Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-22, 09:12 

Dołączył(a): 2012-03-15, 14:37
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C Crosser
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2360
Moc: 170
Kod Silnika: 4B12
Rok Produkcji: 2009
Witam, dwa razy zdarzyło mi się, że instalacja sama wyłączyła LPG: raz w trakcie ostrego skrętu w lewo, drugi raz (dzisiaj) w trakcie ostrego przyspieszania (1,2 bieg prawie do odcięcia). Za pierwszym razem silnik mi całkiem zgasł, za drugim razem przełączył się na Pb i nie chciał wrócić na LPG. Po ponownym uruchomieniu załączyło się zasilanie LPG i silnik zgasł (na postoju). Po kolejnym uruchomieniu załączył się już bez problemu, znowu próbowałem ostro przyspieszać i nic złego się już nie działo.
Auto sprowadziłem z Niemiec, na gazie zrobione 70 000km. W Polsce musiałem zmienić butlę na nową, przy okazji zrobiłem przegląd instalacji wraz z wymianą filtrów (miesiąc temu). Po dzisiejszej przygodzie rzuciłem okiem jak zamontowali mi tą butlę i stwierdziłem, że trochę dziwnie (foto) - wielozaworem w bok. Czy może to mieć wpływ na pracę instalacji? Obydwie sytuacje miałem przy prawie pełnym zbiorniku. Jeszcze jedna sprawa -gdy skończy mi się gaz w trakcie ostrego przyspieszania (np. wyprzedzanie), auto wyraźnie się przez chwilę zamula, tak jakby w ogóle nie dostawało paliwa. Gdy przełączam Pb/LPG na postoju to obrotomierz nawet nie drgnie.
Obrazek
Wielozawór mam Tomasetto, bodajże AT02. Był podginany przy poprzedniej butli, dziwne jest też to, że wskaźnik gazu nie pokazuje mi w ogóle rezerwy (ale gaz w butli wyjeżdżony jest do końca).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-23, 19:46 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 2237
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 253 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
reduktor powoli umiera. tak to jest w prinsie 70-80 tyś km i trzpień w reduktorze zatarty- trzeba regenerować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-24, 14:01 

Dołączył(a): 2012-03-15, 14:37
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C Crosser
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2360
Moc: 170
Kod Silnika: 4B12
Rok Produkcji: 2009
Dzięki za info. Reduktor należy wysyłać w Polskę do kogoś konkretnego, czy wystarczy zwykły fachowiec na miejscu? Myślisz, że montaż zbiornika ma jakiś wpływ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-24, 14:47 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
parian napisał(a):
Reduktor należy wysyłać w Polskę do kogoś konkretnego,

Jak masz smykałkę, to sam sobie z tym poradzisz. Potrzebny będzie zestaw do regeneracji. Żadna filozofia, trochę dokładności w wyczyszczeniu i uwagi przy demontażu, aby tak samo poskładać. Po regeneracji ustawić ciśnienie pracy reduktora takie jakie było przed regeneracją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-24, 14:50 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
parian napisał(a):
Myślisz, że montaż zbiornika ma jakiś wpływ?

Ja mam w dwóch samochodach ustawioną butlę "do jazdy na wstecznym" i nie zaważyłem jakichś ujemnych skutków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-25, 11:34 

Dołączył(a): 2012-03-15, 14:37
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C Crosser
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2360
Moc: 170
Kod Silnika: 4B12
Rok Produkcji: 2009
gimak napisał(a):
Po regeneracji ustawić ciśnienie pracy reduktora takie jakie było przed regeneracją.

Czyli muszę mieć kompa i kabel? Czy ciśnienie ustawia się jakąś śrubką na reduktorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-25, 11:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 19240
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1511 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
ciśnienie ustawiasz śrubą na imbus na reduktorze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-25, 13:06 

Dołączył(a): 2009-09-30, 21:43
Posty: 66
Lokalizacja: Lipno/Leszno

Pomógł: 7 razy

Auto: Renault VelSatis
Elektronika: VSI Prins
Wtryskiwacze: Keihin 63cc
Reduktor: Prins
Pojemność: 3498
Moc: 241
Kod Nadwozia: BJ0V
Kod Silnika: V4Y711/VQ35DE
Rok Produkcji: 2004
Ale czy ciśnienie coś zmieni? Z tego co zauważyłem Prins i tak zetnie czasy parameterem LPG_cor jeśli ciśnienie odstaje od ok. 2,2 bara. No chyba, że ewidentnie jest przestrzelone mocno w dół lub górę... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2013-07-25, 15:31 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
parian napisał(a):
Czyli muszę mieć kompa i kabel?

Nie koniecznie. Ja jak pierwszy raz (i na razie jedyny) rozkopałem reduktor do czyszczenia, to skorzystałem ze zwykłego manometru o zakresie 2.5 atm wpiętym do przewodu gazowego po reduktorze. Nie miałem wtedy jeszcze ani interfejsu, ani oprogramowania diagnostycznego i praktycznie na temat Prinsa niewiele wiedziałem.
szuli napisał(a):
Ale czy ciśnienie coś zmieni?

Tu kolega ma rację. LPG_cor dopasuje czasy wtrysku gazu, oczywiście granicach strawnych dla zastosowanych wtryskiwaczy i z tym się wiąże chyba to przestrzelenie. Ja mam ustawione na 2.14 bara, bo przy tym ciśnieniu LPG_cor na ciepłym silniku buja się koło zera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2014-01-16, 12:22 

Dołączył(a): 2012-03-15, 14:37
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C Crosser
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2360
Moc: 170
Kod Silnika: 4B12
Rok Produkcji: 2009
Odświeżam temat: jestem po własnoręcznie wykonanej regeneracji reduktora i mam problem - zostały mi części :/ Chodzi o ten malutki oring ze zdjęcia poniżej oraz o nakrętkę. Oring pasował średnicą jedynie na trzpień, na który naciska sprężyna od śruby regulującej ciśnienie w reduktorze. Nie wymieniałem go jednak, gdyż oryginalny oring był płaski, a ten jest okrągły. Bałem się, że w momencie nacisku może się zsunąć.
Ogólnie po wymianie jest lepiej (płynniej reaguje na dodanie i odjęcie gazu) ale podstawowy problem pozostał (czyli gaśnięcie silnika jak się go dobrze pociśnie i wrzuci na luz).
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2014-01-16, 16:18 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
parian napisał(a):
ale podstawowy problem pozostał (czyli gaśnięcie silnika jak się go dobrze pociśnie i wrzuci na luz).

Tu dużo by dało, jak zachowuje się ciśnienie gazu w tym momencie - czy jest stabilne, czy jest skok w górę i do jakiej wysokości. Bo jak skacze za mocno do góry, to mogą być dwie sytuacje: albo wtryskiwacze się nie otwierają, nie potrafią przemóc ciśnienia, albo wyliczone czasy wtrysku gazu są tak krótkie, że wtryskiwacz nie zdąży zareagować (otworzyć się).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2014-01-16, 17:27 

Dołączył(a): 2012-03-15, 14:37
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C Crosser
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2360
Moc: 170
Kod Silnika: 4B12
Rok Produkcji: 2009
Czyli najlepiej podpiąć się pod kompa. A masz jakiś pomysł z tą uszczelką?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2014-01-16, 22:28 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4350
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 432 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
parian napisał(a):
Czyli najlepiej podpiąć się pod kompa.

Do tego jak zachowuje się ciśnienie, to od biedy wystarczy manometr wpięty w przewód gazowy i na postoju szybkie zmiany obrotów, jak temu towarzyszą większe wahania ciśnienia, a nie tylko nieznaczne drgnięcia wskazówki, to może występować to o czym wyżej pisałem. Natomiast podłaczenie kompa pozwoliłoby to lepiej ocenić w czasie jazdy.
parian napisał(a):
A masz jakiś pomysł z tą uszczelką?

Chodzi o ten oring?, to nie mam, bo czyściłem tylko reduktor, a nie miałem zestawu naprawczego więc nie miałem tego dylematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2014-01-20, 21:55 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3165
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
parian napisał(a):
Chodzi o ten malutki oring ze zdjęcia poniżej oraz o nakrętkę.

nakretka idzie do membramy gazowej maly zielony oring zawor bezpieczenstwa znajduje sie pod nakretka trzymajaca wyjscie gazu fi16


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: VSI Prins problemy z instalacją, a montaż butli.
PostLink | Napisane: 2014-01-22, 13:12 

Dołączył(a): 2012-03-15, 14:37
Posty: 27

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C Crosser
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: Barracuda
Pojemność: 2360
Moc: 170
Kod Silnika: 4B12
Rok Produkcji: 2009
Dzięki za info, teraz wiem, że oring nie ma raczej wpływu na pracę reduktora.
Wracając do tematu, byłem w serwisie, podłączyli kompa i przejechaliśmy się. Mechanik twierdzi, że przy gwałtownym przyspieszaniu, ciśnienie skacze z 2 na 4 bar i wtryskiwacze się zamykają. Wg. niego to "typowy problem tego reduktora", który oczywiście może naprawić. Tajemniczo nie chce powiedzieć co to za problem (wcale się nie dziwię, to jego praca), no ale skoro reduktor zregenerowałem i iglica chodzi leciutko to co tam jeszcze może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO