Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-09, 14:15 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4335
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 430 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Teraz ja mam problem z instalacją OMVL Dream XXI N w megance
Problem polega na tym, że nie ma automatycznego (sygnalizowanego) przełączenia na benzynę, gdy kończy się gaz. Teraz gdy samochód stoi przy pracującym silniku, to nie dochodzi do przejścia na benzynę, tylko silnik gaśnie, a w czasie jazdy występuje szarpanie i silnik przestaje ciągnąć (traci moc).
Instalacja gazowa wyposażona jest w czujnik ciśnienia AEB013.
Program diagnostyczny pokazuje tylko ciśnienie gazu w odniesieniu do ciśnienia w kolektorze ssącym.
Ciśnienie, po ostatniej regeneracji reduktora, utrzymywane jest na poziomie 0.85 bara. Przy dużym obciążeniu silnika (pedał w podłodze), ciśnienie spada czasem do 0.65 bara, ale silnik płynnie pracuje i przyspiesza.
Przy symulacji braku gazu (wyłączenie zasilania elektrozaworu), w programie diagnostycznym, widoczny jest spadek ciśnienia gazu i przy ciśnieniu ok. 0.3-0.2 bara (trudno to dokładnie uchwycić), następuje gaśnięcie silnika - nie ma przełączenia na benzynę i sygnału dźwiękowego, jak to było wcześniej.
I w związku z tym mam pytanie do znawców tego sterownika, gdzie szukać przyczyny i na czym ona polega. Intuicyjnie wyczuwam, że przyczyna kryje się w sterowniku, ale nie wiem czy będę ją umiał sam zlokalizować i ewentualnie usunąć.
Problem jest również taki, że dostęp do samochodu z doskoku i na krótko.
Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś znający ten sterownik spróbował mi to jakoś oświecić w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-09, 14:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35619
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
sprawdź na sucho w najnowszym programie do XXI, chyba 6(coś tam), czy masz dostęp do progu przełączenia ciśnienia
jeśli jest trzeba tym manewrować i może coś się "ujawni"
druga opcja to zawyżanie wskazań przez mapsensor, spowodowane najczęściej częścią przetwornika mierzącą podciśnienie
zwykłe wypięcie wężyka od niego pokaże wiele


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-09, 16:45 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1574
Lokalizacja: Mielec / http://omegas-reader.fmcx.pl

Pomógł: 218 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Sprawdzałem w programie w wersji 6, nie ma takiej opcji. Również dekodowałem plik, jak w Omegasie, nie ma takiego parametru, który odpowiada za poziom niskiego ciśnienia do powrotu na benzynę. W Omegasie taki parametr to PressBassaRetropas, w Dream w plikach gimaka tego nie ma.

Ciekawe, gdyby ręcznie w konfiguracji wprowadzić ten parametr, co powie na to sterownik... W programie odczyt z pliku konfiguracyjnego tak zmodyfikowanego nie widać zadnych bledów. Czyli wpisanie dodatkowego parametru w konfiguracji nie spowoduje "zepsucia" konfiguracji.

gimak, przeslij mi aktualny plik konfiguracyjny zgrany z auta i zrobie kilka modow do sprawdzenia, czy zareaguje poprawnie na spadek cisnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-09, 17:53 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4335
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 430 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
W Prinsie w par. Low_level ustawia się ciśnienie przejścia na PB, z reguły jest to 0.4-0.6 bara niższe niż ciśnienie robocze P_sys = Idle_level.
cubik2k napisał(a):
Ciekawe, gdyby ręcznie w konfiguracji wprowadzić ten parametr, co powie na to sterownik

Ale niestety ja jestem na to za słaby. Podrzucę aktualny plik konfiguracyjny. A będę widział to co wymodzisz i nie zmodyfikuje mi to przypadkiem oprogramowania sterownika?
Tak jak napisałem program diagnostyczny widzi wskazania ciśnienia i wg mnie wskazania są właściwe. Wg mnie wygląda na to, że straciła się gdzieś wartość porównawcza ciśnienia poniżej którego powinno dojść do przełączenia lub gdzieś jest przerwany tor realizacji tego powrotu.
Mirosław napisał(a):
druga opcja to zawyżanie wskazań przez mapsensor, spowodowane najczęściej częścią przetwornika mierzącą podciśnienie
zwykłe wypięcie wężyka od niego pokaże wiele

Nie bardzo mam jak to sprawdzić, ale nie przypuszczam, bo wskazania w programie diagnostycznym są jak poprzednio. Chyba, że jest to związane z obniżeniem ciśnienia z ok. 1 bara przed regeneracją reduktora, do 0.83 bara po jego regeneracji, tylko to mogło zaraz nie zostać wyłapane, bo mogło nie dochodzić do sytuacji, że brakowało gazu.
Ciśnienia, tak od ręki, nie dam rady podnieść, bo to wiąże się z częściową rozbiórką reduktora i dobraniem odpowiedniej grubości podkładki pod sprężynę.
A czego się spodziewać jak wypnę wężyk (przypuszczam, że podciśnienia) i co sprawdzić?
Z tego jak kiedyś odpinałem ten wężyk, to po jego wypięciu ciśnienie wskazywane przez program diagnostyczny podnosiło się z 0.96-1.0 bara do (o ile dobrze pamiętam) ok. 1.4 bara.
Jutro spróbuję to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-09, 21:32 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1574
Lokalizacja: Mielec / http://omegas-reader.fmcx.pl

Pomógł: 218 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Przebadałem aktualną konfigurację: masz wyłączoną opcję automatycznego powrotu na benzyne przy niskim ciśnieniu gazu.
Odpowiednie modyfikacje konfiguracji wysłałem na PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-10, 20:12 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4335
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 430 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Panowie, dałem plamę. Nie wiem w jakich okolicznościach, doszło do odznaczenia opcji przejścia na benzynę gdy braknie gazu i stąd moje kłopoty.
Opcja ta jest widoczna tylko w starszych wersjach programów diagnostycznych, tam raczej nigdy nie zaglądałem, bo nie było potrzeby i po prostu o tym zapomniałem, a w nowszej wersji opcja ta jest niewidoczna.
Kolega cubik2k sprowadził mnie na ziemię, za co mu dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dream XXI N - brak powrotu na benzynę gdy kończy się gaz
PostLink | Napisane: 2017-02-10, 20:47 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1574
Lokalizacja: Mielec / http://omegas-reader.fmcx.pl

Pomógł: 218 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Zgodnie z tym co przeczytałem w instrukcji dla OMVL ustaw wartość zwłoki czasowej do powrotu na benzynę przy niskim ciśnieniu na 0 sekund, to jest domyślna wartość.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO