że wspólną cechą było tylko że było - 20 i był zagazowany, a reszta to jak w radiu Erewań.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 12:23 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27117
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1093 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
caniggia napisał(a):
u mnie na 100% zalacza sie przy wlaczeniu nawiewu na szybe, nawet w minusowych temp celem osuszania powietrza a nie jego chlodzenia.
tak jak i u mnie, ale warunkiem ZAWSZE jest DE-ICE. Każdy układ klimy tak działa, gdyby tak nie było to by Ci zamarzający czynnik rozpierdzielił sprężarkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 13:42 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
dzisiaj zalozylem opornika rownolegle 15k do czujnika temperatury reduktora kme, oryginalny jest 4,7k przy 25st, co zaowocowalo
zmiana temperatury z 20st na 10st, przelacza sie git, parownik nie zamarza, choc probowalem. jedyne co sie dzialo przy meczeniu auta to rosla na nim temperatura.

czas przelaczenia przy -2st to 30 sek. mam juz zalozone podgrzewacze listew, przejscie bez zajakniecia, a przy tej temp moglo zatalepac lekko.

po zalozeniu opornika sa nastepujace wskazania (notowalem od 10st):

rzeczywista emulowana:
10 21
28 33
31 36
36 40
38 42
41 45
43 46
47 50

wiec w granicach normalnej pracy zaczynaja sie wyrownywac, zaniza na zimnym.

i tak dla tej emulacji w programie mam ustawiane przelaczanie na 20st (rzeczywiste 10), podgrzewanie wtryskiwaczy dla temp red ponizej 30st (rzeczywiste 25), przelaczenie na benzyne gdy temp reduktora ponizej 20st (rzeczywistego 10st) dla obciazenia 20% tak na wypadek zamarzania.

obnizenie temp przelaczania o 10st mysle ze da sporo wiekszy rezultat niz podgrzewanie reduktora. wydaje mi sie ze jak red jest prawidlowo wpiety, nie ma prawa zamarzac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 14:35 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27117
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1093 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Cytuj:
wydaje mi sie ze jak red jest prawidlowo wpiety, nie ma prawa zamarzac.
jak nie będziesz od razu w palnik dawał to nie zamarznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 14:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 34266
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3428 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Udana modyfikacja. Będą z ciebie ludzie caniggia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 15:07 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Struna napisał(a):
Cytuj:
wydaje mi sie ze jak red jest prawidlowo wpiety, nie ma prawa zamarzac.
jak nie będziesz od razu w palnik dawał to nie zamarznie.


no wlasnie probowalem (chociaz szkoda mi autka troche na zimnym), nie udalo sie go zmrozic. wydaje sie ze szybciej go silnik zagrzewa niz gaz chlodzi, bo temp reduktora rosla bardzo szybko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 15:10 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27117
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1093 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
no teraz masz tylko -3 -2 a jak by było poniżej -10 to by się mogło udać go przymrozić. No ale to generalnie abstrakcja bo kto katuje auto zaraz po odpale na mrozie. Więc rozważania raczej w sferze teoretycznej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-22, 22:45 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
no tak, za co sie nie wezme, to zaraz daje mi do myslenia. chodzi o te podgrzewacze listwy,
czy one przy poborze 2A sa w stanie realnie podgrzac listwe razem z wtryskiwaczami przy -18... bo cos mi sie nie wydaje. Wszystkie ktore widzialem zazwyczaj taki maja pobor pradu, moje tez. odczuwalna temp na nich mysle ze jest dopiero po ok 1-2 min, moze byc za malo przy niskich temp. czy ktos ma moze w tej kwestii jakies doswiadczenie?

przy obecnych temp (2-3st) przelaczanie przy 10st jest blyskawiczne, podczas jazdy to nawet cos kolo 20sek, przy -18 mysle ze cos kolo min bedzie, nie wiem czy dadza rade...

can.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-12-23, 01:53 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8793
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
watpie zeby podgrzewacz ktory sam osiaga temp nie wieksza niz 30 stopni potrafil rozgrzac wtryski tak szybko jak piszesz czyli 20 sek. Wydaje mi sie ze do puki przez wtryski nie poplynie w miare cieply gaz to podgrzewanie nic nie da no chyba ze bedzie tak dlugo grzal za nim sie zalaczy gaz ze wtryskiwacze osiagna temp podgrzewacza wtedy moze cos zadziala.
Sprawdzalem namacalnie jak szybko sie te wtryski nagrzewaja po podlaczeniu podgrzewacza ??


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1230 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 82  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO