Znalezione wyniki: 127

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-08, 21:08 

Argento są szybsze od pozostałych w ofercie Elpigaz ale I-Plus zazwyczaj pracuje poprawnie przy czasach 2,5ms tyle,że trzeba zastosować pewien myk w programie.
Co do Hanek to działają - wybierasz Elisa i po zabawie z mapą normalnie śmigają.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-16, 18:08 

Double Bigas wypada trochę lepiej niż poprzednie reduktory ale zarazem jest największy i najdroższy - test od 0km/h do 200km/h przejechał na spadku z bazowego 1,3 do 1,0 a zmiana biegu to na chwilkę pik do 0,93 co stawia go w tej chwili na pierwszym miejscu ale spodziewałem się lepszych wyników - o temperaturach nie piszę bo u mnie nie miał z tym problemu żaden reduktor (krótka woda,wszystko pozasłaniane plastikami i podgrzewanie fazy ciekłej)
Jeszcze powsadzam coś innego to będzie jasność co się ma jak do danych technicznych ;)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-16, 10:39 

Syp gradem normalnie oficjalnie ja tam nie mam oporów tylko czasu niekiedy brakuje na siedzenie przed kompem.
Możesz na PW ewentualnie później się zdzwonimy.
Zakup 3.0H6 był z premedytacją bo wg. wielu "się nie da " i "się nie opłaca" itd.
mam dwóch kolegów mających zagazowane Outbacki i żaden nie płacze :>

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-21, 20:03 

Z zakupem Tunapa faktycznie jest mały problem. Swoja drogą ja sam się postarałem o to by mieć to w swojej ofercie więc to nie takie trudne. Faktycznie trzeba mieć zarówno adaptery jak i sprężarke tak więc zwykły śmiertelnik nawet jak gdzieś to kupi (kiedyś było na allegro) to sam nie wtryśnie do zbiornika z gazem. U mnie klient płaci za dwie flaszki 150zika co 10.000km. Na targach w Warszawie prawdopodobnie się wystawią to może więcej zakładów to będzie miało w ofercie.
Ja mam na stanie "kroplówki" dla chętnych ale do subaryny zalewam tylko Tunapa.
Co do elektroniki to dobrze ustawiony Stag czy Tech z Hanami będzie śmigał, ja naturalnie mam to co montuje czyli Elpigaz bo ma zarówno dotryski benzyny jak i działającą adaptację na podstawie korekt - sprawdzone działa idealnie.
Reduktor Bigas wysłałem do reklamacji bo jedna strona stała na 2barach i brak było regulacji. Wsadziłem testowo nowość Tomasetto AT13 maleństwo ale wam powiem, że z 1,4 leci na 1,2 jutro podepne się z czujnikami temperatury bo aż mi się wierzyć nie chce w to co widzę patrząc na jego gabaryty.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-23, 21:42 

Wg. mnie nie zaszkodzi to po pierwsze, po drugie "kroplówki" są zwykłe i z elektronicznym rozdzielaczem i w tym drugim rozwiązaniu jest wieksza pewność, że magiczny eliksir dotrze do wszystkich zaworów, po trzecie kolejną opcją lubryfikacji jest "lubryfikacja benzyną" występująca jako opcja w sterownikach BRC http://www.gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=1503 którą sterowniki AEB czyli np. Elpigaz mają od dawna. W wybranym zakresie obciążenia sterownik gazowy pozwala dotryskiwać do gazu niewielkie ilości benzyny. Tak więc na upartego można mieć trzy różne :D

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-04, 17:03 

Jak ma za dużo (bogato) to skraca i analogicznie jak ma za mało (ubogo) to wydłuża.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-07, 13:00 

Trochę się robi nie na temat... w tym roku wyjechały od nas dwie A4 z silnikami 2.0 obie na AEBowskich I-Plusach i zero szarpania. Przyczyn szarpania może być bardzo dużo. Jedyne auto na Elpigazie jakie pamiętam które "wariowalo" na gazie do czasu rozgrzania silnika to amerykański Accord w ktorym trzeba było zmienić zakres czułości ekstrawtrysków które były na zimnym silniku.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-06-23, 13:17 

Miałem takiego "kangura" z takim silnikiem przez rok czasu, miał nalatane blisko 300tys. km. od początku na gazie i od początku na "egzotycznym" Elpigazie ze sterownikiem Stella Nord z grupy Popularline. Przez rok nastukałem kolejnych 30tys. km i problemów z instalacją gazową nie było. W zupełności do takiego auta zestaw z wtryskiwaczami Rosso (Rail IG5 Noumea) i reduktorem Drago lub Cometa-I wystarczy. Jak masz nadmiar kasy to Stella Polare z AEBowskimi I-Plusami. Poprawnie zamontować oraz ustawić podczas jazdy i pozostaje cieszyć się jazdą a w razie czego serwis masz "pod nosem".

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-02, 07:43 

na pierwszy strzał to dałem tak barakuda już na 6,5 cm wężach lepiej sie nie da,,,, termistor fabryczny dynda sobie ,,,
czasy na nierozgrzanym miałem pb 3,2 a dla lpg coś koło 5 wiec dysze chyba wywalę i zrobię autokalibrację i powinno być ok ,,, ustawienia zgrałem bo wiedziałem że to pewnie oto chodzi natomiast na kolegi laptopie zostało ,,, ustawienie na raila IG1 działa ok ,,



1. Wywal dysze
2. Ustaw Elisa
3. Autokalibracja
Od tego zacznij - bankowo trzeba nanosić poprawki bo Elisa (Matrix) chociaż najbardziej zbliżone z tych które masz do wyboru to zupełnie inne parametry niż Baracuda a więc i "mapa" wyjściowa do końca dla nich napisana.
Tak jak proponowałem wyślij plik (po 12stej startuje na wekend na fishingtime więc na poniedziałek dostaniesz) to poprzerabiam co będzie można w Nordzie (zwłoka i parametry Baracudy) więc wgrasz gotowca i tylko dopieścisz to i owo podczas jazdy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-22, 20:18 

http://www.railspa.net/en/products/inje ... oumea.html

do najcichszych nie należą - ponad setka zamontowanych i zero problemów.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-26, 17:26 

Fakty są następujące:

- temperatura gazu i reduktora zależna od temperatur zewnętrznych oraz od tego czy jadę czy stoję,
- na postoju temperatura gazu oraz reduktora rośnie, podczas jazdy reduktor się schładza, a wraz z nim spada też temperatura gazu,
- przy temp zewnętrznych 18-23 st. podczas równomiernej jazdy temp reduktora w okolicach 50-60 stopni, temp gazu w okolicach 50-60 st.
- na postoju temp reduktora 70 i w górę, temp gazu 70 i w górę,
- upalne dni (25 stopni i wyżej) w jeździe miejskiej temp reduktora i gazu na stałe oscyluje w granicach 70 stopni i wyżej,
- przy temp reduktora i gazu 50-60 i po włączeniu adaptacji, przy każdym obciążeniu korekty gazu w granicach -1 do 1 % z naciskiem na 0,
- przy wyższych temperaturach korekty dochodzą do -5/-7% - auto zmulone, silnik sporo głośniejszy.

Nie jeżdzę na adaptacji bo rozjeżdzały się mapy Pb.

Przed pierwszymi korektami po temperaturach było dużo gorzej...względem oryginalnych nastaw trzeba było sporo zminusować po temp gazu w zakresie 50-70 stopni.

Oryginalnie korekty wyglądały:
temp gazu: 40-0 50-2 60-4 70-6 pozostałe-8
auto ewidentnie bylo zalewane przy wyższych temperaturach (po zapięciu adaptacji korekty gazu szły nawet do -7%) przy temp gazu w okolicach 50 stopni korekty na adaptacji na 0

Po ustawieniu korekt dla temp gazu: 40-0 50-2 60-4 70-4 pozostałe-4, korekty gazu po włączeniu adaptacji rzędu -1/-3% więc jeszcze troszke by się przydało...no i tutaj zaczynają się problemy...

Myślę, że njapierw musiałbym znaleźc odpowiednie nachylenie krzywej korekt względem temp. gazu i ewentualnie reduktora i poźniej ustałić przy jakich temperaturach auto będzie jeżdzić najczęściej i na tych temperaturach ustawić 0 w korektach po temperaturach. Następnie od nowa adaptacja i ewentualne strojenie mapy.

No i tutaj kluczyk zrobiłby robotę.

Zauważyłem też dziwną sprawę.
Sytuacja jest taka:
temp zewnętrzna 13-15 st.
- obroty jałowe ~750,
- wyłączone wszystkie odbiorniki,
- temp. gazu i reduktora w granicach 50-60 stopni,
- praca na gazie, czas wtrysku Pb 2,50, czas wtrysku gazu chyba mało istotny dla całej sprawy,
- po włączeniu adaptacji, korekta gazu na 0,
- po przełączeniu na Pb czas wtrysku Pb 2,50
Póki co wszystko ok.

A teraz ciekawostka.
temp zewnętrzna 25-27 st.
- obroty jałowe ~750,
- wyłączone wszystkie odbiorniki,
- temp. gazu i reduktora w granicach 70 i więcej stopni,
- praca na gazie, czas wtrysku Pb 2,80-2,90, czas wtrysku gazu chyba mało istotny dla całej sprawy,
- po włączeniu adaptacji, korekta gazu na 0,
- po przełączeniu na Pb czas wtrysku Pb spada do 2,50.

Dlaczego po przełączeniu na Pb czas wtrysku spada z 2,80 do 2,50 skoro przy pracy na gazie i czasach wtrysku Pb 2,80, po włączeniu adaptacji korekty gazu stały jak wryte na 0????

Przy niższych temperaturach reduktora i gazu wszystko wygląda ok.

Jest coś co powoduje, że przy wyższych temperaturach zaczyna zalewać silnik paliwem.

Może coś z dokładnością dawkowania paliwa? Może wtryskiwacze mają za dużą średnicę? W programie wskaźnik pokazuje na pograniczu "za duże/właściwe".

Podczas nagrzewania silnika w zakresie temperatur gazu i reduktora 20-50 także pojawiaja sie korekty lpg po włączeniu adaptacji. Tutaj korekty po temperaturach nie były zmieniane.

O co kaman tak w ogóle????

Częściowo obszedłem temat braku kluczyka.
Używam elpigazn 5.0.5 zavoli 3.0.2 crackowany oraz elpigazn 6.07.
Procedurka postępowania:

- zainstalować 5.0.5 i podmienić progbasei na 3.0.2 cracknięty,
- zainstalować 6.0.7
- uruchomić 6.0.7 u podłączyć się do sterownika,
- zapisać konfiguracje ze sterownika,
- przenieść zapisany plik ml4 do katalogu z konfigami lpg w katalogu z 5.0.5,
- uruchomić 5.0.5 - na exeku z zavoli progs nie łączy sie ze sterownikiem - zignorować,
- załadowac do 5.0.5 preniesioną konfiguracje wczesniej zapisana przy pomocy 6.0.7,
- użyte wtryski (w moim przypadku i-plus) i zapisane w 6.0.7 pokazują się na liście jako error, nic nie ruszamy,
- zmieniamy odpowiednie korekty po temperaturach,
- zapisujemy konfigurację,
- przenosimy zapisany ml4 do katalogu z konfiguracjami dl 6.0.7,
- odpalamy 6.0.7 i ładujemy do sterownika konfiguracje zmodyfikowaną przez 5.0.5.

Voila...troche upierdliwe bo rozjeżdża się jeszcze konfiguracja lambdy i trzeba ustawiac za każdym razem od nowa.

Dodatkowo i-plusy nie zawsze wykrywane sa jako error, czasem wskakuje wtrysk elisa albo stella. wtedy plik konfiguracyjny zapisany z takim ustawieniem nie da sie wgrac konfiguracji poprzez 6.0.7 - brak zgodności wtryskiwaczy.

No i jak to sprawnie wykonać podczas nagrzewania slinika do temp roboczej oraz podczas "przegrzewania"??? :)

Którym softem można sie podłączyć do elpigazu...zavoli, omvl, king?
Dlaczego nie moge sie podłączyć do sterownika w wersjach elpigazn o numerach 3 i 4? 5.0.5 działa normalnie. Mam wgrany firmware 10.40.

Zaczynam poważnie się zastanawiać nad wymianą wiązki i sterownika na coś innego...

Przepraszam za przydługi post.

faktycznie post przydługi - jak doczytałem do końca nie pamiętałem początku :)
być może będzie za tydzień klient z identycznym autem to sprawdzę czy u niego są takie problemy (na razie się zastanawia bo w brc mu powiedzieli, że do tych silników gaz się nie nadaje). na pewno przed całkowitą obrazą na elpigaz ;) warto z działem technicznym się zdzwonić - mają hamownie, jeżeli jest to swieża instalacja i zakład nie daje rady okiełznać to warto spróbować. z tymi twoimi kombinacjami softowymi może coś nie trybi. najnowszy dostępny (testowana jest obecnie następna wersja) program to 6.07 i reprogramowanie do 10.40. jak masz dostęp do klucza (są dwa różne klucze pierwszy ograniczony i drugi bez ograniczeń) to zmień sobie czas i-plusów z 3,2 na 2,5 (o ile masz ten drugi w co wątpie) czyli pozwolisz im pracować krócej - może by chciały krócej gdzieś posikac a nie mogą i przylewa. to jest za nowe auto żeby było coś w nim zepsute (chociaż to francuz) co by odwalało jakieś numery na lpg (cewki) ale bardzo dziwne żeby takie cyrki były. może czujniki temp. coś przekłamują? są zabezpieczone czymś od podmuchu? może co innego pokazują a co innego jest realnie i korekty glupieją? jakie korekty są na benzynie normalne czy +/- 100% ? może wiatrak się włączył na jałowym i dlatego czasy się zmieniły w chwili przełączenia - trudno taki przypadek rozwikłać bez pacjenta na stole operacyjnym - szkoda że tak daleko mieszkasz bo bym z chęcią "rzucił okiem"

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-26, 17:38 

podeslij mi plik neptun-elpigaz@wp.pl to zobaczę co da się zrobic, co do wtryskiwaczy to baracudy możesz zapodać. jak to nie jest jakis mega stary (tam jak hydrol pisze podobno były problemy i się jarało) sterownik to bedzie działać bez problemu - ja od roku śmigam na początku hany teraz baracudy, kilkanaście aut tak poleciało i jest ok.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-09-13, 18:58 

Nie pamiętam po jakich najkrótszych czasach te Fasty śmigają bo tych wtryskiwaczy nie montujemy ale wszystkie wtryskiwacze w programie ElpigazN z wyjątkiem Elisy mają standardową blokadę 3,2ms najkrótszego czasu pracy. I-Plusy bez problemu śmigają po 2,5ms ale bez klucza tego się nie zmieni a pozostałe i tak niżej niż 3,2ms nie zejdą za wyjątkiem Elisy naturalnie. Weź to pod uwagę bawiąc się dyszami i ciśnieniem bo czasy benzynowego wtryskiwacza na jałowym nie są najkrótszymi jakie w ogóle występują to po pierwsze a po drugie i tak bez względu na typ wtryskiwacza który wybierzesz masz bankowo zabawę z "mapą" po autokalibracji :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-10-29, 19:41 

przeczytać uważnie co masz na ekranie - te parametry zmienia się tylko na wyłączonej stacyjce :)



Nic tam nie przeczyta Nikoś, bo nic tam nie jest napisane. W niektórych AEB są pola w innych kolorach z informacją aby zmian w nich dokonywać na wyłączonej stacyjce.
Ja w Elpigazie wszystko zmieniam na włączonym silniku i pamięta zmiany.
Chyba, że to jakiś sterownik "dziadek" i nie ogarnia albo program stary wtedy można spróbować jak sugerujesz i pewnie pomoże.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-10-29, 20:20 

właśnie, nic nie jest napisane, poza tym na wyłączonej stacyjce chyba nie połączy się ze sterownikiem ?

program mam z 2010 roku, sterownik chyba jest trochę starszy, może trzeba wgrać nowszy soft ?

Oficjalny program dla zakładów to 6.0.7 jak w zakładce reprogramowanie nie ma nic nowszego do wgrania to znaczy, że nie ma i już. Spróbuj zachowanie konfiguracji zrobić, potem reset ecu i załadowanie może wtedy zapamięta. Albo wypnij wtyczkę.
Na pewno niczego nie zapamięta jak nie jest połączony :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-10-31, 20:09 

A jak zachowuje się Stella Nord bez tego czujnika?
Stare wtryski się wysypały, mam nowe I-Plusy, ale "zapomniałem" o czujniku.
Da się to w miarę uruchomić zanim dojdzie mi właściwy czujnik? Co wtedy zrobić z przewodami czujnika, zmostkować czy zostawić nie połączone?

Ewentualnie myslałem o zastosowaniu TERMISTORA , ale nie mam pojęcia jak go umiejscowić.


Nie ma większego znaczenia czy to Nord czy inny sterownik - czujnik temperatury gazu jest po to by mierzyć temperaturę gazu :) Na podstawie odczytanych temperatur sterownik nanosi korekty.
Bez czujnika będzie lipa ale da się jeździć jakoś - zostaw ten stary obok wtryskiwacza i zamień jak będziesz miał właściwy lub zrób to z termistorem 4,7 i przyklej do wtryskiwacza doraźnie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-10-29, 18:59 

Nie będzie pasował gwint. Musi być ten z zestawu:
http://shopgas.pl/Woreczek-akcesorii-wtryskiwacza-I-PLUS-do-4-cylind%283,6709,19285%29.aspx
oczywiście pod warunkiem, że we wtryskiwaczu jest zaślepiony otwór czujnika czyli tego:
http://shopgas.pl/Czujnik-temperatury-wtryskiwaczy-I-Plus%283,6718,6006%29.aspx
bo inaczej gaz będzie leciał z listwy.
Pamiętaj o tym,że dysze należy przykręcać z siłą 11Nm.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-01, 12:33 

Neptun proszę narysuj mi na powyższym zdjęciu co mam zakleić bo nie wiem gdzie ten czujnik jest. Mam jescze parę pytań:


1. Myślałem żeby najpierw wymienić filtry gazu - filtr fazy lotnej to jest ten "czaja" i to sam mogę wymienić i wiem gdzie jest. Czy jest jescze jakiś inny filtr który mogę wymienić i gdzie on się znajduje?

2. Co do wtryskiwaczy to widzę że te rosso za 160 są najtańsze. Później verde 270 i argente 344. Warto te najtańsze zakładać? Co do moich wtryskiwaczy NERO to zauważyłęm że podczas pracy silnika taki dziwny stukot od nich słychać ale nie jestem pewny.

3. Jak już kupię nowe wtryskiwacze to myślę że warto też kupić zestaw naprawczy do tego reduktora fiore bo skoro po wymianie wtryskiwaczy trzeba będzie do serwisu na regulacje jechać to już chce za jednym razem zrobić wszystko. Mam racje?

4. I jescze jedno - jak auto jest na benzynie i dodaje gazu na luzie to jest ok - normalnie silnik słychać. NAtomiast jak się przełączy na gaz to jak gazuje to słychać takie jakby tarcie, piszczenie - sam nie wiem jak to opisać. Dochodzi to z miejsca gdzie jest reduktor. Dodam jescze że po wyłączeniu silnika jak przystawię ucho do reduktora to słychać takie jakby bulczenie, syczenie.

5. Ile może kosztować w serwisie Elpigaz wymiana wtryskiwaczy i wyregulowanie gazu potem? (bo reduktor sam rozkręce i wymienię membrany, filtr gazu też sam wymienię i jak to zrobię to podjadę do Rzeszowa do serwisu na wymianę wtryskiwaczy i regulacje gazu)

Na twoich fotkach nie widać czujnika więc nic nie namaluje. Jak będziesz reduktor odkręcał to bankowo musisz czujnik odkręcić więc chciał nie chciał na niego trafisz.
Filtry są dwa jeden ten o którym piszesz a drugi jest w reduktorze odkręca się 13 lub imbusem, trzeba pod elektrozaworem tłoczek wyczyścić również, dobrze jest zawór bezpieczeństwa wykręcić i wyczyścić, efekty dźwiękowe są do zrobienia ale dyfuzor trzeba wyjąć i porozwiercać - masa roboty dla laika która może się zakończyć mizernie dlatego sugerowałem śmietnik na samym początku. Fiore był pierwszy, potem był FioreForte następnie Drago, dużo baboli z pierwszej Twojej wersji jest poprawionych ale ja i tak montuje Cometa-i do takich mocy.
Jak chcesz to zrobić sam to wymiana wtryskiwacza przy tym zabiegu to pikuś kwestia czy zasilanie listwy jest D16 czy D12. Jak będzie wszystko nowe to bedzie bez problemu bo jest D12 z reduktora i na listwie.
Do Twojej Laguny wystarczą Rosso są dużo lepsze i wytrzymalsze niż Nero jak chcesz mieć spokój na wieki to I-Plusy z dobrym filtrem, jak masz za dużo kasy to już sugerowałem zakup Cometa-i wtedy masz to co się zużyło zwyczajnie nowe i na dłuższy czas masz święty spokój. Wymienisz sobie sam a z regulacją jak nie ogarniesz to do gazmena jedziesz (100zika bekniesz jak nic) i pilnować przeglądów później wystarczy. Pinczer podrzucił odnośnik do rozpiski o Fiore a tam masz pięknie rozrysowane co gdzie jest: zawór safety valve, filtr, czujnik temp. co tylko chcesz bez wnętrzności.
Tyle w temacie idę świeczki pozapalać.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-01, 09:01 

Wkręcony w reduktor mały czujnik z dwoma kabelkami - zabezpiecz go taśmą izolacyjną, koszulką termokurczliwą obojętnie czym bo jak na niego wieje to przekłamuje odczyt temp. i sterownik robi korekty od temp. która jest zupełnie inna.
Te objawy o których piszesz to prawdopodobnie zabrudzone tłoczki wtryskiwaczy które do czasu kiedy się nie rozkleją od wyższej temperatury to leją jak im się podoba zamiast lać jak powinny lub ewentualnie wyklepane są oringi. Zacznij od wtryskiwaczy i ustawienia bo może jeszcze Fiorek pociągnie jakiś czas :) I filtr kup droższy bo takie za trzy zika to pierda z tyłka nawet nie filtrują.
W poniedziałek na PW się przypomnij to (jak chcesz) Ci wyślę wtryskiwacz z filtrem odrobinę taniej niż jest na shopgasie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-01, 07:35 

Szkoda czasu i kasy - jak te graty mają tyle czasu ile piszesz to ich miejsce jest na najbliższym śmietniku. Bez profilu w zasadzie nie wiemy co masz za auto i gdzie mieszkasz ale najtańsza opcja to Cometa-i oraz Rosso jak chcesz pojeździć. Natomiast jak lubisz się grzebać to zestaw naprawczy zarówno do Fiore jak i do Nero jest tu: http://www.shopgas.pl z tym, że to nie jest takie proste.
Tak czy siak finalnie i tak trzeba to ogarnąć po tych zabiegach bo samo się nie ustawi. I czujnik temp. reduktora zabezpieczyć bo inaczej czyta bardziej temp. owiewającego go powietrza niż reduktora.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-01, 07:21 

Jeden i drugi jest odpowiedni ( mam zainstalowany bingo) , jak być obejrzał charakterystykę termistora to zobaczysz , że nie jest to jakiś super precyzyjny pomiar, chodzi raczej o rejestrację zmian temperatury niż o dokładną jej wartość bezwzględną , ale musi się to jednak mieścić w zakresie sterownika - te podane prze Ciebie doskonale się nadają . Oryginał zavoli ( elpigaz to dokładnie ten sam sterwnik) ma też 5,5 kOhm , więc nie ma sprawy
zavoli

Jest dokładnie jak Hydrol napisał - z tym, że i tak te czujniki a w zasadzie uzyskiwane z nich pomiary maja się nijak do precyzyjnego pomiaru w strumieniu gazu termoparą która dokładniej i szybciej działa, chwilowe różnice mogą wynosić nawet kilkadziesiąt stopni. Tak więc, czy to będzie przed listwą, za nią, czy na niej (oczywiście bez przesady bo jak będzie czytał tuż za reduktorem a wąż później przez metr dotyka gorącego węża wodnego to zakłamanie jest na końcu konkretne) oraz czy będzie to 4,7 czy 5,5 to i tak pomiar jest przybliżony ale jedno jest pewne jest niezbędny.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-04, 15:50 

Miałem CDIFa ale jakoś mi nie przypasował i szybko go zamieniłem na KTS340 tyle, że to inna kasa a nie wiem ile masz ochotę wydać.
Z pewnością jakiś mały podręczny testerek OBD oraz VAG.
W temacie testera wtryskiwaczy pogadaj z Bogusław Skarpetowski ul.Wybickiego 32, Leżno, 80-298 Gdańsk, Tel. 503 448 695, e-mail: konstruktorprojektant@gmail.com - ja używam Generatexa od niego i przydaje się bardzo w robocie, mam również tester do sprawdzania układów zapłonowych - nakładasz fajki i regulując odstęp między "elektrodami" sprawdzasz przeskok iskry, wiele razy pokazał niedomagania cewek które jeżeli jeszcze nie wiesz nawet ochłapem iskry gaz zapalą a z lpg już będzie problem :)
Do tego analizator, miernik, może oscyloskop i ewentualnie sonda afr (tego akurat ja nie mam ale inni sobie chwalą i twierdzą, że jest potrzebna) autodata i kilka książek do poczytania w temacie układów wtryskowych,elektroniki,diagnostyki itp i możesz gazować.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-14, 22:18 

Wczoraj byłem u gazownika.
Zmienił mi temperaturę przełączania na zasilanie gazem z 20 st. C na 35 st. C.
Przed wyjazdem od niego odczekałem trochę aż silnik ostygnie.

Wczorajszy powrót do domu jak i dzisiejsza jazda do pracy pokazały znaczną poprawę.
Moment przełączenia z benzyny na gaz jest co prawda wyczuwalny ale mój samochód z tej okazji nie naśladuje już wesołej żabki czy radosnego kangurka :mrgreen:

Niestety nie ma róży bez kolców.
Teraz po nocce jadę na benzynie nie 0,8 - 1 km jak do tej pory ale muszę przejechać prawie 2 km zanim nastąpi przełączenie na gaz, co na krótkich odcinkach czyni przejażdżkę mało ekonomiczną :?

Nie po to zakładałem instalację gazową żeby całą trasę lub większą jej część (w przypadku wypadu do kościoła, supermarketu czy znajomych mieszkających w tej samej dzielnicy) jechać na benzynie ... :evil:

Na tych wtryskach nie osiągniesz cudów chociaż piszesz, że wcześniej było dobrze więc może mały cud jednak był :) Trochę dziwne, że prawie dwa lata było dobrze aż nagle jest źle ? Przy tych temperaturach jakie są obecnie 20 stopni na przełączenie powoduje to co miałeś bo to za mało. Nie pamiętam w tej chwili czy nowy program,plik i klucz pozwala w NORD na włączenie funkcji rozgrzewania wtryskiwaczy bo być może to by pozwoliło na niższą temp. przełączenia albo jakaś podgrzewarka dodatkowa ale dla mnie to zbędny wydatek bo lepiej dołożyć do innych szybszych wtrysków które mogą pracować przy niższych temperaturach. Można nakładanie faz ustawić niekiedy pomaga łagodniej przejść. Ale i tak to nie będą Matrixy nigdy. Być może masz ustawione 25s zwłoki którą można zmniejszyć i będzie szybciej przełączał, być może masz zmianę przy zwalnianiu poniżej 1600 na przykład więc nawet jak reduktor ma już 35s a Ty jedziesz już na 5tym biegu i 3000 obrotów trzymasz to się nie przełączy dopóki nie będzie zmiany prędkości poniżej wybranej w programie. Masz najtańsze elementy więc nie wymagaj cudów. Kup Matrixy i temat do zamknięcia bo pisanina się nie skończy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-28, 13:20 

Do 150km Cometa-i się nie nadaje chyba, że dotryśnie się odrobinę benzyny przy bucie odciążając jej wydatek. Bez nich jest zwyczajnie za słaba. Cometa-i to nie jest alaska 90HP http://www.tomasetto.com/a_ENG_36_1.html co wielokrotnie jest bezpodstawnie pisane na lpg-forum bo bliżej jej do http://www.tomasetto.com/a_ENG_37_1.html chociaż również to nie jest idealna kopia. Nawiasem mówiąc ta mocniejsza Alaska powstała na bazie Elpigazowej Comety-i :)
Czyli krótko mówiąc jest pogrubiona o dodatkową komorę - wymiennik ciepła dzięki czemu ogarnia więcej koni niż zwykła Alaska. Kilka VW 1.8T bez problemu na niej lata z dotryskami i chyba ze dwa na mocniejszym reduktorze poszły bez dotrysków.
Co do pętlenia to nie miałem takiego durnego silnika u siebie ale Damian bzdur nie pisze raczej więc należy przyjąć, że jak będzie pętlił po 30ms to AEB czyli Elpigaz wywali na ten czas (krótki należy zaznaczyć) na benzynę i za chwile wróci na LPG.
Skoro LPGTECH sobie z tym radzi montuj LPGTECHA ;)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-11-28, 17:47 

Ojej, już trochę jestem zdezorientowany - to bedzie kicha, czy nie? Neptun-elpigaz , co to jest ten LPGTECH?

Stuna już Tobie podlinkował Techa.
Nie gazowałem takiego fiaciora więc nie mam pojęcia co by się działo - jak sterownik gazowy zinterpretuje te czasy jako zapętlenie to na chwilkę przełączy na benzynę. Elektronika AEB którą mamy w Elpigazie w przypadku zapętlenia wtryskiwaczy benzynowych tak działa. Czy to specjalnie "kicha" to nie wiem - tak jak nie wiem ile trwa ten stan w Twoim Fiacie - jak sekundę to można machnąć ręką pod warunkiem, że by nie szarpało jak w Prinsie. 7 XII będzie spotkanie z inżynierami z AEB na które się wybieram to z ciekawości się podpytam w tej sprawie. A z ciekawości Damianie - LpgTech radzi sobie w jaki sposób z tym problemem bo nie chce mi się szukać?
Był ostatnio u nas Pasek 1.8T którego gościu po zagazowaniu poczipował i ciśnienie turbiny zwiększył - na benzynie przy końcówce obrotów chlapał po 40ms i elektronika gazowa przewalała na benzynę ale to były dosłownie jedno sekundowe stany tuż przed odcinką - nic nie szarpało, przeszedł na benzynę a po chwili był już LPG
Strona 1 z 6 [ Znalezione wyniki: 127 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO