Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-05, 20:09 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 411

Pomógł: 7 razy

Auto: Forester/Legacy Spec B
Elektronika: AEB Alex 48/Qmax plus
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/KME Gold GT
Pojemność: 2000/3000
Moc: 250/245
Kod Nadwozia: SG/BP5
Kod Silnika: 2.0XT/3.0R
Rok Produkcji: 2004/2004
Proponuję zweryfikować mapy z dodatkową sondą w wydechu - pewnie mapa może być przelana, jak Struna pisze.
Jakie dokładnie masz te wtryski? Wtryski benzynowe w Subaru mają jakąś taką nieliniową charakterystykę (górka w okolicy środka mapy) i z mnożnikiem trzeba trochę pokombinować.

Inna sprawa, że w moim Foresterze siedziały 3 Turboty i żaden nie podołał. Była wkładana m.in. twardsza sprężyna którą serwis montujący ściągał od producenta - guzik to dało. Wydaje mi się jednak,że winne tu mogły być wtryski o zbyt małej wydajności - Pan Jety.

Powiem Ci, że moje wnioski są takie, że Subaru Turbo w naszej okolicy albo stawiasz do zagazowania do Bytowa, albo tracisz czas, nerwy i pieniądze. W moim pomimo dotrysku benzyny luzy się wyzerowały po 50 kkm co mnie mocno rozczarowało. Stawiam teraz, po regulacji, auto do Bytowa, zakładamy nowy kolektor i nawiercamy (nawierty były od wewnętrznej strony ramion kolektora) - ale taki od STI bez klapek TGV (przelotowe lornety), do tego brązowe Keihiny, przy okazji wtryski beznynowe z STI. MAm nadzieję wreszcie mieć auto zgazowane tak jak powinno być na samym początku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-06, 17:37 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 40

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl.min
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Ja już przestałem się zadręczać i traktuje to w tym momencie jako zabawę. Każde "profesjonalne strojenie" kończy się podobnymi efektami a sterta gratów rośnie. Szczęście w nieszczęściu udało mi się dotrzeć do momentu w którym auto nie wpada w dziwne padaczki (wadliwy reduktor). Jestem otwarty na wszelki sugestie ale nie chce już korzystać z bezpośredniej pomocy warsztatów gdyż szkoda mi po prostu na to czasu. A odnosząc się do poprzednich wypowiedzi to myślę jednak że jest problem z wydajnością bo niskie obroty zrównują się z czasami Pb dopiero przy mnożniku 204.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-06, 22:40 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 411

Pomógł: 7 razy

Auto: Forester/Legacy Spec B
Elektronika: AEB Alex 48/Qmax plus
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/KME Gold GT
Pojemność: 2000/3000
Moc: 250/245
Kod Nadwozia: SG/BP5
Kod Silnika: 2.0XT/3.0R
Rok Produkcji: 2004/2004
Masz coś podłubane czy moc seria?
Jakie wtryski masz w aucie? To są żółte 440cc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-06, 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4098
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 220 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
BestLogin napisał(a):
Jestem otwarty na wszelki sugestie ale nie chce już korzystać z bezpośredniej pomocy warsztatów gdyż szkoda mi po prostu na to czasu.

to tak jakby się wykluczało. dobry powtarzam dobry warsztat jak coś zamontuje to ma działac lub demontaz a wówczas sterta gratów nie rośnie. jakoś nie pamietam aby te silniki były bardzo problematyczne. w jakich okolicach zamieszkujesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-08, 00:25 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 40

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl.min
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Z moich poprzednich wypowiedzi jasno wynika że nie ma czasu i ochoty oddawać swojego samochodu ludziom do eksperymentów. Dla mnie każde strojenie to jest bak Lpg + pół Pb + nowe gadżety. I abstrahując od kosztów to jak się pewnie domyślacie godzina po obwodnicy z prędkościami pod 200 ani nie jest mądre ani bezpieczna i wolę powoli stroić w drodze do pracy (na raty). Tym bardziej że ze wszystkich strojeń wynikało to że gdzieś było lepiej a gdzieś tragicznie i tak w koło macieju. Moc mam seryjną ale krótką skrzynie co utrudnia strojenie. A z kontrolą AFR wychodziły akceptowalne wyniki ale praca silnika już nie była akceptowalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-08, 10:57 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26089
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1010 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
trafiałeś najwyraźniej na mizernych stroicieli

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-08, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 853
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 33 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Struna napisał(a):
trafiałeś najwyraźniej na mizernych stroicieli

Zgadzam się.
Poprawnie wystrojona instalacja nie zmienia parametrów jeżeli np. nie uszkodzi się wtryskiwacz lub reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-03-10, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 4098
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 220 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
BestLogin, to zostałeś sam i zrobisz sobie dobrze na raty. nie masz nawet pojęcia gdzie jest problem wiec go nie rozwiążesz. mozesz zamieniać wszystko po kilka razy oczywiście a ja proponuje zacząć od samochodu i jego kierownika. nie piszę złośliwie ale nie każdy ogarnia LPG a już w turbo na pewno ta liczba się zmniejsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-05-16, 22:36 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 40

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Barracuda 130Nl.min
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Optima, wszystkie graty które siedzą w aucie pochodzą z Waszej dystrybucji więc strzelacie do swojej bramki. Przez 3 lata poleciały trzy mapsensory, TurboT okazał się niewłaściwie skręcony puszczał po obwodzie zaworu bezpieczeństwa po wymianie zestawu naprawczego zawiódł zawór bezpieczeństwa :) Każdy jest mądry do puki nie wsiada do auta gdzie wskazówka zamiata obrotomierz w sekundę a na piątym biegu gdzie da się cokolwiek wychwycić jedziemy 220. Do wszystkich usterek doszedłem niestety sam więc takie gadanie że kierownik zły etc mnie nie uraża bo po prostu kolejni spece się ośmieszają a ja zostaje sam.

Na szczęście udało mi się dobrać parametry tak że jazda jest względnie ekonomiczna a samochód na tym nie cierpi tj. powyżej 2700 i więcej niż 6ms auto jedzie na Pb.

Temat uważam za wyczerpany a aut niedługo pójdzie w inne ręce i na szczęście nowy kierownik nie będzie musiał wyważać otwartych drzwi i walczyć ze specjalistami w obronie swoich racji.

Dziękuje wszystkim którzy się zaangażowani w próbę pomocy mi z moim problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-07-14, 08:33 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 411

Pomógł: 7 razy

Auto: Forester/Legacy Spec B
Elektronika: AEB Alex 48/Qmax plus
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/KME Gold GT
Pojemność: 2000/3000
Moc: 250/245
Kod Nadwozia: SG/BP5
Kod Silnika: 2.0XT/3.0R
Rok Produkcji: 2004/2004
U podłoża Twoich problemów może leżeć partactwo warsztatu, który montował instalację. U mnie po zdjęciu kolektora okazało się, że długość węży do wtryskiwaczy różna , nawierty od wewnętrznej strony ramion kolektora - czyli pod klapkami TGV.
Co do komponentów mam podobne odczucia - Turboty 3 sztuki i żaden ok, jakieś inne reduktory-wynalazki do 350 koni wkładali i nic. Wtryskiwacze Pan Jet wg autora instalacji z górnej półki. Wszystko to, w kombinacji ze spadkami ciśnienia i mało wydajnymi wtryskami prowadziło do pętlenia i to mogło być przyczyną problemów . Nawet po montażu Twina spadki ciśnienia się zdarzały. A jednego Twina mi przy montażu rozszczelnili i faz leciał pod auto...

Obecnie auto stoi w Bytowie - już z nowym poprawnie nawierconymi kolektorem, wydajnymi wtryskami i poukładanymi na nowo wężami. Jeśli będzie działało wreszcie poprawnie i z ładnymi ciśnieniami to będziesz miał odpowiedź kto winny.

Co do jakości komponentów LPG moim zdaniem to zawsze będą "protezy" - lepsze lub gorsze.

Gdybym miał świadomość ile problemów mnie czeka z powodu montażu gazu w Foresterze u tego rzekomo najlepszego fachowca od LPG w Subaru w całym Trójmieście jeździłbym na benzynie. Do tego koszta (ok 6 tys włożone w instalację, po 50 kkm luzy zaworowe z obróbką głowic). Teraz kolejny rachunek z Bytowa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-07-14, 13:26 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26089
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1010 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
A jak byś od razu wybrał dobrze, to byś już miał koszt instalacji zwrócony.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-07-14, 18:19 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 411

Pomógł: 7 razy

Auto: Forester/Legacy Spec B
Elektronika: AEB Alex 48/Qmax plus
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/KME Gold GT
Pojemność: 2000/3000
Moc: 250/245
Kod Nadwozia: SG/BP5
Kod Silnika: 2.0XT/3.0R
Rok Produkcji: 2004/2004
Łatwo się mówi. Gość gazował większość trójmiejskich Subaru i auta jeżdżą, w tym moje poprzednie Subaru wolnossące i tam było wszystko jak należy. Co mogłoby pójść nie tak...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-07-15, 15:54 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 411

Pomógł: 7 razy

Auto: Forester/Legacy Spec B
Elektronika: AEB Alex 48/Qmax plus
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/KME Gold GT
Pojemność: 2000/3000
Moc: 250/245
Kod Nadwozia: SG/BP5
Kod Silnika: 2.0XT/3.0R
Rok Produkcji: 2004/2004
BestLogin sugeruję sprawdzić jeszcze jakie masz dysze w tych PanJet - u mnie były za małe. Pan Piotr wcześniej tego nie sprawdzał bo założył, że takiego błędu to na pewno nikt, zwłaszcza doświadczony, nie popełnił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-07-16, 05:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 2888
Lokalizacja: Ełk / Białystok / 666 9 666 49

Pomógł: 247 razy

Auto: SubaruLegacy
Elektronika: Optima Pico
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: ZavoliMOD
Dysze: Brak
Pojemność: 1994
Moc: 165
Kod Nadwozia: BP
Kod Silnika: EJ204
Rok Produkcji: 2009
Nie chce przedzierac mi sie przez 6 stron. Nawierty ze zdjecia z pierwszej strony byly poprawione? Z tego co widze sa dosc wysoko, a w MY99 sa juz pewnie klapki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2019-07-22, 18:00 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 411

Pomógł: 7 razy

Auto: Forester/Legacy Spec B
Elektronika: AEB Alex 48/Qmax plus
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/KME Gold GT
Pojemność: 2000/3000
Moc: 250/245
Kod Nadwozia: SG/BP5
Kod Silnika: 2.0XT/3.0R
Rok Produkcji: 2004/2004
Tak wyglądały nawierty w moim. Ponoć kolektor zdejmowali.ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO