Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 11:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
witman napisał(a):
nie powinien się gaz przedostawać do kolektora ssącego


puszcza podciśnieniem, niekoniecznie przez wtrysk, a skąd wiesz, że jest ZAMKNIĘTY?"

witman napisał(a):
to taki szybki półśrodek, ale na pewno tani i skuteczny

nie sądzę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 16:27 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
Dziś sprawdziłem i faktycznie u mnie gaz przedostaje się do kolektora przez rurkę podciśnienia z reduktora.
Po zakończonej jeździe odpiąłem rurkę podciśnienia idącą od reduktora, a z rurki delikatnie przez około 10-15min. wydostawał się gaz.
Po 20min uruchomiłem ponownie auto i o dziwo odpaliło od pierwszego strzała, powtórzyłem to już kilkukrotnie odczekując po około 15-20min między kolejnymi uruchomieniami z odpiętą rurką od kolektora i za każdym razem auto odpalało bez większego kręcenia rozrusznikiem.
Jutro pojeżdżę jeszcze z odpiętą rurką i dam znać o efektach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
reduktor do wymiany i będziesz miał gitarę :)
chyba, że lubisz majsterkować bo regeneracja w warsztacie jest nieuzasadniona ekonomicznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:23 

Dołączył(a): 2010-09-15, 15:15
Posty: 657
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 40 razy

Auto: Dacia Duster
Elektronika: STAG QNEXT PLUS
Wtryskiwacze: HANA H2000
Reduktor: AC RO2
Pojemność: 1598
Kod Silnika: K3M
Regeneracja w warsztacie to i tak połowa ceny nowego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-03, 21:25 

Dołączył(a): 2009-11-22, 17:25
Posty: 351
Lokalizacja: WROCŁAW

Pomógł: 2 razy

Auto: Scenic III MeganeIII GT
Elektronika: BRC 32
Wtryskiwacze: BRC
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 3x 1,4TCe
Moc: 158 162 131
Kod Silnika: H4JA700
Rok Produkcji: 2010, 2011, 2013
I tak zrobię, w końcu prawie 100kkm przyjechał :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2014-01-04, 08:42 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
traks napisał(a):
Regeneracja w warsztacie to i tak połowa ceny nowego


zależy ile kto ma roboty, czas kosztuje, ja nie regeneruję reduktorów, bo robocizna jest zbyt droga, samo dobre wymycie gratów w nitro to kupa smrodu, trucia się i zabawy, do tego dochodzą pokorodowane korpusy i inne ryzyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-02-09, 21:40 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 821
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 52 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
No i niestety wygląda na to że i mnie to dopadło. objawy takie jak opisane w wątku. Po kilkunastu minutach od zgaszenia są problemy z natychmiastowym odpaleniem. Czuć że silnik jest zalewany. Jest na to sposób, po prostu trzeba dodać trochę gazu i silnik się uruchamia. Tuż po zgaszeniu albo po dłuższym postoju auto pali od strzała. Myślałem, że może trzeba wyczyścić przepustnicę ale po przeczytaniu tego wątku doszedłem do wniosku że to najprawdopodobniej ten niezbyt żywotny reduktor, ale muszę to jeszcze potwierdzić. Przelatane na tej instalacji 80 tysi ale problem występuje już od dobrych 10 tysięcy więc dla mnie to dziwne że BeeRCe wypuszcza takie trochę felerne reduktory, tym bardziej że prawie cały przelot to trasa. A tak w ogóle to nie wiem czy to naprawiać bo dla mnie problem to w sumie niewielki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-02-14, 11:52 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 821
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 52 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
Przypuszczenia się potwierdziły. Z wężyka podcisnienia napiernicza jak z bulbulatora. I nie ma problemu z uruchomieniem silnika po zdjęciu tego wężyka. Reduktor ewidentnie do regeneracji /wymiany. A jako że ma niecałe 3 lata to jednak spróbuję go zregenerować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-06-12, 15:27 

Dołączył(a): 2012-03-12, 21:57
Posty: 821
Lokalizacja: Lubuskie

Pomógł: 52 razy

Auto: Megane II
Elektronika: BRC SQ24.11
Wtryskiwacze: BRC niebieskie
Reduktor: Genius 1200
Pojemność: 1400
Moc: 98
Kod Silnika: k4j
Trzeba było w końcu dać odetchnąć rozrusznikowi więc - tak jak zapowiedziałem powyżej - dokonałem próby reanimacji dziada. Mowa oczywiście o reduktorze Genius MB 1200 mbar.
Oto i on:
Załącznik:
red1.jpg
red1.jpg [ 159.54 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Założony prawie dokładnie 3 lata temu, przelot 91 tysięcy, głównie w trasie, sporadycznie autostrady.
Załącznik:
red4.jpg
red4.jpg [ 136.82 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Zestawik naprawczy z kompletem oringów od niezawodnego Jacusia
Załącznik:
red5.jpg
red5.jpg [ 199.59 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Strona fazy ciekłej nie wygląda za ciekawie. Kanaliki zakitrane twardym lakiem. Jeszcze ze 20 tysi i możliwe że by się całkiem zapchał. Przy jeździe po samym mieście nie ma opcji żeby 100 tys. wytrzymał.
Załącznik:
red8.jpg
red8.jpg [ 134.1 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Rozpuszczalnik nitro z Castoramy nawet dał radę. Czymś słabszym nawet nie próbujcie.
Załącznik:
red6.jpg
red6.jpg [ 146.87 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

A co ten olej tu robi?
Załącznik:
red7.jpg
red7.jpg [ 82.54 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Membrana! Tragedia, trochę się rozwulkanizowała. Po w sumie niedużym przebiegu. Może temperatura przełączania jest za niska. Ale to 30 stopni. Niżej raczej schodził nie będę. Dziwne że to w sumie działało bez żadnych objawów. Poza problemem z uruchamianiem po krótkim postoju. Dodatkowo ciśnienie gazu się trochę rozbiegało. Niedawno musiałem skręcić je trochę.
Załącznik:
red10.jpg
red10.jpg [ 123.4 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Nowa membranka.
Załącznik:
red11.jpg
red11.jpg [ 123.72 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Nowy lpg reducer.
Załącznik:
red12.jpg
red12.jpg [ 124.59 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Przy okazji wymiana filterków. Odstojnik alexa coś tam niby odseparował.
Załącznik:
ustaw2.jpg
ustaw2.jpg [ 46.05 KiB | Przeglądane 3014 razy ]

Jeszcze tylko ustawienie ciśnienia do fabrycznych 1200 mbar i renia gotowa do jazdy. Pali teraz z półobrotu. Efekt 100%. Nie miałem żadnego problemu z tą robotą więc polecam każdemu jak ktoś lubi takie robótki i może znaleźć na to czas. Poziom trudności 5/10. Najgorsze jest czyszczenie a i u mnie dochodzi męczarnia z wymontowaniem i zamontowaniem redka bo gazownik wcisnął go gdzieś koło serwa. Nie było też problemu z odkręcaniem śrub, ale jak wspomniałem reduktor ma tylko 3 lata.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-06-12, 20:46 

Dołączył(a): 2015-04-09, 13:33
Posty: 631
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 41 razy

Auto: vw golf, kia rio
Elektronika: BRC SQ24
Pojemność: 1.6/1.4
Moc: 95/105
Rok Produkcji: '95/'14
Bardzo fajnie że dodałeś zdjęcia i opis czynności. Z pewnością nie raz się komuś przyda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-10-29, 14:09 

Dołączył(a): 2016-10-29, 14:03
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Witam

Mam ten sam problem. Dodatkowo zauważyłem, że nie tylko pomaga wciśnięcie gazu, ale także kilkukrotne przekręcenie kluczyka do zapłonu i z powrotem.
Oprócz problemów z odpalaniem na ciepłym silniku po postoju >15min jest problem z odpaleniem na 4 cylindry. Czwarty cylinder nie działa, autem telepie, obroty falują, a samochód nie ma mocy, chodzi głośniej i szarpie nim na niskich obrotach.
Czy Wy też mieliście te objawy i pomogła wymiana reduktora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-10-29, 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6409
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 705 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Ten drugi objaw może równie dobrze tyczyć się wtryskiwacza lub układu zapłonowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-10-29, 14:29 

Dołączył(a): 2016-10-29, 14:03
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Dodam że ten drugi objaw także występuje tylko na gazie i na ciepłym silniku po krótkim postoju. Na benzynie i na zimnym silniku jest w porządku.
Dodatkowo lubi zaświecić się po tych objawach na pare dni check a komputer pokazuje:
- za uboga mieszanka
- wyskakiwanie zapłonu
- 4 cylinder nie działa
- sonda lamda
Wymienione świece, akumulator, sonda lamda sprawdzona jest w pożadku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-10-29, 14:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 32989
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3254 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
czwarty wtryskiwacz zawodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z uruchamianiem na ciepłym silniku BRC SQ24
PostLink | Napisane: 2016-10-29, 16:09 

Dołączył(a): 2016-10-29, 14:03
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Z tego co widzę mam listwę niebieską Fast REG by OMVL 12v DC, która jak czytam posiada wbudowane wtryskiwacze.
Pytanie czy coś takiego da rade zregenerować lub wymienić jeden wtryskiwacz ?
Czy tak jak się domyślam trzeba wymienić całą listwę z wtryskiwaczami ?
Kolejne pytanie jak sprawdzić czy to na pewno wtryskiwacz a nie coś innego?
I ostatnie pytanie czy ew. wymienić na to samo czy polecacie jakąś inną firmę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO