Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 22:26 

Dołączył(a): 2011-09-05, 15:11
Posty: 28
Lokalizacja: sc

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Pojemność: 1781
Moc: 163
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Witam.

Zaciekawił mnie ten tekst:

Cytuj:
Poruszę tu jeszcze jedną kwestię, wokół której toczą się czasami zażarte dyskusje, a mianowicie mit o odpalaniu i grzaniu silnika na benzynie, której to czynności niedopełnienie ma grozić szybszym zużyciem silnika.
Otóż proszę państwa - prawda jest taka, że rozruch na LPG mniej szkodzi silnikowi, niż rozruch na benzynie. Dlaczego? Już wyjaśniam: gaz dostaje się do cylindra zawsze w postaci gazowej - rozprężany jest w reduktorze i tam zmienia swój stan skupienia. Natomiast benzyna, na zimnym silniku, trafia do cylindra w postaci aerozolu - drobinki cieczy rozproszone w powietrzu. Drobinki te osiadają na ściankach cylindra, rozpuszczając rozprowadzony tam film olejowy, co powoduje oczywiście gorsze smarowanie i w konsekwencji szybsze zużycie ścianek cylindra.
W przypadku, gdy silnik jest ciepły, benzyna zawsze zdąży odparować, zanim osiądzie na ściankach.

W praktyce, silniki są tak liczone, że zużycie na zimnym rozruchu jest znikome nawet na benzynie.
Jedyne, czemu szkodzi rozruch na gazie (lub szybkie przełączenie na gaz zaraz po rozruchu), to gumowa membrana w reduktorze (która shcładza się do niskich temperatur podczas rozprężania gazu, który pobiera do tego procesu ciepło z otoczenia), której koszt jest znikomy w porównaniu do kosztów paliwa, które zużyjemy chcąc uniknąć zużycia membrany :)
W takim razie, dlaczego sterowniki gazu często nie przełączają na gaz do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury? Odpowiedź jest prosta - aby samochód, np. w zimie, nie gasł na wolnych obrotach i nie sprawiał problemów w jeździe "na zimno", oraz w celu ochrony membrany reduktora.


Czytając to, rozumiem, że mogę bez problemów odpalać samochód na LPG ( oczywiście bez przesady, przy -20 raczej jest zamarznięty ), chodzi mi tu o temp powyżej 0 stopni.
Wygląda na to, że tylko przepłacam grzejąc silnik do 30 stopni ? W końcu skądś ten próg musiał się wziąć. Równie dobrze ustawiając go na powiedzmy 7 stopni wszystko będzie bez problemów?

PS nie znalazłem podobnego tematu, proszę nie bić :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 22:54 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 7081
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 315 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
W cytacie raczej wszystko się zgadza.
Możesz przełączyć tak szybko, jak tylko będziesz chciał. Pytanie tylko czy silnik też bedzie wtedy chciał... pracować w ogóle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-04, 20:27
Posty: 3190
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 49 razy

Auto: Saab 9-5 AERO/Subaru OBK
Elektronika: Tech 516/Stag Q-box
Wtryskiwacze: HANA niebieska/AC W03
Reduktor: 2xACR01/ACR01
Dysze: brak/?
Pojemność: 2300/3630
Moc: ok. 235KM, 360Nm/260KM
Kod Nadwozia: YS3E/BS
Kod Silnika: B235E po modach/EZ36D
Rok Produkcji: 2002/2015
Oprócz tego, że załatwisz reduktor to jeszcze wtryski i dodatkowo nie pojedziesz, bo aby gaz dostarczany był do silnika w fazie lotnej potrzebna jest temperatura aby zamienić gaz w fazie ciekłej na lotną bo takie są prawa fizyki:) Także odpalając z gazu zimne auto wtryski będą dostawały nie w pełni odparowany gaz a instalacja IV generacji to wtrysk gazu w fazie lotnej a nie ciekłej.
Zmniejsz temp. do np 20 st. to szybciej przejdzie ale będziesz musiał się delikatnie obchodzić z pedałem gazu.
Albo zrób sobie test i zmniejsz do 0 st. temp. przejścia a zobaczysz co się stanie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 23:05 

Dołączył(a): 2011-09-05, 15:11
Posty: 28
Lokalizacja: sc

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Pojemność: 1781
Moc: 163
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Właśnie dlatego wole się tutaj zapytać niż uczyć się na własnych błędach, bo nie mam tyle pieniędzy :P

Czyli jednak temp przełączania 30* zostaje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-30, 23:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22378
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1323 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
u mnie przy 15 stopni to granica płynnego przełączenia i płynnej pracy zaraz po przełączeniu, poniżej tego bywa problematycznie ze względu na brak ustawialnych korekt po temperaturze

w poprzenim aucie miałem "patent" na 0 stopni, dzięki regulowanyum korektom po temperaturze udawało się uzyskać płynną pracę, ale w dłuzszej perspektywie zapewne nie było to dobre ani dla reduktora ani dla wtrysków (Magic jet).....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-31, 00:15 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 26787
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 1068 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: ~310
Kod Silnika: B6294T
jareki007 napisał(a):
załatwisz reduktor

wbrew pozorom trudno mu zrobić krzywdę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-31, 00:30 

Dołączył(a): 2011-12-30, 14:00
Posty: 41
Lokalizacja: Radomsko

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi 80
Elektronika: Stag 2-l
Wtryskiwacze: Brak
Reduktor: Lovato RGE92
Dysze: Brak
Pojemność: 1843
Moc: 113
Kod Silnika: SD
Rok Produkcji: 1988
A ja cały czas odpalam tylko z gazu bo mój samochód nie pracuje na benzynie w ogóle i jedyne co to jak jest zimny przez pierwsze kilka minut to przy gwałtowniejszym hamowaniu zdarza mu się zgasnąć :D. A wcześniej jak miałem Poloneza to też niby sterownik był na 30 stopni ustawiony ale zawsze brałem awaryjne odpalanie z gazu bo benzyny było szkoda i nic mu się nie działo :). Tak samo jak i w poprzednim VW Jettcie od razu przygazowywałem żeby przełączył się na gaz i było dobrze więc może praca zimnego silnika na gazie faktycznie nie jest taka szkodliwa i może on prawidłowo pracować :D.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-31, 12:22 

Dołączył(a): 2010-03-03, 20:58
Posty: 1139
Lokalizacja: Ostrołęka / Olsztyn

Pomógł: 34 razy

Auto: Opel Vectra B/Audi A6
Elektronika: Stag 300/KME Nevo
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda 130
Reduktor: KME Gold/KME Twin
Pojemność: 3200/2700
Moc: 213/300
Kod Silnika: Y32SE/ARE
Rok Produkcji: 96/01
Marcin L napisał(a):
w poprzenim aucie miałem "patent" na 0 stopni, dzięki regulowanyum korektom po temperaturze udawało się uzyskać płynną pracę, ale w dłuzszej perspektywie zapewne nie było to dobre ani dla reduktora ani dla wtrysków (Magic jet).....


Przy 0*C przełączaly Ci się Magici? I to płynnie? Mi przy 10*C lekko szarpnie na wolnych obrotach, podczas jazdy nie wyczuwalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-31, 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4698
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 136 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Cytuj:
gaz dostaje się do cylindra zawsze w postaci gazowej

I to jest właśnie mit.
Im wyższe ciśnienie tym więcej ciepła potrzeba żeby ten gaz odparował jak należy.
Jedna kropla nawet ciekłego gazu potrafi załatwić zawór jak dobrze trafi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: temperatura przełączania benzyna>LPG
PostLink | Napisane: 2011-12-31, 13:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22378
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1323 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
pudeleQ - ustawiłem przełączanie co 2 sekundy i było w miarę płynnie tzn nie gasł i nie telepał zbytnio ale oczywiście moment przejścia był zauważalny...:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO