Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Strzelanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-05-12, 17:59 

Dołączył(a): 2017-07-30, 09:46
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Punto I
Pojemność: 1108
Moc: 54
Rok Produkcji: 1995
Ostatnio przy okazji awarii czujnika położenia wału, zanim doszedłem do tego, że to on, w między czasie rozregulowałem całą instalację LPG, którą wcześniej miałem samodzielnie ustawioną z bardzo dobrym rezultatem.

Samochód to Fiat Punto 1.1, LPG 1 gen z reduktorem Lovato RG92, regenerowany 4 tyś km temu.

W tej chwili instalacja wydaje się być dobrze ustawiona - są właściwe obroty biegu jałowego (ok 900 RPM), jest dobra moc, przyśpieszenie i spalanie (testowo przejechałem trasę 100 km bez celu i poszło na to równe 6,6L LPG co jest wg mnie bardzo dobrym wynikiem).

Jest jednak jeden problem - jeżeli jadę na zbyt wysokim biegu przy zbyt niskich obrotach, poniżej 2000 obr/min, to zdarzają się wystrzały w kolektorze/w wydech.

Poza tym są nowe przewody WN i świece, a podobny efekt nie występuje na benzynie.

Podpowiedzcie mi na co zwrócić uwagę i którą śrubą kręcić, by pozbyć się tego efektu. Mam dostępne 3 regulacje - nr 1 śruba plastikowa, nr 2 śruba mosiężna i nr 3 to będzie zawór główny - śruba na wężu do miksera.


Załączniki:
7575163800_1496389581.jpg
7575163800_1496389581.jpg [ 21.66 KiB | Przeglądane 926 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-05-24, 21:30 

Dołączył(a): 2014-07-29, 14:14
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: kilka różnych ;)
Za mocno skręcony zawór nr 3.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie gazu
PostLink | Napisane: 2019-01-13, 11:41 

Dołączył(a): 2018-01-21, 22:14
Posty: 85

Pomógł: 1 razy

Auto: Skoda Felicia
Elektronika: Tech Duo
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: Tomasetto Nordic AT-09
Dysze: 1.5
Pojemność: 1289
Moc: 68
Kod Silnika: 1.3 MPI
Rok Produkcji: 2000
Mam ten sam problem w Skoda Felicia 1.3 MPI na instalacji mieszalnikowej, reduktor ten sam.
Z tym, że problem pojawił się już drugi raz a za pierwszym razem kompletnie ustąpił po wykonaniu następujących czynności:
1. Regeneracja parownika choć po rozebraniu nie było źle.
2. Czyszczenie przepustnicy bo falowały mi obroty biegu jałowego kiedyś zalecił mi to gazownik więc tak zrobiłem + adaptacja przepustnicy, efekt- równiutkie 800 obr/min.
3. Czyszczenie miksera, u mnie nie był taki z dziurkami na obwodzie tylko na całym obwodzie wnęka i ok połowa była zatkana jakby silikonem czy czymś takim gumowym, wywaliłem to.
4. Uszczelnienie silikonem połączenia mikser - przepustnica i mikser - dolot powietrza.
5. Wymiana filtra gazu i filtra powietrza.
6. Trochę wcześniej były świece wymieniane co nie dało żadnego rezultatu.
7. Wyregulowanie instalacji, spalanie dokładnie takie samo jak przed tym wszystkim i ani razu nie miałem strzałów przez okres jakieś pół roku może więcej, auto było dużo żwawsze, ogólnie niebo a ziemia.

Na PB auto jeździ dobrze i nie ma żadnych problemów. Teraz pewnie minął ponad rok od tych napraw i auto strzela jak strzelało jak dodam gazu przy wyższym biegu szczególnie przy jeździe pod górkę. Tylko wcześniej problem występował tylko na ciepłym silniku na zimnym było ok a teraz chyba nie ma różnicy.
Czyli odkręcić śrubę nr 3 a 2 przykręcić? Bo jak odkręcę nr 3 to będzie więcej gazu dostawał i większe spalanie. Tak jak regulowałem i patrzyłem na wskazania sondy lambda to w sumie niedużo trzeba przekręcić nr 3 lub nr 2 żeby sonda zmieniała napięcie z 0.1 V na 0.9 V więc ustawienie jest gdzieś w okolicy lambda = 1, sprawdzałem to na różnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strzelanie gazu
PostLink | Napisane: 2019-01-15, 21:25 

Dołączył(a): 2018-12-18, 21:59
Posty: 573

Pomógł: 35 razy

Auto: Skoda
Elektronika: AEB
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prince
Pojemność: 1800
Moc: 220
Rok Produkcji: 2010
Jeśli sprawdzasz napięcie na sondzie to w momencie jak gwałtownie dodasz gazu napięcie ma mieć powyżej 0,7V (bogato-bardzo ważne) czyli regulacja śrubą numer 3. Potem dopiero regulacja śrubą numer 2 (bieg jałowy) potem jeszcze raz powrót do kroku pierwszego (sprawdzenie mieszanki przy dodawaniu gazu).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO