Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-08-31, 10:01 

Dołączył(a): 2010-02-01, 09:20
Posty: 31
Lokalizacja: Tychy

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane II | Megane III
Elektronika: Stag 300+ VIALE LiquidSI
Wtryskiwacze: Matrix HD344 | E17
Reduktor: Zavoli Zeta N -
Dysze: 2,4
Pojemność: 1600 | 1400
Moc: 110 | 130
Kod Silnika: km812 | H4J
Rok Produkcji: 2006 | 2011
mam nietypowy problem. Silnik zaczyna szarpać po przejechaniu około 50 km w trasie. Przy stałym obciążaniu np jazda na tempomacie 120 nie uwidacznia problemu. W momencie kiedy muszę zwolnić a później dodaje delikatnie gazu zaczyna szarpać. W tym momencie korekty krótkoterminowe lecą w okolice -30%. Na sondzie AFR też jest bogato bo bo AFR przy muskaniu gazu jest w okolicach 11-12. Ruszenie na światłach tez wtedy jest problemem , mocno zamulony. A teraz najlepsze chwilowe przełączenie na benzynę i z powrotem na LPG rozwiązuje problem znowu na jakieś 50 km.
Nie mam pomysłu co może to powodować, proszę o podpowiedź gdzie zacząć szukać rozwiązania problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-09-10, 23:44 

Dołączył(a): 2017-06-06, 23:34
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Alfa
Elektronika: Vialle
Pojemność: 1400
Moc: 170
Rok Produkcji: 2011
powiem Ci że mam bardzo podobną sytuację w 1.4 MultiAir - w mieście krótkie odcinki wszystko chodzi ładnie, ale w trasie właśnie po ok. 50-70 i więcej km zaczyna lekko poszarpywać, szczególnie na niskich obrotach (a skrzynia w normalnym trybie eko niestety wbija bez przerwy w okolice 1300-1600obr/min). wyraźnie poprawiła sytuację wymiana świec na NGK (wcześniej fabryczne od nowości, przebieg 65k), potem wymienili mi wtryskiwacze i był spokój, ale teraz widzę, że o wiele mniej, ale jednak nadal nieco poszarpuje. jak uda Ci się ustalić przyczynę napisz proszę post


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-09-25, 14:25 

Dołączył(a): 2017-06-06, 23:34
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Alfa
Elektronika: Vialle
Pojemność: 1400
Moc: 170
Rok Produkcji: 2011
w LTA Polonia powiedzieli mi (konsultacja telefoniczna, bez oglądania auta), że to na 90% kwestia ustawienia wtryskiwaczy - gaz osadza się na ściance, odparowuje wpływając tym samym na mieszankę. napisz proszę jeśli uda Ci się ustalić/rozwiązać problem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-10-05, 17:24 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 1013
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
Witam to morze być typowy problem do tej instalacji , czyli zatkane sitko na elektrozaworze lpg przed wtryskiwaczami gazu .
Przy samochodach powyżej 140 ps proponuje zdemontować OMB elektrozawór ponieważ jest przez niego za mały przepływ .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 07:05 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 1013
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
croma1 napisał(a):
morze

Sorki może


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 10:21 

Dołączył(a): 2010-02-01, 09:20
Posty: 31
Lokalizacja: Tychy

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane II | Megane III
Elektronika: Stag 300+ VIALE LiquidSI
Wtryskiwacze: Matrix HD344 | E17
Reduktor: Zavoli Zeta N -
Dysze: 2,4
Pojemność: 1600 | 1400
Moc: 110 | 130
Kod Silnika: km812 | H4J
Rok Produkcji: 2006 | 2011
Nie bardzo rozumiem w jaki sposób przytkane sitko mogło by wpływać na pracę silnika po przejechaniu dłuższego dystansu. Raczej problem byłby permanentny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 11:17 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 1013
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
DSI jest tak zaprogramowane że odczytuje ciśnienie gazu przy każdym rozruchu , jesli jest o 2,5 bara wyższe wtedy włącza gaz .
Do prawidłowej pracy cisnienie na gazie nie morze być niższe niż 10 bar , jesli nominalne jest 5, 6 bar plus 2,5 razem mamy poniżej 10 co przy dłuższej jeżdzie autostradowej może robić problemy typu poszarpywanie ewentualnie przy pierwszym przełączeniu na gaz może sygnalizować brak gazu w zbiorniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 18:39 

Dołączył(a): 2017-06-06, 23:34
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Alfa
Elektronika: Vialle
Pojemność: 1400
Moc: 170
Rok Produkcji: 2011
ale to są zupełnie inne sytuacje niż u mnie i u kolegi:
- tylko niskie obroty
- tylko po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów

w obu przypadkach instalacja zakładana w tym samym zakładzie, u mnie problem od nowości (dnia odbioru), więc średnio mogło się coś zapchać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2017-10-11, 19:19 

Dołączył(a): 2010-02-01, 09:20
Posty: 31
Lokalizacja: Tychy

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane II | Megane III
Elektronika: Stag 300+ VIALE LiquidSI
Wtryskiwacze: Matrix HD344 | E17
Reduktor: Zavoli Zeta N -
Dysze: 2,4
Pojemność: 1600 | 1400
Moc: 110 | 130
Kod Silnika: km812 | H4J
Rok Produkcji: 2006 | 2011
Może ktoś spotkał się z wadliwie działającym emulatorem wtrysków w sterowniku LPG, który po czasie przestaje blokować napięcie na wtryski PB i powoduje delikatne dolewanie PB które na wolnych obrotach zaburza pracę silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2018-10-10, 18:42 

Dołączył(a): 2016-07-29, 23:22
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus C-Max
Elektronika: LiquidSi
Wtryskiwacze: V17
Pojemność: 1999
Moc: 145
Rok Produkcji: 2005
Witam!
Mam podobny problem. Czy komuś udało się rozwiązać?
U mnie dodatkowo jest problem z przełączaniem z LPG na Pb. Jak jest zimny silnik to jeszcze oki ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów takie przełączenie skutkuje wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze. po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu jest wszystko oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2018-11-27, 21:29 

Dołączył(a): 2016-12-22, 14:17
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: SUZUKI Kizashi
Elektronika: Vialle LiquidSI
Pojemność: 2400
Moc: 178
Kod Silnika: J24B
Rok Produkcji: 2011
Miałem coś takiego, czasem mniej czasem więcej, w suche dni i mokre, w chłodne i ciepłe, przeważnie w trasie - dziwne szarpnięcie i spokój na kilka, kilkanaście a czasem kilkadziesiąt kilometrów. Po 5tej wizycie u gazownika i 3cim ustawieniu mapy wtrysku w terenie, przy różnych stylach jazdy udało się to całkowicie wyeliminować. Zupełnie przy okazji bo chodziło o wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. Przy okazji czy ktoś wie jak się tego pozbyć? Tu na odwrót, dzieje się to zaraz po rozgrzaniu silnika i dodaniu mocniej gazu. Od samego początku, więc nie ma tu raczej mowy o zużyciu podzespołów instalacji, świece nowe, uszczelniony układ dolotowy, podmieniane wtryski i cewki. Mimo tego raz na kilka dni, najczęściej rano w chłodne dni kilka kilometrów jest ok, dajesz gaz w podłogę i zaczyna się praca na 3 cylindrach jak przetrzymam to check, jak przełączę na PB i z powrotem LPG problem znika i do końca dnia jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2018-11-28, 07:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 2067
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 237 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Zawsze na tym samym cylindrze jest wypadanie zapłonu? Mierzyłeś kompresję?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2018-11-28, 12:58 

Dołączył(a): 2016-12-22, 14:17
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: SUZUKI Kizashi
Elektronika: Vialle LiquidSI
Pojemność: 2400
Moc: 178
Kod Silnika: J24B
Rok Produkcji: 2011
Teraz głowy nie dam ale z tego co pamiętam zawsze na tym samym 3 albo 4, na benzynie jest wszystko ok, dzieje się tak od samego początku założenia instalacji przy przebiegu 73kkm. Pomiaru kompresji nie robiłem ale wątpię aby to było z nią związane. Tzn wg mnie raczej mało prawdopodobne aby ją utracił tak szybko zanim jeszcze była instalacja lpg. Choć po tych wszystkich próbach może warto będzie ją wykonać dla pewności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie Vialle LiquidSi
PostLink | Napisane: 2018-12-06, 16:57 

Dołączył(a): 2010-02-01, 09:20
Posty: 31
Lokalizacja: Tychy

Pomógł: 0 razy

Auto: Megane II | Megane III
Elektronika: Stag 300+ VIALE LiquidSI
Wtryskiwacze: Matrix HD344 | E17
Reduktor: Zavoli Zeta N -
Dysze: 2,4
Pojemność: 1600 | 1400
Moc: 110 | 130
Kod Silnika: km812 | H4J
Rok Produkcji: 2006 | 2011
Problem z szarpaniem to często nieprecyzyjne i niewłaściwe doprowadzenie gazu w kolektorze, które powoduje po jakimś czasie osadzanie się zmrożonego lpg na ściankach. Dopóki gaz jest podawany ciągle to ta warstwa narasta a odjęcie nogi z gazu powoduje że temperatura silnika topi ten LPG ze ścianek kolektora, bo nie ma dopływu świeżego schładzacza, co zbytnio wzbogaca mieszankę i powoduje szarpanie i wypadanie zapłonów.
Ta teoria mnie przekonała. Zdemontowałem kolektor dolotowy i poprawiłem dysze gazu tak aby gaz rozpylał się "idealnie" w środek kanałów i oddaliłem je od trzonków zaworów ssących (przy IV gen im bliżej zaworów tym lepiej, w V nie koniecznie).
To poprawiło prace silnika na lpg. Musiałem praktycznie od nowa ustawić mapę. Teraz auto pali 8,5-9 lpg a przed modyfikacją ciężko było zejść poniżej 10 litrów. Przez cały okres letni przełączenie na lpg miałem ustawione na 4s (+ test pracy pompy na sucho 5 sekund)przy temperaturze 0 do 20. Teraz przy temperaturze w okolicach zera okazało się że to trochę za krótko (potrafił zgasnąć przy ruszaniu) i wydłużyłem czas do 30 sekund a od -20 do 0 na 60 sekund i przechodzi na LPG niezauważalnie.
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to są nadal pojedyncze, ale na Pb też są. Jeśli chodzi o pracę silnika to przy wysokich temperaturach po dłuższej jeździe nadal są zauważalne lekkie szarpania przy puszczaniu i dodawaniu gazu przy niskich obrotach, ale jest to zdecydowanie mniej odczuwalne. Na to niestety pewnie ma wpływ długość dysz bo nie dało się zainstalować wtrysków bezpośrednio w kolektorze i ciekły gaz ma zbyt długą drogę do pokonania.
Reasumując moim zdaniem kluczowe znaczenie ma precyzja umiejscowienia i ukierunkowania dysz w kolektorze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO