Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-18, 14:20
Posty: 652
Lokalizacja: Grudziądz

Pomógł: 32 razy

Auto: BMW 530i
Elektronika: Stag 300-6isa2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Kme Gold
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E60
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2003
witam mój kolega ma seata alhambre 1.9 tdi jak chce zapalić silnik na cieplym musi go kręcić z 10 sekund jak odłączylem 4 pinowy czujnik temperatury auto pali na dotyk tylko nie wzkazuje temperatury silnika na desce i teraz chce wpiąć go spowrotem jak byl i odciąć ten kabelek który daje sygnal do ecu ale nie wiem z którego pina idzie ten sygał jeśli ktoś wie prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

ale to nie jest rozwiązanie. trzeba zdiagnozować czy czujnik jest uszkodzony czy co


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-22, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-18, 14:20
Posty: 652
Lokalizacja: Grudziądz

Pomógł: 32 razy

Auto: BMW 530i
Elektronika: Stag 300-6isa2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Kme Gold
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E60
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2003
czujnik jest ok podejrzewam że mapa w ecu pada taka przypadłość tych aut wiem że to nie jest rozwiązanie ale przy tych mrozach wkońcu padnie mu akumlator czy ktoś wie który to pin?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-23, 12:36 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11118
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
pawel231,
Jakbyś podał co to za rocznik i ew jakie oznaczenie silnika to poszukam w autodacie opisu pinów do sterownika.

W drugim załączniku jest schemat


Załączniki:
alhambra czujnik temp silnika1.jpg
alhambra czujnik temp silnika1.jpg [ 142.23 KiB | Przeglądane 2480 razy ]
alhambra czujnik temp silnika1.pdf [474.92 KiB]
Pobrane 102 razy


Ostatnio edytowano 2012-12-23, 13:30 przez Auto-Wojownicy, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-23, 13:06 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22587
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
znany temat - doraźnie pomaga remap kompa lub oszukanie temp silnika ale to nie rozwiązanie

jak pompowtryski - to do wymiany , jak na pompie - nastawnik do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-23, 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-11, 14:34
Posty: 4998

Pomógł: 123 razy

no to trzeba się zebrać i to zrobić a nie kombinować z cięciem kabla.

zrobić porządnie i zapomnieć o problemie na kolejne 300tyś km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-23, 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-18, 14:20
Posty: 652
Lokalizacja: Grudziądz

Pomógł: 32 razy

Auto: BMW 530i
Elektronika: Stag 300-6isa2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Kme Gold
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E60
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2003
dzięki panowie za podpowiedzi wiem że takie rozwiązanie to drut chlop jak tylko dojdzie do pieniędzy to zrobi to do porządku wiecie jak u ludzi krucho z kasą
kodu silnika nie znam ale jutro sprawdze i napisze na forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-23, 20:08 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 281 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
pawel231, rozwiązanie może byc prostsze niż myślisz. Niektóre TDI-ki maja dziwną strategie "miękkiego startu" i czasem tak się to objawia. Sprawdź vagiem jaka jest prędkość obrotowa podczas tego kręcenia na ciepłym. Jak jest ok. 200RPM lub niżej, wymienić aku lub naprawić rozrusznik, kable czy co tab będzie trzeba, żeby kręcił jak powinien i problem zapewne zniknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-24, 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-18, 14:20
Posty: 652
Lokalizacja: Grudziądz

Pomógł: 32 razy

Auto: BMW 530i
Elektronika: Stag 300-6isa2
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Kme Gold
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E60
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2003
chalski napisał(a):
pawel231,
Jakbyś podał co to za rocznik i ew jakie oznaczenie silnika to poszukam w autodacie opisu pinów do sterownika.

W drugim załączniku jest schemat

kod silnika to AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-25, 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4681
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
mcjezioro napisał(a):
Niektóre TDI-ki maja dziwną strategie "miękkiego startu"

Bez niego dwumasa szybko idzie się je..ć, a jak dwumasy nie ma to skrzynia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-25, 17:34 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 281 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Tylko że niektóre to mają, a inne nie. I to jest dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-25, 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-06-25, 19:47
Posty: 2321
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 155 razy

Auto: Hyundai
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1700
Moc: 140
Rok Produkcji: 2014
NIKODEM ma rację, z tym, że w pompie to akurat nie nastawnik trzeba wymienić.
Najlepiej i najsprawniej zmienić mapę startową u jakiegoś tunera. Pomoże na długo, a pompa też jeszcze pojeździ.
Temat stary i dobrze rozpracowany w TDI na pompie. Pewnie nawet lepszy elektronik to ogarnie. Cena nie powinna przekroczyć 300-400zł, więc niewiele więcej od nowego aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-25, 17:49 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 6649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 281 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
ghost2255, ale to jest drut mówiąc językiem forum. Poprawianie fabryki i to kompletnie bez sensu. Jak aku czy rozrusznik za miesiąc do końca zdechnie, to co? Pojedzie do tunera i poprosi o zwrot kasy bo aku już kupił i mapy nie chce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-25, 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-06-25, 19:47
Posty: 2321
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 155 razy

Auto: Hyundai
Elektronika: brak
Wtryskiwacze: brak
Reduktor: brak
Pojemność: 1700
Moc: 140
Rok Produkcji: 2014
To nie jest drut, tylko bardziej poprawianie fabryki. Coś jak śruby w silver/gold. Przeważnie rozrusznik/ akumulator jeszcze żyją, a pompa lekko straciła sprawność w zakresie rozruchu i taka mapa pomaga właśnie w takim przypadku.
Najczęściej wymiana akumulatorai/lub rozrusznika pomaga, ale za chwilę problem wraca. Mapa leczy na długo.
Można jeszcze przekodować na automat, ale to ma skutki uboczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: z którego pina idzie sygnal do ECU
PostLink | Napisane: 2012-12-25, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4681
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
mcjezioro napisał(a):
Tylko że niektóre to mają, a inne nie. I to jest dziwne.

Dziwne to jest jedynie że te śmierdziele wypuszczają na drogi i pseudo ekolodzy się nie czepiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO