Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-20, 00:21 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Witam

Instalacja ESGI 2, silnik V6 170KM, nowy reduktor (MJ3) i wtryski(MJ).

Wykres przy dyszach 1,5mm wygląda ładnie ale dalej czuć po jeździe gaz.
Załącznik:
Komentarz: wykres na dyszach 1,5mm
IMG_20181029_164121 male.jpg
IMG_20181029_164121 male.jpg [ 960.5 KiB | Przeglądane 1476 razy ]


dysze rozwiercone do 2 mm - można sobie regulować ciśnieniem a i tak to wygląda. Korekty nic tu nie dają.
Załącznik:
Komentarz: dysze 2mm zmniejszone ciśnienie
IMG_20181119_213417 male.jpg
IMG_20181119_213417 male.jpg [ 1006.52 KiB | Przeglądane 1476 razy ]


lambdy gdzieś w kosmosie 4V
Załącznik:
IMG_20181119_212634 male.jpg
IMG_20181119_212634 male.jpg [ 1.04 MiB | Przeglądane 1476 razy ]

Załącznik:
IMG_20181119_212744 male.jpg
IMG_20181119_212744 male.jpg [ 1.31 MiB | Przeglądane 1476 razy ]


???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-20, 06:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Wypełnij najpierw profil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 14:40 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Dzisiaj przeglądałem wydech w poszukiwaniu 2-giej sondy i jej stanu technicznego i nie znalazłem. Może się mylę ale wygląda na to że jest tylko jedna sonda i to wpięta u mnie za katalizatorem. (Układ wydechowy składany przez poprzedniego właściciela).

Wykres się tak odchyla jakby dodając gazu komputer widział że mieszanka jest za słaba (to co przeleciało przez katalizator) i dokłada jeszcze żeby uzyskać efekt.

Czy to możliwe?

Dodam tylko że auto ma moc na gazie i benzynie. Pali i jeździ ładnie. Wykresy sondy na benzynie wyglądaja tak samo jak na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Nie wiem jak jest dokładnie w tych silnikach ale w autach starszych niż 2001 może nie być sondy diagnostycznej sprawdzająca pracę katalizatora która powinna być zamontowana za katalizatorem ale mając silnik V6 raczej powinny być dwie sondy regulacyjne po jednej na głowicę czyli po jednej na jeden bank.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 16:05 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Załącznik:
762485057_1_954x700_silnik-30-v6-zmota-buggy-bagio-reno-safrane-espace-3-laguna-bacara-99-skawina.jpg
762485057_1_954x700_silnik-30-v6-zmota-buggy-bagio-reno-safrane-espace-3-laguna-bacara-99-skawina.jpg [ 432.95 KiB | Przeglądane 1422 razy ]


Silnik jak ten z ogłoszenia

Link
https://m.olx.pl/oferta/silnik-3-0-v6-z ... ewActive=1

Tu na kolektorach nie widać sond lub gniazd na nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 17:42 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4315
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 427 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Dawanie sondy za katalizatorem, bez tej przed, nie ma najmniejszego sensu. U mnie w megance z 1999 roku, była tylko sonda przed katalizatorem. Była tak zadekowana, że nie było jej kompletnie widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 19:33 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Jednak wydech nie jest fabryczny i ktoś tu z nim niezłe balety robił.

Załącznik:
Screenshot_2018-11-21-19-27-33.png
Screenshot_2018-11-21-19-27-33.png [ 610.39 KiB | Przeglądane 1399 razy ]


Może coś zostało pospawane odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 22:26 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Czy sterownik ESGI z czerwoną naklejką 6 cyl. w ogóle dokonuje jakiś korekt ze względu na sondę lambda?

jest jedna sonda (nie ma katalizatora)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-21, 22:30 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 27830
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1150 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
nie, nie dokonuje - dokonuje je sterownik benzynowy, a za jego pośrednictwem gazowy

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-11-22, 22:01 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Po odpięciu starej sondy, nie widać różnicy. Auto pełne mocy.

Aby włożyć nową sondę i ostatecznie sprawdzić jaki będzie efekt muszę poczekać na nowy wydech.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czuć gazem. Lambdy grubo powyżej 1V
PostLink | Napisane: 2018-12-07, 22:37 

Dołączył(a): 2018-10-30, 11:25
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Espace 3
Elektronika: ESGI
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: Magic 3
Dysze: 2mm
Pojemność: 3000
Moc: 167
Rok Produkcji: 1998
Po wymianie sondy lambda spaliny w "normie". (już nie czuć nieprzepalonego gazu)
Zmieniono wydech co mogło również mieć wpływ.

Wykresy sondy w ESGI wyglądają jak przed wymianą (widać sterownik ESGI nie podpięty do sondy)

Wykresy LPG i PB są w stanie pokryć się po autoadaptacji na postoju, czego nie dało się wcześniej osiągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO