Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-15, 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-29, 18:32
Posty: 3288
Lokalizacja: Będzin / Czeladź 889-992-019

Pomógł: 206 razy

Auto: Seat Arosa/Volvo V40
Elektronika: Tech 224/Tech 324 OBD
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda 130
Reduktor: Alaska/PRINS
Dysze: 1.8/bez
Pojemność: 1400/1.9 T4
Moc: 60/200+
Kod Nadwozia: 6HZ/
Kod Silnika: AUD/B4194T
Rok Produkcji: 2001/2000
Jak trzpień krokowca się obraca to można go wyrzucić do śmieci , tam jest zabezpieczenie żeby się nie obracał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-15, 20:05 

Dołączył(a): 2013-12-13, 21:55
Posty: 6
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: Laguna I ph 2
Elektronika: Elpigaz Stella Nord
Wtryskiwacze: tanie czerwone
Pojemność: 1600
Moc: 107
Kod Nadwozia: K568
Kod Silnika: k4m
Rok Produkcji: 1998
waskij napisał(a):
Jak trzpień krokowca się obraca to można go wyrzucić do śmieci ,

Przekonałeś mnie, zamawiam nowy; na początek sprawdzimy ile jest wart silniczek z allegro za 26 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-19, 18:26 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 344 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
No dobra, ja chyba wygrałem swoją wojenkę z francuzem. Od soboty jeździ bez zająknięcia.
Została wymieniona uwalona sonda, uszczelniony dolot i regulacja instalacji od nowa. Przy czym za nietrzymanie obrotów na 99% winny był nieszczelny dolot, tak jak podejrzewałem. Zaś sonda została wymieniona bo i tak trzeba było to zrobić.
Polecam wszystkim borykającym się z tym problemem także zacząć od dolotu, niezależnie od tego czy się to podoba czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-19, 20:17 

Dołączył(a): 2013-12-13, 21:55
Posty: 6
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: Laguna I ph 2
Elektronika: Elpigaz Stella Nord
Wtryskiwacze: tanie czerwone
Pojemność: 1600
Moc: 107
Kod Nadwozia: K568
Kod Silnika: k4m
Rok Produkcji: 1998
Dzisiaj odebrałem z poczty silniczek krokowy (wer.: B28): Obrazek 25zł+przesyłka.
Zamontowałem na ciepłym silniku, skasowałem błąd P0050. Parę razy włączyłem i wyłączyłem zapłon (jak pisałem wcześniej, 9 sek po wyłączeniu silniczek się ustawia i słychać "cyknięcie") i odpaliłem. Przejechałem 7 km. Obroty ładnie spadają do 800 rpm, i są stabilne, nie złapał błędu. IDEAŁ :) choć zobaczymy jeszcze rano, przy odpaleniu na zimnym - ale myślę, że to formalność. I tak jak pisał waskij(thx), trzpień/grzybek (jak zwał tak zwał) w sprawnym silniczku nie powinien dawać się ręcznie kręcić.
Skaczące obroty 1500-2000 po wysprzęgleniu w czasie jazdy musiały brać się z mechanicznej usterki krokowca, który nie domykał bypass-u.


Ostatnio edytowano 2013-12-19, 22:25 przez Jazz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-19, 21:05 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4315
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 427 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jazz napisał(a):
I tak jak pisał waskij, trzpień/grzybek (jak zwał tak zwał) w sprawnym silniczku nie powinien dawać się ręcznie kręcić.

U mnie się nie dało ręcznie kręcić, dlatego pytałem jak to robiłeś. Jestem ciekawy jak to będzie wyglądać na zimnym silniku. U mnie (relacja córki) na ciepłym na benzynie i na gazie bardzo dobrze, a na całkiem zimnym po odpaleniu obroty 1500, a pododaniu gazu czasem obroty zafalują 2-4 i się ustalają, a czasem falowanie trawa do pół minuty i później już jest normalnie.
Jak się to nie unormuje do czasu jak dostanę samochód w swoje łapy, to też wymienię wszystkie uszczelki na dolocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-19, 21:56 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
gimak kiedy uszczelnisz dolot w tym aucie jest jedno miejsce w którym samostartem nie sprawdzisz ....?


tu masz podpowiedz

Obrazek

Obrazek

uszczelki pod przepustnice 2 są dostępne w aso , zaślepka podciśnienia jak nie wykorzystana do lpg w aso kosztuje mniej niż 5zł , uszczelki połączenie kolektor plastikowy metalowy poza aso , uszczelka pod metalowy kolektor poza aso , oringi pod wtryskiwacze pb jak i inne dobierzesz sobie w sklepie pod oringami , uszczelka która jest gwoździem i podpowiedzią na górze tylko aso , uszczelka pod te ustrojstwo na pokrywie zaworów -> masa uszczelniająca :)

w trakcie prac radzę odłączyć aku i zostawić kluczyk na zapłonie po uszczelnieniu dolotu jak tego nie zrobisz będzie gasł :)

dodatkowo czujnik temp płynu lubi walić w huja i przez niego potrafi falować obrotami gasnąć itp

ps Nie zapomnij wyczyścić przepustnicy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-19, 22:22 

Dołączył(a): 2013-12-13, 21:55
Posty: 6
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Pomógł: 1 razy

Auto: Laguna I ph 2
Elektronika: Elpigaz Stella Nord
Wtryskiwacze: tanie czerwone
Pojemność: 1600
Moc: 107
Kod Nadwozia: K568
Kod Silnika: k4m
Rok Produkcji: 1998
gimak, to co napisał Nikodem, to jest podstawa; dodam tylko, że ja te owalne uszczelki (włącznie z odpowietrzającą klawiaturę) obsmarowałem silikonem wys.temp. i po paru minutach skręciłem do kupy.
Druga, rzecz którą bym zaserwował to wymycie mapsensor-a jakby i to nie rozwiązało problemów to odpiąłbym od kolektora dolotowego i zaślepił system recyrkulacji par paliwa.
========================
Może komuś się przyda; zachowanie K4M z nowym silniczkiem krokowym:
I-sze po montażu odpalenie zimnego silnika (5h postoju w temp +2st C)


Ostatnio edytowano 2013-12-20, 01:18 przez Jazz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-19, 23:42 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22593
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
żadnych silnikonów ! a uszczelki i oringi tyko nowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-22, 12:41 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 344 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Nikodem napisał(a):
uszczelki pod przepustnice 2 są dostępne w aso , zaślepka podciśnienia jak nie wykorzystana do lpg w aso kosztuje mniej niż 5zł , uszczelki połączenie kolektor plastikowy metalowy poza aso , uszczelka pod metalowy kolektor poza aso , oringi pod wtryskiwacze pb jak i inne dobierzesz sobie w sklepie pod oringami , uszczelka która jest gwoździem i podpowiedzią na górze tylko aso , uszczelka pod te ustrojstwo na pokrywie zaworów -> masa uszczelniająca :)

Ten większy oring na przepustnicy bym sobie darował (zresztą tak zrobiłem) bo to jest po stronie atmosfery i nie pełni żadnej istotnej roli. Jak nie jest pęknięty, lub coś w tym stylu, to jest to marnowanie kasy, bo w aso za te gumki srogo kasują.
A to ściąganie metalowego kolektora i tej odmy to przesada. Przecież to całkiem co innego, inaczej uszczelnione. Problem pojawił się po ruszeniu plastikowego kolektora i tego się trzeba uczepić.
Jak porozbierają pół silnika, koszty będą spore i to zupełnie niepotrzebnie, a do tego nie wiadomo czy czy coś znów nie spartolą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-22, 13:01 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 827
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 53 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
A tak BTW, to na drugim zdjęciu Nicodema widać doskonale jak kieruje się strugę benzyny z wtryskiwacza, a mianowicie zgodnie z osią strugi powietrza przepływającego przez kanał kolektora. Wielu gazowników jakby nie przywiązywało do tego uwagi montując wkrętki prostopadle do strugi powietrza. No ale być może gaz rządzi się swoimi prawami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-22, 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
bombelek napisał(a):
No ale być może gaz rządzi się swoimi prawami...

Rządzi się takimi samymi prawami tylko wiertara nie podeszła inaczej i wychodzi pod prąd, a w najlepszym przypadku prostopadle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-22, 19:16 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4315
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 427 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nikodem napisał(a):
gimak kiedy uszczelnisz dolot w tym aucie jest jedno miejsce w którym samostartem nie sprawdzisz ....?

Z tym jest mały problem, bo samochód jest 200km stąd i będzie w moim zasięgu tylko 24.12 po południu i 25.12, więc na razie muszę to odłożyć. Zastanawia mnie to, dlaczego ta nieszczelność (jeżeli jest), ujawnia się tylko na całkiem zimnym silniku, przy temperaturze reduktora ok. 30*C już tego nie ma - czyżby przy wyższej temperaturze następowało doszczelnienie, albo ciepły silnik nie jest już taki wrażliwy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2013-12-22, 19:29 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7649
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 344 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
W moim przypadku też tak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2014-02-08, 11:25 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4315
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 427 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Odgrzewam kotleta, może trochę za wcześnie, po osiągnięciu (tak mi się wydaje) sukcesu.
Opanowałem bujanie się wolnych obrotów na zimnym silniku. Nie trzeba było wymieniać żadnych uszczelek na dolocie. Przyczyną był krokowiec. Na starym (oryginalnym) były chyba za duże opory wewnątrz niego i dlatego nie działał. Na nowym (zamiennik) było jeszcze gorzej, myślałem, dlatego, że zamiennik i trochę w tym prawdy jest. Nowy ma trochę inny kształt grzybka zaworu niż w oryginale i to jest przyczyną, że było jeszcze gorzej niż na starym, zaworek się nie domyka. Wygląda na to, że nie wystarczy kupić nowy silnik krokowy i go założyć, a on sam (ECU) znajdzie odpowiednie położenie. Wygląda na to, że przy wkładaniu silnika krokowego należy jego zaworek wyciągnąć (ostrożnie) na taką długość, aby silniczek, po włożeniu na miejsce lekko odstawał (opierał się na zaworku). Jest wtedy pewność, że po dociągnięciu wkrętów mocujących zaworek jest ustawiony we właściwej pozycji (zamknięty). Przy takiej procedurze zakładania nowego silnika krokowego (zamiennik) zimny silnik zaczął się normalnie zachowywać na wolnych obrotach. Inny kształt grzybka zaworu zamiennika do pełnego zamknięcia wymagał (i poprawnego działania) większego jego wyciągnięcia (o jakieś 5 mm) niż w oryginale. Z tego wniosek jest jeden - silnik krokowy (zaworek) przed montażem trzeba odpowiednio ustawić, on sam właściwego położenia nie znajdzie - a na taką uwagę nigdzie się nie natknąłem.
Teraz trochę o starym silniku krokowym. Ponieważ na zamienniku silnik zaczął poprawnie się zachowywać, więc ze starym już się nie pieściłem i mocniej pociągnąłem za zaworek i go wyciąłem zupełnie. W środku nie było żadnych zanieczyszczeń, tylko tak jakby resztki wyschniętego białego smaru. Nalałem do otworu gdzie wchodzi gwintowany trzpień zaworu trochę oleju silikonowego. Z samego trzpienia zaworu usunąłem resztki smaru. Po nałożeniu pozostałych elementów (sprężyna i osłona) na trzpień zaworu wkręciłem go częściowo do silnika krokowego, do oparcia się rowków prowadzących na trzpieniu o wypusty prowadzące w otworze w silniku. Po ustawieniu wypustów w rowkach trzpienia (na wyczucie, bo tego nie widać) wcisnąłem zaworek do końca i kilka krotnie wysuwałem i wsuwałem, za każdym razem przy przesuwaniu był mniejszy opór i przesuwanie było płynniejsze.
Po tych operacjach postanowiłem zobaczyć, jak silnik będzie z nim teraz współpracował. Założyłem go do silnika, z zachowaniem procedury o której pisałem wyżej. Po odpaleniu zimnego silnika, do zachowania silnika nie miałem żadnych zastrzeżeń, zarówno na zimnym jaki na ciepłym. To było wczoraj, a dzisiaj próba wyszła dokładnie tak samo, więc na razie stary oryginalny silnik krokowy pozostał silniku, zobaczę jak sie będzie spisywał i na jak długo zadziałała terapia olejem silikonowym.
I małe podsumowanie. W moim przypadku bujanie się wolnych obrotów na zimnym silniku było spowodowane nie nieszczelnością na dolocie, ale prawdopodobnie przycinaniem się silnika krokowego (oryginału), a na nowym (zamienik) niewłaściwe położenie zaworu w stosunku do przylgni, wynikające z innego jego kształtu - wymagało większego o ok. 5 mm jego wysunięcia.
Napisałem to po to, żeby ktoś inny w podobnej sytuacji nie błądził wymieniając przy okazji pół silnika, odkrywając na końcu to co już na pewno zostało odkryte wiele razy, ale nikt się tym nie pochwalił.
Tak jak napisałem, może za wcześnie odtrąbiłem sukces, jeżeli chodzi uzdrowienie oryginalnego silnika krokowego, ale jak coś okaże się nie tak, to również o tym tutaj napiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Meganka, problem po wymianie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2014-02-08, 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Prawdopodobnie przy wymianie tego silniczka trzeba go adoptować programem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO