Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cisnienie paliwa vs. komputer
PostLink | Napisane: 2016-06-24, 10:03 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Witam,
Pytanie swoje kieruje do ekspertow od strojenia silnika. W wielu VW benzynowych istnieje cos takiego jak uklad paliwowy bez szyny powrotnej. Pompa paliwa z baku na spolke z filtrem paliwowym utrzymuja stale cisnienie np. 3bary. Wtryskami steruje komputer. Wie ile cisnienie wynosi i oblicza czasy wtrysku.

A teraz pytanie takie: Cos sie stanie, co zrobi komputer jesli zwiekszymy cisnienie do 4barow.? Komputer skroci czasy o 25% ? Korekcja STFT bedzie wynosic -25% i LTFT tez ?

Pytam, bo weglug katalogow filtrona do mojego samochodu pasuja filtry z zaworem 3bary i 4 bary. Wydaje mi sie ze to nie jest zamienne.
Prosze o opinie

Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cisnienie paliwa vs. komputer
PostLink | Napisane: 2016-06-24, 10:39 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35438
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3560 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
czarny_piotrek napisał(a):
Pytam, bo weglug katalogow filtrona do mojego samochodu pasuja filtry z zaworem 3bary i 4 bary. Wydaje mi sie ze to nie jest zamienne.

pewnie, że nie jest zamienne, Filtron "katalogowo" dokładny nie jest i nie określa filtrów po kodzie silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cisnienie paliwa vs. komputer
PostLink | Napisane: 2016-06-24, 11:01 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Witam ponownie,
A co sie stanie jesli zamienimy ? to co napisalem ?


Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cisnienie paliwa vs. komputer
PostLink | Napisane: 2016-06-24, 11:14 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35438
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3560 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
czarny_piotrek napisał(a):
A co sie stanie jesli zamienimy ? to co napisalem ?



pewnie tak, korekta wyleci poza zakres sterownika
3 a 4 bary to spora różnica


Ostatnio edytowano 2016-06-24, 11:15 przez Mirosław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cisnienie paliwa vs. komputer
PostLink | Napisane: 2016-06-24, 11:15 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4311
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 427 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
czarny_piotrek napisał(a):
A teraz pytanie takie: Cos sie stanie, co zrobi komputer jesli zwiekszymy cisnienie do 4barow.? Komputer skroci czasy o 25% ? Korekcja STFT bedzie wynosic -25% i LTFT tez ?

Mogę powiedzieć jak to prawdopodobnie wyglądałoby w mojej corolli. W pierwszym momencie STFT pojechałoby w dół (na minus) i w miarę jak LTFT szedłby w dół, to STFT szłoby do góry. Od momentu ustabilizowania się LTFT na minusie, STFT oscylowałaby wokół zera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cisnienie paliwa vs. komputer
PostLink | Napisane: 2016-06-26, 11:44 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7640
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 344 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
czarny_piotrek, korekty się rozjadą i może też wywalać błędy od składu mieszanki. To sprawdzona informacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO