Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 08:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22526
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1335 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
moim zdaniem przyczyny są dwie

1) monterzy którzy nie chcą lub nie potrafią zrobić dobrze i dokładnie

2) klienci którzy chcą mieć tanio: "zrób tak żeby jakoś jeździło", "nie będę inwestował", "u konkurencji jest taniej"

ja staram się unikać takich tematów, bo człowiek się często narobi, niewiele zarobi a auto dalej będzie niesprawne i klient będzie miał pretensje..

lepiej zrobić na dobrych częściach, za uczciwe pieniądze, a z klientem potem widzieć się tylko na wymianę filtrów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Za druty odpowiadają:
1. warsztaty/gazownicy je montujący
2. osoby odpowiedzialne za wydanie zezwoleń, certyfikatów itp do montażu LPG takim warsztatom
3. firmy produkujące instalacje nie kontrolujące co się dzieje w autoryzowanych warsztatach
i pewnie jeszcze ktoś ale na pewno nie klient.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 11:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17698
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1396 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: lpgtech 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
yunior81 napisał(a):
zico napisał(a):
Na klientów nie ma co zwalać, bo oni w większości nie są świadomi że więcej zależy od jakości montażu niż tego co się montuje.



Jeżeli ktoś udaje się do zakładu montującego gaz to chyba nie po tort na urodziny dziecka i może oczekiwać poprawnie założonej oraz wystrojonej instalacji a niestety trafić na za pierwszym razem na porządnego montera to cud.... w naszym kraju.

A i owszem często winni klienci. Cena dla niektórych jest najważniejsza. Dla innych czas montażu - jak najkrócej ma być bez auta.... Dla jeszcze innych odległość od domu. Ma być najlepiej montaż poczyniony na tej samej ulicy.... Temat rzeka.

Ja to piszę nie pierwszy raz. Jak ktoś szuka majstra do ułożenia glazury/terakoty/gresu to szuka taniego, czy dobrego? Wiadomo, że drogi materiał krzywo położony nadaję się do zbicia i ponownej inwestycji w materiał. A o dziwo wielu trafia tutaj pyta a i tak robi tam gdzie taniej. Czy Ci klienci nie są uświadamiani? Czy to wina druciarza, że taki klient świadomie wybiera druta zamiast jakość i idącą za tym cenę? Ostatni montaż ESPACE 3,5 z okolic Malborka: klient pyta, ale wie lepiej i oddaje do druciarza i potem sam poprawia (i przyznaje, że mieliśmy rację, że montaż ważniejszy niż użyte graty). Jest temat na forum. To nie był klient nieuświadomiony. Trafił na forum PRZED montażem, ale i tak dał sobie założyć druta.... Wyszło finalnie taniej? NIE!

Sytuacja z wczoraj. Dzwoni potencjalny klient i pyta o montaż i na wstępie mówi, że chce dobrze, bo w poprzednim aucie (podobnym) sam musiał poprawiać to, tamto i sramto i stracił dużo czasu, enrgii i pieniędzy na poprawki...
Pada cena 3200zł. Czemu tak drogo? pada pytanie, bo w poprzednim aucie mu zrobili za 2400zł. Więc jedź tam gdzie montowałeś poprzednia auto...

Nie ma dobrze i tanio. A druciarze byli, są i będą, tak jak klienci, którzy chcą (za)tanio.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Ale to w dalszym ciągu jest wina warsztatu, czy ktoś ich zmusza do zrobienia druta za 2400? Nie nie zmusza, robią tak bo chcą, albo nie potrafią inaczej.
Biadolenie warsztatów, że klient znajduje taniej to inna sprawa a przy okazji czy na prawdę was to obchodzi, że znalazł taniej? No chyba, że u niektórych cena jest 3200 a robota to dalej drut to ok. Bo jak mam do wyboru drut albo drut to wolę ten za 2400 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17698
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1396 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: lpgtech 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
LemonR napisał(a):
Biadolenie warsztatów, że klient znajduje taniej to inna sprawa a przy okazji czy na prawdę was to obchodzi, że znalazł taniej?

ale to nie warsztaty biadolą chyba. Klienci biadolą, że im druta wrzucili pod maskę....
Oczywiście spawa ma więcej płaszczyzn, bo jak powstaje nowy warsztat, to ciężko mu robić dobrze i drożej od druciarzy. Ale jak sie przetrwa i zyska renomę to nie ma problemu, a wręcz dobrze ze po sąsiecku ktoś drutuje taniej niż my montujemy. Dobrze, bo jak Adam napisał, na poprawkach można zarobić lepiej niż na montażu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6409
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 706 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
LemonR napisał(a):
Ale to w dalszym ciągu jest wina warsztatu, czy ktoś ich zmusza do zrobienia druta za 2400? Nie nie zmusza, robią tak bo chcą, albo nie potrafią inaczej.
Bzdura! Jadę do klienta na wycenę CCTV. Słucham klienta do czego ma służyć monitoring bo jednemu potrzebny jest do tylko podglądu czy pracownicy nie podpierają ścian a innemu czy kochanek żony miał dłuższego wacka od niego. W zależności od potrzeb wraz z usłyszaną ceną - klient patrzy na mnie jakbym co najmniej to Ja był kochankiem żony i zawsze ten sam tekst "nie da się czegoś tańszego zamontować?" - Oczywiście "tylko wtedy trzeba zrezygnować z tego, tego i tego". Po 2 latach klient idzie po rozum do głowy, że to jednak za słabe jest i w ogóle nie widać czy z gumką czy bez :lol: i chcesz mi zarzuć, że to ja jestem druciarzem?, że może źle dobrałem i zamontowałem sprzęt?
Każdy przyszły użytkownik instalacji lpg może sprawdzić ceny za graty, które trzeba do niego wsadzić, uwzględnić robotę a w wielu przypadkach nawet obejrzeć galerię a i tak jeśli będzie głównym kryterium jego portfel to nie ma mocnych założy druta a druciarz założy bo chce jakoś prze wegetować, konkurować i zarobić na utrzymanie domu, rodziny, etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17698
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1396 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: lpgtech 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/barracuda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Samochody w Polsce są droższe niż ich odpowiedniki na zachodzie, a Polak je kupuje i wierzy w bezwypadki i małe przebiegi. Tak samo KLIENT wierzy w tani montaż. A jak jest popyt to i jest podaż.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Tak Ty jesteś druciarzem, bo możesz odpowiedzieć, że nie da się czegoś tańszego zamontować i kropka. Jeżeli oferujesz drut aby było taniej i go wykonujesz to niby jak klient za to jest odpowiedzialny.
Pytanie czy nie da się taniej jest normalnym pytaniem i w podtekście nie chodzi aby było gorzej.
Przyznaj się, że nie każdy może sobie pozwolić na utratę klienta ale to też nie jest jego (klienta) wina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:37 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Tylko druciarz może napisać że powodem jego papraniny jest on sam. Ja 5 lat temu zakładałem gaz i nie szukałem tanio myślałem że jak będzie drogo to będzie dobrze za 2600zł założyli mi reg fasty i Alaskę jeszcze wiercili bez ściągania kolektora bo znalazłem opiłki. Inny warsztat już po fakcie powiedział mi że za tą cenę miał bym lepsze graty i to ze ściągnięciem kolektora. Skąd miałem wiedzieć że warsztat autoryzowany Staga robi takie buble? Przecież ja jako klient nie znam się na instalacjach LPG jak i na autach więc powierzam auto fachowcom i nie szukam za 1900zł tylko dałem 2600zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:49 

Dołączył(a): 2016-12-27, 17:27
Posty: 17
Lokalizacja: WLI

Pomógł: 0 razy

Auto: Accord 2.4 civic 1.8
Elektronika: Brc seq24.11 G max
Wtryskiwacze: Brc
Pojemność: 2.400 1800
Moc: 190 140
Kod Nadwozia: Cm2 Fk2
Kod Silnika: K24a3 R18a2
Rok Produkcji: 2003 2006
Druciarstwo będzie istniało dopóty dopóki mechanik będzie robił na budowie bo tam lepsza kasa piekarz będzie zakładał gaz bo bo miał garaż i żeby wziąć dofinansowanie to otworzył warsztat i był na jakimś tam kursie u mnie w okolicy każdy z warsztatów prowadzi ktoś nie związany z mechaniką tylko miał kaprys i odwagę to otworzył warsztat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6409
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 706 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
LemonR ja klientowi nie każę brać taniej. Ja klientowi tłumaczę, że schodząc z ceny trzeba z kilku aspektów zrezygnować jeśli on to akceptuje to gdzie jest drut? - chyba tylko w decyzji klienta. Nie mam powodów by bić się o każdego klienta bo wyrobiona marka pozwala na ciągłe rozbudowy i modernizacje. Klient, którego nie zadowoli efekt zawsze może zlecić modernizację, bo w końcu sam przyjął jawny kosztorys i został zapoznany ze skutkami ubocznymi.
Thomy81 Ja również na wielu rzeczach się nie znam i powierzam fachowcom ale nim komukolwiek zlecam wykonanie pracy to badam temat czy nie wchodzę w maliny. Jak dekarze mieli stawiać dach to liznąłem tematu na co zwrócić uwagę, co by się nie okazało, że dach z pierwszym wiatrem u sąsiada się znajdzie. A wysoka cena to niestety nie koniecznie wysoka jakość. Nawet w markowym sklepie można trafić produkt uszkodzony kwestią jest tylko bycie świadomym, że tak faktycznie może być, może to paranoja ale tak się życie kręci, że albo ty dymasz innych albo inni dymają ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Rozróżnijmy dwie rzeczy - rezygnację/zmianę czegoś co nie powoduje spadku na jakości i rezygnację z czegoś co powoduje że robimy drut i ja się odnoszę do tej drugiej kwestii.
Jeżeli klient przychodzi i mówi, że ma być taniej, a warsztat wtedy proponuje drut i klient to akceptuje to wciąż za drut odpowiada warsztat. Bo klient może być albo nieświadomy albo głupi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 13:32 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Tupter1910 no dobra dałem się wydymać ale trudno przynajmniej nie narzekam mam na gazie przejechane ok 70tys.km i auto nadal chodzi może jest mniej wymagające niż inne. Co do drutu jeśli gazownik powie że usługa kosztuje tyle i tyle a klient twierdzi że za dużo to trzeba wysłać go do konkurencji a nie montować lipę bo ma być tanio. Dobry fachowiec robi dobrze albo wcale nie robi. A jak ktoś przyjdzie i powie załóż mi instalację za 1000zł z używanych części byle jak to też zrobisz bo klient tyle chce wydać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 14:03 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 2178
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 262 razy

Auto: peugeot 307
Elektronika: 4gas
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: zavoli zeta
Dysze: 2,0
Pojemność: 1.6
Moc: 109
Kod Silnika: TU5JP4
Rok Produkcji: 2005
Za chwile ktoś wytłumaczy że MAP założony przed filtrem , bo klient chciał tanio...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skad sie biora "druciarze" ?
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 14:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10363
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 665 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
to jest wyłącznie odpowiedź rynku na zapotrzebowanie na taką usługę. Słowo "tanio" jest bardzo lotne i dobrze się sprzedaje, więc ludzie od zarania dziejów szukają owego "tanio", nie rozumieją tylko, że per saldo dobrze zapłacony i wykonany montaż oznacza w dłuższej perspektywie owe "tanio".


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO