Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-03, 20:49 

Dołączył(a): 2013-09-20, 15:10
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: ZAVOLI
Pojemność: 2600
Moc: 150
Kod Nadwozia: C4
Kod Silnika: ABC
Rok Produkcji: 1995
Witam,
Zrobił mi się mały dylemat.
Gdzie w moim samochodzie powinien być wpięty reduktor w układ chłodzenia. Mam obawy że może być wpięty w złym miejscu. Jest wpięty w obwód chłodzenia oleju a dokładnie przed filtrem oleju (przed jego chłodzeniem). Czy tak ma być? Czy nie ma być czasami wpięty równolegle z nagrzewnicą, która swoją drogą i tak nie grzeje. Kto odpowie wiążąco?

AUDI A6 2.6L silnik ABC

Dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-03, 21:13 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20922
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1314 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
ja mam przed nagrzewnicą auta, chłodnica oleju jest w dużym obiegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-03, 21:14 

Dołączył(a): 2009-06-25, 07:21
Posty: 2360
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 48 razy

Auto: Chevrolet Cruze
Pojemność: 1998
Moc: 192
Kod Silnika: LNP
Rok Produkcji: 2013
Ja w swoim Audi B3 mialem reduktor wpiety w chlodniczke oleju, przepialem w wejscie i wyjscie z nagrzewnicy. Po tym zabiegu reduktor szybciej sie nagrzewa. Niemniej oba sposoby sa dopuszczalne choc zalezy w jakim obiegu jest chlodniczka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-03, 21:17 

Dołączył(a): 2013-09-20, 15:10
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: ZAVOLI
Pojemność: 2600
Moc: 150
Kod Nadwozia: C4
Kod Silnika: ABC
Rok Produkcji: 1995
No właśnie o to długie nagrzewanie mi chodziło. Tak myślałem że jest on w złym miejscu :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-03, 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 3015
Lokalizacja: Ełk / Białystok / 666 9 666 49

Pomógł: 254 razy

Auto: SubaruLegacy/Impreza GT
Elektronika: Optima Pico
Wtryskiwacze: Barracuda 115nl/150nl
Reduktor: ZavoliMOD/ ;)
Dysze: Brak
Pojemność: 2453/1994
Moc: 173/260
Kod Nadwozia: BP/GC8
Kod Silnika: EJ253/EJ20G
Rok Produkcji: 2006/1997
Nie chciało się podpinać pod nagrzewnicę tylko na szybko pod chłodnicę oleju.
Trzeba patrzeć które węże się łączą bo w niektórych VAGach (w 4 cylindrowych często tak robię) można podpinać się pod chłodnicę oleju i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-03, 22:32 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20922
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1314 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Soltys napisał(a):
Trzeba patrzeć które węże się łączą bo w niektórych VAGach (w 4 cylindrowych często tak robię) można podpinać się pod chłodnicę oleju i jest ok.

W czterocyilndrowych chłodnica oleju jest w małym obiegu i też chciałem w swoim tak zrobić ale po analizie schematu układu chłodzenia w swoim audi (w silniku ABC jest taki sam) podłączyłem pod nagrzewnicę kabiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-04, 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 3015
Lokalizacja: Ełk / Białystok / 666 9 666 49

Pomógł: 254 razy

Auto: SubaruLegacy/Impreza GT
Elektronika: Optima Pico
Wtryskiwacze: Barracuda 115nl/150nl
Reduktor: ZavoliMOD/ ;)
Dysze: Brak
Pojemność: 2453/1994
Moc: 173/260
Kod Nadwozia: BP/GC8
Kod Silnika: EJ253/EJ20G
Rok Produkcji: 2006/1997
No chyba w V-kach nigdy pod olej nie podłączaliśmy - zawsze patrzymy na węże i podłączamy w mały obieg zaraz przy wyjściu z silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-04, 20:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10637
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 676 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
przerabiałem wodę w A8 2.8 V6 - z chłodnicy oleju na wyjście z głowicy z tyłu - przed przeróbką reduktor zamarzał, a po jarał się jak pedofil w SMYK-u :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-05, 20:25 

Dołączył(a): 2013-09-20, 15:10
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6
Elektronika: LPGTECH
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: ZAVOLI
Pojemność: 2600
Moc: 150
Kod Nadwozia: C4
Kod Silnika: ABC
Rok Produkcji: 1995
Niestety całkowicie już teraz zgłupiałem z tym moim obiegiem. Najpierw załączam szkic a niżej opiszę jak jest.
Obrazek

R - oznacza wpięty reduktor - w tym dokładnie miejscu na grubej rurze.
Potem woda biegnie przez chłodnicę oleju (i tu uwaga!) wpada w króciec do małego wejścia (mała średnica). Do tego samego króćca ale dużego wejścia trafia woda z grubego węża chłodnicy. Całość oznaczyłem w kółku - szczegół B.

I teraz autopsja. Odpalam silnik, pracuje na benzynie, temperatura rośnie. I tu uwaga - nagrzewają się cienkie węże przez reduktor i chłodnicę oleju - natomiast chłodnica i grube węże są zimne (no ten gruby do chłodnicy jest ciepły - mieszanie płynu na krótkim odcinku ale ogólnie chłodnica zimna i wyjście z niej też).

I teraz konkluzja, nie wiem czy mam racje. Czy ten króciec (termostat) nie puszcza czasami obiegu z małego węża od początku, a gruby i chłodnica dopiero przy 90st?
Czy jest popsuty termostat i obieg jest otwarty stale - w co wątpię bo silnik ładnie się grzeje i trzyma temperaturę.

No to jak?
Bo na gaz przeskakuje zawsze po 5km niezależnie od temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-05, 21:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10637
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 676 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
Arturciu napisał(a):
Czy jest popsuty termostat i obieg jest otwarty stale - w co wątpię bo silnik ładnie się grzeje i trzyma temperaturę.


termostat masz OKAY :)

Arturciu napisał(a):
No to jak?
Bo na gaz przeskakuje zawsze po 5km niezależnie od temperatury


wpięty niby w mały obieg, ale czy tam jest wystarczająca cyrkulacja to raz, a dwa: najcieplejszym miejscem o efektywnym przepływie jest wyjście z głowicy- tam gdzie producent zaplanował zasilanie nagrzewnicy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-05, 21:38 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20922
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1314 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Nie wolno zakłucać obiegu chłodzenia silnika, przełóż węże na trójniki przed nagrzewnicą i będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-05, 21:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10637
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 676 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
amen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-05, 22:48 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3165
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
tryszawy napisał(a):
Nie wolno zakłucać obiegu chłodzenia silnika, przełóż węże na trójniki przed nagrzewnicą i będzie ok.

swieta prawda . ja zawsze robie tak. dwa kolanka 16-19 przecinam waz z wyjscia glowicy woda leci na reduktor potem na nagrzewnice i jest oki. pierwszy nagrzewa sie reduktor potem nagrzewnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-05, 23:42 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20922
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1314 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
madmax7777 napisał(a):
ja zawsze robie tak. dwa kolanka 16-19 przecinam waz z wyjscia glowicy woda leci na reduktor potem na nagrzewnice i jest oki. pierwszy nagrzewa sie reduktor potem nagrzewnica.


W tym silniku kolanka nie zdają egzaminu bo nagrzewnica jest odcinana zaworem, w lato gdy załaczysz klimatyzację to ....................reduktor zamarznie!!!!! Ja u siebie mam trójniki 20/16/20 i ..................zawór od CO do głowicy termostatycznej w której ustwiłem sobie takie zadławienie przepływu płynu na reduktor żeby był reduktor gorący i nagrzewnica auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poważne pytanie do poważnych gazowników
PostLink | Napisane: 2013-12-06, 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4698
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
madmax7777 napisał(a):
swieta prawda . ja zawsze robie tak. dwa kolanka 16-19 przecinam waz z wyjscia glowicy woda leci na reduktor potem na nagrzewnice i jest oki. pierwszy nagrzewa sie reduktor potem nagrzewnica.

W niektórych silnikach z grupy VAG właśnie w ten sposób zakłócisz obieg chłodzenia. Ale to już błąd konstruktora, bo zapcha się nagrzewnica, a zdarza się, i silnik się przegrzewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: golem i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO