Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 10:26 

Dołączył(a): 2012-04-28, 15:42
Posty: 98
Lokalizacja: okolica Zwolenia/Kozienic

Pomógł: 0 razy

Dysze: --
mcjezioro napisał(a):
to proponuję wziąć zasilanie do przekaźnika przełaczającego z przekaźnika pompy paliwa w aucie, to załatwi problem z właczeniem zaworów w odpowiednim momencie. Robiłem niedawno takiego "drucika" w aucie w którym wysiadła centralka i działa rewelka

Mógłbys rozwinac myśl o co chodzi doklaniej ?

azydek napisał(a):
Musisz rozebrać "centralkę WR" i wylutować sam przełącznik.

przełacznik wylutowalem z drugiej takiej samej, powyzej zdjecie jest z opisem.

Na O(1) nie plynie prad, na I (1a) jest benzyna a na II (1b) tryb auto

azydek napisał(a):
Jeśli przycisk od AC jest bistabilny ( czyli tak działa jak od awaryjnych) to musisz wziąć przekaźnik z 5-cioma girami i trzy nóżki od styków roboczych do WR-a i dwa pozostałe do przycisku AC.

Zanim to połączysz to namaluj jakiś schemat i wrzuć na forum to ktoś powie czy będzie ok.


troche nie czaje jak wpiac ten przekaznik do centralki,

85, 86 to prąd do przekaznika a co z 30 87 i 87a ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 13:21 

Dołączył(a): 2012-04-28, 15:42
Posty: 98
Lokalizacja: okolica Zwolenia/Kozienic

Pomógł: 0 razy

Dysze: --
Mam przelacznik taki :

Obrazek

a przekaźnik taki 6 nozkowy ale dziala :

Obrazek

a to schemat :

Miejsca gdzie sa pomaranczowe krzyzyki nie beda wykorzystywane.

Obrazek

+ na przelacznik po stacyjce.

Jesli dobrze rozumiem to centralka majac przyciski II O I wpinam sie zamiast tamtego przelacznika w I i O stykami 8 i 5.

Po podaniu pradu przelacznikiem A/C na przekaznik stykiem 4 (załozmy ze 2 podpiety jest do masy)
przekaznik zabiera prad ze styku 5 i daje na 6 co rozlacza centralke tak jak bysmy nacisleli O na niej a to z kolei wlacza gaz.

diode mozna zasilic ze styku 6 po wlaczeniu przycisku A/C na nim bedzie prad +.

Centralka na O czyli przelacznik wylaczony a na I benzyna II bedzie wtedy odlaczony calkowicie.

Przez takie podlaczenie rozlacze Styki I i O i bede na lpg a jak wylacze przycisk to sie zpowrotem zlacza i bede na benz, jednoczesnie zachowujac funkcje oryginalnego WR-a.

Dobrze rozumiem.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 19:24 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2555
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 178 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
Generalnie widzę, że sobie nie radzisz z tym...

Sprawdź jak łączy ten pstryczek od WR`a i narysuje Tobie schemat jak to masz podłączyć.

Oznacz wyprowadzenia przełącznika jako 1,2,3 oraz pozycję jako I O II i napisz tak:

Przykład:

I - łączy 2 z 1
O - nic nie łączy
II - łączy 2 - 3

Sprawdź to multimetrem i podaj wyniki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 20:03 

Dołączył(a): 2012-04-28, 15:42
Posty: 98
Lokalizacja: okolica Zwolenia/Kozienic

Pomógł: 0 razy

Dysze: --
I O II
--------
1a 1 1b
1 2 3

1a 1 1b/ czyli 1 2 3

I laczy 1 i 1b/ czyli 2 z 3

II laczy 1 i 1a/ czyli 2 z 1(to nie bedzie wykorzystywane)

O nic nie zlacza i wtedy jest lpg.

wedlug obrazka ktory jest wyzej, chyba potrafisz sobie cyferki zamienic na schemacie na 1 2 3 :)

a chodzi o to ze jak nacisne A/C to ma rozlaczac 1 i 1b / czyli 2 i 3

a na schemacie jest odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 21:46 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6501
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 270 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
manieqm997, jak tek przycisk od klimy jest zupełnie luzem (nie połączony z żadnym innym obwodem), to daj spokój z tym przekaźnikiem i podłącz przycisk bezpośrednio pod styki 0 i I zamiast oryginalnego przełącznika o finał. Jedyne co będzie inaczej, to że jak wciśniesz przycisk, to będzie benzyna, jak wyłaczysz, to lpg. Ale to chyba nie problem, bo w końcu lpg jest podstawowym paliwem i na nim głównie jeździsz, więc jak przycisk będzie wtedy zwolniony, to nawet będzie naturalne. Sygnalizację jak chcesz mieć, to po prostu przedłuż kabelkami nóżki diody znajdującej się w tym WRze i zamontuj ją gdzie chcesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 22:14 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2555
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 178 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
mcjezioro dobrze mówi :-) Dać mu wódki...

Dla mnie to 10min roboty, jeden przekaźnik i bym podłączył to w ten sposób, że gdy wcisnę AC to jest LPG, a jak wycisnę to jest noPb.

(1 i 1b podłączasz do 30 i 87a + przycisk i gotowe.)

To już w tym temacie chyba nic więcej nie można powiedzieć :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelacznik...
PostLink | Napisane: 2012-12-04, 22:30 

Dołączył(a): 2012-04-28, 15:42
Posty: 98
Lokalizacja: okolica Zwolenia/Kozienic

Pomógł: 0 razy

Dysze: --
Wiec zrobie tak jak napisal mcjezioro , bedzie wygladolo na naturalnie bo bedzie wylaczony a bede mial lpg zas na wlaczonym benz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Silesia Cars, zyggi i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO