Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: schemat podłączenia "EKO-G"
PostLink | Napisane: 2008-11-21, 01:29 

Dołączył(a): 2008-11-21, 00:40
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: uaz 2,4V6 BLOS
Elektronika: EKO-G
Wtryskiwacze: ?
Reduktor: Tomasetto
Pojemność: 2400
Moc: 125
Kod Nadwozia: AAA
Kod Silnika: AAA
Rok Produkcji: 1989
Witam wszystkich,
buduję samochód terenowy na bazie uaza z silnikiem 2,4V6 od scorpio. W celu uproszczenia konstrukcji postanowiłem wywalić komputer, całą listwę wtryskową, silniczek krokowy, sondy z wydechów i parę innych upierdliwych urządzeń. Zamontowałem Blosa i aparat zapłonowy przerobiony na klasyczny z przerywaczem. Chciałem podłączyć elektrozawory bezpośrednio do zapłonu bo przecież nie będę przełączał B/G bo benzyny w ogóle nie będzie ale problem przy takim rozwiązaniu pojawia się w momencie gdy silnik zgaśnie a nie wyłączę zapłonu - gaz cały czas leci i może pierdyknąć przy próbie odpalenia. Dowiedziałem się ze przełączniki (centralki) mają taki sprytny systemik który na podstawie sygnału z aparatu zapłonowego jest w stanie stwierdzić czy silnik pracuje czy nie i w momencie zgaśnięcia silnika odciąć dopływ gazu elektrozaworem przy parowniku. Kupiłem na szrocie wyłącznik korgaz EKO-G bo innych sensownie wyglądających z kompletną wtyczką do gaźnikowca nie mieli. Chcę podłączyć ten przełącznik i schować go gdzieś na stałe z włączonym gazem, czy to dobry pomysł ??
Głównym problemem jest to, że nie wiem co gdzie podłączyć, oczywiście czarny i czerwony przewód to wiadomo ale jest jeszcze kilka innych, które zapewne trzeba wpiąć do aparatu zapłonowego, zaworu przy butli, przy parowniku kolejny do kontrolki rezerwy i pewnie coś tam jeszcze...
Czy ktoś miał do czynienia z tym wyłącznikiem i potrafi mi pomóc ?
Był bym wdzięczny za podpowiedź i ewentualne sprostowanie jak coś źle pokombinowałem. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-11-21, 07:10 

Dołączył(a): 2008-05-16, 13:39
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Lancia Kappa 2.0
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: reg fast
Reduktor: Koltec Mega
Dysze: 1,9
Pojemność: 1998
Moc: 155KM
Kod Nadwozia: 838A
Kod Silnika: 838AG1AA
Rok Produkcji: 1996
Jestem laikiem ale z tego co wiem przy parowniku powinien być zawór podciśnieniowy podłączony do kolektora ssącego i on odłącza gaz w momencie zgaśnięcia silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-11-21, 09:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20250
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1256 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Reduktor tzw pneumatic nie potrzebuje elektryki Twój chyba tak. Może zamień na np Lovato pneumatica ( miałem taki w passacie na gażniku) i śmigał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-12-10, 12:07 

Dołączył(a): 2008-04-19, 18:01
Posty: 6741
Lokalizacja: Zbrosławice, Dębica

Pomógł: 157 razy

Auto: Warszawa V8, audi 90Q
Elektronika: Stag 300, STAG Qbox
Wtryskiwacze: Hana/Magic FX
Reduktor: Magic III/Magic III BIG
Dysze: -
Pojemność: 4200/2200
Moc: 300 ; 136
Kod Nadwozia: 223, B2
Kod Silnika: ABZ; KV
Rok Produkcji: 66; 84
Hej Kedek :D Znamy sie z forum Chermola :D

kolory kabelków (w większości centralek):

czarny:
masa
brązowy: sygnał obrotów silnika (do (-) cewki)
czerwony: (+) po kluczyku
żółty: sygnał wykonawczy uruchamiający benzynę (elektrozawór, przekaźnik itp)
niebieski: sygnał wykonawczy uruchamiający LPG (elektrozawory w reduktorze i wielozaworze)
biały: kontrolka rezerwy


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO