Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 13:07 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 249
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Legend
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 3500 V6
Moc: 205 KM
Kod Nadwozia: KA9
Rok Produkcji: 1999
Mam problem z Hondą Legend 3,5 v6 i instalacją Landi Renzo Omegas. Na wstępie zaznaczę, że do tej pory przejechane na niej 105tys. kilometrów i wtryski nie były wymieniane/regenerowane. Problemem jest szarpanie na zimnym silniku. Otórz kiedy chcę delikatnie dodać gazu to silnik się zadławi i dalej idzie gładko. Kiedy od razu mocno dam gazu to nawet nie zajęknie. Przy temp. zewnętrznej 5 stopni muszę przejechać jakieś 4-5 kilometryów aby problem ustał.

Od czego zacząć ? Regeneracja reduktora oraz filtrów gazu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2064
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 236 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Zacznij od podejrzenia parametrów w sterowniku lpg i poprzez obd. Może być pompujący się reduktor, mogą być wtryski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 13:54 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 249
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Legend
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 3500 V6
Moc: 205 KM
Kod Nadwozia: KA9
Rok Produkcji: 1999
Ok, na dniach podłączę się do sterownika. Tylko jak stwierdzić, że to będzie wina wtrysków ? Co do reduktora to pewnie ciśnienie będzie mocni skakało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2064
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 236 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Trzeba patrzeć po korektach co się dzieje. Przełączając z gazu na benzynę, przy okazji obserwując ciśnienie gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-15, 21:23 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 249
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Legend
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 3500 V6
Moc: 205 KM
Kod Nadwozia: KA9
Rok Produkcji: 1999
Podłączyłem się pod sterownik gazowy na zimnym silniku. Po osiągnięciu temperatury wody 25 stopni auto przełączyło się na gaz i korekty na wolny obrotach oscylowały w granicy +20/+25%. Wprowadziłem zmiany, aby utrzymywały się jak najbliżej zera, lecz mało to pomogło na wcześniej opisywane szarpanie.

Ciśnienie gazu na wolnych obrotach wynosi 1,4 bara. Jak się porządnie rozgrzeje reduktor to spada do 1,3 bara. To normalne zjawisko ? Po przygazowaniu ciśnienie waha się w granicy 1,2-1,9 bara.

Dodatkowo nie znalazłem czujnika temperatury wody, ale jednak ecu lpg widzi jakieś dane. Możliwe, że nie ma tego czujnika ?

Niestety mój egzemplarz nie jest jeszcze wyposażony w gniazdo obd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-16, 16:08 

Dołączył(a): 2017-12-17, 09:59
Posty: 19

Pomógł: 1 razy

Auto: Skoda Octavia 2 FL
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: AC-W02
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BSE
Rok Produkcji: 2013
Kolego miałem bardzo podobnie w mojej Octavii 2 FL. Na zimnym telepanie a na ciepłym OK. U mnie wtryskiwacze były zalepione. Po czyszczeniu lepiej. Po wymianie na nowe AC-W02 spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-16, 19:26 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 249
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Legend
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 3500 V6
Moc: 205 KM
Kod Nadwozia: KA9
Rok Produkcji: 1999
Dziś jeszcze raz przyjrzałem się czujnikowi temperatury wody i okazało się że wisiał sobie w powietrzu na kabelkach :) Sam termistor wypad z obudowy (trójnika). Zacznę od wymiany tego czujnika z tego co widzę na rynku to jego opór wynosi 4,7 kOhm. U mnie w zakładce "Temperatura" widnieje rodzaj czujnika 2K2, lecz nie da się tego zmienić, czy w jakiś sposób wpływa to na pracę sterownika LPG ? Czy powinna być ustawiona wartość 4K7 ? A może sterownik sam powinien wykryć rodzaj czujnika ? Naprowadzi mnie ktoś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-10-17, 17:44 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 249
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Legend
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 3500 V6
Moc: 205 KM
Kod Nadwozia: KA9
Rok Produkcji: 1999
Poczytałem o tym szarpaniu pod kątem danego modelu auta i faktycznie problem występuje nie tylko u mnie. Znalzałem takie rozwiązanie:

Yogi
Cytuj:
Silnik jest 3.5 z III generacji i pracuje na osprzęcie z II generacji. Generalnie na razie chyba problem rozwiązany, ustawione jest wycięcie dotrysków na 1,7ms i problem jest na razie nie zauważalny. Wielkie dzięki za pomoc, aż dziwne ze jednak w hondzie są dotryski.

Źródło: honda-legend-problem-z-szarpaniem-t17358-15.html

Jak w Landi Renzo ustawić to wycięcie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo - szarpie na zimnym
PostLink | Napisane: 2018-11-10, 21:25 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 249
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Legend
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 3500 V6
Moc: 205 KM
Kod Nadwozia: KA9
Rok Produkcji: 1999
Problem rozwiązany. Po miesiącu użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że wycięcie dotrysków pomaga w 100%.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO