Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Reduktor trzpieniowy a klapkowy
PostLink | Napisane: 2019-11-16, 21:20 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22518
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1335 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
Przyjęła się opinia, że reduktor klapkowy jest lepszy od trzpieniowego, bo klapka jest bardziej odporna na brud.

Zastanawia mnie jednak, czy reduktor trzpieniowy ma jakies przewagi nad klapkowym, czy też nie ma żadnych ? ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor trzpieniowy a klapkowy
PostLink | Napisane: 2019-11-16, 22:59 

Dołączył(a): 2009-06-24, 21:23
Posty: 1544
Lokalizacja: instalacje gazowe stag , Lublin, kontakt: PW

Pomógł: 76 razy

Auto: A4 B7
Elektronika: Qnext
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: AC R01 250
Dysze: brak
Pojemność: 1800
Moc: ~220
Kod Nadwozia: 8E
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2006
Ma, mniejsze przerosty po cut-offie, szczegolnie w silnikach turbo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor trzpieniowy a klapkowy
PostLink | Napisane: 2019-11-17, 12:42 

Dołączył(a): 2011-05-17, 20:02
Posty: 808
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 40 razy

Auto: NISSAN QQ
Elektronika: SKY MAX
Wtryskiwacze: YETI +
Reduktor: MAGIC III COMPACT
Dysze: nie lubie :)
Pojemność: 2000
Moc: 141
Kod Nadwozia: J10
Kod Silnika: MR20DE
Rok Produkcji: 2011
pewien inżynier z działu mechanicznego AC twierdzi , że rozwiązanie z dźwignią ma ograniczenia względem mocy.
nie da się zrobić wydajnego reduktora na konstrukcji trzpieniowej ( w rozsądnych rozmiarach)
chodzi o wymiar skoku membrany i długość dźwigni .

Alex i jego Turbot twierdzą inaczej ( ale się nie wypowiem bo go nie testowałem )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor trzpieniowy a klapkowy
PostLink | Napisane: 2019-11-17, 16:00 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1872
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 118 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Trzpieniowy musi się zakleić. Klapkowy dopiero jak jest pełny albo kanały zarosną. Trzpieniowy mniejszy spadek w piku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor trzpieniowy a klapkowy
PostLink | Napisane: 2019-11-19, 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-12, 20:06
Posty: 987
Lokalizacja: fb/Starachowice Ostrowiecka 45 Montaż i Serwis.

Pomógł: 64 razy

Auto: Subaru LEGACY 3 2.5
Elektronika: QMAX PLUS
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: KME GOLD
Dysze: Brak
Pojemność: 2500
Moc: 173
Kod Silnika: ej250
Rok Produkcji: 2003
Zależy od konstrukcji wszystkich reduktorów nie rozbierałem, ale ostatnio otworzyłem bigasa trzpieniówkę i tam naprawdę są bardzo małe szanse na zaklejenie z kolei R01 pierwsza seria były spasowane ciasno i tam szanse są dużo wyższe nie jeden pewnego dnia walnął 3 lub 4 barami na wtryski i tak już zostało, acz kolwiek nowsze modele zdają się nie mieć wogóle tego problemu bo czas mija przebiegi rostą a reduktory sprawują się doskonale.
Tak samo reduktory romano które kiedyś poruszyły forum zapał do ich stosowania był wprost proporcjonalny do blokowania się regulatorów a tym czasem reduktor klepany jest do tej pory i dodawany do front kitów i namiętnie zasila wszystkie auta łącznie z wtryskiem bezpośrednim nikt głupi nie jest pewnie coś poprawili w tej sprawie. Puki co mam u siebie w aucie nowego Romka myślę że to już poprawiona wersja a nie jakiś leżak sprzed lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor trzpieniowy a klapkowy
PostLink | Napisane: 2019-12-06, 22:21 

Dołączył(a): 2011-08-28, 19:50
Posty: 251
Lokalizacja: B-stok/Wa-wa

Pomógł: 8 razy

Auto: Mazda CX-9
Elektronika: Brak
Wtryskiwacze: Brak
Reduktor: Brak
Pojemność: 2500
Moc: 250
Rok Produkcji: 2019
nooseq napisał(a):
chodzi o wymiar skoku membrany i długość dźwigni .

Nie znają się.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO