Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-08, 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1204
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 47 razy

Auto: Vectra B/A4 b6 quattro
Elektronika: Stag4+/-
Wtryskiwacze: Hercules Blue/-
Reduktor: R01/-
Pojemność: 1800/1800
Moc: 115/190
Kod Silnika: X18XE/BEX
Rok Produkcji: 1997/2004
Piszę w tym dziale, bo może więcej będzie odpowiedzi.
Mianowicie mam już od jakiegoś czasu problemy ze strzałami w wydech po zimie. Zmieniłem teraz mikser na większy ok 34/35mm, z dwoma dolotami, dziura w obrotach jak na poprzednim zniknęła, ładnie jeździ 180 na 4 poszła, spalanie okej, check się prawie nie świeci na gazie (1 gen), aż tu jade sobie dzisiaj z górki na 3 hamując silnikiem i jeb jakby granat walnął, tak jak dziś to jeszcze nie strzeliło, do tłumika końcowego ręke włożę.
Wyjaśni mi ktoś tak raz a dobrze skąd się mogą brać strzały w wydech?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-08, 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 255
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
na swoim przykładzie mogę Ci powiedzieć, że strzały biorą się ze zbyt bogatej mieszanki, która dopala się w wydechu. u mnie winowajcą był reduktor. po jego regeneracji strzałów brak. teraz czeka mnie tłumikarz, bo te salwy narobiły nieco bałaganu w układzie wydechowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-08, 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1204
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 47 razy

Auto: Vectra B/A4 b6 quattro
Elektronika: Stag4+/-
Wtryskiwacze: Hercules Blue/-
Reduktor: R01/-
Pojemność: 1800/1800
Moc: 115/190
Kod Silnika: X18XE/BEX
Rok Produkcji: 1997/2004
Noo właśnie w necie cały czas są kłótnie, jedni mówią, że bogata, inni, że uboga jest winna. Wyjaśni to ktoś może w tym temacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-08, 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-05-27, 21:01
Posty: 1838
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 129 razy

Auto: Fiat Albea
Elektronika: STAG 200
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Niko
Pojemność: 1200
Moc: 80
Kod Silnika: 188A5000
Rok Produkcji: 2002
dudpis napisał(a):
Noo właśnie w necie cały czas są kłótnie, jedni mówią, że bogata, inni, że uboga jest winna. Wyjaśni to ktoś może w tym temacie?


Uboga - czyli mało paliwa - jest szansa, że "strzeli w gaźnik", bo szybko odparuje i ma dostatecznie dużo powietrza, żeby nie strzelać w wydechu. Ta bogata i też niespalona musi się 'napowietrzyć' w układzie wydechowym - wtedy strzela :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-08, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1204
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 47 razy

Auto: Vectra B/A4 b6 quattro
Elektronika: Stag4+/-
Wtryskiwacze: Hercules Blue/-
Reduktor: R01/-
Pojemność: 1800/1800
Moc: 115/190
Kod Silnika: X18XE/BEX
Rok Produkcji: 1997/2004
No okej dzięki za pomoc. Więc szukać winy w parowniku? Stał całą zimę na polu nie odpalany, więc może membrany poszły, ale jeździć jeździ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-09, 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-18, 20:22
Posty: 255
Lokalizacja: Wielkopolska

Pomógł: 10 razy

Auto: Fiat Stilo
Pojemność: 1900
Moc: 120
Kod Silnika: 192 A8.000
Rok Produkcji: 2006
u mnie było tak, że przez całą zimę nie jeździłem na gazie. z przyjściem wiosny uruchomiłem LPG i zaczęły się salwy. tyle, że u mnie parownik miał przejechane conajmniej 70 tys. km, a więc kwalfikował się pod regenerację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-09, 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1204
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 47 razy

Auto: Vectra B/A4 b6 quattro
Elektronika: Stag4+/-
Wtryskiwacze: Hercules Blue/-
Reduktor: R01/-
Pojemność: 1800/1800
Moc: 115/190
Kod Silnika: X18XE/BEX
Rok Produkcji: 1997/2004
No u mnie samochód całą zimę stał z wodą zamarzniętą w ukł chłodzenia, więc możliwe, że się wyrobiły po zamarznięciu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-09, 08:37 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4391
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
PiciuK napisał(a):
Uboga - czyli mało paliwa - jest szansa, że "strzeli w gaźnik", bo szybko odparuje i ma dostatecznie dużo powietrza, żeby nie strzelać w wydechu. Ta bogata i też niespalona musi się 'napowietrzyć' w układzie wydechowym - wtedy strzela

Nie do końca tak jest. Jeżdżę samochodami od 1974 roku i owszem strzelało, ale zawsze w wydech, a silników na bogatą mieszankę nie ustawiałem. A miałem przypadek w poldku, po ustawianiu wolnych obrotów, że przy długim zjeździe z góry, podczas hamowania silnikiem ZHS (zawór hamowania silnikiem) tak zubożył mieszankę że była niezapalna.Efekt - zjazd się skończył, dodaję gazu, jedno wielkie bum i hałas jakbym nie miał tłumika. No i jak bym go nie miał. Tylny niedawno założony, to bum rozwinęło na zawalcowaniu wzdłużnym.
Ze strzałem w gaźnik spotkałem się tylko raz - w FSO-1500 (na gwarancji), ale to z powodu wadliwego wałka rozrządu, z powodu braku otwierania zaworu wydechowego, wydech nastąpił do kolektora ssącego - efekt mała demolka gaźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-09, 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1204
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 47 razy

Auto: Vectra B/A4 b6 quattro
Elektronika: Stag4+/-
Wtryskiwacze: Hercules Blue/-
Reduktor: R01/-
Pojemność: 1800/1800
Moc: 115/190
Kod Silnika: X18XE/BEX
Rok Produkcji: 1997/2004
No i właśnie się zaczyna znów to samo i nie mam odpowiedzi. Regenerować reduktor? Przed zimą był robiony, ale jak wyżej stał całą zimę z wodą w układzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-09, 16:01 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4391
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
dudpis napisał(a):
jade sobie dzisiaj z górki na 3 hamując silnikiem i jeb jakby granat walnął, tak jak dziś to jeszcze nie strzeliło, do tłumika końcowego ręke włożę.

Pasuje to dokładnie do mojego przypadku z poldkiem, opisanego wcześniej - uboga i przez to niepalna mieszanka. Regenerować reduktora może nie trzeba będzie, może wystarczy tylko wyczyścić. Ja zacząłbym od próby ustawienia na nowo wolnych obrotów. Nie wiem jak to w Twoim samochodzie wygląda. U mnie w poldku z I generacją, najpierw ustawiałem (sprawdzałem) właściwe wolne obroty na benzynie i nie ruszając nic na gaźniku (ustawienie przepustnicy) ustawiałem wolne obroty na gazie tylko na reduktorze - register - (tak to się chyba nazywa) wykręcony prawie na maxa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-11, 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1204
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 47 razy

Auto: Vectra B/A4 b6 quattro
Elektronika: Stag4+/-
Wtryskiwacze: Hercules Blue/-
Reduktor: R01/-
Pojemność: 1800/1800
Moc: 115/190
Kod Silnika: X18XE/BEX
Rok Produkcji: 1997/2004
A jak z mocą samochodu? U mnie jest teraz wydaje mi się, że okej. Oczywiście słabiej niż benzyna, bo nikt mi nie wmówi, że na zwężkach auto mu podobnie jedzie. Spalnie wczoraj wyszło ok 11l w trasie w 4 chłopa, więc jest good moim zdaniem, no i check sie mniej świeci na gazie teraz oO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie w wydech.
PostLink | Napisane: 2013-08-11, 15:08 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4391
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
dudpis napisał(a):
A jak z mocą samochodu?

Niewiem czy to pytanie do mnie i czy o poldka chodzi. Jeżeli tak, to mogę tyle tylko powiedzieć, że chodził prawie jak na benzynie. Prawie - dlatego, bo na gazie nie miał takiego kopa (przyspieszenia) jak na benzynie, a to tylko dlatego, że w momencie depnięcia na gaz, nie dostawał dodatkowej porcji paliwa, jak na benzynie (pompa przyspieszająca) - reszta jak na benzynie. Spalanie średnie na benzynie 8.6 i/100, a na gazie 10.5-11.0 l/100.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO