Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-10, 20:34 

Dołączył(a): 2019-08-10, 11:50
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin-Puławy-Radom

Pomógł: 0 razy

Auto: corolla/Note
Elektronika: ---/stagQboxPlus
Wtryskiwacze: ---/ac w031
Reduktor: ---/R02
Pojemność: 1.6 valvematic/1.4 CR14DE
Moc: 132/88
Rok Produkcji: 2018/2012
Witam
Proszęo opinie na temat silnika nissana 1.4 CR14DE 88KM czy nadaje się do "zagazowania" chodzi mi głównie o jego delikatną głowicę bez "hydrauliki zaworowej"
Opinie w necie są podzielone , inni jeżdzą i nic się nie dzieje inni wręcz odradzają instalacji gazowej ,mam już mętlik w głowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-11, 06:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 1198
Lokalizacja: Przemyśl

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ-3.2L
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Mam ten silnik zagazowany, przejechane 10000km i na razie wszystko w porządku. Sprawdziłem luzy zaworowe przed montażem lpg, były w normie, mam zamiar jeszcze raz skontrolować po przejechaniu 20000km.
Ogólnie silnik łatwy do gazowania, łatwo zdemontować kolektor ssący, silnik nie jest specjalnie wymagający co do sprzętu.
Regulacja luzów zaworowych polega na wymianie szklanek lub ich szlifowaniu, przy tym trzeba rozpiąć rozrząd i zdemontować wałki. Także koszty nie małe jak masz komuś zlecić.
Z tego co wyczytałem w necie to te silniki dobrze znoszą lpg, nie słyszałem żeby ktoś robił głowicę np. przez wypalony zawór. Problemem w tych silnikach jest wyciągający się łańcuch rozrządu.

Podsumowując: jak masz zamiar kupić auto z tym silnikiem to jednak poszukałbym innego, natomiast jak już kupiłeś to mimo wszystko zamontowałbym lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-11, 07:56 

Dołączył(a): 2019-08-10, 11:50
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin-Puławy-Radom

Pomógł: 0 razy

Auto: corolla/Note
Elektronika: ---/stagQboxPlus
Wtryskiwacze: ---/ac w031
Reduktor: ---/R02
Pojemność: 1.6 valvematic/1.4 CR14DE
Moc: 132/88
Rok Produkcji: 2018/2012
DZieki za wyczerpującą odpowiedz marcintju
Auto ma przejechane dopiero 100tys km więc chyba nie będę sprawdzał luzów przed montażem (nic się nie dzieje , nie jest głosny) po montażu tak jak zalecasz będe kontrolował luz zaworowy.
Co do regulacji luzów zaworowych obawiam się kosztów tak jak wspomniałeś.
Instalacja gazowa będzie firmy Stag (sterownik 4Qbox plus, wtryskiwacze AC W-03, reduktor AC R-02). Instalator będzie polecany przez forum więc mam nadzieje ze wszysko będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-11, 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 1198
Lokalizacja: Przemyśl

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ-3.2L
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Qbox plus moim zdaniem nie ma potrzeby montować, ponieważ w tym aucie korekty długoterminowe latają jak szalone że podpięcie staga pod obd narobi więcej zamieszania niż pożytku. Lepiej wyregulować stan OL przy pomocy sondy afr bo ten silnik często przechodzi w OL jak złapie trochę obciążenia.
Dodam że podczas hamowania silnikiem nie ma pełnego cutoffa tylko dolewa sobie benzyny 0,6ms, w programie ustawiłem wycięcie dotrysków poniżej 0,7ms.

Mój gazownik ma taką zasadę że zawsze sprawdza luz zaworowy przed montażem lpg do każdego auta i nie pcha gazu na siłę tam gdzie silnik wymaga remontu/regulacji żeby potem nie tracić czasu na niezadowolonego klienta.
Może być tak teoretycznie że masz już zawory do regulacji, bliskie podparcia. Pojeździsz chwile na lpg i usmaży Ci zawory i okaże się głowica do roboty. Oczywiście zwalisz na gazownika że źle wyregulował lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-11, 12:16 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18163
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1437 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
pietrasek211 napisał(a):
Auto ma przejechane dopiero 100tys km więc chyba nie będę sprawdzał luzów

A co jaki interwał należy kontrolować luzy w/g nissana? 100kkm to nie jest mały przebieg. Ja bym sprawdził te luzy. Koszt kontroli nie jest wielki, a będziesz wiedział co i jak...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-11, 12:34 

Dołączył(a): 2019-08-10, 11:50
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin-Puławy-Radom

Pomógł: 0 razy

Auto: corolla/Note
Elektronika: ---/stagQboxPlus
Wtryskiwacze: ---/ac w031
Reduktor: ---/R02
Pojemność: 1.6 valvematic/1.4 CR14DE
Moc: 132/88
Rok Produkcji: 2018/2012
#Producent nie przewiduje okresowej kontroli i regulacji luzów zaworowych. Zgodnie z zaleceniami Nissana, luz zaworowy reguluje się w przypadku stwierdzenia podwyższonej głośności pracy zaworów.#

Ale jednak posłucham się was koszt nie jest duży a będę spokojny
Co do sondy Afr instalator coś o tym mówil że jej użyje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik nissan 1.4 CR14DE 88KM
PostLink | Napisane: 2019-09-11, 13:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 18163
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1437 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Jeszcze chwila, a producenci zaprzestaną przewidywać wymianę oleju......


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO