Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-20, 06:41 

Dołączył(a): 2014-10-26, 19:01
Posty: 599
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 24 razy

Auto: Fiat Doblo/Opel Vivaro
Elektronika: TECH ONE/TECH 224
Wtryskiwacze: YETI/Dragon
Reduktor: Atiker/Atiker
Dysze: z dziurką ;-)
Pojemność: 1400/2000
Moc: 77/118
Kod Nadwozia: biały/biały
Rok Produkcji: 2009/2009
plecho1,
w poniedziałek będę miał okazję sprawdzić w zaprzyjaźnionym warsztacie jak STAG steruje swoimi wtryskiwaczami. Będziemy wtedy wiedzieli o czym gadamy. Z tego co wiem, to sterowanie Valtek 2om w przypadku wtryskiwaczy AC jest w miarę właściwe, bo ich konstrukcja to taka krzyżówka Valteka z REG-iem. I prawdę powiedziawszy, konstrukcyjnie to zdaje mi się że ACW 01 ma większą szansę pojeździć długo niż pozostałe. Ale nie testowałem, nie używam tylko kupiłem, rozebrałem by świat poznawać :)

Z tego co wiem, choć mogę się mylić, algorytm TECH jest skuteczniejszy przy dobrym wtryskiwaczu. Jeśli mnożnik wychodzi więcej niż 2, to faktycznie z marszu czasami jest problem. Ale po to jest suwak po kalibracji i po to można charakterystykę wtryskiwacza zmodyfikować w korektach.

Sumując, w ogóle nie rozumiem kłopotów ludzi z algorytmem TECH. Nawet auta które wypuściłem w świat i gdzieś tam przypadkiem na jakiś filtrach u kogoś innego były, wracają z ustawionym standardem. I co ciekawe, wracają, bo było dobrze ale ktoś pogmerał i nie jest tak jak było. Moim zdaniem, to niezrozumienie idei i odporność na wiedzę, nie uwłaczając ;)
W całej przygodzie z TECH-em, tylko raz ustawiłem auto na standardzie, gdzieś tam na początku, bo na "TECH" takie dziwne zjawisko było przy zejściu z obrotów. Zwyczajnie nie miałem praktyki i nie poradziłem sobie. Teraz myślę ten problem by nie wystąpił :)

Kiedyś już komuś sugerowałem, że możliwość wyboru standard-tech w zasadzie tylko galimatias wprowadza. Pozostać przy jednym i po spekulacjach. W innych sterownikach nie ma wyboru, ludzie się nauczyli tego co mają do dyspozycji i są szczęśliwi. A w TECH-u niepotrzebnie uciekają do tego co już znają...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-20, 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Też Techa mam od paru lat, podobnie ojciec już w drugim autku i zawsze ładnie wszystko działa na algorytmie Tech. Zresztą jeszcze parę autek ustawiałem i wszystko jak najbardziej ok. W moim przypadku chodziło mi tylko o tę sytuacje zaraz po autokalibracji, sama autokalibracja przeszła sprawnie i widać było, że program dobrze dobiera czasy bo przed ukończeniem czasy benzyny były takie jak powinny być. A po zakończeniu autokalibracji i przełączeniu na LPG czasy wtrysku zwiększały się z około 2.2ms na 3,2ms co trzeba było skorygować suwakiem przesuwając go na około 3. Co ciekawe podczas strojenia na mapki suwak od składu mieszanki ustawiłem tylko 4 kreski do góry więc skąd ta różnica tylko po autokalibracji? Nawet na WGS-ach tego nie miałem i w sumie na Barakach czy Dragonach czy Regach czy nawet ACW01 w innych autkach praktycznie w ogóle nie musiałem ruszać suwaka od wolnych obrotów. Jeden z forumowiczów doradził mi jeszcze, żeby spróbować ustawić Dragony bo maja bardzo zbliżoną charakterystykę do W02/3.
W weekend jeszcze popróbuję chociaż autko i tak chodzi dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-27, 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Dziś trochę z ciekawości i aby zmniejszyć ilość połączeń gumowych przewodów gazowych zrobiłem takie oto rozdzielacze do ACW03 wykorzystując będące w komplecie króćce proste.


Załączniki:
ACW02x2.JPG
ACW02x2.JPG [ 67.43 KiB | Przeglądane 4405 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-27, 22:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38428
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3954 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
klejone czy na gwint?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-28, 06:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Gwintowane na 7x1 i klejone na klej do gwintów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-28, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
No i na reszcie w miarę schludnie to wszystko wyglądają a nie jak poprzednio na rozdzielaczu :)


Załączniki:
ACW04 [1024x768].JPG
ACW04 [1024x768].JPG [ 130.84 KiB | Przeglądane 4361 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-29, 16:04 

Dołączył(a): 2014-11-03, 17:55
Posty: 28
Lokalizacja: Serock

Pomógł: 1 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: ACW02
Reduktor: Tomasetto Alaska
Dysze: 2.8
Pojemność: 1600
Moc: 103
Kod Silnika: 4G92
Rok Produkcji: 1999
Schludnie wygląda ;) a jak jeździ?? :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2016-05-30, 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Stroiłem jedynie w algorytmie Tech oraz zrobiłem korektę po temperaturze gazu ale jeszcze trzeba ją trochę dopracować bo przy pierwszym przełączeniu nie jest idealnie później raczej jest OK na tyle na ile da się wyczuć na dupohamowni :) Korekty są podobne jak na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Ostatnio mam troszkę nietypowy problem, jak odpalam auto po dość długim postoju na słońcu to zaraz po odpaleniu i przełączeniu na LPG obroty spadają prawie do zera i auto gaśnie. Ciężko jest wtedy je odpalić i aby odpalić najlepiej pompować gazem. Zamieszczam oscyloskop który zacząłem nagrywać przed odpaleniem. Auto zgasło mi trzy razy po czym obroty się ustabilizowały i dalej było już ok. Dziwne bo samego momentu gaśnięcia nie widać na oscyloskopie tylko dziwne wartości mają czasy wtrysku benzyny i gazu. W momencie jak silnik nie pracował czasy wtrysku miały wartość 0 a obroty silnika nie.


Załączniki:
gaśnięcie carisma.osc [119.38 KiB]
Pobrane 129 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 11:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 38428
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3954 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
sterownik może świruje, znaczy się udaru dostaje, osc nie oglądałem
wyjmij go po zgaszeniu auta zabierz ze sobą i podłącz przed odpaleniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Chyba będzie to teraz najlepsze wyjście. W sumie mogłem zamienić się z ojcem ale jakoś czasu wcześniej nie było. Poczekamy jeszcze co podpowie suport Optimy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-09-04, 13:56
Posty: 1742

Pomógł: 124 razy

Auto: SAAB 9-5 / BMW E90
Elektronika: TECH-224 / ---
Wtryskiwacze: DRAGON / ---
Reduktor: 2x AC R01 / ---
Pojemność: 2.0 / 2.0
Moc: 320 / 200
Rok Produkcji: 2003 / 2005
plecho1, Dlaczego w tym wątku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawka po leniwym gazowniku.
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
W sumie może i lepiej było założyć nowy temat ale z przyzwyczajenia z innego forum do niemnożenia podobnych tematów napisałem w obecnym dotyczącym tego samego autka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO