Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-02, 05:29 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum.
Auto jak w temacie z turbo. Instalacja Prins VSI .
Problem jest następujący. Przy spokojnej jeździe wszystko działa jak należy. W momencie jej się chce trochę pocisnąć , to po odpuszczeniu pedału gazu przełącza się na pb. Program diagnostyczny pokazuje ciśnie gazu 4 bar. Przy normalnej pracy jest ok 2,2 bar. Przy przegazowaniu wskazania stoją w miejscu. Dodam , że auto stało rok nie odpalane. Reduktor jest Kme Red bodajże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-02, 06:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37620
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3857 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Marbitfh napisał(a):
Reduktor jest Kme Red bodajże.



ale te też "bodajże" się brudzą i kleją niestety


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-02, 06:10 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
Czyli czeka mnie czyszczenie reduktora....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-02, 06:51 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37620
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3857 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
no niestety jakby się nie domyka szczelnie, stwardniał brud na głowicy, stwardniała uszczelka, oring na głowicy i co tam jeszcze
jak reduktor ma jakiś konkretny przelot radzę zaopatrzyć się w zestaw naprawczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-02, 14:22 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
Rozebrałem reduktor i w środku jest jak nówka . Poprzedni właściciel mówił że wymieniał reduktor zanim auto stanęło..
A co w sytuacji jak turbo przeładuje ??? Tu jest wężyk z kolektora do reduktora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-02, 14:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37620
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3857 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Marbitfh napisał(a):
A co w sytuacji jak turbo przeładuje ?

ale z 2,2 bara notowane na wolnych obrotach to turbo musiałoby dawać ponad 2, żeby się "przebić" przez 4 bary
jest to możliwe w twoim bolidzie?
prędzej coś z czujnikiem ciśnienia w Prinsie się dzieje
nie pomieszałeś w ustawieniach czegoś z typem czujnika?

tu jest trochę teorii o ciśnieniu w Prinsie;
pytanie-o-p-sys-w-prinsie-t70987.html

typ reduktora skąd znasz?
bo określenie RED to typoszereg w KME a nie konkretny model


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-04, 03:30 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
kme 67 r-013949
Taki siedzi reduktor.
Tu jest jeszcze taki myk że jest turbo td04l16t zamiast 14t.
Drążyłem temat i wychodzi na to ,że ludzie to zakładają bez żadnego strojenia i jest ok. 16t ma niewiele większą wydajność w stosunku do 14t.
Może trzeba zmienić ustawienia cutoff np. ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-04, 06:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37620
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3857 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Marbitfh napisał(a):
kme 67 r-013949

bardzo precyzyjna informacja ; :shock:
https://www.google.com/search?q=kme+67+ ... 00&bih=739
jak tam jest stary Gold to wszystkiego można się spodziewać
zainstaluj manometr na listwie gazu albo poszukaj innego czujnika ciśnienia do testów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-04, 09:01 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4721
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 466 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Włączę się do dyskusji. Opisany objaw wzrostu ciśnienia oraz okoliczności jego powstania, wskazują na leniwą, spóźnioną reakcję reduktora na szybkie zmiany ilości pobieranego gazu, szczególnie po nagłym zdjęciu nogi z pedału gazu. Wtedy ciśnienie gwałtownie skacze do góry.
Marbitfh napisał(a):
Problem jest następujący. Przy spokojnej jeździe wszystko działa jak należy. W momencie jej się chce trochę pocisnąć , to po odpuszczeniu pedału gazu przełącza się na pb. Program diagnostyczny pokazuje ciśnie gazu 4 bar. Przy normalnej pracy jest ok 2,2 bar. Przy przegazowaniu wskazania stoją w miejscu.

Nie bardzo rozumiem to co podkreśliłem w cytacie, bo ja to interpretuję tak - ciśnienie przy przegazowaniu stoi w miejscu, czyli na poziomie 2.2 bara. Stoi to w sprzeczności z informacją, że silnik jest z turbo i że podciśnienie jest podłączone do reduktora, bo wtedy ciśnienie gazu (Psys) powinno się zmieniać. Nie wiem czy w reduktorze KME jest zawór bezpieczeństwa, bo jezeli jest, to może on jest podłączony do kolektora ssącego zamiast króciec ciśnienia odniesienia, to wtedy ciśnienie Psys będzie cały czas mniej więcej stałe.
Lub autor pisząc "wskazania stoją w miejscu" miał na myśli Psys-Map, bo to faktycznie powinno być mniej więcej stałe.
Zakładając, że do reduktora do króćca ciśnienia odniesienia podłączone jest ciśnienie z kolektora ssącego (podciśnienie), to przy ustawionym ciśnieniu Psys = 2.2 bara na wolnych obrotach, to przy pełnym doładowaniu przez turbo, ciśnienie gazu powinno wzrastać do ok. 3 barów. Wtedy
Marbitfh napisał(a):
W momencie jej się chce trochę pocisnąć , to po odpuszczeniu pedału gazu przełącza się na pb. Program diagnostyczny pokazuje ciśnie gazu 4 bar.

przy leniwym reduktorze taki skok ciśnienia jest całkiem realny. Mniej realny byłby wtedy, gdyby ciśnieniem odniesienia pracy reduktora, było ciśnienie atmosferyczne. Jak jest faktycznie nie wiem i to należałoby najpierw wyjaśnić.
W sytuacji gdyby ciśnieniem odniesienia pracy reduktora było podciśnienie w kolektorze, to wtedy ciśnienie pracy reduktora Psys na wolnych obrotach należy ustawiać (w diagu) na poziomie 1.6 bara (max 1.8 bara), wtedy jest małe prawdopodobieństwo, że przy gwałtownym zdjęciu nogi z pedału gazu, ciśnienie gazu tak wysoko podskoczy, że dojdzie do przełączenia na benzynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-06, 19:56 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
Dzięki za zainteresowanie tematem. Reduktor faktycznie ma dwa króćce . Sprawdziłem i faktycznie wężyk był założony na zawór upustowy. Z braku czasu hyba dopiero po niedzieli będę grzebał przy aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-17, 06:20 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
Witam.
Powrót do tematu.
Wężyk faktycznie był wpięty w zawór upustowy.
Teraz siedzi tam gdzie trzeba. Efekt jest taki , że w aucie słychać dźwięk podobny do grania na trąbce,buczenia.
Problem juz nie występuje tak często.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-17, 07:46 

Dołączył(a): 2009-09-01, 14:35
Posty: 735
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 32 razy

Auto: VOLVO V50
Elektronika: stag 300-6
Wtryskiwacze: barracuda 115/coś tam
Reduktor: magic III
Dysze: bez dysz
Pojemność: 2,4I
Moc: 170KM
Kod Nadwozia: MW
Kod Silnika: B5244S*
Rok Produkcji: 2004
Do sprawdzenia odma a dokładniej membrana i sprawdź dociągnięcie śrub kolektora wydechowego na łączeniu z głowicą, czasem były przypadki popuszczania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-17, 08:47 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 4721
Lokalizacja: Nowy Sącz

Pomógł: 466 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS (VSI-1)
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Marbitfh napisał(a):
Wężyk faktycznie był wpięty w zawór upustowy.
Teraz siedzi tam gdzie trzeba. Efekt jest taki , że w aucie słychać dźwięk podobny do grania na trąbce,buczenia.
Problem juz nie występuje tak często.

To granie na trąbce, buczenie, to efekt akustyczny działania zaworu bezpieczeństwa. U mnie piewszy raz jak to się stało, to myślałem, że to jedzie straż pożarna na sygnale.
Jeżeli na wolnych obrotach masz teraz ciśnienie gazu 2.2 bara (tak jak pisałeś wcześniej), to ustaw je na 1,6-1.7 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-17, 09:08 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
W tym silniku odma nie ma membrany. Poza tym silniku jest po remoncie. Odma jest nowa. Efekt tylko na gazie. Na benzynie cisza.
Zmienię jeszcze to ciśnienie zobaczymy jak będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Volvo 2.5t
PostLink | Napisane: 2020-06-23, 20:38 

Dołączył(a): 2020-06-01, 20:19
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo XC70
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin żółte
Reduktor: Kme red
Pojemność: 2521
Moc: 210
Kod Nadwozia: Xc
Kod Silnika: B5254t2
Rok Produkcji: 2005
Sprawdziłem. Zmniejszyłem ciśnienie na postoju do 1.6 bar. Teraz też słychać trąbkę ale słabiej. Zaworem bezpieczeństwa nie ucieka nic...


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO