Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 02:42 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Cześć wszystkim. Mam problem z wysokim spalaniem gazu i błędami złego ustawienia mieszanki. Pojawiają się na gazie (na benzynie spalanie jest ok).
Trochę się już nauczyłem o tej instalacji i wiem, że nie ma żadnego interfejsu, regulacja tylko ciśnieniem i kalibratorami.
Moje pytanie brzmi czy w takiej instalacji 5 generacji istnieje coś takiego jak zbieranie map wtrysku podczas jazdy na benzynie? Wiem, że nie można takiej mapy edytować, ale czy się ją zbiera?
Pytam, bo tuż przez zakupem auta, wymieniona została przepustnica z przepływomierzem, została zrobiona adaptacja, która zapewne kasuje mapy wtryskiwaczy.
Następnie jeździłem praktycznie ciągle na gazie, na benzynie tylko jak się gaz skończył albo po rozruchu 50 sekund.
Co się dzieje w takim razie z mapą? bo wiem, że normalnie to należy zrobić kilkadziesiąt kilometrów jeżdżąc z różna prędkością i różnymi obrotami.
I dlaczego w takim razie komputer pokładowy pokazuje dobre spalanie benzyny, natomiast spalanie gazu ze zbiornika jest bardzo wysokie?
mam diagboxa do citroena, mogę zrobić adaptację przepustnicy.
Jeśli w tej instalce również zbiera się mapy wtrysku, ktoś może podpowie jak to najlepiej zrobić, jak długo jeździć?
czy wystarczy, że instalację wyłącze za pomocą tego małego przelącznika ze wskaźnikiem poziomu gazu? czy muszę ja odpiąć od akumulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 10:46 

Dołączył(a): 2013-12-10, 20:56
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda civic 5g
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3ohm
Reduktor: tomasetto alaska
Pojemność: 1300
Moc: ~120
Kod Nadwozia: EG3
Kod Silnika: D13b2 @ z6
Rok Produkcji: 1993
Witaj
Nie zbiera się tutaj map bo wtryskami gazu steruje komputer od benzyny.
Myślę że powinieneś zobaczyć jak wyglądają korekty krótko i długoterminowe, jak są sporo na + to przydałoby się zobaczyć ciśnienie gazu. W moim przypadku jak pompa była na wykończeniu to rosło spalanie gazu bo komputer cały czas dolewał więcej gazu by zniwelować ubogą mieszankę, aż wywalał błąd zbyt ubogiej mieszanki. Po wymianie pompy korekty trzymają się między -2 a 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 21:03 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
dzięki za odpowiedź, niestety w interfejsie, który posiadam diagbox, nie ma tych korekt, chyba celowo to wycieli z programu, więc nie mam jak podejrzeć.
Czyli po takiej adaptacji mogę od razu jeździć na gazie? bo gaz ma inne właściwości i jak ecu rozpozna, żeby dobrać odpowiednie czasy wtrysku? po korekcji lambdy przed katem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-21, 13:01 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Zamówiłem elma, polecam z amazona (jest to wersja 1.5) :
https://www.amazon.de/gp/product/B0751H ... =UTF8&psc=
Mam parę pytań jako, że jestem amatorem, a tu jest pewnie trochę specjalistów.
Udało mi się sprawdzić kilka rzeczy, mających wpływ na spalanie.

1. Termostat i czujnik temperatury.
Termostat otwiera się przy 89-90 C po 4-5 kilometrach. Następnie temperatura oscyluje wokół 86-92 C. Na postoju po jeździe w mieście temperatura ok. 10 stopni wyższa, czasem ponad 100C, wentylator pracuje. Czy tak ma być? Rozumiem, że wtedy nie ma pędu powietrza i chłodzenie jest mniej wydajne?
czujniki temp sprawdziłem, są 2 cieczy chłodzącej i oleju. Na początku jak się zagrzewa olej ma niższą temp, później wyższą o 1-2 stopnie.
Tylko dziwna sprawa, bo przy checku tym p0420 i tym p0170 zapisana temp to 126C, to możliwe?
wg mnie by się gotował i byłby check serwis i zatrzymanie auta do ostygnięcia (gdzieś na forum UK czytałem, że dzieje się tak gdy temp przekroczy 118C). Został zrobiony rozrząd z pompą wody, płyn chłodzący ma odpowiedni poziom.

2. Korekty długo i krótko terminowe (dzięki obd scan doctor pro)
wyczytałem gdzieś, żeby sprawdzać na dobrze rozgrzanym silniku na luzie przy 2500 obrotów. Wtedy długoterminowa zarówno na gazie i benzynie jest na 0. Krótkoterminowa lata sobie kilka wartości na plus i minus, ale średnią z kilku minut ma ok. 0, czasem lekko na minus -1, -2. Ma to chyba sens, że jak krótka średnio oscyluje wokół zera to taką też ustawi długą?
Sprawdziłem też podczas jazdy, również długoterminowa jest na 0.
Podpowie ktoś jak te korekty jeszcze sprawdzać?
To oznacza, że spalanie jest stechiometryczne, najwydajniejsze jakie może być?
czy w tym momencie należy odpuścić szukanie, bo te korekty nie wskazują na jakikolwiek problem z mieszanką zarówno na gazie jak i na benzynie?
Aha jedna dziwna rzecz to normalnie ta długoterminowa jest bardzo bliska zeru, a przy dodawaniu gazu i podczas jazdy czasem jest szpilka i jest +99.2 przez jakieś milisekundy. Czy to może być jakiś problem z lambdą, czy raczej należy to traktować jako błąd odczytu/transmisji danych, zwłaszcza, że ta wartość jest zawsze taka sama.

Może rzeczywiście ten katalizator traci sprawność, a lambda rzuci błąd mieszanki co tysiąc km, gdy jest gorszy gaz i korekta któraś przekracza wartość 25, zwłaszcza, że one są od tylnej lambdy.
Sprawdzę jeszcze oczywiste rzeczy ciśnienie w kołach oraz filtr powietrza, ale tu nie oczekuję problemów.
Czasy wtrysków na gazie i benzynie praktycznie indentyczne.

Myślałem jeszcze żeby sprawdzić MAP i Air intake temperature sensor, ale nie wiem jak, a dwa, że może nie ma co szukać dziury w całym. Może ten silnik przy dużej masie auta, automacie, jeździe w mieście na bardzo krótkich odcinkach 2-5 km przy starcie z zimnego (auto parkowane na zewnątrz), dużo świateł, to auto się nawet porządnie nie zagrzeje. Klima zawsze włączona i czytałem, że w tym aucie jak jest zimno ona pracuje na pełną wydajność żeby szybko zagrzać auto.
Zrobię jeszcze jakieś testy na trasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO