Znalezione wyniki: 155

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Pytanie
Napisane: 2012-02-08, 20:20 

żadnemu sterownikowi lpg nie jest potrzebna ani jedna sonda lambda, więc i Twój ich nie potrzebuje. Podłączanie sondy lambda służy wyłącznie wizualizacji jej pracy przy połączeniu ze sterownikiem lpg. Nie ma żadnego wpływu na jego algorytm pracy. Zastosowany emulator jest dowodem bezradności instalatora, który zamaskował w ten sposób check engine. Poszukaj prawdziwego gazownika to wyrzuci ten cymes i ustawi instalację.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-06, 20:27 

Masz za wysokie ciśnienie, za niski offset i nachylenie jak na valteki. Poczytaj w instrukcji jakie mają być te wartości dla valteka. Zmniejsz ciśnienie na reduktorze ( pokrętło imbusowe na samym środku) dowartości 1,2 bara , wybierz tą wartość w zakładce expert-kompensacje i zrób autokalibrację. Jeśli wartość offsetu i nachylenia osiągnie wartości zalecane to możesz zbierać mapę gazu , jeśli za mało to jeszcze zmniejsz ciśnienie itd.
Poczytaj instrukcję i forum bo było o tym wiele razy i w wielu różnych przypadkach. Wysokie ciśnienie skutkuje w skrócie zbyt krótkimi czasami wtrysku i utrudnia pracę wtryskiwaczy , którym i tak daleko do doskonałości bo to niestety najniższa półka :roll: :/

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-06, 16:01 

zrób print screeny z mapą i konfiguracją , silnik niech pracuje na gazie, na wolnych obrotach. Prawdopodobnie wtryski się nie wyrabiają z powodu zbyt krótkich czasów .

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-08, 10:57 

Poczytaj instrukcję KINGa to siostrzana instalacja
http://amaxlpg.pl/pl/serwis-king.html
w celu ustawienia czujnika wybierz w okienku typ "niestandardowy" i wyskaluj dowolnie , to też opisuje instrukcja.
W tej instalacji dobrze działa autokalibracja i zazwyczaj wystarcza , jeśli nie , to możliwe są korekty "mapy" korekt od obrotów , czy wzbogacenia przy pomocy złącza OBD ( opisane w instrukcji) lub sondy zewnętrznej AFR co znajdziesz na forum.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-17, 20:23 

czujnik temperatury omvl ma większą rezystancję ( ok 5 kOhm) i musisz wymienić ten wkręcony w reduktor (ma ok 2,5 kOhma) na odpowiedni np taki :
http://www.drypa.pl/produkt585_CZUJNIKI_-_Temperatury_-__-_Czujnik_temperatury_reduktora_BINGO_.html
bo oryginalny omvl ma większy gwiny i trzeba by rozwiercić i nagwintować otworek w reduktorze
Wylot zaworu bezpieczeństwa połącz trójnikiem 5mm z przewodem podciśnienia - wtedy tylko raz połączysz z kolektorem , listwą , a najlepiej z trójnikiem pomiarowym jak w stagu :
http://www.drypa.pl/kategoria528_AKCESORIA_-_Korpus_czujnika.html
Inna szkołą mówi o podłączeniu do zaworu bezpieczeństwa kawałka przewodu skierowanego w dół. Różnica jest taka , że jak do kolektora to zaleje gazem i poczujesz to pod pedałem lub będą problemy z odpaleniem porannym, a w drugim przypadku zaśmierdzi gazem - tu trzeba być bardziej czujnym :lol:

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-18, 17:59 


Co do mapy, gdzieś wyczytałem że wartości w niej to czas wtrysków LPG/PB*100. Prawda to?

nie to by była mapa mnożnika jak wszędzie , a tu jest to lkorekta wtrysku lpg od obrotów silnika - aż tyle i tylko tyle. Ten sterownik nie ma jawnego mnożnika jak stag czy inne , jest "zaszyty" w sofcie. Można go regulować wzbogaceniami i właśnie korektami od obrotów. Oczywiście nie na oślep i po uważaniu , ale po wykonaniu pomiarów korekt zasilania lub afr na lpg/pb

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-22, 19:48 

Z map w tej instalacji nie wynika nic :D , to korekta od obrotów a nie jak w innych instalacjach mapa mnożnika czy lpg. Instalacja zestrojona poprawnie, można nieco rozwiercić dysze w celu zmniejszenia ciśnienia - poprawi się dynamika, ale nie ma pilnej potrzeby . Jaką masz wartość ciśnienia wpisaną w zakładce konfiguracja, okienko reduktor ?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-23, 06:06 

Nieeeeeeeeeeee! Nic się nie robi na oko tylko autokalibrację. Jak dysze były za duże trzeba było ustawić ciśnienie 0.9 bara i MP . Wzbogacenia i korekty map robi się wyłącznie na podstawie odczytu korekt krótkoterminowych raz na Pb raz na lpg przy różnych obciążeniach, identycznie wzbogacenia, ewentualnie afr. Prawidłowo dobrane dysze i ciśnienie zazwyczaj nie wymagają dodatkowych ręcznych korekt bo algorytm tego sterownika jest bardzo dobry i radzi sobie.
Nie czytałeś chyba żadnej instrukcji i działasz na czuja , bo Twoje pytanie precyzyjnie opisuje instrukcja :)
Jak masz robić na oko to zostaw Im niższe ciśnienie pracy tym lepsza praca REGów i ich żywotność się wydłuża.
Po autokalibracji nie patrz na wskazanie doboru dysz ale na relację czasu lpg do pb, powinien być o 20-30% dłuższy co odpowiada zalecanemu przez wszystkie instalacje mnożnikowi początkowemu 1,2 do 1,3. Zasady są uniwersalne.
W tym celu : ustawiasz ciśnienie 1,2 bara na reduktorze, wybierasz reduktor ST choć lepiej by było MP) , wiercisz dysze , zarujesz wzbogacenia, resetujesz mapę, autokalibracja. Oceniasz jej wynik po czasach pb/lpg i tak aż będzie OK. Jeśli osiągniesz żądany efekt i będzie jeszcze co rozwiercać to radził bym spróbować dalej na ciśnieniu MP. Dysze kosztują grosze jakby co :D

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-23, 18:38 

Oprócz drugiego Zenita :lol: , nic nie podejdzie , podobnie z czujnikami temperatury i ciśnienia .

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-31, 05:59 

interfejs OK

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-30, 19:57 

Tu masz instrukcję montażu i programowania BIGAS po angielsku
http://www.motogas.com/software/ISGI036_MAN_ISTR_SGIS_N_VER4_6_7_ENG.pdf
ale równie dobrze możesz poczytać po polsku od KINGA , a z angileskiej tylko rozpiskę kolorów
tu masz instrukcję montażu i instrukcję ustawiania KINGA, funkcjonalnie to samo
http://amaxlpg.pl/pl/serwis-king.html
na elektrodzie ściągnij sobie nowy soft v6 to będzie wyglądało całkiem jak w isntrukcji KINGA
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=159609&start=330&sid=0fbed306f60f1ae01c08a6c06bfb7107

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-02, 17:45 

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz ? Program chce zrobić upgrade czy daje inny komunikat ? Pokaż screen z tym komunikatem. Nowy program też się komunikuje ze starszą wersją , tyle że proponuje jednocześnie upgrade oprogramowania sterownika . Nie ma potrzeby posługiwania się starym, to raczej jakiś problem z interfejsem

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-06, 15:12 

Nic nie rozumiesz z tego co Ci jasno napisałem : nachylenie i offset które czytasz w okienku nie sterują wtrsykiwm gazu , faktycznym wykresem modelu jest czerwona linia bo według niej sterownik przelicza czasy lpg . Przykład :
dla czasu benzyny 4 ms jedziemy w górę do czerwonej linii i odczytujemy z boku czas lpg niemal 10 ms. To znaczy że sterownik w tym miejscu mnży czas wtrysku benzyny o ponad 2, gdyby sterownik liczył jak Ci się wydaje to przy czasasie benzyny 4 ms czas gazu by wyszedł 4x1 +1,2 czyli 5,2 ms - a tak nie jest ! Albo inaczej : masz na screenie czas beny 2,47ms m gdyby stosować parametry z okienka to czas lpg powinien wynosić 2,46X1,09 + 1,9 = 4,58 (pomijam korekty od ciśnienia i temperatury) , a faktycznie masz 5,95 - czyli sterownik nie liczy nachyleniem i offsetem z okienka :) i to chciałem wytłumaczyć .
Podobnie odczytaj faktyczny offset i nachylenie. Zielona linia ma charakter pomocniczy i nie ma żadnego wpływu na pracę sterownika , choć to włąśnie ją opisuje offset i nachylenie w okienku - sprawdź wartości na wykresie : uzyskany model ma faktyczne nachylenie 2 i offset 2 - a to za dużo bo wytryski się będą zapętlały (4X2 +2=10ms) . Krzywą czerwoną przesunąłeś aby pokryć mapy - i to działanie prawidłowe, które pokazało że model uzyskany w wyniku autokalibracji ( zielona linia) jest do d. Taki jest cel zbierania i pokrywania map.
Nie upieraj się tylko doczytaj zanim zaczniesz się spierać, najlepiej instrukcję staga , tam gdzie opisana jest kalibracja i zbieranie map.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Padł zenit
Napisane: 2012-04-06, 20:48 

a odłączałeś go od zasilania ? trza wyjąć bezpiecznik na przewodzie przy akumulatorze i odczekać z 5 min. Może się zawiesił tylko , w tym stanie raczej się nie skomunikuje . Łączyłeś się wcześniej ?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-08, 05:58 

Na takim zestawie , nawet zenit sobie poradzi bez problemu. Każdy silnik fulgrupowy najlepiej pracuje na lpg również jako fullgrupa i wymaga to szybkich wtryskiwaczy - i tu hana spełnia te wymogi.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-11, 15:32 

Twierdzę , że reduktor jest OK na podstawie Twoich zeznań :mrgreen: , trzyma ciśnienie , instalacja jest szczelna - czego chcieć więcej. Twierdzę też , że kluczowe w sprawie szrpnięcia po przełączeniu (chyba że chodzi raczej o dłuższe szarpanie na początku jazdy ?) jest nawiercenie kolektora i sposób zamontowania dysz i oczywiście dość wolne wtryskiwacze. Zamiast gderać na hydrola doczytaj instrukcję i spróbuj zamiast narzekać. Rozgrzewanie wtryskiwaczy to kilka krótkich załączeń i wtedy auto zasilane jest dwupaliwowo - słusznie dedukujesz , jednak cykle gazu są na tyle krókie , że nie zalewa silnika - spróbuj i sam oceń, nie szukaj dziury.
Działenie instalacji powinno być takie : rozgrzanie do osiągnięcia temperatury przełączania, otwarcie zaworu lpg , 5 s zwłoki, osiągnięcie progu obrotów ( masz 1100 ustaw 1600) i uruchomienie cyklu rozgrzewania wtrysków i sekwencyjne przejście na lpg. Tak powinna działać i Twoja instalacja. Jeśli nie działa to rekalmacji nie przyjmuję i nie udzielam gwarancji :lol: :lol: :lol: .
Masz też rację kombinując z ciśnieniem : obniżenie ciśnienia wydłuży czas wtrysku na wolnych obrotach, ale jest też ryzyko , że zabraknie mocy u góry bo czasy nadmiernie się wydłużą ( zapętlenie).
Wpisane w reduktor ciśnienie robocze powinno być odrobinkę niższe niż te na biegu jałowym, bo jak ruszysz to też ono spadnie - różnica prawidłowa - bo ma być najbliższe tego w czasie jazdy .
Możesz obniżyć wartość ciśnienie reduktora do 110kPa i tyle wipsać , a po autokalibracji zobaczysz na ile wydłuży się czas lpg,tak ok. 4,5 ms na wolnych celuj.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-17, 16:37 

Nastawa cisnienia np HP to konkretna wartość ciśnienia roboczego 1,7bara - tyle faktycznie powinien byc ustawiony reduktor bo od wartości 1,7 bara naliczane są korekty. Twoje wtryskiwacze źle pracują przy takim wysokim ciśnieniu, nie powinno przekraczać 1,2 bara (MP) i trzeba tak dobrac dysze aby czasy lpg były na biego jałowym o 25-30% dłuższe od benzyny. Masz za wysokie ciśnienie, za małe dysze i za długie czasy lpg , które mogą powodować , że w terenie lub jak pociśniesz to czasy wydłużą się na tyle że wtryski nie dostarczą wystarczającej ilości mieszanki ( zapętlą się ) i będzie niebezpiecznie ubogo.
Idealnie to nastwa ST i cśnienie reduktora 0.9 bara i czasy jak pisałem :D Jakie masz dysze ? Włóż do dyszy wiertło o znanej średnicy , te które wchodzi suwliwie odpwoeiada średnicy dyszy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-17, 05:50 

na benie ale oczywiście w różnych obciążaniach : co najmniej trzech - małe średnie i duże . Podobnie powtórzyć na lpg - najłatwiej to zrobić z podglądem instalacji lpg ale i interfejsu diagnostyki - bo gaz trzeba regulować mnożnikiem on line. Jak nabierasz wprawy to zagęszczasz punkty.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-26, 06:01 

A kto rekomendował ten zestaw elementów jako wielce satysfakcjonujący ? Valteki to najniższa półka , a reduktor z całą pewnością nie obsługuje poprawnie 192 KM. Sam zenit też nie powala funkcjonalnością :) .
Wysokie ciśnienie gazu dodatkowo pogarsza pracę valteków. Jakiej rady oczekujesz ? Na tym zestawie możesz tylko skalibrować wtryskiwacze ( valteki zawsze warto kalibrować bo lubią się rozjechać) i rozwiercić dysze w celu obniżenia ciśnienia do 1 bar. Wysokie spalanie często towarzyszy rozkalibrowaniu wtryskiwaczy , więc od tego bym zaczął. Kalibracja polega na ustawieniu identycznego skoku grzybka, przy pomocy specjalnego przyrządu - mikrometru zegarowego i zasilacza. Kup przyrządzik (75pln) lub zleć robotę gazownikowi. Brak screenu z modelem utrudnia wnikliwszą ocenę, choć z zebranych map zdaje się wynikać , że reduktor klęka pod koniec (uniesione niebieskie kropki) - co nie dziwi w tym zestawie,

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-26, 20:19 

Za mała wydajność wtryskiwaczy ( za małe dysze) . Czas lpg 2x dłuższy od benzyny, a powinno być tak że na wolnych obrotach czas lpg jest jakie 20-30% dłuższy od beny czyli o ok, 1 ms. Można to osiągnąć odpowiednim nawierceniem dysz , przy możliwie najniższym ciśnieniu lpg np. ST czyli 0,9 bara. Wydłużone czasy to słaba dynamika przy większym zużyciu gazu . ( mieszanka źle wymieszana i gaz się nie spala do końca). Doregulowanie poprawi sytuację , warto też zweryfikować sam montaż instalacji , bo szczególnie zwracając uwagę na sposób nawiercenia kolektora , tu masz fotki jak i opis dlaczego ( to do staga 400 , ale dobre zasady są uniwersalne)
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/stag400dpi/Instrukcja_STAG_400.4_DPI.pdf

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-29, 14:13 

Jakom ? Do wyboru : omvl N, zavoli aliseiN, King - są kompatybilne i pasują do nich czujniki.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-29, 13:53 


czy długie przewody miedzy kolektorem a wtryskiwaczami wydluzaja czasy wtryskow?(około 10cm)

nie to nie ma wpływu, ważne jednak aby wężyki były równe . Zamiast matrixów możesz dać pojedyncze magic jet ( jak już padną valteki) . Nie żałuj dostępu do map bo po pierwsze to nie są mapy lpg/bena ale to korekta od obrotów i nic tam na oko się nie dłubie , tylko na wskazania korekt ze złącza diagnostycznego ecu.
dalsze wiercenie też nie ma sensu , nie zwiększy wydajności - jedyna możliwość to zwiększenie skoku grzybka . Nie jest żle , choć przy dużych obciążeniach mogą się zapętlać wtryski więc nie katuj za mocno.
Skoro wersja 6.0.0. nie ma dostępu do map to znaczy , że w 99% przypadków nie ma potrzeby takiej korekty ręcznej.
Zrobiłeś wszystko co można było zrobić bezinwestycyjnie w tej sytuacji , gratuluję :) !
Choć poprawne nawiercenie kolektora ( z pewnością poprawi kulturę pracy) to też nie za duża inwestycja , a warto :) . Stare otwory można zaślepić krótkimi wkrętami M6

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-28, 21:11 

Podkręć trochę ciśnienie co najmniej do 0.95 bara na jałowym. Jak ruszysz zawsze trochę spadnie ciśnienie, więc na jałowym daje się nieco więcej. Czas lpg w stosunku do PB na wolnych obrotach powinien być jakie 20-30% dłuższy, czyli konkretnie dłuższy i 1 ms , jest trochę więcej , więc może się pętlić jak pociśniesz . Tyle na oko można powiedzieć :D , reszta po badaniu czasów lub OBD- tu polecam program pcmscan i interfejs ELM327.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-30, 15:31 

Jeśli sterownik ma czujnik temperatury gazu to z pewnością ma wbudowane korekty od tego parametru bo z innych powodów nie montuje się tego czujnika. Nie każdy sterownik ma możliwość edytowania tych korek, bowiem ich projektanci doszli do wniosku że wiedzą lepiej. Są też i odwrotne tendencje : początkowo korekty były edytowalne , a w kolejnych wersjach już zaszyte w soft.
Im lepsze komponenty , tym mniejsza rola korekt , a i tak valtek nie będzie haną :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-07-30, 21:04 

Samym grzebanie w sterowniku wiele nie zdziałasz, a dotychczasowe "osiągniecia" to raczej autosugestia :lol: .
Sterownik marny bez czujnik temperatury gazu , więc nie działają korekty - to dlatego lepiej chodzi na zimnym bo jak się na grzeje , gaz jest rzadszy i zasilanie ubogie - czego sterownik nie umie skorygować.
Do tego valteki - to najtańsze wtryski i wynikająca z nich jakość. Jakby tego było za mało to gazownikowi nie chciało się prawidłowo nawiercić dysz , założył niekalibrowane, fabryczne i podkręcił w okolice 1,5 bara - co jest kosmicznie wysoko jak na valteki.
Poczytaj dział i inne wątki, było wielokrotnie jak i co zrobić. Jak poczytasz i będziesz gotowy na sensowne pytanie - śmiało pytaj. Poczytaj instrukcję sterownika stag (model obojętny) żeby się dowiedzieć jak i dlaczego zbiera się mapy i dlaczego Twoje są do dupy , z całym szacunkiem :roll:
O nawiercenie kolektora i montaż nie mam odwagi nawet pytać, aby Cię nie zniechęcić do forum :shock:
Strona 1 z 7 [ Znalezione wyniki: 155 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO