Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:10 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Historia dość długa, więc opiszę pokrótce.
Auto to Vectra taka jak moja. Ogólnie jakoś to jeździło, ale zaczął się świecić check. Okazało się że odpadł kabelek zasilający przekaźnik który odłączał kontrolkę przy pracy na lpg, bo emulacja sondy była wyłaczona. Po przyjrzeniu się bliżej, okazało się że jest jeszcze parę rzeczy do poprawy.

Zamiast przekaźnika postanowiłem ustawić emulację, ale tutaj pojawił się problem. Ustawiłem czas stanu wysokiego na 700ms i ecu widzi dość ładną falę, ale z lekką przewagą niskiego stanu i ciągnie korekty do góry. Coś tam jeszcze grzebałem, ale nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak ogarnąć ten emulator.

Druga sprawa - na biegu jałowym sonda pracowała ładnie (korektor 1 ok. 4 - 8 kroków), ale przy wyższych obrotach i obciążeniach leżała plackiem mimo że korektor 2 osiągał 50 kroków. Nie mam czujnika ciśnienia, ani wglądu w mapę, więc podkręciłem ciśnienie do momentu aż korektor 2 przy bucie nie przekraczał 20 kroków. Korektor 1 zszedł na dół do ok. -10/-15.

Następnie zauważyłem że przy hamowaniu silnikiem sonda stoi cały czas na bogato i silnik wolno schodzi z obrotów. Właczyłem cut-off całkowity i ustawiłem na 1700 rpm. Zachowuje sie to teraz moim zdaniem bez zarzutów.

Kolejna sprawa, to zachowanie sondy przy WOT. Po "depnięciu" ma chwilę zawahania nim wejdzie na bogato i nie pozostaje tak, ale wciąż zmienia stany (z przewagą wysokiego). TPS widzi.


Ostatnia sprawa - właczona jest autoadaptacja. Są tam jakieś tabelki, coś w nich jest, ale nie bardzo wiem o co chodzi.

Odnośnie tego mam takie pytania:
1- jak się ustawia emulator (trzeba wydłużyć stan wysoki)?
2- czy po podkręceniu ciśnienia może to tak jeździć z korektorem 1 schodzącym na "minus", a 2 dochodzącym do 20?
3- czy cut-off może tak pozostać?
4- czy ta instalacja nie przechodzi OL. Chyba powinna, Jak wzbogacić WOT?
5- załaczam zrzut autoadaptacji. Proszę o jakieś objaśnienie tego co tam się znajduję

Dziękuję za cierpliwość i proszę o pomoc. Auto dobrego znajomego i chciałbym mu to ogarnąć.


Załączniki:
autoadaptacja.jpg
autoadaptacja.jpg [ 103.59 KiB | Przeglądane 3657 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:15 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22595
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
kręcenie ciśnienia na reduktorze to nie był dobry pomysł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:17 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Tak podejrzewam, dla tego pytam czy są jakieś przeciwwskazania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:26 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22595
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
ig 1 powyżej 1 bara ma takie same spadki co powoduje destabilizacje pracy całego układu

np

ustawisz 0,95 spadek masz na 0,85
ustawisz 1,05 spadek masz na 0,85
ustawisz 1,15 spadek masz na 0,85
ustawisz 1,25 spadek masz na 0,85
ustawisz 1,35 spadek masz na 0,85


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:39 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Nie wiem jakie ciśnienie było bo właściciel sam kręcił nim już wcześniej (prawdopodobnie obniżył). Nie wiem jakie jest teraz i jakie są spadki, ale wiem że przy "bucie" było całkowicie ubogo, a teraz nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:49 

Dołączył(a): 2009-06-25, 07:21
Posty: 2360
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 48 razy

Auto: Chevrolet Cruze
Pojemność: 1998
Moc: 192
Kod Silnika: LNP
Rok Produkcji: 2013
Na poczatek wylacz autoadaptacje - rozjezdza wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:52 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
OK, ale co dalej? Wyzerować modyfikacje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:54 

Dołączył(a): 2009-06-25, 07:21
Posty: 2360
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 48 razy

Auto: Chevrolet Cruze
Pojemność: 1998
Moc: 192
Kod Silnika: LNP
Rok Produkcji: 2013
mcjezioro napisał(a):
OK, ale co dalej? Wyzerować modyfikacje?



tak i zabawa od nowa

i nie ogarniesz tego bez czujnika kalibracyjnego i wgladu w mape - szkoda twojego czasu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 21:56 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
A na czym ta zabawa ma polegać? Na ustawieniu mapy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 22:00 

Dołączył(a): 2009-06-25, 07:21
Posty: 2360
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 48 razy

Auto: Chevrolet Cruze
Pojemność: 1998
Moc: 192
Kod Silnika: LNP
Rok Produkcji: 2013
mcjezioro napisał(a):
A na czym ta zabawa ma polegać? Na ustawieniu mapy?



Po pierwsze dobrze byloby polaczyc sie programem co najmniej w wersji 5.6 bo ma ona mozliwosc zapisania ustawien do pliku (wazne zanim zaczniesz gmerac w mapie), po drugie jak nie masz czujnika kalibracyjnego i klucza nie zrobisz autoadaptacji (czyli wstepnej klaibracji podczas jazdy) po trzecie ten system pracuje najlepiej na cisnieniu 0,97 (nie masz czujnika nie wiesz jakie jest cisnienie) po czwarte musi byc sprawna sonda lmabda bo potem sa zwloki w pracy silniczkow, po piate reduktor musi byc sprawny zeby wlasnie cisnienie nie lecialo na leb i na szyje, po szoste nawet po spelnieniu tych warunkow troche ciezkawo to ustawic...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 22:06 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Ale auto jeździ już całkiem dobrze w tej chwili. Jest sens grzebać sie tak głęboko?
Niema możliwości zrobić w tym np. jakiegoś wzbogacenia od TPS dla wot?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 22:11 

Dołączył(a): 2009-06-25, 07:21
Posty: 2360
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 48 razy

Auto: Chevrolet Cruze
Pojemność: 1998
Moc: 192
Kod Silnika: LNP
Rok Produkcji: 2013
Jak jezdzi w miare to ja bym nie grzebal. Trzeba tylko wylaczyc autadaptacje. Nie pokombinujesz z TPS-em bez dostepu do klucza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 22:19 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Czyli wyłączyć i wyzerować modyfikacje?
A co z softami umożliwiającymi dostęp do map bez klucza? Gdzieś tam czytałem że są takie. Jakbym taki zdobył, to przyda się do czegoś? Bo ten który mam to właśnie 5.6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 22:21 

Dołączył(a): 2009-06-25, 07:21
Posty: 2360
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 48 razy

Auto: Chevrolet Cruze
Pojemność: 1998
Moc: 192
Kod Silnika: LNP
Rok Produkcji: 2013
wyzeruj modyfikacje, do wersji 5.6 i nowszych nie ma cracka

jak chcesz sie pobawic pozycze ci czujnik kalibracyjny i klucz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dopieszczenie IGS-a - kilka pytań
PostLink | Napisane: 2014-01-11, 22:26 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7248
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 324 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Dla tego właśnie pytam czy te starsze działające się do czegoś przydadzą?

I jak możesz, to napisz jak ogarnąć ten emulator. Są tam chyba 4 parametry do ustawienia i nie bardzo wiem na co wpływają. Metodą prób i błędów nie wyszło mi nic sensownego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO