Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Vialle korekty czasowe dla wtryskiwaczy
PostLink | Napisane: 2017-11-19, 13:42 

Dołączył(a): 2016-08-20, 20:57
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: saab 93ss
Elektronika: vialle
Moc: 150
Kod Silnika: b207e
Rok Produkcji: 2003
Witam
Posiadam auto saab 93ss 1.8t kodowo b207e z 2003 r na niebieskich wtryskach benzynowych(najsłąbsze) i instalacje vialle na białych wtryskach Zakłądaną przez saab.
Od jakiegoś czasu zaczoł mi wiecej palić to jest w mieście od 16-20l. trasa zależy od predkości przy 100km/h -10.5l 140km/h-13.5l wiec nie jest żel tylko to miasto cośik dużo wcześniej palił w mieście około 14l.
I teraz zrobiłem sobie interfejs i w podglądzie F4 jak opartrze na czasy wtrysków gazu i benzyny to są spore różnice. najlepiej to zobrazuje filmik https://youtu.be/-vzLSxEAGTc
i tu moje pytanie czy te wtryski już siadają, nie prelewają za dużo gazu? Czy coś innego ogólnie zastanawie mnie fakt pojawiania się wskaznika bogata mieszanak czy tak ma być ?
w 3.19 minucie auto jest obciążone i tu widać najwiekszą rozbieżność.
A no i auto na gazie jest znacznie słąbsze wzgledem benzyny tak jak bym 30 kucy obok biegło

Jeszcze jedna informacja po restarcie ecu auto jest zwawsze na gazie ale i tak nie dorównuje benzynie . No i z czasem robi sie coraz słabsze zamulone a w trasie przy 5 biegu przy przyspieszaniu w zakresie ok 2500obr poszarpuje (zaraz po restarcie ecu nie ma tego szarpania)


Drugie pytanie to o samom kalibracje czy ktoś mi może powiedziec czym się różni wersja kalibracji vialle dla modlu b207e i b207l ? ( dodam że oba silniki to ta sama konstrukcja różnia sie mapom doładowania powietrza - wtrzyski są tesame jaki i turbina)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vialle korekty czasowe dla wtryskiwaczy
PostLink | Napisane: 2017-11-19, 14:33 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3443
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ja w podobnej sytuacj,i przyjrzałbym się jak wyglądają wykresy pracy sondy lambda na benzynie i na gazie, zdjęte w mniej więcej tych samych warunkach pracy silnika. Sonda lambda (jej wskazania) w zasadzie decyduje czy silnik ma optymalną mieszankę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vialle korekty czasowe dla wtryskiwaczy
PostLink | Napisane: 2017-11-21, 20:33 

Dołączył(a): 2016-08-20, 20:57
Posty: 7

Pomógł: 0 razy

Auto: saab 93ss
Elektronika: vialle
Moc: 150
Kod Silnika: b207e
Rok Produkcji: 2003
jak byłem na analizatorze saplin to i na benzynie jaki na gazie nie miał majster zastrzeżeń, że niby wszysto ok co do informacji na ece to afr jest pomiedzy 14,5-15,5 w zresztą na filmiku jest ta informacja w postaci 1.0-1.1 gdzie 1 oznacza stan 14.7:1, w toque na androidzie wykres lambdy oscyluje sobie od 0.2-0.8 jak przytrzymam 2500obre to jest prosta linia na 0.8 nie wiem czy tak ma być czy nie ale wydaje mnie sie że tak choć tu akurat nie jestem pewien, tylko jak to sie ma że w trasie na dłógich odcinkach jest ok. Na razie wyciołem w ecu 2 sonde lambde aby napewno nie wpływała na mieszanke bo ona coś mi dziwnie wydaje sie że pracuje tzn raz na wolnych jest prosta linia w 0.8 a raz 0.2. raczej nie oscyluje. tu jest mój podglad z torqu


Załączniki:
jazda plus swiatla.jpg
jazda plus swiatla.jpg [ 298.62 KiB | Przeglądane 588 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vialle korekty czasowe dla wtryskiwaczy
PostLink | Napisane: 2017-11-21, 22:09 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3443
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nie odpowiem wprost, bo nie znam dokładnie Vialle. Z tego co mi opowiadali w ASO Toyoty jak gazowałem corollę to Vialle (V generacja) działała dokładnie tak samo jak Prins (IV generacja) i w tym kontekście, przez analogię, się wypowiadam.
Dlatego w poprzednim poście napisałem, że przyjrzałbym się jak pracują sondy, a szczególnie ta pierwsza - regulacyjna, najlepiej na trasie na benzynie i na gazie.
peterdelara napisał(a):
i tu moje pytanie czy te wtryski już siadają, nie prelewają za dużo gazu? Czy coś innego ogólnie zastanawie mnie fakt pojawiania się wskaznika bogata mieszanak czy tak ma być ?

Wg mnie gdyby wtryski przelewały, to przy poprawnie działającej sondzie lambda (tej regulacyjnej) powinna być reakcja sterownika benzynowego skracającego czas wtrysku benzyny, a w konsekwencji czas wtrysku gazu, a ta reakcja sterownika widoczna byłaby w przebiegu korekt szczególnie LTFT - korekta na gazie poszłaby w dół w stosunku do korekty benzynowej. Tak będzie się działo gdy taka rzecz jest długotrwała, przy chwilowym wybryku będzie to widoczne w korekcie STFT ( w czasie istnienia tego wybryku).
To wg mnie nie powinno jeszcze rzutować na rzeczywisty wzrost spalania.
To że na chwilę zapali się wskaźnik bogatej mieszanki o niczym nie świadczy. Wg mnie gorzej byłoby gdyby się cały czas palił lub mniej gorzej gdyby się wcale nie zapalał,
peterdelara napisał(a):
w toque na androidzie wykres lambdy oscyluje sobie od 0.2-0.8 jak przytrzymam 2500obre to jest prosta linia na 0.8 nie wiem czy tak ma być czy nie ale wydaje mnie sie że tak choć tu akurat nie jestem pewien, tylko jak to sie ma że w trasie na dłógich odcinkach jest ok.

Wykres sondy lambda, może przyjąć linie poziomą i ustawić się na 0.8V w sytuacji gdy gwałtownie dodasz gazu lub gwałtownie zwiększy się obciążenie silnika, sterownik wchodzi w cykl otwarty, wtedy nie są uwzględniane wskazania sondy lambda i sonda stoi w miejscu. Ale gdy tylko obroty lub obciążenie się ustabilizuje sterownik przechodzi w cykl zamknięty w który są uwzględnione wskazania sondy i sonda zaczyna chodzić. Tak to powinno wg mnie wyglądać i tak mniej więcej jest w mojej corolli.
Co do wykresu sondy lambda widocznym na obrazku, to tak na oko gdyby go uśrednić, to wydaję mi się, że ta średnia byłaby powyżej 0.5V i gdyby to była trwała tendencja, to mogłoby to już mieć wpływ na większe spalanie tak mi się wydaje, ale dlaczego tak jest (powód), że sterownik tego nie potrafi zniwelować, tego nie umiem jakoś uzasadnić.
Co do wyników z analizatora spalin, to nie wiem co powiedzieć, bo po drodze jest jeszcze katalizator i nie wiem jaki on ma na to wpływ.
Taki jest mój pogląd na to, nie wiem czy słuszny - myślę, że wypowiedzą się ci co na co dzień w tym siedzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO