Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3425
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 69 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Jak powszechnie wiadomo w parownikach zwanych reduktorami stosuje się zawory typu ON/OFF. Nie ma w nich stanów pośrednich jak choćby w zwykłym kranie.
Czy ma ktoś pomysł na równie prosty i dający się zastosować w reduktorach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 15:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36291
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3681 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
enkai napisał(a):
Czy ma ktoś pomysł na równie prosty i dający się zastosować w reduktorach?
chodzi ci o regulacje na wyjściu zaworem, bo nie kumam?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3425
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 69 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Ten zawór z pastylką, który podaje ciekły do komory rozprężeniowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 18:53 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4411
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 440 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
enkai napisał(a):
Ten zawór z pastylką

Wydaję mi się, że on nie pracuje w trybie: otwarty/zamknięty, bo przy takim trybie pracy wykres ciśnienia nie byłby linią ciągłą, a łamaną. W czasie gdy jest pobór gazu, to pastylka cały czas pływa, zwiększając lub zmniejszając przepustowość zaworu utrzymując ciśnienie gazu na zadanym stałym poziomie. Jak to wygląda w praktyce to zależy od jakości samego reduktora, jak i tego czy jest wydajnościowo właściwie dobrany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3425
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 69 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
No właśnie nie jest proporcjonalny i klepie tym szybciej im więcej gazu pobiera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 19:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36291
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3681 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
enkai napisał(a):
No właśnie nie jest proporcjonalny
to trzeba mu stożek zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
Po co takie patenty?
Jak go zrobisz liniowego to będzie trzeba większy ruch membrany do wysterowania, a to spowolni układ i będzie gorzej a nie lepiej. Zresztą ciśnienie i tak skacze w tempie otwarcia wtrysków i skoków podciśnienia w kolektorze, lepiej raczej nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zawór proporcjonalny do reduktora
PostLink | Napisane: 2014-01-06, 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3425
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 69 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Nie mam membrany, ale to temat ogólny.
Dziś przez chwilę zmusiłem reduktor do gimnastyki i to stukanie mnie zastanowiło bo skoro każdy zawór sterowany jest proporcjonalnym bodźcem to i zawór mógłby być proporcjonalny a może jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO