Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-17, 19:22 

Dołączył(a): 2012-12-17, 18:29
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Jeep Grand CherokeeWG4.7
Elektronika: Prins
Pojemność: 4700
Moc: 223
Rok Produkcji: 2000
Witam, kupiłem auto Jeep G Ch 4.7v8 z instalacją prins butla 90l.Na początku wszystko było ok, Wciskanie gazu w podłogę czy jazda terenie chodził na gazie idealnie. Ale od jakiegoś czasu gdy gazu jest mniej niż połowa, czy jadąc pod górkę to przy przyspieszaniu przełącza sie na benzynę (są nowe filtry i świece). Nawet jak jest na full zatankowany to jak wciskam gaz do końca to nie chce zmienić biegu z 3na 4 i trzyma go na obrotach (na pb nie ma takiego problemu) i wydaje mi sie ze spalanie strasznie skacze miedzy 22l a 32l jezdząc cały czas podobnie.. Byłem u jakiegoś gazownika(tylko jeden w moim miescie) to mi powiedział, ze mój reduktor przy dodawaniu gazu nie trzyma ciśnienia i muszę kupić nowy!bo zestawy naprawcze nic nie dają!! Pytam Was bo nie do końca w to wierzę(choc nic a nic sie na tym nie znam). Co moze być przyczyną, a możne macie namiary na dobry warsztat w lubuskim, bądź w szczecinie lub poznaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-17, 22:43 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3165
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
koszt reduktora to ok 1000 pln koszt zestawu z wymiana ok 300 wiec jest roznica proponowalbym poszukac warsztatu co Ci to ogarnie ja moge polecic jedynie warsztat w Koszalinie ze Szczecina masz 180 km do tego moze byc jeszcze przyczyna w wielozaworze lub dolocie gazu wiec to nie musi byc koniecznie wina reduktora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-17, 22:43 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4435
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 441 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
tomeklrd napisał(a):
od jakiegoś czasu gdy gazu jest mniej niż połowa, czy jadąc pod górkę to przy przyspieszaniu przełącza sie na benzynę (są nowe filtry

A czy to przełączanie LPG>PB jest jakoś sygnalizowane i czy po zakończeniu przyspieszania lub jazdy pod górkę przechodzi samoczynnie z powrotem na LPG?
Gdyby nie informacja, że są nowe filtry, to sugerowałbym ich wymianę.
Wpis ten może też sugerować, jakąś nieszczelność połączeń w butli i po opadnięciu poziomu ciekłego gazu poniżej tej nieszczelności, dostawania się do instalacji gazu lotnego dającego podobny efekt.
Cytuj:
Byłem u jakiegoś gazownika(tylko jeden w moim miescie) to mi powiedział, ze mój reduktor przy dodawaniu gazu nie trzyma ciśnienia

To by sugerowało właśnie na zanieczyszczone filtry (małą ich przepustowość), na podstawie obserwacji i doświadczenia zdobytego na moim Prins'ie, tego typu usterka j/w z powodu reduktora (zanieczyszczony reduktor stwardniałe membrany) mogą być przyczyną nie trzymania stabilnego ciśnienia, nie tylko w dół - powodujące przełączenie na PB, ale powinno po chwili (po ujęciu gazu) powrócić z powrotem na LPG, ale i w górę - wtedy jest przerzutka na PB, ale nie ma zaraz możliwości powrotu na LPG, tylko po jakimś czasie jak ciśnienie gazu na listwie spadnie do rozsądnej wielkości. Czasem w tej sytuacji zadziała zawór bezpieczeństwa na reduktorze, czemu może towarzyszyć głos podobny do syreny i oczywiście smród gazu.
Ja mam zamontowany na stałe manometr i widzę na bieżąco jakie mam ciśnienie w instalacji, że nie muszę się podłączać pod program diagnostyczny.
Co kupna nowego reduktora, to z punktu widzenia gazmajstra to jest wyjście najlepsze, bo nie musi się bawić w żadne czyszczenie, a w Prins'ie (nie wiem jak w innych reduktorach) wymaga to dokładności, tylko wsadza nowy reduktor, a klient płaci. Regenerację reduktora można przeprowadzić samemu, żadna filozofia - tylko trochę się przyłożyć.
Co do zwiększonego spalania gazu - to sprawdziłbym najpierw jak ta sprawa ma się na benzynie, bo w Prins'ie tak jest, że jak silnik ma większy apetyt na benzynę to przekłada się to również na większy apetyt na gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-18, 08:46 

Dołączył(a): 2012-12-17, 18:29
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Jeep Grand CherokeeWG4.7
Elektronika: Prins
Pojemność: 4700
Moc: 223
Rok Produkcji: 2000
gimak napisał(a):
A czy to przełączanie LPG>PB jest jakoś sygnalizowane i czy po zakończeniu przyspieszania lub jazdy pod górkę przechodzi samoczynnie z powrotem na LPG?

Przełącza samo na Pb i pika mi ten przełącznik po naciśnięciu przestaje. Praktycznie znowu jak nacisę to mogę przejść na lpg tylko wiadomo, ostrożniej sie z gazem muszę wtedy obchodzić.
Chyba zacznę od wyczyszczenia i zestawu naprawczego reduktora.
gimak napisał(a):

Czasem w tej sytuacji zadziała zawór bezpieczeństwa na reduktorze, czemu może towarzyszyć głos podobny do syreny i oczywiście smród gazu

Kiedyś coś czułem jak podjechałem na parking, ale żadnego sygnalizowania nie było!??
gimak napisał(a):

Co do zwiększonego spalania gazu - to sprawdziłbym najpierw jak ta sprawa ma się na benzynie, bo w Prins'ie tak jest, że jak silnik ma większy apetyt na benzynę to przekłada się to również na większy apetyt na gaz.

Nie sprawdzałem, dzisiaj to zrobię.
Najlepiej to udał bym sie do jakiegos dobrego warsztatu
madmax7777 napisał(a):
ja moge polecic jedynie warsztat w Koszalinie

Jestem z gorzowa i mam do koszalina 250km! troche jest. ale jak coś to daj namiar moze jak nikt nie ogarnie to i tam sie wybiorę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 16:00 

Dołączył(a): 2012-12-16, 08:18
Posty: 4
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 0 razy

Auto: Pathfinder 4.0V6
Elektronika: VSI PRINS
Pojemność: 4000
Moc: 280
Rok Produkcji: 2008
witam

mam dokladnie te same objawy i problem. filtry wymienione.
auto zakupilem w listopadzie wiec jeszcze temparetury byly dodatnie a objawy te pojawily sie jak troszke chlodniej sie zrobilo. nie wiem czy to ma zwiazek ale moze ???

rowniez prosilbym o namiary na jakis dobry zaklad ktory jest w stanie to ogarnac w szczecinie lub okolicach. moze byc ten koszalin nawet.

dodatkowo moge napisac jeszcze ze jak przejechalem caly bak na benzynie i potem przelaczylem na gaz to tez wracal mi benzyne i nie chcial gazu... trzeba bylo sie delikatnie z pedalem obchodzic ale po kilku minutach juz bylo ok. jak dla mnie to cos zabrudzone / mala przepustowosc czegos :) kompletnie jestem zielony i to moje pierwsze auto z gazem.
pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 17:32 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4435
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 441 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
FunGous napisał(a):
przejechalem caly bak na benzynie i potem przelaczylem na gaz to tez wracal mi benzyne i nie chcial gazu... trzeba bylo sie delikatnie z pedalem obchodzic ale po kilku minutach juz bylo ok. jak dla mnie to cos zabrudzone / mala przepustowosc czegos :) kompletnie jestem zielony

Jak na zielonego, to wg mnie całkiem dobra diagnoza. Jeżdżenie na benzynie w tym przypadku nic nie daje, ma sens wtedy, gdy jest źle wyregulowana instalacja gazowa i korekty pójdą w maliny, ale wtedy Prins musiałby być bardzo źle ustawiony. Według mnie u Kolegi reduktor jak nie jest dobrze rozgrzany, nie trzyma stabilnego ciśnienia. Ciśnienie przy szybkich i dużych zmianach poboru gazu (deptanie po pedale gazu) nie jest stabilne. Powodem tego będzie raczej zanieczyszczony olejem reduktor, a nie twarda membrana, bo jak wnioskuję z tekstu po rozgrzaniu to ustępuje (ciepły olej nie jest taki lepki i nie daje tak dużych oporów) i wyczyszczenie reduktora ze zwróceniem szczególnej uwagi na iglicę i jej prowadzenie oraz grzybek zaworu gazowego z jego siedzeniem powinno załatwić sprawę.
Jak już pisałem na tym forum, na rozpoznanie takich bolączek jest założenie na stałe manometru mierzącego ciśnienie na listwie. Widać wtedy jak na dłoni, jak reduktor pracuje, czy filtry są zanieczyszczone i bez programu diagnostycznego, bez gazmajstra, można postawić diagnozę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 18:05 

Dołączył(a): 2012-12-16, 08:18
Posty: 4
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 0 razy

Auto: Pathfinder 4.0V6
Elektronika: VSI PRINS
Pojemność: 4000
Moc: 280
Rok Produkcji: 2008
reduktor to jest co obok butli jest ?
i tak chcialbym go wymienic bo mi zmniejsza przeswit pod autem
prosze zerknac
maly-przeswit-t26299.html
i zdjecia
https://www.dropbox.com/sh/jdmu0whs3p1pi46/MDnLT8IWpH

zamiast czyscic to z checia wymienie na mniejszy jesli mozna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 19:53 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4435
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 441 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Przyznam, że nie mam pojęcia co to jest, przypuszczam jak to było sugerowane w temacie z linku, że jest to wielozawór w jakiejś osłonie i nie to jest powodem tych kłopotów. Reduktor zawsze znajduje się w komorze silnika, bo jest podłączany do układu chłodzenia. Podyktowane jest to tym, aby przewody doprowadzające ciepło do niego były jak najkrótsze oraz przewody z gazem w postaci lotnej też były jak najkrótsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Przy dodawaniu gazu przełącza na benzyne
PostLink | Napisane: 2012-12-28, 12:35 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-19, 15:06
Posty: 4276
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 75 razy

Auto: Peugeot 405
Elektronika: KME Bingo-M
Reduktor: Tomasetto AT-07
Pojemność: 1905
Moc: 109
Kod Nadwozia: 15B
Kod Silnika: XU9M
Rok Produkcji: 1991
FunGous napisał(a):
reduktor to jest co obok butli jest ?


Nie. Takie coś:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=176108


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO