Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-02-20, 10:38 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29521
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2800 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
no tak co miesiąc, bo sterownik zmienia ustawienia co miesiąc w zależności od faz księżyca, skąd takie pomysły
raz to robisz i zapominasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-02-20, 10:54 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 77

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6
Elektronika: AGIS
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Pojemność: 2398
Moc: 165
Kod Silnika: AGA
Rok Produkcji: 1998
Twoje wiadomości nic nie wnoszą. Widzisz, że jeszcze nie rozumiem tego strojenia temperaturowego i zamiast opisać na co zwracać uwagę przy regulacji to robisz sobie żarty. Skoro teraz mamy 0 stopni to skąd mam wiedzieć co mam ustawić dla temp. -20?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-02-20, 11:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 13868
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1094 razy

Auto: e39 540i/206
Elektronika: lpgtech 328/lpgtech duo
Wtryskiwacze: yeti/yeti
Reduktor: Kme twin/zavoli
Dysze: brak/2mm
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/88
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/2004
qwerty01, jest dużo lektury na forum. Mirosława posty jak najbardziej wnoszą i to dużo. Nie wszyscy będą strzelać bramki jak Lewandowski i nie wszyscy muszą umieć regulować instalacje. Lewandowskiemu też nikt nie powiedział jak ma te bramki strzelać, a ćwiczył. Więc i Ty poszukaj na forum, bo jest wiele o strojeniu i próbuj zrozumieć czym są korekty i jak je ustawić.
qwerty01 napisał(a):
Skoro teraz mamy 0 stopni to skąd mam wiedzieć co mam ustawić dla temp. -20?

Na marginesie czy gaz może mieć temp -20? A może reduktor może mieć -20 podczas jazdy na gazie? Zastanów sie zanim napiszesz, bo tylko tasiemiec się tworzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-02-20, 11:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29521
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2800 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
qwerty01 napisał(a):
Skoro teraz mamy 0 stopni to skąd mam wiedzieć co mam ustawić dla temp. -20?

no ale widzisz już pewną prawidłowość, że nie ustawisz korekty dla minus 20 jak jej nie "doświadczysz" realnie
możesz coś "przewidzieć", że będzie ujemna ale i tak musisz to potwierdzić gdy wystąpi taka temperatura, więc nie co miesiąc tylko w okolicznościach aury sprawdzasz

poza tym te ustawienia to indywidualna sprawa każdego montażu, wystarczy, że masz czujnik temp. zamontowany w miejscu bardziej podatnym na ciepło z zewnątrz i cała teoria przepisana od autora na jakiego się powołałeś nie będzie u ciebie działać prawidłowo

niemniej jednak możesz zacząć od ustawienia jakie pokazałeś na zrzucie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-02-20, 11:28 

Dołączył(a): 2014-01-24, 09:47
Posty: 77

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6
Elektronika: AGIS
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Pojemność: 2398
Moc: 165
Kod Silnika: AGA
Rok Produkcji: 1998
mzloty - przejrzałem tematy: korekty-po-temperaturze-propozycja-t17342.html korekta-po-temperaturze-t10315-45.html i nie ma nic jak wykonać fizycznie regulację temperaturową. Sam pisał, że robi to się raz i zapomina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-02, 12:17 

Dołączył(a): 2016-02-13, 09:42
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 I GG
Elektronika: AGIS OBD CAN
Wtryskiwacze: hana gold
Reduktor: AC STAG R01
Pojemność: 1800
Moc: 120
Rok Produkcji: 2007
Witam, jestem w trakcie odnowienia swojej instalacji AGIS OBD/CAN z 2010r.
Krótka historia:
    Wymieniłem wtryskiwacze hana zielone na hana gold bez dysz - czyli z takimi samymi otworami.
    Wymieniłem reduktor i elektrozawór
    Wymieniłem czujnik ciśnienia starego typu na nowy do mapowania

Teraz kolej na strojenie i tu pojawia się problem na samym wejściu - nie mogę dobrze ustawić głównej poprawki wg. starych ustawień była 1,27 przy ciśnieniu 125 kPa.
Ale teraz ta korekta wychodzi mi wysoka i bardzo różna - tzn raz wychodzi ponad 2, innym nawet ponad 3 a czasem 1,5... mapy przy tych ustawieniach pokazują, że to dużo za duże poprawki... ale problem jest gdy poprawkę ustawie poniżej 1,2 -wtedy silnik się dusi i gaśnie. nie da się jeździć.

Przy ustawieniu korekty ok 1,8, przy mapowaniu w większości przypadków musiałbym dać dużo ponad -30% korekty, ale przy takich wartościach zaczyna też dusić się silnik.
Coś robię, źle - najprawdopodobniej nie umiem ustawić dobrze ciśnienia.
Autokorekta tez ustawia mi główną poprawke różnie od 1,5 do ponad 3... a ustawia ciśnienie w zakresie od 80 do 105 kPa...
Doradzicie coś?

Edycja - screeny:
Ustawienia:
https://zapodaj.net/0d39bf36a69bf.bmp.html

Mapa po wstępnych korektach (ok -20%) przy głównej poprawce 1,8. Mapa słaba bo juz bodajże 3'cia - pierwsze robiłem dokładne, ale widziałem ze coś jest nie tak, wiec postanowiłem zrobić więcej prób a mniej dokładnych by szybciej znaleźć problem
https://zapodaj.net/065e4fbf310aa.bmp.html
Mapa po większych poprawkach - ok. -30% - przy tych poprawkach prawie nie dało się jechać - tak się dusił silnik, wiec nawet nie zdążyłem zrobić w wyższych zakresach mapy.
https://zapodaj.net/59ca5855befaf.bmp.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-02, 13:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 13868
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1094 razy

Auto: e39 540i/206
Elektronika: lpgtech 328/lpgtech duo
Wtryskiwacze: yeti/yeti
Reduktor: Kme twin/zavoli
Dysze: brak/2mm
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/88
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/2004
Nie wrzucaj zdjec na zewnetrzne serwery. Malo kto tam zajrzy. Dodawaj je jako zalaczniki na forum. Juz faz Cie o to proszono...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-02, 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4117
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 523 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Jeśli dalej masz dysze 2.3 to je rozwierć na 2.8 i wtedy ustawiaj i wrzuć fotki jak masz zamontowaną instalacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-02, 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1231
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 30 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
Pisał ze ma zielone moim zdaniem za male dysze ale da sie zestroic

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-02, 17:44 

Dołączył(a): 2016-02-13, 09:42
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 I GG
Elektronika: AGIS OBD CAN
Wtryskiwacze: hana gold
Reduktor: AC STAG R01
Pojemność: 1800
Moc: 120
Rok Produkcji: 2007
mzloty napisał(a):
Nie wrzucaj zdjec na zewnetrzne serwery. Malo kto tam zajrzy. Dodawaj je jako zalaczniki na forum. Juz faz Cie o to proszono...


Używałem funkcji Img, ale pokazywało mi tylko napis "Obrazek" wiec wrzuciłem po prostu linki...


Marek, a jak powinienem się zabrać za strojenie tego bez rozwiercania wtryskiwaczy? Jeśli mam być szczery nie mam za bardzo czym to rozwiercić i wolały to uniknąć. Swoją drogą dlaczego nadal są za małe, skoro wg. zaleceń producenta powinny już być za duże...? Może ciśnienie na reduktorze jest źle ustawione? W końcu nowy reduktor, w którym nic nie ustawiano. Jak wygląda procedura regulacji ciśnienia. Tzn. wiem jak się zmienia to ciśnienie, ale kwestia jak sprawdzić kiedy jest dobre ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-02, 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1231
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 30 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
Ani moc nie jest wielka ani pojemność hanki zielone powinny ogarniać a kolektor jak nawiercony ? wężyki itp.
Ja ustawiałem główną tak ze przełączałem pb/lpg tk ze czasy pb były prawie te same automat czasem na początku żeby wstępnie określić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-03, 14:13 

Dołączył(a): 2016-02-13, 09:42
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 I GG
Elektronika: AGIS OBD CAN
Wtryskiwacze: hana gold
Reduktor: AC STAG R01
Pojemność: 1800
Moc: 120
Rok Produkcji: 2007
Tak, wężyki - przewód od wtryskiwaczy do silnika jakieś 5 cm :) Ale jakby to był jakiś duży problem to wcześniej by się coś działo - ale ponad 100k km jeździł bez problemu z spalaniem 9/10 l na setunie.
Dziś podkręciłem ciśnienie na reduktorze. Teraz w czasie jazdy ciśnienie w ok. 1,2 -1,27, w programie po autokalibracji ustawiło się na 1,3. główna korekta 1,48 - dużo ale w normie.

Patrząc na czasy PB i LPG widziałem, że jest za duża, więc zmniejszałem... przy 0,7 nadal była troszkę za duża, ale znów silnik zaczął się dusić (przed zmianą ciśnienia silnik się dusił przy poprawce mniejszej niż 1,1). Ustawiłem na 1,1 - licząc, że przy mapowaniu będę miał pole manewru. niestety mapa wyszła słaba i przy większych korektach znów silnik się dusił.
Regulując ręcznie tym razem poprawka wyszła ok. 1,5 (skąd tak duże rozbieżności? - ustawiane było wszystko na tak samo rozgrzanym silniku).

Zmieniłem główną poprawkę na taką jak przy autokalibracji czyli 1,48 i wróciłem do mapowania zakładając by nie przekroczyć -20% korekty (tak by się nie dusił). W przedziale od 1-4ms - 0 korekt, 7-10ms korekty -19%, pomiędzy wartości pośrednie - wygładzenie wykresu)
Na szybko otrzymałem taką mapę:
Obrazek
Nadal nie działa mi funkcja [ img ] może używam złego serwera do wrzucania zdjęć? wrzucam linka do zrzutu mapy: https://zapodaj.net/19e3333861401.jpg.html

Obawiam się, że jak będę dalej zwiększał korektę w przedziale gdzie dalej nie jest dobrze to znów zacznie się dusić. Teraz jeździ płynnie i ma dobrą moc. Ciśnienie podczas jazdy, nawet przy pedale gazu wciśniętym do spodu nie spada poniżej 1.2 (czytaj ciągle jest w zakresie 1.2-1.28).
Pytanie czy mogę jeszcze spróbować podnieść ciśnienie na reduktorze (w sensie czy jest to bezpieczne itp.) - bo z tego co widzę, im większe ciśnienie tym mniejszą korektę mogę ustawić tak by nie zaczął się dusić. Jaki jest bezpieczny zakres ustawionego ciśnienia dla tego reduktora (AC R01 150km) - w instrukcji pisze, że ciśnienie na wolnych obrotach 1.1-1.2, więc teoretycznie nie powinienem być w stanie uzyskać większe?

EDYCJA:
Pomieszałem - screen z linku pokazuje mapę po poprawkach max -15% - potem zrobiłem jeszcze tak jak pisałem do -19% i wykres LPG zgodnie z założeniem jeszcze bardziej zbliżył się do benzyny - ale nadal od 7ms wyraxnie brakuje, niestety nie zdążyłem zrobić screena bo bateria w lapku padła xD


Ostatnio edytowano 2018-08-03, 14:22 przez Cadaveris, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-03, 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1231
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 30 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
Nie wiem jak Ty ale ja się kieruje OBD albo sondą a nie sztywno trzymam się instrukcji auto ma chodzić :) a korekty no cóż to juz wtryskiwacze i wężyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-03, 14:42 

Dołączył(a): 2016-02-13, 09:42
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 6 I GG
Elektronika: AGIS OBD CAN
Wtryskiwacze: hana gold
Reduktor: AC STAG R01
Pojemność: 1800
Moc: 120
Rok Produkcji: 2007
OBD nie ruszam bo nie wiem o co w nim chodzi, oprócz tego co przeczytałem w instrukcji - tak przeczytałem instrukcje ^^ ale do P13, nie mogę znaleźć do starszego typu, a ja mam ten starszy model (2010r.) produkowany do 2013 roku.

Co do korekt, w instrukcji do P13 zalecają nie przekraczać korekty +/-25%. Więc będę się tego trzymał. Prawdopodobnie nie będę w stanie odwzorować mapy benzyny bez kolejnego podniesienia ciśnienia lub nawiercenia wtrysków. Jak na razie nie mam opcji nawiercić wtryskiwacze, nie mogę również nigdzie w internecie znaleźć jak duże ciśnienie mogę ustawić na reduktorze by czegoś nie zepsuć. Także pozostaje mi jeszcze spróbować jutro przy aktualnym ciśnieniu zwiększyć max poprawki, tak by się nie dusił i jeździć jak na razie na takich ustawieniach. Dobrze rozumuję?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2018-08-03, 18:06 

Dołączył(a): 2010-11-18, 07:06
Posty: 2204
Lokalizacja: krzczonów

Pomógł: 59 razy

Auto: a8 /scorpio
Elektronika: agis /agis
Wtryskiwacze: hana /hana
Reduktor: gurter /artic
Dysze: zielone
Pojemność: 4.2
Moc: 310/207
Rok Produkcji: 1999/1995
ciśnienie możesz dać na maxa nic się nie stanie
tylko wtryski w tyłek dostaną


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO