Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-08, 20:18 

Dołączył(a): 2012-10-06, 22:23
Posty: 138
Lokalizacja: opolskie/DE

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Astra GTC
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Hana czerwona
Reduktor: Kme Silver
Pojemność: 1600
Moc: 116
Kod Silnika: Z16XER
Rok Produkcji: 2007
Wlasnie to gdzies czytalem o tym powierzchniowym utwardzaniu stad moje pytanie.
Podziekowal za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-08, 22:04 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7711
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 348 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Utwardzane są, ale od góry. Od dołu (na styku z zaworem) , nie jestem pewien, ale raczej nie. Ja bym spróbował tego szlifowania. Jak się nie uda, to przecież nic sie nie stanie. Najwyżej sie wyklepią w tych miejscach i luz będzie większy. Jeśli się to zdarzy, kupisz nowe na wymiar i wymienisz. Jeśli nie, będziesz wiedziała że się tak da.
Ale na początek, wymieniłbym to gówno o nazwie Valtek na jakies dobre wtyryski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-08, 22:32 

Dołączył(a): 2012-10-06, 22:23
Posty: 138
Lokalizacja: opolskie/DE

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Astra GTC
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Hana czerwona
Reduktor: Kme Silver
Pojemność: 1600
Moc: 116
Kod Silnika: Z16XER
Rok Produkcji: 2007
Czerwone Hanki juz kupione i za tydzien do mnie dojada, wtedy wymienie.
Wrzuce ustawienie tu na forum i mam nadzieje ze z wasza pomoca ogarne instalke tak jak Bog nakazal :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-08, 23:30 

Dołączył(a): 2010-01-26, 13:37
Posty: 1387
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 52 razy

Auto: Chevrolet Orlando
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark
Dysze: -
Pojemność: 1.8
Moc: 140
Kod Silnika: F18D4
Rok Produkcji: 2011
Adii_100, szlifuj, a głowicę będziesz robił dopiero jak braknie regulacji, albo pójdzie uszczelka pod nią. Zrzucać głowicę tylko po to, żeby dać lepsze gniazda i zawory to się nie opłaca.
Sprawdź tylko jakie najniższe można kupić, żebyś za dużo nie zeszlifował. Chociaż tu na forum mamy przypadek zeszlifowania ich poniżej najniższej dostępnej i jeździ jak na razie bezproblemowo.
Ja u siebie mam podobną regulację i na pewno, jeżeli będzie taka potrzeba (nie mierzyłem jeszcze) to je dam do zeszlifowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-09, 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4137
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 223 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
po szlifowaniu które usunie twardą warstwę wierzchnią można materiał ponownie utwardzić np.azotowanie,nawęglanie itp.jeśli wiemy jaką obróbkę zastosował producent najlepiej ją powtórzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-09, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

popychacze są na tyle nieduże że stawiałbym na to że nie są tylko powierzchniowo utwardzone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-09, 23:36 

Dołączył(a): 2012-10-06, 22:23
Posty: 138
Lokalizacja: opolskie/DE

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Astra GTC
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Hana czerwona
Reduktor: Kme Silver
Pojemność: 1600
Moc: 116
Kod Silnika: Z16XER
Rok Produkcji: 2007
Grubosci "denka" sa od: 3,03mm do 3,58mm, dostepne co 0,04mm.
Wydaje mi sie ze to zaznaczone na czerwono to jest wlasnie ten wymiar a reszta jest ciensza.


Załączniki:
282279771-szklanka_spod.jpg
282279771-szklanka_spod.jpg [ 8.59 KiB | Przeglądane 3645 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-10, 21:43 

Dołączył(a): 2010-01-26, 13:37
Posty: 1387
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 52 razy

Auto: Chevrolet Orlando
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark
Dysze: -
Pojemność: 1.8
Moc: 140
Kod Silnika: F18D4
Rok Produkcji: 2011
dariusz105 napisał(a):
po szlifowaniu które usunie twardą warstwę wierzchnią można materiał ponownie utwardzić np.azotowanie,nawęglanie itp.

tylko czy wtedy nie przekroczymy ceny nowej szklanki. Ja myślałem dać swoje na elektrodrążarkę, ale już mnie uświadomili, że może być drożej niż nowa.
Adii_100, czyli do 3mm możesz spokojnie zjeżdżać. Wymiar to jest faktycznie to na czerwono, bo tylko to ma wpływ na luz, a reszta jest raczej grubsza, bo w to wgłębienie wchodzi trzonek zaworu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-10, 22:59 

Dołączył(a): 2012-10-06, 22:23
Posty: 138
Lokalizacja: opolskie/DE

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Astra GTC
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Hana czerwona
Reduktor: Kme Silver
Pojemność: 1600
Moc: 116
Kod Silnika: Z16XER
Rok Produkcji: 2007
Znalazlem jeszcze na Allegro takie popychacze z silnika Z18XER (chyba sa identyczne), wyglada na to ze ten "cycek" wystaje nad denko szklanki.


Załączniki:
2761760092.jpg
2761760092.jpg [ 29.43 KiB | Przeglądane 3625 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-11, 07:35 

Dołączył(a): 2010-01-26, 13:37
Posty: 1387
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 52 razy

Auto: Chevrolet Orlando
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark
Dysze: -
Pojemność: 1.8
Moc: 140
Kod Silnika: F18D4
Rok Produkcji: 2011
Ze zdjęcia wydaje mi się, że jest niżej, ale w ręku nie miałem to i kłócić się nie będę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-11, 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-21, 20:03
Posty: 1763
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 44 razy

Auto: Toyota Corolla E12 Wagon
Elektronika: Tech214 (był STAG4plus)
Wtryskiwacze: Hana 2000 bl,filtr FL-02
Reduktor: Magic 3 (był Scorp. Min)
Dysze: brak
Pojemność: 1397
Moc: 97
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4ZZ
Rok Produkcji: 2004
Kasku napisał(a):
Ze zdjęcia wydaje mi się, że jest niżej, ale w ręku nie miałem to i kłócić się nie będę ;)


Wyżej, wyżej.

Popytajcie gimaka, on szlifował szklanki w Corolli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-29, 22:47 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Przywołany do tablicy. Tak, szlifowałem na razie na jednym zaworze, ale w najbliższym czasie będą następne - minimum trzy.
Jeszcze o szczelinomierzach. Mam trzy, ale jak je pomierzyłem mikrometrem to żadna płytka nie trzyma wymiaru wybitego na niej - wszystkie były grubsze z różną odchyłką, więc moim zdaniem nie ma sensu bawić się w aptekarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-29, 23:37 

Dołączył(a): 2012-10-06, 22:23
Posty: 138
Lokalizacja: opolskie/DE

Pomógł: 3 razy

Auto: Opel Astra GTC
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Hana czerwona
Reduktor: Kme Silver
Pojemność: 1600
Moc: 116
Kod Silnika: Z16XER
Rok Produkcji: 2007
Ja mierzylem ten szczelinomierz ktory pozyczylem mikrometrem i sie zgadzalo, ale jak mowisz, mie ma sie co bawic szlifowania 0,01-0,02 mm.
A mam pytanko: sam szlifowales? jesli tak to czym?
myslalem o dremel-ku ;)


Załączniki:
dremel_foto.jpg
dremel_foto.jpg [ 29.93 KiB | Przeglądane 3555 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-30, 07:34 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Sam szlifowałem. Wiertarka ręczna w stojaku. Kamień trzpieniowy (palcowy) o średnicy 10mm. Co chwilę pomiar grubości szklanki. Szlifowałem na taki wymiar, aby po złożeniu otrzymać górny zakres luzu - u mnie 0.35mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z16XER Luzy zaworowe, wymieniac czy szlifowac?
PostLink | Napisane: 2012-11-30, 07:39 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Wiertarka w stojaku wg mnie zapewnia uzyskanie w miarę równoległych płaszczyzn tej szlifowanej stykającej się z popychaczem i tej współpracującej z wałkiem rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO