Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 10:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10363
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 665 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
BD911 napisał(a):
W praktyce duzo wiekszym problemem jest rozrzut wydajnosci wtryskiwaczy gazowych, zwlaszcza po pewnym przebiegu. Sonda owszem i czuwa ale nad calym bankiem cylindrow, nawet jesli jest szerokopasmowa.

no i pod tym się podpisuję obiema rękami :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 10:28 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26858
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1079 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
BD911 napisał(a):
Auta nie sa jeszcze tez az tak madre zeby palic checka zwiazanego z uboga mieszanka na konkretnym cylindrze.

ale są takie, co na podstawie przyrostu prędkości kątowej szacują poprawność spalania na danym cylindrze i wprowadzają korektę czasową per cylinder

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 10:59 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10363
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 665 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
jak np. BMW :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 11:52 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Silesia Cars napisał(a):
BD911 napisał(a):
W praktyce duzo wiekszym problemem jest rozrzut wydajnosci wtryskiwaczy gazowych, zwlaszcza po pewnym przebiegu. Sonda owszem i czuwa ale nad calym bankiem cylindrow, nawet jesli jest szerokopasmowa.

no i pod tym się podpisuję obiema rękami :)


Dlatego żeby uniknąć problemów w przyszłości najlepiej do gazu kupić auto z pancernym silnikiem, texty typu "każdy silnik nadaje się do gazu tylko musi być dobrze dobrana, założona i wystrojona instalacja" i z tym się zgodzę jeżeli wszystko jest nowe, tylko co dalej jeżeli po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów wtryskiwacze nie będą równo dawkować, ciśnienie na reduktorze będzie skakać, wtedy głowica dostanie po dupie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 12:18 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26858
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1079 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Thomy81 napisał(a):
tylko co dalej jeżeli po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów wtryskiwacze nie będą równo dawkować

po to są przeglądy serwisowe instalacji, żeby takie coś wyłapać.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 12:37 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Mam interfejs Staga podpowiedz jak można wyłapać nierównomierne dawkowanie wtryskiwaczy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5004
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 625 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Thomy81 napisał(a):
Mam interfejs Staga podpowiedz jak można wyłapać nierównomierne dawkowanie wtryskiwaczy ?

Korekty paliwowe inne niż na benzynie a żeby sprawdzić dokładnie trzeba przełączać na lpg po jednym cylindrze sprawdzając jednocześnie zachowanie korekty krótkoterminowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 12:55 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
plecho1 napisał(a):
Korekty paliwowe inne niż na benzynie a żeby sprawdzić dokładnie trzeba przełączać na lpg po jednym cylindrze sprawdzając jednocześnie zachowanie korekty krótkoterminowej.

Pod warunkiem że wtryskiwacze benzynowe równo dawkują bo jak nie to kiszka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 13:00 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26858
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1079 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
Thomy81 napisał(a):
Mam interfejs Staga

Co z tego, że masz - mieć może każdy, ot kilkadziesiąt zeta wydatku.
Ale już wiedzieć co z czym i do czego.... No cóż, nie każdy to umie/może.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 13:05 

Dołączył(a): 2017-09-08, 19:10
Posty: 209

Pomógł: 16 razy

Auto: Grandis 2.4 / Micra 1.3
Elektronika: Stag 4 Qnext Plus / brak
Wtryskiwacze: AC W03 /
Reduktor: AC R01
Pojemność: 2378 / 1275
Moc: 165 / 75
Kod Nadwozia: NA4W / K11
Kod Silnika: 4G69 / CG13DE
Rok Produkcji: 2004 / 1998
W 1 i 2 generacji jeżeli było bogato albo ubogo to wszystkie gary dostają po równo, głowica kończyła się równomierniej ;)

ECU współpracując z czujnikiem spalania stukowego jest w stanie wychwycić anomalie na niedomagającym cylindrze.


Ostatnio edytowano 2017-11-16, 13:09 przez daniel79, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6409
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 706 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Thomy81 napisał(a):
Pod warunkiem że wtryskiwacze benzynowe równo dawkują bo jak nie to kiszka.
To proponuję przesiąść się na inny rodzaj lokomocji i nie będziesz miał kłopotu - choć odnoszę wrażenie, że nawet chodząc pieszo znajdziesz problem (sznurówki rozwiązujące, rzepy nie trzymające, odciski, itp. itd.).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-02-08, 13:36
Posty: 431
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 11 razy

Auto: RAV4/YarisH
Elektronika: Będzie KME/Bez
Wtryskiwacze: Będą baraki/korka
Reduktor: Będzie TUR/wstydu
Dysze: wuj wie/;-)
Pojemność: 1998/1497
Moc: 152/100
Kod Nadwozia: ZSA44/NHP130
Kod Silnika: 3ZR-FAE/1NZ-FXE
Rok Produkcji: 2016/2019
Struna napisał(a):
Co z tego, że masz - mieć może każdy, ot kilkadziesiąt zeta wydatku.
Ale już wiedzieć co z czym i do czego.... No cóż, nie każdy to umie/może.

Tupter1910 napisał(a):
To proponuję przesiąść się na inny rodzaj lokomocji i nie będziesz miał kłopotu - choć odnoszę wrażenie, że nawet chodząc pieszo znajdziesz problem (sznurówki rozwiązujące, rzepy nie trzymające, odciski, itp. itd.).


Jak nie chce wam się pisać/pomagać to możecie chociaż nie przeszkadzać tym którzy mają na to ochotę. Jaki jest cel tych żałosnych wywodów? Zabić wątki o LPG o delektować się w galerii?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 15:04 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26858
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1079 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
LemonR napisał(a):
Jaki jest cel tych żałosnych wywodów?

a jaki Twojego ? :)

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 15:09 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2860
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 172 razy

Auto: Impala
Elektronika: Bez gazu
Pojemność: 3.6
Moc: 305
Kod Silnika: LFX
Rok Produkcji: 2016
Thomy81 napisał(a):
Pod warunkiem że wtryskiwacze benzynowe równo dawkują bo jak nie to kiszka.


Z samej roznicy ciecz-gaz juz wynika duzo wieksza stalosc dawkowania. Wtryskiwacze benzynowe potrafia miec rozrzut produkcyjny 0.5%, gazowe 5-7%.


Struna napisał(a):
ale są takie, co na podstawie przyrostu prędkości kątowej szacują poprawność spalania na danym cylindrze i wprowadzają korektę czasową per cylinder


Oczywiscie masz racje. Sa auta lepsze i gorsze pod tym wzgledem, ale nawet w BMW to dalej takie "usrednione".
To juz nowe toyoty pod tym wzgledem szybciej reaguja. Wystarczy rozrzut 2% i zaraz pali imbalance - P219A lub B.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zużycie silnika na lpg
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 21:25 

Dołączył(a): 2013-07-31, 21:53
Posty: 1740

Pomógł: 63 razy

Auto: Opel Astra II 1.6 16V
Elektronika: Stag 300 isa 2
Wtryskiwacze: Reg Fast OMVL
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1600
Moc: 101 przy 6000 obr/min
Kod Silnika: Z16XE
Rok Produkcji: 2003/2004
Tupter1910 napisał(a):
To proponuję przesiąść się na inny rodzaj lokomocji i nie będziesz miał kłopotu - choć odnoszę wrażenie, że nawet chodząc pieszo znajdziesz problem (sznurówki rozwiązujące, rzepy nie trzymające, odciski, itp. itd.).


Po to jest forum żeby wspólnie rozwiązywać problemy a jak nie masz ochoty to po protu nie odpisuj.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO