Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-02, 01:19 

Dołączył(a): 2017-02-22, 17:56
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes CLK 240 2.6V6
Elektronika: VSI PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN Pomarańczowe
Reduktor: AC STAG R01
Dysze: ??
Pojemność: 2597
Moc: 170
Kod Nadwozia: W209
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2003
Witam wszystkich na początek.Auto miało instalacje prinsa zakładaną w Niemczech 12 lat temu - przebieg z instalacją coś ok 180k. W Polsce, ok 4 lata temu, zmieniany był reduktor z prinsa na staga i nie wiem czy było coś więcej grzebane, ale niestety mam dwa problemy:

- ten mniejszy, brak mocy na LPG; byłem na hamowni, na benzynie pokazał ładne 170 KM i 220 parę Nm, gdzie na LPG 20KM i 20Nm mniej. Przy instalacji Prinsa, jak dobrze rozumiem, wszystko jest korygowane współczynnikami przez sterownik gazowy, więc jedyne wąskie gardła na LPG to wtryski/filtry/reduktor. Jest taka możliwość, że mam zainstalowany ten słabszy reduktor do 150 KM przez co on ogranicza całą instalacje czy ewentualnie jakoś samą konfiguracją gazu w programie też da się ograniczyć moc? (Przymierzam się do wymiany reduktora, bo uznałem, że nie ma co oszczędzać stówkę na sam zestaw naprawczy i się z tym babrać, a nówka to nówka, zwłaszcza, że przebieg ma już ok 80k km)

-drugim problem jest wypadanie zapłonu na każdym cylindrze, narastające z każdym dniem ( zaczęło się sporadycznie, teraz już coraz częściej) ale tylko na benzynie. Świece wymienione na nowe, przerwy zmniejszone do 0.7mm, kable i cewki sprawdzone, podmieniane w celu sprawdzenia na, którym cylindrze wypadnie zapłon - brak zależności. Parametry pracy silnika i sond sprawdzone na kompie star diagnosis, i jak to zostały określone jako poprawne, i na gazie i na benzynie. Problem występował przeważnie latem, gdy auto po jeździe postało trochę na słońcu i przy próbie odpalenia, zawsze wywalał błędem i nierówną pracą do momentu zagrzania się płynu chłodniczego do ok 50 stopni i odpaleniu auta ponownie - w tedy przełączał się na gaz i śmigał równo.Po nocy normalnie odpala na benzynie i przełącza na gaz. Niestety teraz zaczęło się dziać tak bez względu na temperaturę, ale zawsze ten sam schemat i dopiero wpadłem na to, że może zostać niespalony gaz, który przy wymieszaniu z benzyna wywala złą mieszankę i komputer wywala checka. Czy jest jeszcze jakiś zawór, który może puszczać gaz dalej oprócz tego przy reduktorze? Ew, ma ktoś inne pomysły czego się przyczepić?

Bardzo proszę o pomoc, ewentualnie jakieś inne sugestie.

PS:Mam dostęp do programu prinsa, mogę podesłać filmik jak się co zachowuje. Oprócz tego w prinsie wyskakiwał błąd 310 - idle pressure outside range, ale zmniejszyłem ustawienia idle level o 0.1 bara i był spokój.
Parametry:RC_in 110%, Off_inj:0, Lcor:20%, Lcor_cycle:4, Low_level 1.6, Idle_level:2.32 (ustawiłem bodajże 2.2)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-02, 07:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 10358
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 665 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
zacząłbym od sprawdzenia składu mieszanki na LPG = auto ma chyba sondy szerokopasmowe i jedzie po korektach do odcinki, a jak nie to AFR lub dokładny odczyt napięcia pierwszych sond.
Potem wtryski do BDB do czyszczenia (prinsczyszczenie.pl)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-02, 11:40 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4055
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 405 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jako amator - zacznę od tego mniejszego problemu, ale może bardzo istotnego.
BWG napisał(a):
Przy instalacji Prinsa, jak dobrze rozumiem, wszystko jest korygowane współczynnikami przez sterownik gazowy, więc jedyne wąskie gardła na LPG to wtryski/filtry/reduktor.

To nie jest tak. Sterownik gazowy przetwarza (przelicza na w oparciu o swój algorytm) czas wtrysku benzyny przejęty ze sterownika benzynowego na czas wtrysku gazu. To przeliczenie oceniane jest przez sterownik benzynowy na podstawie wskazania I sondy i wprowadza odpowiednią korektę swojego czasu wtrysku (benzyny). Ta korekta jest widoczna najpierw w STFT, a jeżeli trwa to dłużej, to przechodzi to do korekty LTFT.
W tym algorytmie główną rolę w tym przeliczaniu spełnia par. RC. Jego wartość ma dostosować zastosowane konkretne wtryskiwacze gazowe (kolorowa kropka), do konkretnej mocy uzyskiwanej z jednego cylindra silnika. Każdy kolor obsługuje konkretny zakres mocy (od - do).
Z tego co podałeś masz moc z cylindra 170/4 = 42.5 KM oraz niebieskie wtryskiwacze gazowe, które obsługują moc od 18.9 KM do 29 KM - czyli wtryskiwacze gazowe są kompletnie nie trafione do tego silnika, tak samo par. RC, który w tym zestawieniu nie powinien być 110, ale 160 lub wyżej. To niedopasowanie powinno być widoczne w bardzo dużym przesunięciu zakresu w górę korekty LTFT na gazie w stosunku do tej na benzynie. Z tego też może wynikać mniejsza moc na gazie niż na benzynie - wtryskiwacze gazowe są już wtedy cały czas otwarte. Prawdę powiedziawszy to mnie trochę dziwi, że ten silnik chce chodzić na gazie.
W tym wypadku dla mocy 42.5 KM, powinny być być dobrane wtryskiwacze żółte (moc 38-45 KM) lub ewentualnie brązowe (moc >45 KM), wtedy ustawione RC=110% byłoby prawdopodobnie w pobliżu optymalnego RC.
Dlatego ja bym zacząłbym od sprawdzenia wykresów (w jakich zakresach wartości chodzą) LTFT i STFT (głównie LTFT), na benzynie i na gazie.
Niewydolność reduktora i filtrów powodowałaby powodowałaby przechodzenie na benzynę z objawami tak jakby kończył się gaz.
BWG napisał(a):
-drugim problem jest wypadanie zapłonu na każdym cylindrze, narastające z każdym dniem ( zaczęło się sporadycznie, teraz już coraz częściej) ale tylko na benzynie.

Nie piszesz w jakich okolicznościach do tego dochodzi. Przypuszczam, że może to jest pokłosie tak ustawionych korekt przy pracy na gazie, że po przy pracy na benzynie czas wtrysku benzyny jest tak krótki, że mieszanka benzynowa jest tak uboga, że jest niezapalna.
Żeby to sprawdzić, to trzeba zresetować korekty, albo dłużej pojeździć tylko na benzynie. Jeżeli wypadanie zapłonów ustąpi, to byłoby to potwierdzeniem tego co napisałem.
Teraz jak masz program diagnostyczny, to możesz spróbować dobrać wartość par. RC bardziej zbliżonego do tego optymalnego. Zrobić to na rozgrzanym silniku z podłączonym programem diagnostycznym, w czasie jazdy i w dwie osoby kierowca i pasażer. Pasażer z lapkiem na kolanach, przy stabilnym obciążeniu silnika i prędkości (linia wykresu lnj1_in jest linią prastą), przełącza PB>LPG i patrzy jak zmienia się linia wykresu. Przy poprawnie ustawionym RC linia ta w momencie przełączenia powinna być dalej linią prostą (bez uskoku w górę lub dół).
Przy ustawianiu RC, par. OFF_inj powinien być wyzerowany. Po dobraniu RC ustawia się dokładnie tak samo par OFF_inj, ale gdy samochód stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach.
Na moje wyczucie przy tych parametrach które podałeś, a wtryskiwacze gazowe są oryginalne (nie rozwiercane), RC_inj będzie gdzieś w okolicach 150-160.
Do reszty opisanych objawów, na razie się nie ustosunkowuję, bo mogą mieć to samo podłoże i mogą ustąpić po dobraniu właściwego RC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-02, 16:45 

Dołączył(a): 2017-02-22, 17:56
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes CLK 240 2.6V6
Elektronika: VSI PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN Pomarańczowe
Reduktor: AC STAG R01
Dysze: ??
Pojemność: 2597
Moc: 170
Kod Nadwozia: W209
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2003
Przepraszam za zamieszanie ale przez chyba późną porę i czytanie innych tematów w poszukiwaniu rozwiązań dałem zły kolor wtryskiwaczy gazowych - oczywiście są pomarańczowe. I nie było dopisane, ale jest to V6, więc przy pomarańczowych jeżeli chodzi o ich wydajność ( 170/6=28.3) jest idealnie wypośrodkowane. Jeżeli chodzi o korekty LTFT i STFT, przy zresetowaniu i jeździe na benzynie ok 300km jesienią ( nie żadna trasa, normalne dni codzienne), LTFT ustabilizowały się na wartościach B1:4.69% oraz B2:10.16%, gdzie przy dalszej jeździe na gazie do dnia dzisiejszego było około B1:12% oraz B2:14% ( po przejechaniu 100km na gazie mam dane, że te wartości były po 11.72% na obydwu). Napomnę, że przez te pierwsze kilometry, silnik bardzo równo chodził, żadnego drżenia jakie potrafi czasami występować normalnie, zero problemów z odpalaniem, nawet niższe spalanie na wyświetlaczu komputera pokładowego nie było problemem do uzyskania, aż do momentu zwiększenia się wartości korekt do pierwszego checka. Jeżeli chodzi o STFT, to czy na gazie czy na benzynie, nie przekraczały 15% z tego co pamiętam. Samo wypadanie zapłonu i pojawiający się check wyskakuje, gdy chce odpalić ponownie samochód po jeździe, ale nie kiedy jest rozgrzany, a kiedy już ostygnie po paru godzinach, temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej wartości na skali albo oscyluje gdzieś na jej granicy ( 30-40 stopni). Jeżeli chodzi o sprawdzenie składu mieszanki albo AFR to po prostu sprawdzić jak zachowują się sondy, jakie wartości osiągają i na gazie i na benzynie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-02, 19:56 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4055
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 405 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ja również przepraszam, bo jakoś zasugerowałem się wartością Lcor_cycle, że to ilość cylindrów (z reguły pytam o to), a jako amator, nie zwróciłem uwagi na V6 w oznaczeniu silnika.
W tej sytuacji - przy wtryskach pomarańczowych RC_inj =110% raczej będzie poprawne i nie powinno stwarzać tych problemów.
BWG napisał(a):
Jeżeli chodzi o korekty LTFT i STFT, przy zresetowaniu i jeździe na benzynie ok 300km jesienią ( nie żadna trasa, normalne dni codzienne), LTFT ustabilizowały się na wartościach B1:4.69% oraz B2:10.16%,

Zakładam, bo tego jednoznacznie nie napisałeś, że silnik w tym czasie tak:
BWG napisał(a):
Napomnę, że przez te pierwsze kilometry, silnik bardzo równo chodził, żadnego drżezyli nia jakie potrafi czasami występować normalnie, zero problemów z odpalaniem,

czyli problem może leżeć po stronie gazu.
Nie wiem, co konkretnie oznaczają podane wartości, jak je traktować, czy jako wartości uśrednione, czy jako wartości chwilowe.
Jeżeli jako uśrednione, to taki rozjazd korekt między blokami, wg mnie może sugerować, że na drugim bloku coś jest nie tak z wtryskiwaczami benzynowymi, mogą być częściowo przytkane.
Jeżeli jako chwilowe, to raczej nic specjalnego nie znaczą. Ja w corolli kieruję się zakresem wartości w jakim korekty się zmieniają, bo u mnie one się zmieniają: LTFT - wolno, a STFT - szybko. Jak je analizuję, to biorę ich wykresy z jazdy na trasie 70-100 km.
BWG napisał(a):
( po przejechaniu 100km na gazie mam dane, że te wartości były po 11.72% na obydwu)

Są przede wszystkim równe (jeżeli sa to wartości uśrednione), chociaż wg mnie trochę wysokie, a to może być związane z ustawieniem wartości RC, ale to nie powinno wpływać na pracę silnika ani na benzynie, ani na gazie. Przynajmniej ja ich nie miałem gdy przez ok. 80 kkm RC miałem ustawione przez gazownika na 115% i średnia LTFT na gazie bujała się w okolicach -10%, a przy ustawieniu RC na 105%, średnia spadła w okolice zera, tak jak na benzynie.
BWG napisał(a):
Samo wypadanie zapłonu i pojawiający się check wyskakuje, gdy chce odpalić ponownie samochód po jeździe, ale nie kiedy jest rozgrzany, a kiedy już ostygnie po paru godzinach, temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej wartości na skali albo oscyluje gdzieś na jej granicy ( 30-40 stopni).

Tu żeby coś bardziej konkretnego powiedzieć, to trzeba by mieć podgląd sytuacji w programie diagnostycznym co sterownik gazowy widzi w momencie występowania usterki.
Jak są wskazania sond w tym momencie, jakie było ciśnienie gazu przed uruchomieniem silnika gdy po nim wystąpią te objawy.
Jeżeli wystąpieniu tych usterek nie będą towarzyszyły konkretne sygnały widoczne w programie diagnostycznym wskazujące przyczynę ich wystąpienia, to w tej sytuacji zwróciłbym uwagę na emulator wtryskiwaczy, najlepiej przez jego podmianę na na pewno sprawny, bo jego chimery nie są widoczne w programie diagnostycznym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-23, 21:16 

Dołączył(a): 2017-02-22, 17:56
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes CLK 240 2.6V6
Elektronika: VSI PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN Pomarańczowe
Reduktor: AC STAG R01
Dysze: ??
Pojemność: 2597
Moc: 170
Kod Nadwozia: W209
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2003
Tak, program pokazuje korekty długoterminowe jako uśrednione, krótkoterminowe zmieniają się wraz z obciążeniem, dodaniem gazu itp. Kupiłem nowy reduktor wraz z elektrozaworem, ponieważ i tak miał swoje przejechane a było lekkie zaoliwienie z brudem na wężu wyjściowym gazu. Ale tak, porobiłem od razu trochę testów by ustawić gaz wg. Twojej instrukcji, zresetowałem korekty i w sumie RC_inj w zakresie 107-113 bez problemu działał, linia wtrysku nie była poszarpana, równiutka, może minimalna ale łagodna zmiana. Problem był przy OFF_inj, przy obojętnie jakiej wartości -20 do +30, przy szybkich zmianach, nie było problemu z poszarpywaniem, ale gry popracował dłuższą chwilę na obojętnie którym paliwie, za każdym razem szarpnął, a na wykresie był uskok, najmniejszy przy 0. Jedynie co zauważyłem, że korekty krótkoterminowe na gazie, zawsze były na ujemnych wartościach, lub bliskie zeru, za to na benzynie zawsze wywalało je do okolicy +10%. Może to być spowodowane ciśnieniem na listwie paliwa albo zabrudzonymi wtryskiwaczami benzynowymi? Czy jednak przyczepić się modulatora i szukać kogoś w okolicy co by miał na podmianę? Jeżeli chodzi o odczuwalne przyśpieszenie auta to nic się nie zmieniło, na LPG wyraźnie gorzej przyśpiesza :( Co do wypadania zapłonu, wymienione zostały kable na nowe w międzyczasie, mimo, że tamte nie były mocno zużyte czy zniszczone, ale to tez nić nie dało. Pojeżdżę teraz trochę po wymianie reduktora, zobaczę jak się będą LTFT klarować i jak będzie z wypadaniem zapłonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonu spowodowane gazem + brak mocy na LPG
PostLink | Napisane: 2019-12-23, 22:59 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4055
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 405 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
BWG napisał(a):
program pokazuje korekty długoterminowe jako uśrednione, krótkoterminowe zmieniają się wraz z obciążeniem, dodaniem gazu itp.

Jaki to program? Wartości korekty długoterminowej nie są wartościami uśrednionymi. W korekcie długoterminowej odkłada się składowa stała z korekty krótkoterminowej, po to, aby ona mogła oscylować wokół zera. Korekta krótko terminowa szybko się zmienia, bo to jest reakcja sterownika na bieżącą sytuację, a zmiany korekty długoterminowej są powolne.
BWG napisał(a):
Jedynie co zauważyłem, że korekty krótkoterminowe na gazie, zawsze były na ujemnych wartościach, lub bliskie zeru, za to na benzynie zawsze wywalało je do okolicy +10%.

Przyznam, że nie wiem jak rozumieć ten wpis, gdyby chodziło tak jak napisałeś o korekty krótkoterminowe. Gdyby chodziło o taki ewentualny skok tej korekty w momencie przejścia z gazu na benzynę, to u mnie też takie skoki się zdarzają i ja to uważam za normalne zjawisko.
Natomiast gdyby jednak chodziło o korekty długoterminowe na gazie i na benzynie, to moja interpretacja byłaby taka - na gazie mnożnik (RC) masz mniej więcej dobrze ustawiony, bo korekta jest bliska zeru, natomiast na benzynie coś jest nie tak z podażą benzyny - jest za mała i dlatego sterownik benzynowy wydłuża czas wtrysku. Ponieważ jest to widać defekt stały, więc odkłada się to w korekcie długoterminowej. Przyczyną tego mogą być przytkane (nie zatkane) wtryskiwacze benzynowe lub np obniżone ciśnienie benzyny na listwie wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO