Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 08:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29512
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2799 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
ok, na pewno działało, tylko ta "ekonomia" ;) - późne przełączenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-06-13, 09:10 

Dołączył(a): 2016-06-13, 07:33
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra
Elektronika: Koltec
Reduktor: VG392
Pojemność: 1.8
Kod Silnika: X18XE
Rok Produkcji: 1998
Powiem szczerze, że przełączenie następowało dość szybko. Co prawda nie jeździłem na nim zimą a latem co miało duże znaczenie dla temperatury jaką otrzymywał NTC z otoczenia. Pewnie zimą byłoby dużo gorzej z tą ekonomią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-07-05, 16:24 

Dołączył(a): 2016-02-12, 15:13
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Toledo
Elektronika: Necam
Reduktor: Necam mega
Pojemność: 2324
Moc: 150
Kod Silnika: AGZ
Rok Produkcji: 1999
Witam. czy mógłby mi ktoś podać napięcia na kostce krokowca? Dziś zakupiłem nowy i dalej nie pracuje chociaż jest napięcie a po dodaniu gazu rośnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-07-16, 16:11 

Dołączył(a): 2012-05-04, 11:18
Posty: 91

Pomógł: 0 razy

Auto: Ibiza
Elektronika: AGC Compact
Wtryskiwacze: AGC Rail
Reduktor: Vito
Dysze: 1,5
Pojemność: 1390
Moc: 60
Kod Nadwozia: 6k
Kod Silnika: AEX
Rok Produkcji: 1998
Witam

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć w których dokładnie punktach mierzy się ciśnienie wstępne i robocze w tej instalacji.
W Aucie jest reduktor Necam Mega


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2016-07-17, 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4117
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 523 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Wstępne w reduktorze a robocze na rozdzielaczu lub na wężu idącym z reduktora do rozdzielacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-03-29, 16:28 

Dołączył(a): 2012-11-14, 10:24
Posty: 264
Lokalizacja: Kalinówka/Lublin

Pomógł: 18 razy

Auto: Audi 100 C4
Elektronika: Stag 300 ISA
Wtryskiwacze: Magic FX
Reduktor: Zeta S
Dysze: 2
Pojemność: 2.6
Moc: 150
Kod Silnika: ABC
Rok Produkcji: 1993
Koledzy, odgrzeję kotleta. Dzisiaj do mnie przyjechało coś takiego jak na foto. Klient chce swapa robić na turbo czyli tam z seryjnych 115KM na powiedzmy serię turbo czyli 165KM. Pyta czy ten wynalazek może zostać i obsłuży turbo. Ja tego nie widzę. Dla mnie to taka "rozbudowana" II generacja. Z tego co poczytałem w tym wątku to jest spory kłopot z obsługą,podłączeniem itd.
Proszę o opinie.


Załączniki:
image000001.jpg
image000001.jpg [ 65.7 KiB | Przeglądane 2149 razy ]
image000003.jpg
image000003.jpg [ 38.42 KiB | Przeglądane 2149 razy ]
image000000_01.jpg
image000000_01.jpg [ 55.07 KiB | Przeglądane 2149 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 14:25 

Dołączył(a): 2018-07-12, 14:21
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel astra g 1.6 16v
Elektronika: KOLTEC
Pojemność: 1.6
Moc: 101
Rok Produkcji: 2001
Witam,

Dołączę się może do tematu,aby nie otwierać nowego wątku. 

Mam problem z moim autem. Dokładnie jest to Opel Astra G 1.6 16v benzyna+gaz(Holenderski, Koltec,czy jak mu tam)

Samochód kupiłam jakieś dwa miesiące temu.

O ile na początku było w miarę ok, teraz już jest nie do zniesienia. 

Objawy to szarpanie, brak płynnej jazdy, po wciśnięciu sprzęgła przy dojrzewaniu np do skrzyżowania obroty nienaturalnie spadają do ok 400 i są dwa rozwiązania:  albo obroty wrócą sobie do 800-900 i jak puszczę  sprzęgło,  to tak zostają. Jeśli nadal je trzymam to sobie falują fajnie... albo przy spadaniu obrotów przy dojezdzie  auto sobie gaśnie.  

Dodatkowo,jak auto stoi na postoju na gazie to obroty faluja. 

No i trzeci objaw to sytuacja w takim stylu.

Jadę sobie po mieście. Zatrzymuje się na światłach .  Jest czerwone więc siła rzeczy muszę trochę postać. 

Tu zaczyna się komedia bo nie mogę ruszyć. Dlaczego? Bo auto nie idzie. Dodaje gazu a on sobie pyrcha  pyrcha  pyrcha. Czasem po paru  próbach ruszy czasem jak już kierowcy za mną zaczynają się niecierpliwic,przyłączam na benzynę- ruszam i znów wracam na ten nieszczęsny gaz. 

Tak działo się wcześniej rzadko obecnie jest to 80 procent przypadków ruszania w takich sytuacjach. 

Dodam, że w moim mieście nie ma serwisu tego gazu,nikt nie chce go dotykać.  Jeden Pan wziął do "sprawdzenia" skasował kasę i auto po tym jeździ chyba jeszcze gorzej....

 

Co wymieniłam:

-filtr powietrza( o dziwo po wymianie przed 100 km auto jeździlo  ok)

-wszystkie świece- brak jakiejkolwiek poprawy

-silczniczek krokowy tego cudownego gazu -żadnej poprawy 

- oddalam do mechanika do czyszczenia przepustnice- żadnej poprawy 

- wymieniony został filtr gaz - żadnej poprawy 

 


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4117
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 523 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Astra G 2, najprawdopodobniej reduktor do czyszczenia i być może do regeneracji. Głównie chodzi o zaworek regulujący ciśnienie pierwszego stopnia, najczęściej zalepia się czymś podobnym do smoły przez co nie reguluje płynnie ciśnienia.
Przy wymianie silniczka cały rozdzielacz był czyszczony? Jeśli się zabrudzi to samochód będzie przerywał podczas ruszania na niskich obrotach a przy wyższych będzie już ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-10-07, 18:34 

Dołączył(a): 2018-10-06, 14:24
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Wtryskiwacze: -
Reduktor: -
Dysze: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: -
plecho1 napisał(a):
Astra G 2, najprawdopodobniej reduktor do czyszczenia i być może do regeneracji. Głównie chodzi o zaworek regulujący ciśnienie pierwszego stopnia, najczęściej zalepia się czymś podobnym do smoły przez co nie reguluje płynnie ciśnienia.
Przy wymianie silniczka cały rozdzielacz był czyszczony? Jeśli się zabrudzi to samochód będzie przerywał podczas ruszania na niskich obrotach a przy wyższych będzie już ok.

Mam pytanie, bo widzę że ogarniasz instalację Necama. Kupiłem w STyczniu Mazdę z instalacją Necama, wszystko jest niby sprawne lecz mam dwa pytania.
Sądzisz że spalanie w granicy 15-17l w silniku 1.8 90km to jest realne czy coś tam zaczyna powoli padać? Wymigałem kody, był KOD 13 - Brak sygnału z sondy lambda, wymieniłem sonde lambe na używke, już jest okej.

Czasmi podczas jazdy po mieście - Dioda w przełączniku zapali się i świeci stałym światłem, czasami zgaśnie po chwili, a czasami świeci się aż do zgaszenia silnika i jego ponownego odpalenia, co to może oznaczać?

Drugi problem - Zazwyczaj jak auto jest zimne, w na wolnych obrotach, podczas dojeżdzania do świateł, wrzuecnia na luz etc - Obroty zafalują na chwile po czym wracają do stałej wartości. Po przejechaniu ok kilku km sytuacja się stabilizuje.
W ostatnim czasie wymieniełem świece na NGK platyna, plus przewody WN, gdzie szukać dalej? Myślalem o czyszczeniu krokowca i przepustnicy.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-10-08, 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4117
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 523 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Takie spalanie oczywiście jest zbyt duże choć nawet przy takim silniku możliwe ale raczej za to spalanie odpowiadała uszkodzona sonda lambda.
Podstawa to czysty i sprawny rozdzielacz i czysty i sprawny reduktor. Rozdzielacz jest dość podatny na zabrudzenia bo dysze odpowiedzialne za regulację przepływu gazu w najwęższym miejscu łatwo się zapychają i wtedy najczęściej jest problem z wolnymi obrotami i z ruszaniem z wolnych obrotów. W reduktorze z kolei często zakleja się regulator ciśnienia pierwszego stopnia na wejściu gazu do reduktora. Warto też było by sprawdzić wartości ciśnień pierwszego i drugiego stopnia.
Jeśli po wyeliminowaniu ewentualnych problemów z reduktorem i rozdzielaczem dalej miał byś problemy z nierównym biegiem jałowym to mogą winne być jeszcze wtryskiwacze, kiedyś brat miał taki problem i okazało się ze wtryski nie były do końca szczelne kiedy trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-10-08, 08:47 

Dołączył(a): 2018-10-06, 14:24
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Wtryskiwacze: -
Reduktor: -
Dysze: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: -
plecho1 napisał(a):
Takie spalanie oczywiście jest zbyt duże choć nawet przy takim silniku możliwe ale raczej za to spalanie odpowiadała uszkodzona sonda lambda.
Podstawa to czysty i sprawny rozdzielacz i czysty i sprawny reduktor. Rozdzielacz jest dość podatny na zabrudzenia bo dysze odpowiedzialne za regulację przepływu gazu w najwęższym miejscu łatwo się zapychają i wtedy najczęściej jest problem z wolnymi obrotami i z ruszaniem z wolnych obrotów. W reduktorze z kolei często zakleja się regulator ciśnienia pierwszego stopnia na wejściu gazu do reduktora. Warto też było by sprawdzić wartości ciśnień pierwszego i drugiego stopnia.
Jeśli po wyeliminowaniu ewentualnych problemów z reduktorem i rozdzielaczem dalej miał byś problemy z nierównym biegiem jałowym to mogą winne być jeszcze wtryskiwacze, kiedyś brat miał taki problem i okazało się ze wtryski nie były do końca szczelne kiedy trzeba.

Sonda jest raczej sprawna, bo już nie wywala KODU 13`stego, ale spalanie nadal jest za duże.

Okej, to w takim razie pozostaje mi szukać warsztatu teraz który mi to ogarnie o czym mówisz, bo sam się tego nie podejmuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-10-08, 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2080
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 241 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
damian9400 napisał(a):
Sonda jest raczej sprawna, bo już nie wywala KODU 13`stego, ale spalanie nadal jest za duże.

To, że nie wywala błędu nie znaczy, że jest sprawna. Może być ospała i stąd spalanie większe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-10-08, 13:16 

Dołączył(a): 2018-10-06, 14:24
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Wtryskiwacze: -
Reduktor: -
Dysze: -
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: -
ulisses napisał(a):

damian9400 napisał(a):
Sonda jest raczej sprawna, bo już nie wywala KODU 13`stego, ale spalanie nadal jest za duże.

To, że nie wywala błędu nie znaczy, że jest sprawna. Może być ospała i stąd spalanie większe.

Okej sprawdze to. Orientujesz sie może, co może oznaczać ten komunikat diody na przełączniku? Czasami tak jak wspominałem, zapala się - Pali się stałym światłem, czasami zniknie po chwili, a czasami pali sie dłużej.
Gaz jest, i auto w sumie normalnie wtedy jezdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam
PostLink | Napisane: 2018-10-08, 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2080
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 241 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Nie mam niestety pojęcia, takich wynalazków jak Koltec staram się unikać jak ognia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO