Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-11-28, 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-04-03, 21:37
Posty: 282
Lokalizacja: Przemyśl

Pomógł: 33 razy

Auto: Nissan Micra K12 C+C
Elektronika: Lovato Smart Exr
Wtryskiwacze: Lovato Kp
Reduktor: RGJ-3.2L
Dysze: ?
Pojemność: 1400
Moc: 88
Kod Silnika: Cr14de
Rok Produkcji: 2006
Kolega MiroB znalazł odpowiedź na twoje pytanie odnośnie z zużycia benzyny podczas jazdy na gazie

MiroB napisał(a):

kolego ,,jackone" widać na screenie w ,,strategiach zasilania" ,,OFF" przy funkcji ,,pełne otwarcie" która dotyczy właśnie zapętlania.


MiroB napisał(a):
aby jechał na gazie nawet w zapętleniu to funkcja ,,pełne otwarcie" jest zawsze w programie na ,,ON".


Komentarz ode mnie:
-możesz zaznaczyć ON, tylko musisz sprawdzić AFR przy maks bucie żeby nie usmażyć głowicy. Być może przy pętleniu afr jest dobry i dolewka benzyny jest niepotrzebna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-11-28, 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 2003

Pomógł: 169 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
Gdyby pętlił przy wyłączonej funkcji "pełne otwarcie" to byś miał mega szarpania. Znowu przy włączonej funkcji "On" szansa że bez afr trafisz w odpowiednią mieszankę przygotowanymi ustawieniami jest mała co znowu powodowałoby szarpania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-11-28, 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1718
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 128 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
można podnieść ciśnienie do 1.2 wtedy mnożnik zejdzie trochę niżej biegiem jałowym się nie przejmuj wtryskiwacze dadzą rade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-11-29, 21:03 

Dołączył(a): 2012-04-12, 21:53
Posty: 33
Lokalizacja: Opole

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W163 ML350
Elektronika: Zenit Black Box
Wtryskiwacze: MATRIX HS 211.20
Reduktor: KME GOLD GT
Dysze: bez dysz
Pojemność: 3724
Moc: 245
Kod Silnika: 112
Rok Produkcji: 2003
Dziękuję za Wasze sugestie. Na chwilę obecną nic nie robię bo nie mam czasu a samochód chodzi "prawie idealnie". Może w niedzielę zrobię serwo i wtedy wezmę się za doregulowanie.
Teraz śmiać mi się chce z błędu jaki popełniłem przy podłączaniu kabli :oops:
Tak wygląda silnik po założeniu instalacji:

// może moderator wydzieli moje wpisy jako osobny temat - nie chcę zaśmiecać wątku //


Załączniki:
IMG_0677_Low.jpg
IMG_0677_Low.jpg [ 991.98 KiB | Przeglądane 580 razy ]
IMG_0681_Low.jpg
IMG_0681_Low.jpg [ 1.01 MiB | Przeglądane 580 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-11-30, 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 2003

Pomógł: 169 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
No dopóki nie zrobisz lewizny to nie ma co się szarpać. Aha i zrób aktualizację sterownika do najnowszej wersji. Ustawienia zostają jak by co.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-12-04, 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1718
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 128 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
jackone napisał(a):
Teraz śmiać mi się chce z błędu jaki popełniłem przy podłączaniu kabli


błędów nie popełnia ten kto nic nie robi, ważne iż udało się rozwiązać problem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-12-05, 23:33 

Dołączył(a): 2012-04-12, 21:53
Posty: 33
Lokalizacja: Opole

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W163 ML350
Elektronika: Zenit Black Box
Wtryskiwacze: MATRIX HS 211.20
Reduktor: KME GOLD GT
Dysze: bez dysz
Pojemność: 3724
Moc: 245
Kod Silnika: 112
Rok Produkcji: 2003
Teraz coś do weryfikacji działania sterownika Black Box.
Silnik jeszcze ciągnie lewe powietrze. Po 272km sterownik ustawił sobie mapę i korekty z Autoadaptacji jak na zdjęciach.
Nie mam doświadczenia z innymi sterownikami poza Compaktem ponadto nie zajmuję się zawodowo gazem więc nie uważam żebym mógł chwalić lub krytykować.
Samochód chodzi doskonale, spalanie około 17l trasa i 19,5l miasto więc nie jest źle.
Przejście benzyna - gaz niezauważalne.


Załączniki:
Auto_Adp_OBD_ON_272km.jpg
Auto_Adp_OBD_ON_272km.jpg [ 626.26 KiB | Przeglądane 465 razy ]
Mapa_Kor_OBD_ON_272km.jpg
Mapa_Kor_OBD_ON_272km.jpg [ 584.37 KiB | Przeglądane 465 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-12-06, 20:49 

Dołączył(a): 2018-12-18, 21:59
Posty: 546

Pomógł: 34 razy

Auto: Skoda
Elektronika: AEB
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prince
Pojemność: 1800
Moc: 220
Rok Produkcji: 2010
czyli wygląda na to że się ,,samo" ustawiło, a myślałem że tak sterowniki nie mają :)
podciśnienie jest 0,29 to raczej tego ,,lewego" powietrza jest niewiele, a na jałowych to raczej bym wyłączył adaptację bo są korekty rpm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-12-08, 19:38 

Dołączył(a): 2012-04-12, 21:53
Posty: 33
Lokalizacja: Opole

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W163 ML350
Elektronika: Zenit Black Box
Wtryskiwacze: MATRIX HS 211.20
Reduktor: KME GOLD GT
Dysze: bez dysz
Pojemność: 3724
Moc: 245
Kod Silnika: 112
Rok Produkcji: 2003
A w jaki sposób mogę wyłączyć autoadaptację?
I czy takie ustawienie jak jest obecnie jest nieprawidłowe? Widzę że korekta na wolnych osiąga 24% czy to znaczy że mnożnik w tym zakresie powinien być nieznacznie podniesiony?
Jak pisałem nie zajmuję się zawodowo autogazem a robię to tylko dlatego że jak podstawiałem któryś ze służbowych samochodów do gazownika to wyceniali według jakiejś taryfy a jak podjechałem ml-em to usłyszałem stawkę jak z kosmosu :evil: (niewspółmierną do komplikacji - ten silnik działa na gazie praktycznie sam).
Miejsca pod dostatkiem a jedyna niedogodność to że pas przedni jest wysoki.
Rozumiem ze można podnieść cenę ze względu na klasę premium (16 letnią) ale 3000zł za samą robociznę? Mi zajęło to dwa dni (ok 16 godzin) w garażu bez kanału i podnośnika :!:
Teraz szukam warsztatu który za rozsądną cenę mi zweryfikuje instalację czy jest prawidłowo ustawiona i ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-12-08, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1718
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 128 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
jackone napisał(a):
A w jaki sposób mogę wyłączyć autoadaptację?


zakładka autoadaptacja zaznaczasz obszar w którym autoadaptacja ma nie wprowadzać korekt i klikasz "blokuj korekty" najlepiej wrzuć ustawienia z tej funkcji podpowiem jak ją prawidłowo skonfigurować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2019-12-29, 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 2003

Pomógł: 169 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
AGC_BLUE_BOX napisał(a):
zakładka autoadaptacja zaznaczasz obszar w którym autoadaptacja ma nie wprowadzać korekt i klikasz "blokuj korekty"


W "mapie korekt" dokładnie masz taką blokadę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy sterownik w rodzinie ZENIT - black box
PostLink | Napisane: 2020-01-06, 17:41 

Dołączył(a): 2012-04-12, 21:53
Posty: 33
Lokalizacja: Opole

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W163 ML350
Elektronika: Zenit Black Box
Wtryskiwacze: MATRIX HS 211.20
Reduktor: KME GOLD GT
Dysze: bez dysz
Pojemność: 3724
Moc: 245
Kod Silnika: 112
Rok Produkcji: 2003
Witam,
dziękuję za podpowiedzi. Niestety ale długi czas byłem zajęty sprawami zawodowymi i nie miałem czasu zająć się samochodem.
generalnie sterownik działa jak pisałem wcześniej.
Jak znajdę czas to wrzucę ustawienia i poproszę o dalszą pomoc.
...
natomiast cały czas szukam warsztatu który mi ogarnie papierowo instalację...
jestem w stanie podjechać nawet dość daleko od Opola.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - wyposażenie przedszkola - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO