Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-31, 09:48 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Mówisz, żeby zmniejszyć ciśnienie... I co potem? Zmniejsze ciśnienie tą śrubką regulacyjną i co dalej? Wystarczy czy trzeba na nowo autokalibrację itp?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-07-31, 20:55 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Strojenie od nowa. Mnożnik musi iść w gore w całym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-01, 10:56 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Dziś się wpiąłem w komputer. Na zdjęciu wszystko widać. Mówiliście żeby obniżyć ciśnienie w reduktorze. Dziś po podłączeniu interfejsu byłem zdziwiony. Oscylowało wokół 1.0.


Załączniki:
Mapa dziś otwarta.jpg
Mapa dziś otwarta.jpg [ 380.77 KiB | Przeglądane 2305 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-01, 10:59 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
A teraz na poważnie. Spędziłem 3 godziny na ustawianiu tej mapy. Jeździłem i sprawdzałem. Na zdjęciu widać że dawka gazu w całym zakresie jest bogatsza. Tą dużą odchyłkę u góry zbliżyłem do oryginału mapy benzynowej. W tej konfiguracji auto nie muli. Nie ważne czy zredukuje jeden bieg czy dwa biegi w dół, po strzale z prawej nogi w pedał gazu nie ma szarpnięć. Płynnie się zbiera i rozwija moc. Cieszy mnie to bardzo.


Załączniki:
Moja MAPA.jpg
Moja MAPA.jpg [ 390.07 KiB | Przeglądane 2304 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-01, 13:16 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Pojezdzil troche. Zbierz od nowa mapy. Jak będzie podobnie to ok. Silnik dokarmiony a Ty zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-01, 15:54 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
czarny_piotrek napisał(a):
Skad ta pewnosc ze reszta jest ok. Sterownik widzi takie parametry jakie masz w programie, czyli bzdurne.


Pojeździłem ostatnio troszkę, skorygowałem mnożnik i zrobiłem screena.

Załącznik:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 352.8 KiB | Przeglądane 2291 razy ]


Muszę jeszcze troszkę nad tym popracować.
Jak widać ciśnienie na reduktorze i temperatury gazu i reduktora są ok (poprzednie screeny miały przekłamanie bo były robione na otwartych plikach konfiguracyjnych w programie uruchomionym w trybie demo).

Mam parę pytań:

1. Czy konieczne jest zbieranie map benzynowych od nowa? Przy wizycie u gazownika ta krzywa pojawiła się od razu i korygował on jedynie mnożnik.

2. Kasując mapę Pb kasuję ją wyłącznie w sterowniku gazowym czy również w komputerze benzynowym?

3. Czy za każdą korektą mnożnika powinienem od nowa zbierać mapy Pb i LPG?

4. Według instrukcji mapy zbiera się bez włączonych dodatkowych źródeł poboru prądu jak radio, klimatyzacja. Czy po przejechaniu np. 1 tys km mapy należy kontrolować? Jeśli np mapy się rozejdą, to należy korygować od nowa?

5. Czy normalne jest, że mam takie długie czasy otwarcia wtrysków LPG w stosunku do Pb a tym samym tak wysoki mnożnik? Co może być przyczyną? Zła średnica dysz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-01, 17:59 

Dołączył(a): 2013-08-19, 22:24
Posty: 48

Pomógł: 7 razy

Auto: Subaru
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: Barracuda115
Reduktor: Magic III
Dysze: 2.6
Pojemność: 1600
Moc: nieznana
Kod Nadwozia: GF
Kod Silnika: EJ161T
Rok Produkcji: 1999
1. Zbierając od nowa masz pewność, że był zbierane w tych samych warunkach. Będzie różnica w mapie zbieranej przy 10 stopniach celsjusza a 30. Żeby mapy miały jakąś wartość muszą być zebrane w jednych warunkach.
2. Tylko gazowym. Mapy to wizualna prezentacja tego jak ecu dawkuje paliwo w funkcji obciążenia.
3. Tak, jeżeli chcesz sprawdzić co zbroiłeś ;)
4. Z tym wyłączeniem urządzeń trochę przesadzają. Można skontrolować, ale nigdy na zasadzie "a włączę sobie komputer, zobacze jak wyglądają i poprzestawiam". Nie wiadomo jak dawno temu i w jakich warunkach były zbierane mapy. Ja dla przykłądu benzyny używam tylko do rozruchu i moja mapa benzynowa dotycz tylko rozgrzewania silnika, bądź jazdy zaraz po odpaleniu zanim się przełączy - po podpięciu wygląda na totalnie niepokrytą z gazową. Jednak jakby skasować benzynową i gazową i zebrać od nowa - byłyby ok.
5. Jest ok do tych wtrysków i do Twojego silnika. Poczytaj o szybkości wtrysków lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-01, 18:23 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
Cytuj:
Yoosyn
dzięki za rzeczowe odpowiedzi, bo to mnie jeszcze zastanawiało.

W najbliższym czasie spróbuję zebrać jeszcze raz mapy i zobaczymy co wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-02, 20:15 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
Dzisiaj trochę pojeździłem i udało mi się ustawić :D

Mapki mi się ładnie pokryły. Dodatkowo w całym zakresie sprawdzałem czas wtrysku Pb. Prościej mi było kontrolować aktualne spalanie silnika przy różnych obciążeniach i zarówno na Pb jak i na LPG jest takie samo :)

Dzięki Wam za pomoc.

Człowiek pojeździ, poczyta to się wszystko rozjaśnia. Mapki nie umieszczam, bo po zakończonych testach nie miałem możliwości zrobienia print screena i jak zjechałem na boczną drogę to troszkę się już rozjechało w górnych obciążeniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-03, 18:59 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
Zebrałem jeszcze raz dzisiaj mapki.
Wykresy wyglądają tak. Wydaje mi się, że jest ok :)

Załącznik:
mapa 03.08.2016.jpg
mapa 03.08.2016.jpg [ 345.19 KiB | Przeglądane 2230 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-03, 19:22 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Pytanie mam? Czy któryś z Panów zna się dobrze na mechanice lub elektrotechnice? Mam problem i potrzebuje dobrego fachowca. U mnie go brak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-03, 19:51 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
A co się dzieje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-03, 19:55 

Dołączył(a): 2015-10-19, 20:48
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II 1.4 16V
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: STAG AC W01
Reduktor: STAG AC R02
Dysze: -
Pojemność: 1400
Moc: 100
Kod Nadwozia: Hatchback
Kod Silnika: K4J
Rok Produkcji: 2003
rmbumblebee9, a skąd jesteś i co się dzieje?

Ja mam pytania do Twojego wykresu PB i LPG. Może inni na forum mi odpowiedzą. U Ciebie mnożnik od ok. 8 ms schodzi poniżej 1 - czy nie będzie to powodować zapętlenia wtryskiwaczy?
Skąd może wynikać różnica w ciśnieniu na reduktorze? Raz masz 1,0 a raz 1,12. Jeśli 1,12 to powinno się zmniejszyć ciśnienie, żeby mnożnik przy wyższych czasach był bliski 1 albo powyżej, ale nie poniżej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-03, 22:32 

Dołączył(a): 2016-07-29, 16:57
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra B
Elektronika: Stag GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1598
Moc: 100
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 2000
Właśnie nie wiem dlaczego raz jest 1.0 a raz wybija do 1.12.Ja korygowałem tu mnożnik bo z tego jestem zielony. Jestem na studiach i niedługo bede pisał prace na temat eksploatacji pojazdu na Pb I LPG. Zaproponowałem porównanie mocy i momentu (hamownia) by porównać spadki mocy. Dlaczego tak się dzieje nie wiem. Goście w AWRES tak mi to ustawili (pierwsze zdjęcie w temacie), ja chciałem zlikwidować szarpanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wykresy Stag GoFast Pytania
PostLink | Napisane: 2016-08-04, 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-10-01, 08:06
Posty: 153

Pomógł: 11 razy

Auto: SAAB 9-3
Elektronika: Qbox basic
Wtryskiwacze: Yeti+
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1985
Moc: 250
Kod Silnika: B205R
Rok Produkcji: 2000
rmbumblebee9 napisał(a):
Zaproponowałem porównanie mocy i momentu (hamownia) by porównać spadki mocy

ale po co? zakładając instalacje obrabiającą pełną moc żadnych spadków nie będzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO