Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 17:08 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Witajcie. Jestem tutaj nowy (dopiero założyłem konto), a więc proszę o wyrozumiałość. Mam do Was fachowcy pytania, dużo pytań. Załączam zdjęcie z wykresami ze Stag GoFast w mojej Vectrze B (silnik 1.6 16V X16XEL). Czy wykresy gazu i benzyny nie są rozjechane? Dodam, że szarpie przy zmianie biegów i przy hamowaniu silnikiem. Jakieś sugestie i porady? Dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.


Załączniki:
LPG.jpg
LPG.jpg [ 382.46 KiB | Przeglądane 2598 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 17:20 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Hej,
Czy mapy obie zbierales na rogrzanym silniku, a benzynowa po przejechaniu paru kilometrow na benzynie?
Z tej mapy wynika ze dla wyzszych czasow wtrysku troche za bogato. Ile przejechales tys km n tych wtryskach?

Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 17:26 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Witaj Piotrze

To są mapy jakie odczytałem ze sterownika, zaraz po wyjeździe od gazownika po kalibracji instalacji (pierwsze 1000km). Powiedziałem mu to samo co napisałem w moim poście, że szarpie przy dodawaniu gazu lub po hamowaniu silnikiem dodam gazu. Wtedy odpowiedział, że mieszanka jest zbyt uboga i ustawił mi to. Co o tym powiesz?

Na tych wtryskach zrobiłem już ponad 12 tysięcy km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 18:12 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Dla mnie dla wyzszych czasow wtrysku jest za bogato. A ogolnie to moze troche obnizylbym cisnienie zeby mnoznik poszedl caly delikatnie do gory. Bo jak rozumiem dla wolnych obrotow czasy wtryskow gazu sa mniejsze niz 4ms. To nie tragedia ale jakby by byly wieksze niz 4ms byloby troche lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 18:29 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
A nie wystarczy, że podciągnę troche mnożnik do góry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 18:43 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Teraz bez zmiany cisnienia to nalezy dla czasow wtryskow wiekszych niz 7ms pociagnac go do dolu. Zeby zielone kropki pojechaly w dol i zrownaly sie z niebieskimi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 18:52 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Czyli kropki mnożnika powyżej 7 ms podciągać do góry, tak by linie mniej więcej się zrównały?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 19:02 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
rmbumblebee9 napisał(a):
do góry, tak by linie mniej więcej się zrównały?

Do dolu. Tak. Czas wtrysku *mnoznik=czas wtrysku gazu. Czyli jesli sterownik silnika skraca czas wtrsyku benzyny na gazie tzn "za duzy" mnoznik.

Za nim zaczniej stroic poczytaj instrukcje, kilka razy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 19:22 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Podsumowując... Góra ma się zrównać czyli dopasować linie od 7 ms w góre, a na wolnych obrotach zrobić tak by czas wtrysku był większy niż 4 ms. Dużo powyżej 4 ms? Jaka jest norma czasu wtrysków dla obrotów biegu jałowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-29, 19:29 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Dla wolnych narazie nic nie mieszaj, bo sie pokrywaja. Najpierw zacznij sie bawic powyzej 7ms, albo znajdz dobrego gazownika. Jak zwiekszysz na wolnych obrotach bez zmiany cisnienia to bedzie jeszcze gorzej. Przylejesz mu w calym zakresie i bedzie szarpal zawsze.


Załączniki:
LPG.jpg
LPG.jpg [ 373.94 KiB | Przeglądane 2492 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-30, 12:42 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
Ja mam podobny problem u siebie.
Dołączam dwie mapy, które przy kolejnych wizytach ustawił gazownik.
Mam tylko screeny z wczytania zapisanego screenu.

Dodam, że na wolnych obrotach ciśnienie na reduktorze to 1,03

Zdjęcie mapy z pierwszej regulacji

Załącznik:
mapa 1.jpg
mapa 1.jpg [ 351.74 KiB | Przeglądane 2487 razy ]


Zdjęcie mapy z drugiej regulacji

Załącznik:
mapa 2.jpg
mapa 2.jpg [ 351.15 KiB | Przeglądane 2487 razy ]


Po regulacji numer dwa zauważyłem, że podczas jazdy na LPG wskazania komputera pokładowego odnośnie benzyny rosną o jakieś 0,6 l/100 km.

Pytania:
1. czy wczytując zapisany plik konfiguracyjny po pierwszej regulacji sterownik gazowy wczyta go do siebie?

2. ciśnienie reduktora na wolnych jest praktycznie 1, więc rozumiem, że powinienem powalczyć z mnożnikiem. Samochód głównie jeździ na autostradach. Dlatego też bardziej interesuje mnie ten zakres wtrysków.

3. regulacja była robiona po remoncie silnika. Gazownik nie robił autokalibracji na nowych mapach, tylko korygował starą. Przed pierwszą regulacją na Pb przejechałem ok. 1000 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-30, 12:47 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
dziadzia napisał(a):
1. czy wczytując zapisany plik konfiguracyjny po pierwszej regulacji sterownik gazowy wczyta go do siebie?

Chyba tak. Popraw wyzsze czasy wtryskow podobnie ja narysowalem wczesniej. Pojezdzij troche i pewnie jeszcze w okolicy 4-5ms dwie kropki lekko do gory.
Chwila:)
Temperatura reduktora jest wyzsza niz temperature gazu - cos jest nie tak. Cisnienie gazu ja widze 1.34Bara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-30, 14:41 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
To są screeny zrobione z wczytania plików konfiguracyjnych podczas uruchomienia programu w wersji DEMO.

Mapy w nim są ok, natomiast w innych pozycjach są jakieś głupoty (jak temperatury gazu, ciśnienie, obroty silnika).

Jak zrobię korektę według Twojej instrukcji to zrobię screena na podłączonym kompie do instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-30, 15:06 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
dziadzia napisał(a):
Mapy w nim są ok, natomiast w innych pozycjach są jakieś głupoty (jak temperatury gazu, ciśnienie, obroty silnika).

Skad ta pewnosc ze reszta jest ok. Sterownik widzi takie parametry jakie masz w programie, czyli bzdurne. Nie musze mowic ze te parametry sa kluczowe do poprawnego dzialania instalacji. Sterownik ma takie funkcje jak korekcja temperatury, cisnienia, a na podstawie obrotow posrednio dawkuje gaz.
Jedz do dobrego gazownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-30, 15:09 

Dołączył(a): 2013-08-19, 22:24
Posty: 48

Pomógł: 7 razy

Auto: Subaru
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: Barracuda115
Reduktor: Magic III
Dysze: 2.6
Pojemność: 1600
Moc: nieznana
Kod Nadwozia: GF
Kod Silnika: EJ161T
Rok Produkcji: 1999
rmbumblebee9, jeżeli chcesz ogarniać sam, możesz również zmniejszyć ciśnienie gazu do 1.00bara. Ciśnienie zmniejszasz na reduktorze, nie w programie. Poprawiłoby to pracę przy hamowaniu silnikiem gdy silnik zaczyna podlewać paliwem i jazdę przy bardzo małych obciążeniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO