Znalezione wyniki: 18

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-16, 18:41 

Zaawansowane
0
0
0
0
Konfiguracja
0-1
0,50
0,05
Przebieg
0,225
0,225
4/1
1700
opadająco
0-5
0,10
1,0
OPCJE
100
20
20
30
30
CutOFF 30% / 1300 RPM
Górne ogr obr 6000 RPM
Temp silnika 16 - zamontuj czujnik temp reduktora jeśli dobrze pamiętam 4,7k

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-21, 23:35 

W ustawieniach nic nie kombinuj. Kliknij wartości fabryczne i z bani. Wyjeździj gaz do końca, po tym jak Ci przejdzie na BP zatrzymaj się, przełącz jeszcze raz na gaz, poluzuj śróbki na wskaźniku który znajduje się na wielozaworze , a wielozawór na butli. Tylko poluzuj wskaźnik tak żeby nie latał, ale żeby można było nim nieco kręcić, ale stosunkowo ciężko, a to po to żeby go nie dokręcać już po regulacji bo może zmienić się wartość odczytu. I ustaw go tak żeby świeciła się czerwona dioda ale blisko zielonej , tak na granicy , ale jednak czerwona (bez mrygania 1 zielonej) czyli kręcisz minimalnymi ruchami , np: 3 zielone, 2 zielone, 1 zielona, czerwona, 1 zielona, czerwona, 1 zielona , czerwona.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-04, 22:01 

Być może masz pomyloną kolejność wtrysków i dlatego jest problem z wyjściem z cut-off'a. Zprawdź to na zakładce diagnostyka / zaawansowana. Przełącz po kolei na gazie każdy cyl na benzynę za pomocą żółtych przełączników i zobacz czy buja silnikiem. Jeśli jest pomylone będzie bujać.
Druga sprawa , zaznaczone masz dotryski na zakładce asystent konfiguracji / podstawowa ? 1.8T chyba nie ma dotrysków z wyjścia z cut-off'a , ale zaznacz na próbę dotrysk 1.6

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-13, 14:51 

Spróbuj wlać do magistrali płyn do czyszczenia RAIL lub benzynkę akstakcyjną i użyj funkcji "czyszczenie wtryskiwaczy" w zakładce diagnostyka zaawansowana.

Jeśli nie masz tej funkcji to po odpaleniu na BP i zalanej już magistrali w zakładce diagnostyka zaawansowana przełącz wszystkie cyl na BP - (żółte przełączniki) , przełącz system na LPG i pojedynczo przepłukuj po 3 s każdy , ale tylko jeden na LPG.Będzie go trochę telepać. I tak aż do uzyskania równej pracy, co będzie świadczyć o skończeniu się czyściwa w magistrali.

Jest to co prawda półśrodek i należy się z tym liczyć, aczkolwiek nie wymaga rozbierania wtryskiwaczy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-09, 14:40 


czy widzicie u siebie to samo?

Oczywiście że tak. W kolektorze ssącym panuje podciśnienie. Czujnik mierzy ciśnienie różnicowe. Więc kiedy masz ciśnienie atmosferyczne w przewodzie, to czujnik interpretuje to jako ciśnienie.

Czy Diego będzie wprowadzał jakieś korekty od tego co "widzi"?

Tak , ustawiłeś ciśnienie 1,5 , nie 1,0 bo dla instalki liczy się różnicowe ciśnienie. A ustawiłeś w programie 1,0 więc będzie wprowadzał korekty bo ma ustawione jako normalne 1,0 a ma 1,5 więc będzie wprowadzał korekty skracające.

Dla pewności - czy ciśnienie na listwie jest mierzone od poziomu ciśnienia atmosferycznego?

Nie

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-12, 12:21 

Segment A ustaw na 2 ms i ustaw bieg jałowy
Segment B ustaw na 4 ms i względem tego co masz teraz dodaj 5%
Segment C ustaw na 5 ms i zostaw w takiej pozycji jak masz teraz
Segment D ustaw na 20 ms i zostaw w takiej pozycji jak masz teraz

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-21, 10:30 

Podczas pracy na BP podaj zastępczy (+) na zawór gazowy. Jeśli zacznie bujać (praca na BP centralka LPG ciemna) to znaczy że klapka matrixa jest podparta lub się gumka wykruszyła. Jeśli będzie bujać to kombinerkami zaciskasz każdy przewód i w ten sposób zdiagnozujesz który puszcza. Jeśli nie będzie bujać to znaczy że listwy trzymają , ale np cewka się upaliła w matrixie i wtedy ją przemierz.

Z uwagi na fakt że pisałeś że jeszcze przez 5 s buja silnikiem po przełączeniu z LPG na BP , to stawiał bym na podparty brudem lub wykruszoną dźwigienkę matrixa. Bo jak przełączysz na BP to jest na listwie 1,1 bara i tak i tak. Do puki nie uleci to 1,1 bara do 0,0 to buja silnikiem bo na tym cyl gdzie klapka nie trzyma dostaje 2 paliwa na raz. Gdyby bujanie ustawało odrazu po przełączeniu na BP upatrywał bym wówczas upaloną cewkę lub mniej prawdopodobne emulator.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-08-31, 09:36 

Domowy sposób jest prosty ale mało dokładny.

1)a) Zmierzyć suwmiarką wymiar od krućca do tłoczka,bez dyszy, ponumerować wtryski, zapisać wymiar S1 dla wtrysku X
b) Zmierzyć suwmiarką wymiar od krućca do tłoczka prężąc batem pomiarowym na tłoczek z niewielką siłą, zapisać wymiar S2 dla wtrysku X
c) S2 - S1= S0
Gdzie S0 to wyliczony skok.
A najlepiej suwmiarka elektroniczna
Wtedy
1a mierzymy i zerujemy delikatni by bat suwmiarki tylko lekko dotykał tłoczka
1b mierzymy prężąc na tłoczek z jednakową siłą dla wszytkich wtryskiwaczy i odrazu mamy wymiar.

Jest oczywiście dokładniejsza metoda na czujnik zegarowy, ale to już nie jest domowy sposób.
Po za tym to jest pomiar/ kalibracja skoku a nie wydatku.
Najlepszym sposobem jest generator sygnału i pomiar wyporności cieczy / denaturatu w przezroczystej rurce w kształcie litery U. Prosty sposób skuteczny ale generator trzeba kupić/zrobić i mieć dane co do sterowania 1,2,3,5 ohm. Ale generalnie jeśli już jeden , to 3 ohm bo raz że pomiar nie jest długi, dwa że najważniejsza jest różnica między sekcjami

Drugi sposób domowy na który właśnie wpadłem to:

Robimy sobie redukcje z kranu na wtryskiwacz , czy końcówka ogrodowa.
Bierzemy wysoki wazon.
Odkręcamy wodę
Cienkim pręcikiem/ wiertłem 1mm takim aby nie zakłócał wydatku prężymy na tłoczek mierząc czas jaki nam zajmie do zapełnienia wazonu w 80% np 63s
Uśredniamy odczytany czas i przyjmujemy go jako bazę do pomiarów 60s ale im dłużej tym mniejszy błąd pomiaru.
Przyczepiamy do wazonu papierową miarkę made in castorama
Każdy wtryskiwacz mierzymy ze stoperem np 60s i odczytujemy wydatek
Wyniki zapisujemy w tabeli
Uśredniamy wydatki regulując śrubą regulacyjną np jeśli mamy W1-38 W2-43 W3-42 W4-48 Wtr 3 nie ruszamy

Przedmuchujemy ustami wtrysk i po kalibracji ich jak najszybciej musimy je zamontować , wygrzać samochód i pojeździć aby wyparło resztki wody. Może jeszcze warto by było troche prysnąć WD40.

Plus tej metody że mierzymy wydatek a nie skok, a że inne medium , no cóż.
Lepsza metoda to wazon w wannie wystający 80% z wody bez powietrza kompresor i pomiar na wyparcie wody prze powietrze ale 1 bar w domu ? Nie bardzo jest skąd brać.....

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Ocena map
Napisane: 2012-08-30, 14:34 

A 3ms -3%
B 6ms +3%
C 10ms 0%
D 20ms 0%

Z rozwiercaniem się wstrzymaj. Na zmienionym setupie zobacz czy czasy są mniejsze lub równe 19ms czasu gazu na pełnym obciążeniu. Jeśli np 21ms to rozwierć.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-12-13, 13:41 

Nie bierz pod uwagę tego że mapa się pokrywa przy 13-14ms. Tam już jest pętla otwarta jeśli masz wąskopasmową sonde 4 przewodową i tam zawsze będzie się pokrywać. Pewnikiem jest obserwacja sondy: od tylu ms benzyny od ilu sonda nie oscyluje, to od tylu ms na mapie nie bierzesz punktów pod uwagę ( zawsze się pokryją )
Co prawda niektóre sterowniki przechodzą z pętli otwartej w zamkniętą przy pełnym bucie jeśli zobaczą choć trochę ubogo ale nie pamiętam czy 1.8T

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-12-19, 13:22 

Najlepiej zdiagnozuj w ten sposób że po nocy bez odpalania samochodu podepnij się lapkiem. Temp reduktora powinna być zbliżona do temperatury gazu a obydwie do temp otoczenia.

Latem fakt, ta temp by była całkowicie niewiarygodna, lecz trzeba zauważyć że temat założony 4 grudnia gdzie ciepło nie jest.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-12-19, 16:00 


A dlaczego tak sądzisz?

Gdyż po załączeniu zaworów gazowych wartość podciśnienia praktycznie zbliża się do 1.00 przy przyśpieszaniu a przy hamowaniu silnikiem powiedzmy koło 0.85 Widać że na BP wartości są ok.

Druga sprawa to średnio szybki spadek ciśnienia na magistrali - to świadczy o nieszczelności układu średniego ciśnienia , ale nieszczelności do kolektora.
Gdyby nieszczelność występowała do atmosfery , ciśnienie wówczas spadało by tylko do 0,6

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-10-10, 13:59 


dzięki za podpowiedz , tak zrobiłem ale po pewnym czasie przestraja komputer pb i jest problem z uruchomieniem zimnego silnika na benzynie

Bo zapewne sprowadziłeś korekty benzynowe za pomocą PLG do zera , a powinieneś oddać takie korekty na gazie jakie są na benzynie.


ma zaznaczoną funkcje valvetronic

Ta funkcja powoduje że sterownik nie widzi ciśnienia różnicowego , jak w zwykłej instalacji sekwencyjnej , ale ciśnienie faktyczne na magistrali średniego ciśnienia.

Wąż od podciśnienia reduktora podłącz do filtra , ale przed wkładem filtrującym. Cel- w przypadku aktywacji zaworu bezpieczeństwa gaz nie pójdzie pod maskę, tylko do zassania.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-10-10, 13:50 

OSA załącz dopiero po wyregulowaniu instalacji. Ten mechanizm służy do nadzoru, a nie do regulacji. To tak na marginesie , gdyż wiele osób zbyt wyręcza sie się adaptacją OBD

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-01-07, 20:28 

Szkoda że podałeś więcej kryteriów np czy wolisz markę premium a starszy , czy może auto wogóle niedoceniane a młodsze i nie kradzione....

Audi A3 8L 1.6 96-98r
Skoda fabia hatchback 1,4 16V
Suzuki Baleno hatchback 2000-2002

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-01-08, 13:25 


Zatem co może powodować po jeździe na gazie to ze samochód na następny dzień na benzynie jeździ jak czołg

Zapewne instalacja gazowa rozjeżdża korekty paliwowe w sterowniku benzynowym podczas jazdy na LPG.
Sterownik LPG uczy się (dostosowuje) korekty paliwa do ilości podawanego paliwa ( on nie wie że to nie benzyna) Jeśli się nauczy dawek LPG , a na BP potrzebuje innych , to wychodzą takie cyrki.
Podejrzewam że LPG jest za ubogie , i korekty paliwowe uczą się mocno na plus , po czym go następnego dnia o poranku zalewa benzyną. Gdyby było odwrotnie - za bogaty LPG -> rano za uboga benzyna -> to raczej by nie odpalił (ale wykluczyć nie da się przez monitor :))
Trzeba wyregulować instalację LPG i dalej obserwować.
Jeśli po starannej regulacji dalej będzie problem to może umierać sonda Lambda ( są takie przypadki że na BP "jeszcze" chodzi ok , natomiast na LPG już jest "ospała" ale podająca jeszcze sygnał , a sygnał ten sterownik BP bierze pod uwagę , bo jeszcze sonda nie umarła , ale już przekłamuje )

Starałem się pisać zrozumiale dla ludka nie z branży , więc mam nadzieję że zrozumiałeś o co chodzi.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-01-08, 15:07 


Z gazem jest tak że regulacja jest ok bo serwisuje instalacje co 10k.

Wiesz , to że chodzisz do lekarza , wcale nie oznacza że jesteś zdrowy

Ostatnio miałem serwis i na komputerze pokazało w wykresie pokazującym prace na gazie i odstęp od reguły gazu/paliwa jakoś tak, (dwie takie kreski jedna zielona druga niebieska), gość od gazu powiedział, że wręcz idealnie bo dwie kreski prawie nachodziły na siebie na tym wykresie.

Mapki były na świeżo zbierane ?
Regulacja była w drodze czy na warsztacie ?

Tylko mam jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest, że przez to że uczy się na nowo benzyny nie uszkodzę silnika

Ciężko stwierdzić jednoznacznie , ale trzeba zaznaczyć iż niestabilny stan pracy , zanim nauczy się, nie jest zbyt zdrowy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-01-08, 15:26 


I tu drugie pytanie ile ohm ma miec cewka elektromagnesu ??

16 ohm przy 20 stopniach celcjusza
jednak wartość nie jest stała , a zależna jest od temperatury uzwojenia cewki
zimna - 15 gorąca - 17 ohm


Cewka padła muszę załatwić nową - pozostaje jeszcze wyregulować gaz bo słaby na LPG i podszarpuje , pytanie = czy cewki jak kupować to kompletem ?? czy kupowac zamienniki oryginały bądz używki oryginały ??

Zorientuj się jakie są różnice w kosztach ORI vs BERU

I niestety mam kolejne pytanie z tego co zauważyłem mój diego G3 nie widzi lambdy to dobrze czy źle ??


Do strojenia użyj programu diagnostycznego do Vaga
Strona 1 z 1 [ Znalezione wyniki: 18 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO