Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-08, 16:50 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
Zmagań ciąg dalszy...
Po kilkunastu kalibracjach (przestałem już liczyć) ciągle coś nie tak z offsetem...
Dokonałem właśnie regeneracji reduktora więc znowu trzeba było poustawiać.
Teraz używam JZ 2009. Program nie wyświetla wartości MAP choć MAPsensor działa.
Po auto kalibracji mam komunikat, że dysze za duże (cholera dopiero co rozwierciłem do przepisowego z instrukcji 2,6 mm).
Nachylenie 1,00 a Offset 0,00.
Auto sobie pytka na jałowych ale jazda na takich ustawieniach to udręka. Brak przyśpieszenia, mulenie...
Kiedy strzałką w programie podwyższę offset do 0,8 (teoretycznie dalej za mało) to auto dobrze jeździ (może nawet doskonale).
Czy takie zmiany tymi strzałkami (po coś one w końcu są) są dopuszczalne?
Czy trzeba rzeźbić rozmiarem dysz aż się trafi we właściwe ustawienia?


Ostatnio edytowano 2018-04-08, 16:57 przez D F, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-08, 16:56 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-09, 06:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 1145

Pomógł: 99 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
D F napisał(a):
Czy takie zmiany tymi strzałkami (po coś one w końcu są) są dopuszczalne?
Czy trzeba rzeźbić rozmiarem dysz aż się trafi we właściwe ustawienia?


Wszystko jest w jakimś celu i można z tego korzystać ale trzeba wiedzieć jak z tego korzystać...
D F napisał(a):
Program nie wyświetla wartości MAP choć MAPsensor działa

bez tego parametru ustawianie instalacji nie ma sensu... Znajdź przyczynę braku odczytu. Czy na starszym programie (2005) widzisz map?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-09, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1414
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 113 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
D F napisał(a):
Program nie wyświetla wartości MAP choć MAPsensor działa.

Proszę wstaw jeszcze zdjęcie map sensora, powinien pokazywać podciśnienie oraz ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-15, 21:45 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
Otóż okazuje się, że w zakładce Kalibracja - F5 i Model - F6 nie ma wskazania MAP sensora i lambda a w Odczyty - F2 owszem są...
I podczas jazdy na LPG nie ma odczytów lambda a ciśnienie jest ok. 1 albo troszkę niższe a kiedy przełączam na Pb pojawia się odczyt lambda a ciśnienie rośnie nawet do 2 bar...
To normalne? Z tym ciśnieniem?
Że o skokach temp reduktora nie wspomnę...
Udało mi się trochę zarejestrować podczas jazdy:
.
Proszę o opinie i komentarze.


Po którymś tam razie oglądania tego odkryłem, że pod koniec na gazie pojawia się na chwilę odczyt lambda...
Co jest zepsute?

Jeśli sonda to dlaczego na Pb działa?
Program LPG nie teges?
Połączenia elektryczne? Kabelkologia?
Dlaczego pokazuje odczyty na Pb program do LPG - że są a na LPG giną?...

Pruć kable?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-16, 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1414
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 113 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Wszystko wskazuje na to że jeździsz na ubogiej mieszance dlatego wartość sondy na LPG pokazuje 0, zastawia mnie jeszcze odczyt napięcia sprawdź dokładnie gniazdo bezpiecznikowe przy akumulatorze oraz masę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-17, 00:03 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
Po doświadczeniach ze stykami w różnych autach zwykle czyszczę i smaruję wszelkie połączenia elektryczne...
Jednak jest ich tak wiele, że może coś przeoczyłem... Nie zaszkodzi ponownie wszystko przejrzeć.
Dziś znów podłączyłem na biegu jałowym program i na gazie wskazania sondy lambda były częściej niż ich nie było...
Tak jakby coś tam się włączało/stykało i rozłączało. Chciałem kupić i wymienić sondę lecz jeśli na Pb są wskazania to chyba ona niewinna.


Poza tym programu JZ 2005 nie mogę teraz włączyć. Po pierwszym uruchomieniu JZ 2009 miałem aktualizację oprogramowania i teraz przy JZ 2005 wyskakuje komunikat "Wersja programu niekompatybilna z ECU". Czyli jestem skazany chyba już na zawsze na JZ 2009...

Tak na marginesie to dałbym sobie rękę odciąć, że jeszcze rok temu na starych valtekach włączał mi się JZ 2013 a teraz nie.
Coraz mniej rozumiem...

Pora pogrzebać w kabelkach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-17, 08:44 

Dołączył(a): 2012-09-27, 19:29
Posty: 394
Lokalizacja: mazowieckie

Pomógł: 28 razy

Auto: Omega
Elektronika: Zenit Pro
Wtryskiwacze: Hercules
Reduktor: Tomasetto
Dysze: 2.4
1 cisnienie podczas jazdy na benzynie nie istotne, tak ma być
2 po aktualizacji jz2005 do 2009 juz musi być 2009, 2013 jest zupełnie inny wiec nie ma szans ze się łaczył wcześniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-17, 10:08 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
Za Waszą radą mam ustawione typ wtryskiwaczy na Valtek 3 ohm

Czy może jednak inne wybrać?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-17, 19:44 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
Powoli małoinwazyjnie (bo auto potrzebne do jazdy niemal codziennie) sprawdzam kabel po kabelku gdzie są podłączone.
Niestety oprócz wiązek do LPG mam tu jeszcze dużo pozostałości po dawnym silniku i wyposażeniu (był to TD z różnymi bajerami, klimatyzacją...) oraz obecna wiązka silnika adaptowana ze scorpio lecz z wieloma niepotrzebnymi wtyczkami jak widzę... W fordach wiązki są zintegrowane i fachfcom w stodole nie chciało się tego jakoś specjalnie rozczepiać...
W takiej to scenerii poszukuję gdzie co jest podłączone...
Potrzebowałbym kilku wskazówek jakie zwyczaje mają monterzy LPG.
Wg instrukcji Kabel D czerwony ma być do +12V po kluczyku. To znaczy, że faktycznie do stacyjki to podłączają czy gdziekolwiek gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka?
Kabel F brązowy do RPM. Skąd biorą sygnał obrotów? Z komputera? Zegarów? Jakiegoś czujnika?
Co to jest czujnik pełnego wskazania do którego jest kabel E?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-17, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1414
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 113 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
D F napisał(a):
Wg instrukcji Kabel D czerwony ma być do +12V po kluczyku. To znaczy, że faktycznie do stacyjki to podłączają czy gdziekolwiek gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka?

Podłącza się go tam gdzie znika zasilanie po wyjęcia kluczyka ze stacyjki oraz gdzie po włączeniu pojawia się i jest stabilne np. wtryskiwacze PB, cewka zapłonowa albo jakiś bezpiecznik w skrzynce pod maską.

D F napisał(a):
Kabel F brązowy do RPM. Skąd biorą sygnał obrotów?

zazwyczaj jest to cewka zapłonowa albo jakiś z czujników położenia wału albo wałka

D F napisał(a):
Co to jest czujnik pełnego wskazania do którego jest kabel E?

Tego pytania nie rozumiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-18, 06:58 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
O tutaj:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-18, 10:49 

Dołączył(a): 2012-09-27, 19:29
Posty: 394
Lokalizacja: mazowieckie

Pomógł: 28 razy

Auto: Omega
Elektronika: Zenit Pro
Wtryskiwacze: Hercules
Reduktor: Tomasetto
Dysze: 2.4
Czujnik pełnego wskazania to czujnik ktory jest zamontowny na wielozaworze zbiornika, szkiełko zazwyczaj ze skala napełnienia, moze być do niego 2 przewody lub trzy podłaczone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-18, 11:22 

Dołączył(a): 2017-12-07, 15:22
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Transit
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: KME
Pojemność: 2300
Moc: 147
Kod Nadwozia: ziebieski albo nielony
Rok Produkcji: 1996
AGC_BLUE_BOX napisał(a):
Wszystko wskazuje na to że jeździsz na ubogiej mieszance dlatego wartość sondy na LPG pokazuje 0


A można to skorygować ustawieniami w JZ 2009?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zenit jakie wtryski i reduktor
PostLink | Napisane: 2018-04-18, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1414
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 113 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Oczywiście że można, do tego służy nachylenie i offset


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO