Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydławia
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 22:19 

Dołączył(a): 2016-01-27, 11:45
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: BRC Sequent 24
Reduktor: BRC genius 1200
Pojemność: 1600
Moc: 113
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2005
Cześć,
Pacjent to stara meganka 2 z silnikiem 1.6 16v 113 KM mojej matuli. Auto kupione w okolicach 2014 roku z instalką BRC założoną w 2011. Rok produkcji 2005.

Ostatnimi czasy ( nie wiem jak długo), auto coraz gorzej jeździło, zadławienia, braki mocy, szereg innych problemów tego typu. Instalacja nie była regulowana od momentu zakupu, pojechałem wtedy do Czakramu, ale jakoś się złożyło, że regulacja się nie odbyła. Filtry były okresowo wymieniane, ale regulacji brak.
Teraz mam to auto u siebie i postanowiłem zrobić z nim porządek, jeździłem cały tydzień na benzynie, przestało na tym paliwie się dławić, kangurkować i dziś przystąpiłem do regulacji. Wykonałem procedurę autokalibracji a następnie pojeździłem chwilę na benzynie oraz LPG. Wykresy czasu wtrysku w funkcji podciśnienia pokrywają się dość dobrze - widać w załączniku, aż się zdziwiłem, że po autokalibracji nic nie musiałem poprawiać. Auto rozgrzane jeździ na gazie swietnie, tylko jest jedno ale.


W momencie przełączenia na LPG przy 40 stopniach, po gwałtowniejszym dodaniu gazu silnik się dławi. Próbowałem zmienić punkt przełączenia na 25 stopni, ale ten efekt jest o wiele bardziej odczuwalny.
O ile przy utrzymywaniu stałych obrotów, kiedy silnik pracuje w Closed Loop jest ok, po depnięciu jest słabo.Próbowałem modyfikować cold strategy, obcinając dawkę o 20%, ale nadal było słabo. Myślę, że problem wynika z przelewania zimnego silnika benzyną, za czym idzie również gazem, tylko nie wiem jakich parametrów użyć.
Byłem przekonany, że sterowniki mają zaszytą korektę temperaturową, ale widocznie nie jest tak. Czy jakaś dobra dusza może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Zubożenie od temperatury? Klejące wtryski? Zakoksowany reduktor?

Przy 55 stopniach na reduktorze wszystko wraca do normy, niemniej jednak te 15 stopni nie jest komfortowe.

Pzdr,
Łukasz


Załączniki:
corrections2.jpg
corrections2.jpg [ 96.08 KiB | Przeglądane 577 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 22:29 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 141
Lokalizacja: KR

Pomógł: 2 razy

Auto: Octavia 1U/ Toledo 5P2
Elektronika: LR Omegas / BRC FLY
Wtryskiwacze: MED blue / Dragon silver
Reduktor: IG1 / Genius 1200
Pojemność: 1,6 / 1,6
Moc: 102 / 102
Kod Silnika: BFQ / BSE
Rok Produkcji: 2009 / 2006
Te wtryski ile mają przejechane? Ciepły gaz im pomaga to mogą być zaklejone, reduktor podobnie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 22:46 

Dołączył(a): 2016-01-27, 11:45
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: BRC Sequent 24
Reduktor: BRC genius 1200
Pojemność: 1600
Moc: 113
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2005
A może i ze 100 tys., nie wiem ile miał przy zakładaniu, teraz ma 180 tys. To są brc max my 09 nie wiem jaki typ, wiem, że komplet nowych kosztuje tysiaka ;) Widziałem, jak ludzie czyszczą w denaturacie, pytanie na ile to pomaga, na ile szkodzi i powoduje np nieszczelności. Chociaż gdyby były zaklejone silnik by kulał na wolnych obrotach, tutaj problem pojawia się jedynie w momencie dużego depnięcia, chociaż na wolnych obrotach słychać, że pracuje tak trochę niestabilnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 22:55 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 141
Lokalizacja: KR

Pomógł: 2 razy

Auto: Octavia 1U/ Toledo 5P2
Elektronika: LR Omegas / BRC FLY
Wtryskiwacze: MED blue / Dragon silver
Reduktor: IG1 / Genius 1200
Pojemność: 1,6 / 1,6
Moc: 102 / 102
Kod Silnika: BFQ / BSE
Rok Produkcji: 2009 / 2006
Może reduktor ma za duże spadki ciśnienia, możesz zobaczyć parametry podczas jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 23:06 

Dołączył(a): 2016-01-27, 11:45
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: BRC Sequent 24
Reduktor: BRC genius 1200
Pojemność: 1600
Moc: 113
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2005
Na postoju DelpaP utrzymywała się w okolicy 1420 mbarów, po depnięciu spadała do 1000, ale to na postoju, nie wiem jak w trakcie jazdy. Jakie są akceptowalne wartości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-16, 07:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29448
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2787 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
szupek napisał(a):
nie wiem jak w trakcie jazdy.

może być tylko gorzej, jeśli silnik bez obciążenia robi taki spadek
może być min. 1300 przy obciążeniu
bo jako wartość wyjściowa powinno tam być raczej 1500


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-16, 07:54 

Dołączył(a): 2016-01-27, 11:45
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: BRC Sequent 24
Reduktor: BRC genius 1200
Pojemność: 1600
Moc: 113
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2005
Mirosław, obstawiasz zakoksowany reduktor? W sumie pewnie lata tam nikt nie zaglądał, a gaz mamy jaki mamy. To by sugerowało, że zamiast przelewania, silnik się dławi, bo ma za mało paliwa.

Niedługo będę szedł do tego auta, silnik jest zimny.Porobić jakieś screeny, na co oprócz tych spadków ciśnienia zwrócić uwagę?

//Edyta: Temperatura gazu też mi się wydawała dziwnie niska, kojarzę, że przy 35 stopniach na reduktorze, temperatura gazu wynosiła kilka stopni powyżej zera. Jakie mniej więcej powinny być prawidłowe relacje zakładając pracę na wolnych obrotach przy temperaturze reduktora około 40 stopni C?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-16, 08:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29448
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2787 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wystarczy ci na razie problem ciśnienia :>
szupek napisał(a):
na co oprócz tych spadków ciśnienia zwrócić uwagę?


na wskazania sondy silnika
porównuj z benzyną


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-16, 14:33 

Dołączył(a): 2016-01-27, 11:45
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane 2
Elektronika: BRC Sequent 24
Reduktor: BRC genius 1200
Pojemność: 1600
Moc: 113
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2005
Ok,
przy 30-35 stopniach wskazania sondy lambda po depnięciu wskazują na zalewanie. W BRC jest możliwe zastosowania tzw Cold Strategy, gdzie dla określonych przedziałów temperaturowych zubażana jest dawka paliwa. Wpisałem tam obcięcie o 37% i bingo, reakcja na gaz jest super, chociaż nadal słychać delikatnie czknięcie. Wprowadziłem dwa punkty temperaturowe 30 i 60 stC, poniżej 30 jest przycięcie o 40%, między 30- i 60 jest proporcjonalnie, powyżej 60 jest normalnie. Nie podoba mi się to ustawienie, coś jest nie tak

W kwestii ciśnienia DeltaP wynosi 1260mbar na wolnych, przy gwałtowym przyspieszaniu potrafi spaść do jakichś 1100, 1050, ale jakichś drastycznych spadków nie ma.

Coś jest również na rzeczy z korektami na benzynie - LTFT pokazuje 25%, STFT na wolnych lata od 0 do -50, raz nawet do -90, po przegazowaniu wchodzi na wartości dodatnie. Na benzynie pracuje prawidłowo, dobrze ciągnie, zużycie paliwa w normie, check engine nigdy się w związku z dużymi korektami nie pojawiał. Sam nie wiem, może to kwestia aplikacji MaxiEcu?


//Edit:
Tutaj jeden temat ze zwariowanymi korektami w renault renault-clio-1-6-16v-ltft-stoi-na-25-t20984.html
Chyba to nic strasznego :)

Jakaś podpowiedź jak poustawiać parametry zubożania od temperatury, żeby było dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-09-20, 22:38 

Dołączył(a): 2017-05-02, 15:44
Posty: 67

Pomógł: 9 razy

Auto: Skoda x 2
Elektronika: BRC/Qbox Basic
Wtryskiwacze: Pomaranczowe/AC-W02
Reduktor: genuis1200/AC-R01
Pojemność: 1600/2000
Moc: 75/116
Kod Nadwozia: HB/Kombi
Kod Silnika: AEE/AQY
Rok Produkcji: 1998/2000
Patrz na sonde lambda , i tak staraj się stroić aby pokrywało się

np: sonda jedno woltowa na niej mogę podać przykład , od 0,1 do 0,3 zbyt ubogo , od 0,7 do 1,1 zbyt bogato najlepszy zakres 0,4, do max 0,7 , nie pamiętam jak maja sondy szeroko pasmowe , potem według nich komputer ECU liczy zakres dolny oraz górny , pamiętać aby auto było rozgrzane min 90C bo sondy pracuja POPRAWNIE od około 280 C na wylocie z kolektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 22:16 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 138
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
szupek, mam podobny problem ale w innym aucie. I z tego co sięgam pamięcią to chyba od samego początku montażu BRC. Auto to Skoda Octavia 1.8T AGU. Jak odpale zimne auto i przerzuci na lpg to wtedy obroty mi falują ( temperatura przełączenia 30* ) i korekta krótka idzie na minus i wychodzi poza to co dopuszcza producent ( w programie diagnostycznym auta), do tego na zimnym jak naduszę gwałtownie na pedał gazu to go przydusi. Nawet jak auto rozgrzane i naduszę gwałtownie na pedał gazu ( na obrotach jałowych ) to go przydusza i sonda w tym momencie pokazuje 0.92-0.94V ( czyli bogato ). Częściowo obszedłem to ustawiając zubożenie w OL na 100% dla wszystkich przedziałów obrotów. Moje auto za bardzo nie reaguje na zmianę zimnej strategii. A czas wtrysku na PB dla zimnego silnika, który dostanie kilka razy w pedał gazu potrafi pokazać czasami do 21ms, a lpg jeszcze większy i brakuje skali na wykresie w sofcie BRC. Co ciekawe gdy auto się rozgrzeje do temperatury roboczej wtedy falowania na ciepłym silniku nie ma. Wygląda to tak jak by BRC nie miało korekty zależnej od temp gazu/reduktora. Co ciekawe ja mam tą wersję instalki BRC, która nie ma podłączonego czujnika temperatury gazu tylko jest ona wyliczana z algorytmu na podstawie temperatury reduktora. Straszna bieda w tym BRC, choć muszę przyznać że zrobione 50tys km i działa tak samo cały czas ( czyli średnio, ale bezusterkowo ). W ramach testów nawet wydłużyłem wężyki od wtrysków z 16 do 30cm i... auto nie reaguje nerwowo na naduszenie pedału gazu jak wcześniej oraz lepiej się zbiera na wyższych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 22:20 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29448
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2787 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pozostaje ci oszukać sterownik benzyny czujnikiem temperatury płynu bo twoje BRC nie ma narzędzi by sobie z tym poradzić
sposób stosowany też w ubogim programowo Prinsie
znajdziesz wskazówki w sieci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-10-11, 09:47 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 138
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Mirosław, czytałem już o tym i pewnie będę musiał to zastosować lub przejść na bardziej rozbudowaną elektronikę. Zastanawiam się jak to rozwiązano w nowszym sterowniku BRC np Sequent 32, też taka prymitywna elektronika/soft tam siedzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-10-11, 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2064
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 236 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
marcinas1983, w brc nie ma odpowiedniego rozwiązania dla tego problemu. Zostają instalacje w których można ograniczyć czas wtrysku względem temperatury (w większości polskich instalacji jest to możliwe).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Sequent 24 po przełączeniu przy 40 stopniach przydł
PostLink | Napisane: 2018-10-11, 09:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29448
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2787 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
marcinas1983 napisał(a):
Zastanawiam się jak to rozwiązano w nowszym sterowniku BRC np Sequent 32, też taka prymitywna elektronika/soft tam siedzi??


pewnie jest lepiej, nie wiem, BRC nie jest już warte uwagi gdy rozwinęły się polskie sterowniki


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO