Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na silnik
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 18:20 

Dołączył(a): 2011-11-26, 17:08
Posty: 406
Lokalizacja: Radomsko

Pomógł: 19 razy

Auto: Megane II
Elektronika: Tech 504
Wtryskiwacze: OMVL REG
Reduktor: SHARK 1200
Dysze: 2.2
Pojemność: 1.6 16v
Moc: 114
Rok Produkcji: 2004
Witam,

Chciałem się dowiedzieć jak to jest z temperaturą gazu jaki podawany jest na wtryskiwacze a później do komory spalania, może pytanie proste i oczywiste dla Was dlatego jeśli ktoś mi wyjaśni będę wdzięczny.
Podpieram się faktem mojego reduktora shark 1200 gdzie:
- temp reduktora 80
- temp gazu 55-60 przy spokojnej jeździe
Ale gdy auto "dostaje buta" wtedy mój shark daje:
- temp reduktora 80
- temp gazu potrafi spaść do 32 bez zapiętej klimy a co za tym idzie z załączoną klimą spadnie jeszcze mniej ? :shock:
Do sedna: jak tak temp wpływa na silnik??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 18:28 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23741
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1430 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
myślisz że benzyna zimą jest cieplejsza ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 18:52 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2888
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 172 razy

Auto: Impala
Elektronika: Bez gazu
Pojemność: 3.6
Moc: 305
Kod Silnika: LFX
Rok Produkcji: 2016
Jaki wplyw ma klima na temp gazu bo nie bardzo rozumiem ? Wplyw jest praktycznie zaden o ile dobrze dostosuje sie korekty temperaturowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 18:56 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4391
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
adbaca napisał(a):
jak tak temp wpływa na silnik??

Im niższa temperatura gazu na wtryskiwaczach tym lepsze napełnienie cylindrów i przez to lepsza dynamika silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 20:09 

Dołączył(a): 2011-11-26, 17:08
Posty: 406
Lokalizacja: Radomsko

Pomógł: 19 razy

Auto: Megane II
Elektronika: Tech 504
Wtryskiwacze: OMVL REG
Reduktor: SHARK 1200
Dysze: 2.2
Pojemność: 1.6 16v
Moc: 114
Rok Produkcji: 2004
Marcin L napisał(a):
myślisz że benzyna zimą jest cieplejsza ?

- z odpowiedzi wynika że temp 30 st jest ok nie wpływa źle na silnik
BD911 napisał(a):
Jaki wplyw ma klima na temp gazu bo nie bardzo rozumiem ? Wplyw jest praktycznie zaden o ile dobrze dostosuje sie korekty temperaturowe.

Jeśli załączona klimatyzacja silnik jest nieco więcej obciążony chodzi mi o wyższe obroty itp. jeśli błędnie myślę, jak najszybsza weryfikacja bardzo wskazana
Według Marcin L wystarczy podawać temp PB lub LPG w temp "pokojowej" około 30 st dobrze rozumiem?
gimak napisał(a):
Im niższa temperatura gazu na wtryskiwaczach tym lepsze napełnienie cylindrów i przez to lepsza dynamika silnika.

W takim razie nie ma sensu podgrzewać gazu do wyższej temp niż np. w moim wypadku 30st bo według w/w wypowiedzi gimak to nie wpływa lepiej na silnik tylko można nawet pokusić się o stwierdzenie że gorzej.
Na przykładzie mojego SHARKA można stwierdzić że pomimo wahań temp gaz 60 st oraz 30 nie wpływa źle na silnik, gniazda zaworowe itp.
W takim razie można spokojnie ustawiać temp przełączania np. na 20st i też będzie ok ponieważ najważniejsze jest utrzymanie stałego ciśnienia w reduktorze?


Ostatnio edytowano 2013-08-10, 20:13 przez adbaca, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 20:12 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23741
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1430 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
adbaca napisał(a):
skoro według Marcin L wystarczy podawać temp PB lub LPG w temp "pokojowej"

nie wkładaj w moje usta słów których nie powiedziałem

poza tym poczytaj trochę forum - o temperaturze gazu napisano wszystko, a jeżeli nie wierzysz, to na hasło "temperatura gazu" jest 129 stron, miłej lektury :)

search.php?keywords=%22temperatura+gazu%22&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-05-27, 21:01
Posty: 1838
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 129 razy

Auto: Fiat Albea
Elektronika: STAG 200
Wtryskiwacze: Magic Jet
Reduktor: Niko
Pojemność: 1200
Moc: 80
Kod Silnika: 188A5000
Rok Produkcji: 2002
Marcin L napisał(a):
adbaca napisał(a):
skoro według Marcin L wystarczy podawać temp PB lub LPG w temp "pokojowej"

nie wkładaj w moje usta słów których nie powiedziałem

poza tym poczytaj trochę forum - o temperaturze gazu napisano wszystko


Tym bardziej, że TECH ma trochę więcej opcji przy przełączaniu na LPG - zakładam, że do czegoś mu to jest potrzebne - na przykład do zastosowania korekt temperaturowych w połączeniu temperatury gazu i temperatury reduktora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp gazu pogrzewanego przez reduktor, jak wpływa na sil
PostLink | Napisane: 2013-08-10, 23:04 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4391
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 438 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
adbaca napisał(a):
W takim razie nie ma sensu podgrzewać gazu do wyższej temp niż np. w moim wypadku 30st bo według w/w wypowiedzi gimak to nie wpływa lepiej na silnik tylko można nawet pokusić się o stwierdzenie że gorzej.

Tu sam niechcący dałeś odpowiedź
adbaca napisał(a):
Ale gdy auto "dostaje buta" wtedy mój shark daje:
- temp reduktora 80
- temp gazu potrafi spaść do 32 bez zapiętej klimy a co za tym idzie z załączoną klimą spadnie jeszcze mniej

i jako uzupełnienie - sprawdzałeś to teraz, a zastanowiłeś się jakby to wyglądało na przykład przy 20*C mrozie? Ja to sprawdzałem - u mnie przy temperaturze zewnętrznej ok. -20*C, temperaturze silnika 92*C, temperaturze reduktora ok.75*C przy dosyć ostrym podjeźdie długości 4-5km z prędkością 80-100k/h (długotrwałe duże obciążenie), temperatura gazu pod koniec spadła do ok.10*C - czyli niewiele już brakowało, aby na wtryskiwacze podawany był "mokry" gaz. Dlatego powinien być taki zapas, aby miało z czego spadać i nie zachodziła sytuacji, że na wtryskiwacze podawany jest nie całkowicie odparowany gaz.
W V generacji wtryskiwany jest ciekły gaz i silnikom to nie szkodzi, a podobno (i ja to przyjmuję z wiarygodne) silniki na gazie rozwijają do 2% większą moc niż na benzynie, bo ciekły gaz parując w kolektorze ssącym schładza zassane powietrze co można porównać w pewnym sensie z doładowaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO