Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-02, 20:54 

Dołączył(a): 2018-03-13, 05:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Signum 3,2 V6
Elektronika: Prince vsi
Wtryskiwacze: Keichin
Pojemność: 3198
Moc: 211
Witam i proszę o pomoc. Mam problem z instalacją prinsa VSI, mianowicie kiedy słychać zawór otwierający w butli czasem samochód gaśnie a gaz ucieka zaworem bezpieczeństwa. Później trzeba wyjąc bezpiecznik od LPG albo odczekać sporo czasu żeby można było znów przełączyć na gaz. Czasami natomiast przełącza się na LPG bez żadnego problemu. Problem pojawił się kiedy zona zatankowała na nieznanej stacji LPG którego "weszło" do zbiornika, o wiele za dużo ... następnie rozsunął się wtrysk i stamtąd uciekał gaz, wtrysk skręciłem, jest ok, natomiast problem dalej występuje. Zastanawiam się czy to wina reduktora, czy wymieniać go na zavoli (co sugeruje gazownik) czy kupić zestaw naprawczy? Ręce mi opadają, w okolicy nie ma gazownika który sprawnie operuje kompem do prinsa. Może jest tutaj "ktoś w temacie" Łódzkiego? Dziękuję i proszę o wskazówki, każda będzie cenna. pozdrawiam.

Btw. czasami podczas przełączania na LPG czuć było ze ma ochotę zgasnac ale po dodaniu gazu przełączał na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-02, 21:16 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3443
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Temat wielokrotnie poruszany. Reduktor co najmniej do czyszczenia, a jak ma duży przebieg sensowne będzie zastosowanie zestawu naprawczego reduktora. I wniosek na przyszłość tankować gaz na dobrych stacjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-03, 19:44 

Dołączył(a): 2018-03-13, 05:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Signum 3,2 V6
Elektronika: Prince vsi
Wtryskiwacze: Keichin
Pojemność: 3198
Moc: 211
Bardzo dziękuję za pomoc. Ma ktoś może tutorial jak zrobić to krok po kroku i na co zwrócić szczególną uwagę? Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-03, 21:59 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3443
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
gixxerfanatyk napisał(a):
Ma ktoś może tutorial jak zrobić to krok po kroku i na co zwrócić szczególną uwagę?

Nie wiadomo jaki masz reduktor, jeżeli Prinsa, to też o tym już było. O ile się orientuję, to tutorialu jako takiego nie ma. Budowa tego reduktora jest tak prosta, że jak się uważa przy jego rozbieraniu, to nie powinno być problemu z jego złożeniem.
Na co zwrócić uwagę:
- przy rozbieraniu, jak to jest reduktor z jedną membraną, żeby nie uszkodzić sprężynki pod grzybkiem zaworu regulacyjnego,
- przy czyszczeniu dokładnie wyczyścić otwór prowadzący iglicę oraz samą iglicę (iglica musi przepadać przez otwór w pionowym położeniu), można ten krok sobie podarować, gdy będzie zastosowany zestaw naprawczy zawierający gniazdo zaworu (z otworem prowadzącym), iglicę i grzybek zaworu (nie wszystkie to mają),
- dokładnie wyczyścić otwór w którym chodzi grzybek zaworu - grzybek musi luźno w nim chodzić (wypadać z niego), a przy składaniu grzybek ma być wkładką gumową skierowany do gniazda zaworu.
Do wykręcenia gniazda zaworu w reduktorze z dwoma membranami potrzebny jest odchudzony klucz nasadowy 14, a w reduktorze z 1 membraną potrzebny jest też odchudzony ale 19.
Otworów prowadzących iglicę i grzybek zaworu oraz samej iglicy, absolutnie niczym nie smarować.
Przed wymontowaniem reduktora należy sprawdzić na jakie ciśnienie jest ustawiony, żeby później (po czyszczeniu) ustawić takie samo.
Jak nie masz programu diagnostycznego, to przed wymontowaniem warto założyć manometr na przewodzie do wtryskiwaczy i na nim sprawdzić jakie jest ustawione ciśnienie (pokaże ciśnienie o 1 bar niższe niż w programie diagnostycznym. Ten manometr watro zostawić na stałe.
I jeszcze jedno, jeżeli zestaw naprawczy zawiera oringi na kolanka i do zaworu bezpieczeństwa to warto je też wymienić.
W którymś temacie na ten temat był załączony rysunek przekroju reduktora z dwoma membranami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-04, 15:52 

Dołączył(a): 2018-03-13, 05:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Signum 3,2 V6
Elektronika: Prince vsi
Wtryskiwacze: Keichin
Pojemność: 3198
Moc: 211
Jestem mega wdzięczny za odpowiedz. Tak, mam reduktor prinsa tylko jeszcze nie wiem czy z dwiema czy jedną membrana. Póki co nie mam dostępu do auta, dopiero w weekend żeby to sprawdzić. Czy na reduktorze sa jakies oznaczenia czy starszej czy nowszej generacji? Szukałem tego wszystkiego na forum ale natłok informacji tutaj jest tak duzy ze nic nie znalazłem.

Jeżeli nie będę ruszał śruby do regulacji ciśnienia (to ta pośrodku parownika zdaje sie na imbus?) to muszę je jeszcze raz ustawiać?
Czy od czyszczenia w środku mogę użyć zmywacza do hamulców , czytałem ze jest to dopuszczalne.
Bardzo dziękuje za pomoc, jest światełko w tunelu że podołam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-04, 20:04 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3443
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
gixxerfanatyk napisał(a):
jeszcze nie wiem czy z dwiema czy jedną membrana.

To widać na składaniach, czy są dwie, czy jedna membrana.
gixxerfanatyk napisał(a):
Jeżeli nie będę ruszał śruby do regulacji ciśnienia (to ta pośrodku parownika zdaje sie na imbus?) to muszę je jeszcze raz ustawiać?

Można i tak. Ja rozbierałem reduktor na czynniki pierwsze.
Do czyszczenia (mycia) używałem benzyny, wystarczyło, bo nie miałem osadu z nagaru. Nagar prawdopodobnie trzeba będzie skrobać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-04, 20:33 

Dołączył(a): 2018-03-13, 05:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Signum 3,2 V6
Elektronika: Prince vsi
Wtryskiwacze: Keichin
Pojemność: 3198
Moc: 211
Dziękuję, jest Pan kopalnią wiedzy. Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-13, 17:40 

Dołączył(a): 2018-03-13, 05:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Signum 3,2 V6
Elektronika: Prince vsi
Wtryskiwacze: Keichin
Pojemność: 3198
Moc: 211
Witam ponownie. Wyjąłem reduktor, wyczyściłem z nagaru, złożyłem, zainstalowałem tak jak byc powinno natomiast nie przelacza sie teraz na gaz, nie słychac zaworu z butli, po prostu pracuje na benzynie. czy mozliwym jest ze to wina zapowietrzonego reduktora ? Zaworu przy butli nie zakrecałem , czy to moze byc przyczyną. czy moze trzeba zrobic jakis reset, bezpieczniki wyjmowałem. Sruby od regulacji cisnienia nie ruszałem , zkreciłem jak była.
Jakies sugestie?
Dzieki za ewentualne odpowiedzi.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-13, 17:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29448
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2787 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
gixxerfanatyk napisał(a):
czy mozliwym jest ze to wina zapowietrzonego reduktora ?

boisz się dotknąć by stwierdzić czy się nagrzewa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reduktorem.
PostLink | Napisane: 2018-10-13, 18:01 

Dołączył(a): 2018-03-13, 05:07
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Auto: Signum 3,2 V6
Elektronika: Prince vsi
Wtryskiwacze: Keichin
Pojemność: 3198
Moc: 211
W sumie na to nie wpadłem, zaraz pójdę sprawdzić. Dziękuję.

Edit. Silnik 60stopni a reduktor letni. Jutro spróbuję to odpowietrzyc. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO