Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 09:44 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Panowie, mam problem i zwracam się do Was z pytaniem. Problem jest, mówiąc kolokwialnie, dziwny i chyab stosunkowo trudny do zbadania, a nie mam zamiaru oddawać auta do czarodziejów, którzy będą naprawiać na zasadzie wymiany...po drodze...całości instalacji.

Opiszę problem.

Odpalam silnik na benzynie i tutaj nie ma żadnego problemu. Po czasie auto przełącza się na LPG i tutaj zaczynają się cyrki. Czasami nie ma w ogóle mocy, nie reaguje na pedał przyśpieszania. Co ważne, ta reakcja na pedał przyśpieszania nie występuje w całym zakresie. Wciskam pedał wolno i np. widać, że od 1000 dl 3000 rosną obroty, wciskam pedał głębiej i nagle jakby coś nie łączyło, nie rosną obroty od 3000. Tak dzieje się w zakresie różnych obrotów. Czasami, jak przeskoczy się 3000, to np. znowu rosną poprawnie od 4000 do 6000. Niestety, nie jest to liniowe. Przełączając się na benzynę, silnik reaguje poprawnie, obroty rosną w całym zakresie wraz z wciskaniem pedału przyśpieszania głębiej w podłogę, co przy LPG nie jest oczywiste.

Kilkukrotne przełączenie na benzynę, gaz, benzynę, gaz oraz przygazówki do odcięcia czasami powodują, że coś "jakby" zaskakuje i mogę później bez problemów jeździć cały dzień.

Wymieniane były oba filtry, fazy lotnej i ciekłej. Ma ktoś jakiś pomysł? Nie wierzę w to, że to problem z listwą wtryskową bowiem wówczas w ogóle nie pracowałby poprawnie, nawet gdy uda mu się zaskoczyć. Sam stawiam bardziej na reduktor albo czujnik ciśnienia gazu (mapsensor?) tylko nie wiem jak do tego podejść i sprawdzić.

Czasami by ponieść obroty nie wystarczy normalne wciskanie pedału gazu, ale muszę robić to szybko i pulsacyjnie...wówczas jakoś podnoszą się, choć w ten sposób to i spod świateł czasami nie da się ruszyć.

Nie jest to też silnik krokowy, bo w LPG takiego pewnie w ogóle nie posiadam, a na benzynie chodzi poprawnie. Nie wierzę też w to, że elektrozawory nie otwierają się w pełni, bo nie ma takiej możliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 09:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23331
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1390 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
najlepiej się podpiąć komputerem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 11:08 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Nie mam interfejsu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2704
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 324 razy

Auto: P11 / A4 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07/SkyMax2/Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda115 / 130 / 130
Reduktor: AC 250 / M3 / M3
Dysze: 2,6 / bez / bez
Pojemność: 2000 / 1800 / 1400
Moc: 150 / 235 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / B7 Avant Q/ 198
Kod Silnika: SR20DE / BFB / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 2005 / 2008
To kup albo pożycz. Bez tego ani rusz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 11:14 

Dołączył(a): 2013-01-07, 14:51
Posty: 1952
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Pomógł: 77 razy

Auto: Toyota Corolla SD
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Dysze: ----------
Pojemność: 1598
Moc: 132
Kod Silnika: 1ZR-FAE
Rok Produkcji: 2018
Zamiast kupować „masę” sprzetu podjedz do jakiegos fachowca i ograni ci poblem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 11:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23331
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1390 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
bunczu napisał(a):
Wymieniane były oba filtry, fazy lotnej i ciekłej.

wiara w uzdrawiającą moc wymiany filtrów jest nadal bardzo silna :)

ostatnio z zaprzyjaźnionego zakładu dostałem kilka reduktorów do regeneracji bądź na części, i co ciekawe - wszystkie miały nowiutkie filtry :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 23:41 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Marcin L napisał(a):
bunczu napisał(a):
Wymieniane były oba filtry, fazy lotnej i ciekłej.

wiara w uzdrawiającą moc wymiany filtrów jest nadal bardzo silna :)

ostatnio z zaprzyjaźnionego zakładu dostałem kilka reduktorów do regeneracji bądź na części, i co ciekawe - wszystkie miały nowiutkie filtry :)


To nie wiara. Producent zaleca co 20.000...czyli wymienić powinienem dobre 2 lata temu...mój filtr wygląda tak, jakbyś go stopił...


Ostatnio edytowano 2018-09-07, 23:43 przez bunczu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 23:42 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
yunior81 napisał(a):
Zamiast kupować „masę” sprzetu podjedz do jakiegos fachowca i ograni ci poblem.


Kluczowie - fachowiec. Nie ma takich. Jest za to cała masa szamanów, o których pisałem na początku - takie naprawy to sobie sam zrobię...wymieniając po kolei całość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 23:43 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Zauważyłem coś nowego. Po wyłączeniu rozgrzanego silnika, odpaleniu od razu i automatycznym przełączeniu się na gaz, problemu nie ma...za to jest od pierwszego uruchomienia do nagrzania się i jazdy...Cuda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 11:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 11054
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 708 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
zaklejone wtryskiwacze, kolego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 12:52 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Widziałem na yt filmiki z regeneracją wtryskiwaczy, a w zasadzie ich wymyciu. Problem w tym, że później trzeba ustawić skok jakimś aparatem/miernikiem. Czy ew. jeśli kupiłbym nową listwę, to w niej też ten skok trzeba ustawiać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 13:56 

Dołączył(a): 2009-07-13, 17:33
Posty: 1402
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 147 razy

Auto: Accord VII
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Jak kupisz Valteki to trzeba kalibrować nawet nowe. A potem co 10 tys. km
A np. w AC W01 nie trzeba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 14:43 

Dołączył(a): 2018-07-06, 19:10
Posty: 452
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżenia: 1

Auto: Rover 214Si
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3
Reduktor: kme silver
Pojemność: 1400
Moc: 103
Kod Silnika: 14k4f
Rok Produkcji: 1999
We waldkach nie wiem czy jest sens kalibracji jak za 100km może się rozjechać w drugą stronę :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 14:39 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Nanab napisał(a):
We waldkach nie wiem czy jest sens kalibracji jak za 100km może się rozjechać w drugą stronę :D


NA czym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z reakcją na pedał gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-19, 09:18 

Dołączył(a): 2014-12-15, 14:35
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra F
Elektronika: ESGI
Reduktor: Scorpio
Pojemność: 1400
Moc: 90
Rok Produkcji: 1997
Zauważyłem dziś jeszcze jedną rzecz - reduktor jest jakby cały mokry. Wygląda tak, jakby go ktoś z każdej strony oblał olejem silnikowym. Wie ktoś może o co chodzi? Jednocześnie, w sumie dziwne jest to, że na 35 litrach zawszę robiłem ledwo 220-240 km...


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO