Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-16, 20:01 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Edit:
Instalacja się już nie wyłącza. Okazało się, że przy resecie ustawień zmieniło się ustawienie obrotów ze słabych na standardowe. Zmieniłem na słabe i znowu można się bawić ;)

Co ustawiania ciśnienia gazu na reduktorze to nie wiem czy to działa. Kręciłem wolno śrubą aż coś się zmieni, ale wartość cały czas była stała (kręciłem podczas pracy na gazie). Może powinienem regulować jak samochód pracuje na benzynie?
Teraz odpaliłem samochód i były prawie 2 bary. Wcześniej jak kręciłem (ok. 17.00) to było w granicach 1.3. Może trzeba przekręcić i odczekać kilka minut? Ma ktoś doświadczenia z reduktorem RGJ 3.2I?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-17, 17:53 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Skupiłem się na zrozumieniu działania reduktora RGJ. Wszystko jest w miarę jasne, reduktor ma utrzymywać stałe ciśnienie pomiędzy listwą wtryskową, a kolektorem dolotowym.
Skoro kręcąc śrubą regulacyjną na górze reduktora, nie następuje zmiana ciśnienia, to może mam zapieczony taki mały regulatorek, który znajduje się w zestawie naprawczym? Co o tym sądzicie? Czytałem, że niektórzy rozbierali go i czyścili, że poruszał się bez oporów.
Kiedy należy dokonywać regulacji ciśnienia? Wydaje mi się, że na rozgrzanym silniku i przy załączonym gazie ale ciśnienie zmieni się od razu czy trzeba przy każdym przekręceniu przegazować i wtedy będę mógł odczytać wartość ciśnienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-17, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 1198
Lokalizacja: Przemyśl

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ-3.2L
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Wymień dysze i ustaw ciśnienie na 1.3. Czasy wtrysków gazowych kp na wolnych obrotach mają wynosić 5ms. U siebie kiedyś kręciłem śrubą to ciśnienie wiele się nie zmieniało (zakres od 1.2-1.4).
Ciśnienie zmienia się od razu podczas kręcenia, tzn. robisz obrót i od razu widać w programie.
Jak jesteś w stanie ustawić 1.3 to zostaw reduktor w spokoju i daj te nieszczęsne dysze o które Cię program prosi.
Amen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-18, 12:04 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Dobra, dysze zamówione. Jak tylko je wymienię to dam znać jak sprawa wygląda. Zastanawiające jest to, że przez ponad dwa lata jeździłem na takich dyszach i samochód jeździł przyzwoicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-20, 17:55 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Dzisiaj doszła paczuszka od Jacusia. W sklepie były dostępne tylko dysze 1,5 mm.
Zamieniłem dyszę i puściłem auto kalibrację (oczywiście wcześniej zrobiłem reset mapy). Program znowu wywalił, że za duże dysze.
Załącznik:
korekcja.jpg
korekcja.jpg [ 678.51 KiB | Przeglądane 964 razy ]

Oto wyniki:
Załącznik:
benzyna.jpg
benzyna.jpg [ 541.28 KiB | Przeglądane 966 razy ]

Załącznik:
gaz.jpg
gaz.jpg [ 535.25 KiB | Przeglądane 966 razy ]

Przyznam się szczerze, że szykowałem się na rozwiercanie dysz np. do 1,6, a tutaj wygląda na to, że nawet 1,5 może być zbyt duże.
Ciśnienie oscyluje wokół 1,3 bara (1,29-1,31).
W moim samochodzie bieg jałowy to ~650 obrotów na minutę. Program wymaga 800. Może tu tkwi problem?
Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-20, 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 1198
Lokalizacja: Przemyśl

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ-3.2L
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Też mam takie obroty i jest wszystko w porządku. Niestety ale problem dalej leży w dyszach :), widocznie za duże, ciśnienie masz prawidłowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-20, 18:39 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Cholera jasna. Mniejszych u Jacusia nie było. Wiem, że na allegro można dostać najmniejsze 1,4mm. Sądzisz, że taki rozmiar podniesie czas aż do 5ms?
Coś na forum było o lutowaniu otworów i ich rozwiercaniu. Czy lutownica i cyna, jak od lutowania elektroniki, się nada czy tutaj potrzeba czegoś lepszego?

Z drugiej strony, Lovato podaje w tabeli, że powinienem mieć 2mm, a tutaj nawet 1,5 są za duże. Ośmielę się pojechać Tuskiem: something here is no yes.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-20, 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 1198
Lokalizacja: Przemyśl

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ-3.2L
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Nadwozia: cabrio
Kod Silnika: CR14DE
Rok Produkcji: 2006
Jak koniecznie chcesz przejść autokalibracje włącz jakiś odbiornik prądu, lub klime. :D Czasy wzrosną i obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-20, 18:58 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Jutro zobaczę jak się instalacja sprawuje w czasie jazdy, może kultura pracy nie będzie budziła zastrzeżeń.
Najwyżej obniżę ciśnienie do ok 1,25 bara. Jutro dam znać co z tego wyszło ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-21, 05:36 

Dołączył(a): 2012-09-11, 19:20
Posty: 139
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: GMC Safari 1997
Elektronika: Lovato smart
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ SHP
Pojemność: 4.3
Moc: 192KM
Rok Produkcji: 1997
A g...z tego wyjdzie ,zostaw te dysze w spokoju miałeś dobre ,a zrób parownik,bo to ,że gazownik czyścił elaktrozawór i coś tam pogrzebał pod filtrem ,to tak dla wyrwania kasy.Skoro śruba regulacyjna nie zmienia ciśnienia ,to sam sobie odpowiedz.Gaz mamy jaki mamy,u syna robiliśmy parownik Rgj po 35 kkm,u mnie hp,po 60 kkm .I o ile u mnie się to jeszcze opłaca ,to przy cenie Rgj i zestawie naprawczym niekoniecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-21, 06:14 

Dołączył(a): 2018-03-06, 08:42
Posty: 181
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 9 razy

Auto: Volkswagen Polo III
Elektronika: Lovato Easy Fast
Wtryskiwacze: I Plus Arco
Reduktor: Lovato RGJ
Dysze: 2,0 mm
Pojemność: 1390 , 16v
Moc: 75
Kod Nadwozia: 6N2
Kod Silnika: AHW
Rok Produkcji: 2000
Mam pytanie na jakiej podstawie wyznaczyłeś rozmiar dysz?Dlaczego są minimalne?A bo program mi powiedział,że są za duże? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-21, 07:12 

Dołączył(a): 2012-09-11, 19:20
Posty: 139
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 4 razy

Auto: GMC Safari 1997
Elektronika: Lovato smart
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ SHP
Pojemność: 4.3
Moc: 192KM
Rok Produkcji: 1997
A tak wogóle,czy masz faktycznie wtryski kp i czy w programie też są kp zaznaczone?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-21, 07:38 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22700
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1355 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
Tak w ogole to jesli kiedys bylo dobrze a teraz jest zle yto dysze nie sa problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-21, 07:39 

Dołączył(a): 2019-09-03, 17:21
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla e11
Elektronika: Lovato
Wtryskiwacze: KP
Reduktor: RGJ
Dysze: 1,8 mm
Pojemność: 1332
Moc: 86
Kod Nadwozia: EE111_
Kod Silnika: 4EFE
Rok Produkcji: 1998
Dzień dobry Panowie,

Cieszę się, że mój problem zainteresował większą grupę osób :)
Co do wtryskiwaczy to są to KP:
Załącznik:
kp.jpg
kp.jpg [ 414.96 KiB | Przeglądane 927 razy ]

Reduktor RGJ gazownik czyścił w komorze filtra (gdyż była jego wymiana) i mówił, że wyczyścił także elektrozawór, gdyż w tych modelach zawsze jest uwalony. W moim podobno był bardzo bardzo uwalony. Okazało się też, że elektrozawór czasami gubił masę (mnie się zdarzyło tylko raz, że podczas jazdy, gdy miałem jeszcze połowę zbiornika, instalacja się wyłączyła mrugając na przemian czerwoną diodą i wszystkimi zielonymi). Gazownikowi zdarzyło się to kilka razy, dlatego podczepił masę z obudowy:
Załącznik:
rgj.jpg
rgj.jpg [ 503.38 KiB | Przeglądane 927 razy ]


Teraz mały update: Reduktor zmienia ciśnienie i to bardzo. Ostatnio jak kręciłem to się okazało, że ciśnienie idzie do 2,7 bara. Musiałem je mocno obniżyć do wartości, które widzicie w poprzednim moim poście.
@pituszek Cena reduktora to ~280zł, a zestaw naprawczy to ~80zł. Dlaczego nie opłaca się regenerować tego reduktora?

@czArt Dla mnie tez jest to zastanawiające dlaczego trzeba było tak mocno zmniejszyć dysze, skoro do tej pory samochód jeździł na tych większych. Nie zmieniłem dysz dlatego, bo program mi kazał, tylko dlatego, żeby osiągnąć większy czas wytrysku na gazie.

Otworzę dzisiaj pokrywkę z filterkiem i zobaczę co się dzieje w środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato smart easy fast - auto kalibracja, za duże dysze
PostLink | Napisane: 2019-09-21, 07:58 

Dołączył(a): 2018-03-06, 08:42
Posty: 181
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 9 razy

Auto: Volkswagen Polo III
Elektronika: Lovato Easy Fast
Wtryskiwacze: I Plus Arco
Reduktor: Lovato RGJ
Dysze: 2,0 mm
Pojemność: 1390 , 16v
Moc: 75
Kod Nadwozia: 6N2
Kod Silnika: AHW
Rok Produkcji: 2000
A skąd tak duże ciśnienie w tak małym reduktorze?Jest to fizycznie możliwe?
Dla mnie te autko to powinno śmigać na 1-1,1 bara i dyszach 2-2,2 mm .Jeżeli ma się jakieś porządne wtryskiwacze .


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO