Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2013-12-30, 10:00 
Pomaga

Dołączył(a): 2009-05-05, 11:17
Posty: 11121
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 251 razy

Auto: Volvo V70 2,4T / V40 T4+
Elektronika: Optima / STAG
Wtryskiwacze: Barracuda / Q-NEXT
Reduktor: Turbot / MAGIC III POWER
Dysze: przelot / j.w.
Pojemność: 2435 / 2000
Moc: 193 / 235
Kod Nadwozia: P80 / ??
Kod Silnika: B5244T / B4204T5
Rok Produkcji: 1998 (MY 99) / 2001
Silesia Cars, jak wtrysk kuleje to wg mnie do wymiany - chyba że nie ma kasy to trzeba się plastrem ratować.
Jak pisze Nikodem - większa szansa że sonda na jednym z banków umiera albo że ciągnie lewe powietrze gdzieś (a potencjalnych miejsc na lewizne w tym silniku jest sporo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-07, 16:46 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Znalazłem wreszcie odrobinę czasu i trochę "namieszałem" ;-)

Sprawa 1: Próbowałem zmniejszyć ciśnienie na reduktorze, niby po przekręceniu śrubki na wolnych obrotach ciśnienie spada z 1.02 na 0.87, ale jak tylko przejadę kawałek to na wolnych znowu jest 1.02, przy duszeniu schodzi do tych 0,85.

Sprawa 2: Mnożnik. Ponieważ nie udało mi się zbyt mocno zbić tego ciśnienia więc mnożnik mam bardzo niski. Schodzi od 1.2 przez 1.0 do 0,9 (stopniowo). Pytanie, jak nisko mogę zjechać z mnożnikiem? Wiem, że powinien dochodzić do około 1.0, ale mapa gazowa jest w dalszym ciągu trochę ponad benzynową.

Sprawa 3: Zrobiłem od nowa autokalibracje, skasowałem mapy, zebrałem benzynową i gazową. Efekt jest taki, że ekonomizer zaczął się normalnie zachowywać - nie skacze już na max'a, jadąc pod górkę na 5 biegu (130km/h) pokazuje jakieś 11 litrów... dla mnie szok bo do tej pory pokazywał po 15 albo i więcej. Na benzynie i na gazie wskazania są takie same. Oprócz tego zaczęło mi spadać średnie spalanie na komputerze z 12,5 do 11,4 i chyba nadal spada.
Wyrównałem też tą korektą czasy wtrysków gazowych (korekcja 3%).


Jak na razie jestem zadowolony, odnoszę wrażenie, że auto jedzie lepiej lub przynajmniej tak samo jak do tej pory, nie mam żadnych negatywnych objawów a nawet zniknęło delikatne szarpnięcie przy puszczaniu sprzęgła (myślałem, że to sprzęgło ma dość) więc jest ok. Jedynie kombinuje jak te mapy idealnie pokryć...

Ps: Nie udało mi się zrobić screeena bo padł mi laptop, ale tak jak pisałem wcześniej mapa gazowa ma taki sam wykres jak benzynowa, jedynie jest trochę ponad nią - nie pokrywa się. Odchyłka wynosi nie więcej niż 15-17% w środkowej części wykresu, w początkowej jakieś 5% a w końcowej dochodzi do 0% :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-07, 18:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17422
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1366 razy

Auto: e39 540i/206/206
Elektronika: lpgtech 328/duo/224
Wtryskiwacze: yeti/yeti/barracuda
Reduktor: Kme twin/zavoli/magic3
Dysze: -/2mm/1,8mm
Pojemność: 4398/1,4/1,4
Moc: 286/88/75
Kod Silnika: M62B44/KFU/KFW
Rok Produkcji: 1997/2004/2004
To w srodkowej czesci mapy mnoznik w dol i do skutku az sie mapy pokryja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 09:47 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Miałem wczoraj trochę czasu, zmniejszyłem ciśnienie na około 0,8. Zrobiłem autokalibrację, zebrałem mapę benzynową, później gazową. Pokryły się prawie idealnie, ale mnożnik jest od około 1.1 do 0,9 :( Mapy pokryły się prawie idealnie i wrócił problem ze wskazaniami ekonomizera (tzn. pokazuje nawet po 20 litrów, 12 to norma przy stałej prędkości), ponadto auto jest jakby lekko przymulone. Na wcześniej ustawionej mapie, które nie pokrywała się z benzynową (była ponad - czyli ubogo) ekonomizer pokazywał "normalne" wartości, wydaje mi się, że auto było trochę bardziej zrywne spalanie na trasie miałem według komputera 9,3 a realnie gazu wciągnął 10,4. Na nowej mapie pojeździłem chwilę i już widzę, że spalanie na kompie idzie w górę - czyli generalnie jestem w punkcie wyjscia.

Pytanie: Czy padająca na przykład sonda, może powodować niewłaściwy "wygląd" mapy benzynowej? Tzn. odnoszę wrażenie, że jest zbyt bogato i dostrajając lpg do takiej mapy robią się cyrki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 11:02 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22594
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
pytanie numer 1 , kiedy naprawisz samochód ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 12:43 

Dołączył(a): 2013-07-04, 06:53
Posty: 347
Lokalizacja: Rumia

Pomógł: 20 razy

Auto: Nissan Murano Z51
Elektronika: Stag 300 6
Wtryskiwacze: HANA
Reduktor: KME
Pojemność: 3500
Moc: 256
Kod Silnika: QV35DE
Rok Produkcji: 2008
Lolek odpowiem w ten sposób - narobisz sobie bałaganu, a nie ustawisz tego bez podglądu na sondy. Nadal nie wiesz czy działają, szkoda Ci 50zł na kabel lub podłączenie do kompa na diagnostykę - nikt nie wywróży co jest nie tak, zbyt dużo tu jest zmiennych. Rozrządu nie sprawdziłeś, albo nie odpowiedziałeś. Pisałeś o wymianie uszczelki pod głowicą, a jak kompresja po tej akcji? może gdzieś jest różnica na cylindrze i dlatego rozjazd w czasach wtrysków.

A tak już - moje prywatne zdanie - piszesz, że jechałeś około 120-130km/h i obroty około 3800. Jechałeś na 3-cim biegu? Ja w 4-ro biegowym automacie przy 130km/h mam 3000 obrotów. Nie odbieraj tego jako złośliwość, ale nie podałeś też żadnego pomiaru spalania innego niż z komputera czy ekonomizera - a to IMHO zbyt niemiarodajne pomiary.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 13:47 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10158
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 647 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
Lolek744 napisał(a):
nie więcej niż 15-17%


sporo

Lolek744 napisał(a):
(była ponad - czyli ubogo)


czyli bogato

Lolek744 napisał(a):
zmniejszyłem ciśnienie na około 0,8


za niskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-13, 20:23 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Dzięki Panowie za rady.

Generalnie sprawa jak zwykle rozbija się o brak czasu, na dniach zamówię sobie kabel bo pewnie i tak na przyszłość się przyda. Tymczasem podjadę najpewniej do serwisu gdzieś w przyszłym tygodniu, bo sprawa powoli zaczyna mnie przerastać - tzn. myślałem, że ogarnę to dość szybko bo autem robię codziennie dużo kilometrów i nie mogę sobie pozwolić na rozgrzebanie auta ;-)

Tak czy owak sporo się już nauczyłem jeśli chodzi o strojenie, zdam relację jak uda się ustalić przyczyny tego dziwnego zachowania się samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-18, 11:01 

Dołączył(a): 2012-12-22, 22:04
Posty: 151
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Pomógł: 3 razy

Auto: E46 330i Cabrio/E39 540i
Elektronika: Stag Qmax/Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda/ AC W03
Reduktor: AC R01 czerwony/ KME Twi
Pojemność: 3000/ 4398
Moc: 231 / 286
Kod Silnika: M54 / M62
Rok Produkcji: 2003 / 2000
Dotarł do mnie kabelek, niestety czasu brak, ale udało mi się na szybko odczytać błędy. Występuje niby sporadycznie błąd 203 - wyczytałem w internecie, że ten błąd informuje o padającej sondzie numer 2. Potwierdzało by to Wasze diagnozy (zwłaszcza Nikodema). Na razie czekam na wypłatę więc z wymianą muszę jeszcze trochę poczekać. Pytanie tylko czy trop jest na pewno trafny (tzn. czy błąd 203 rzeczywiście oznacza uwaloną sondę)? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niski mnożnik, dziwne spalanie - bmw e39 2.0
PostLink | Napisane: 2014-01-18, 14:09 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22594
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
chłopie miernik w łapę , klucz 10 oraz 10 minut można zdiagnozować które sondy do wymiany , wg mnie obydwie będą dead


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO