Autor |
Wiadomość |
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-06, 22:26
|
|
|
drive napisał(a): A co powiecie o tym błędzie tej sondy lambda?
Sądzę, że masz problem z silnikiem, właściwie jego sterowaniem. Doprowadź to do ładu i sprawdź jak pali na Pb. Do tego momentu dyskusja jest jałowa. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-06, 22:34
|
|
|
drive napisał(a): a w jaki sposób doprowadzić to do ładu? Podpiąć pod kompa i on będzie widział wcześniejszy błąd który samoczynnie zniknął? Owszem, u ciebie trzeba to zrobić najlepiej Clipem. Program podpowie ci co masz zwalone. Może głupi styk od wtyczki sondy "rozwalać" pracę sterownika. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2011-07-02, 16:46
|
|
|
Tragedii nie ma. Woda do gazu się nie dostanie. Można zaślepić pełnym wymiarem. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2011-04-20, 08:54
|
|
|
michael230 napisał(a): Witam, W serwisie zaproponowali mi reduktor AC, czy warto go zamontować? Jak najbardziej, to dobry produkt. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-06, 22:41
|
|
|
drive, a weź ty się przyznaj jakie wtryskiwacze LPG masz w aucie i wpisz to w profil. Jeśli mamy dobrze ocenić pracę silnika na LPG to będziesz musiał zamieścić na forum wykres oscyloskopu z jazdy. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-06, 22:55
|
|
|
To jeszcze dołóż do tego info jaki przebieg mają wtryskiwacze i reduktor. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-08, 09:41
|
|
|
Obie instalacje mają chyba standardowy czujnik 4,7 kohma. Zawsze możesz w programie dostosować ustawienia do czujnika KME, więc instaluj. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-06, 22:14
|
|
|
PabloSBT napisał(a): czy przyczyną takiego spalania może być reduktor ? ma juz przejechane ok 45tys km
oj może, jakość polskiego gazu jest irytująca |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-08, 23:11
|
|
|
Możliwe, jak żle wyłącza wtrysk z pracy, lub sam leje, czyli jest uszkodzony. Wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa na próbę, tylko ciekawe czy gaz masz wystrojony z lejącym wtryskiem? |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-09, 08:52
|
|
|
deku napisał(a): jak ją zalegalizujesz?
język może " niedoskonały", ale dusza Polaka |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-08, 23:56
|
|
|
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-09, 10:27
|
|
|
pablocool , Obie mapy (krzywe), niebieska i zielona są wykresem dla czasów wtryskiwaczy Pb. Tylko ta zielona tworzona jest dla silnika gdy pracuje na LPG, czego on nie wie :mrgreen: więc pokazuje co robi z dawkowaniem paliwa jakby jechał na Pb. Pokrycie map, takie ogólne powiedzenie, jest sytuacją kiedy silnik jadąc na LPG nałoży zielony wykres na niebieski, czyli nie wprowadza zamian w krzywej. Jest tylko jeden bezwzględny warunek, żeby odwzorowanie pracy silnika na LPG pokrywało się z pracą na Pb: obie mapy należy tworzyć w identycznych warunkach jazdy .
Jak to osiągnąć w warunkach "domowych"?
Należy wybrać do testów drogę która pozwoli na wykonanie jazdy wg. z góry przyjętych założeń np. odpowiednie obciążenia na poszczególnych biegach, dla wybranych odcinków, tak by zebrać punkty wykresu od początku do końca krzywej. Jeśli stworzysz taki wzorzec mapy Pb, możesz go zachować i używać jako odniesienia do jazdy na LPG. Ale tylko na tej drodze i tylko w identycznym stylu jazdy w jakim tworzyłeś wykres. Nie może on stanowić odniesienia dla innych warunków drogowych. Trudne, żmudne i kosztowne, bo paliwa trzeba trochę na to poświęcić. Silnik przed każdą próbą musi być rozgrzany do max temp. płynu. Potem dla LPG należy powtórzyć cały zabieg, dbając o identyczny styl jazdy, nawet z użyciem odpowiednich biegów na właściwych odcinkach.
Różnice pomiędzy wykresami są wtedy jako tako miarodajne i pozwalają na sensowne naniesienie poprawek.
Całą operację można skrócić i uczynić ją dokładniejszą jeśli posłużysz się scanerem, który on line pokazuje co robi ECU Pb z własnym wzorcem spalania (wewnętrznie zapisaną mapą czasów wtryskiwaczy, czyli niby tą niebieską linią na wykresie Staga). Jeśli jego poprawki wskazują na odejście od wzorca (+/-) to mamy szybką podpowiedź jak zmienić mnożnik by ECU potraktowało LPG jako równoważnik benzyny.
Jeszcze lepsze rezultaty daje użycie dodatkowej sondy do kontroli pracy silnika, ale to już inna bajka. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-09, 10:40
|
|
|
mcpula napisał(a): Ale co myślicie o BRC w Peugeocie 206 ? Pchać się w to czy może coś innego szukać ? Jest OK. jeśli masz w pobliżu autoryzowany zakład to zakładaj. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-07, 17:58
|
|
|
krajesiak napisał(a): Jakie mogą być przyczyny?
Zwarcie na obwodzie czujnika temperatury reduktora, to ala zbyt wczesne przełączanie. Zaś wyciek gazu? Przecież możesz sprawdzić skąd. Metody ogólnie znane. Najbardziej podejrzany to zawór bezpieczeństwa reduktora. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-14, 10:51
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-14, 11:34
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-14, 21:32
|
|
|
Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-15, 13:48
|
|
|
witek6, bez obrazy, nic z tego "gradobicia" sensownego nie wydusisz. Wymień sterownik na jakiś bardziej przyjazny, używany za 50 PLN, zapodaj krokowca za 30 PLN i zapanujesz nad sprzętem. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-15, 14:05
|
|
|
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-15, 13:54
|
|
|
Mysle ze w Stagu jest jakas opcjia aby zapisac ustawienia z jednych wtrysköw w pliku przykladowo na obu wtryskach ustawienia zrobilby Gazownik zakladajacy i zapisal je w pliku a ja przy zmianie wtrysköw tylko bym je odpowiednio wczytal do Sterownika. Jesli sie myle i czegos takiego niema morzliwosci zrobic to prosze o podpowiedzi jak to zrobic :?:
Jeśli zrobi ci ustawienia dla obydwu modeli to jak najbardziej możesz korzystać naprzemiennie z ustawień. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-17, 15:37
|
|
|
MarekGryko napisał(a): 17 ohm to normalna wartość . Każdy STAG musi działać.
Oprócz kilku modeli, między innymi Mitsibishi |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-08, 21:41
|
|
|
Ten pan od gazy robi na co dzień w instalacjach DT gas? I jeszcze pytanie czy ten silnik nie wymaga funkcji "zubożania Mazda", czego wydaje mi się nie ma ten sterownik? |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-22, 17:03
|
|
|
A "szczałke" masz chyba na wylocie? Wyjście przy cewce, zasilanie od dołu. |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-22, 14:22
|
|
|
heniczyna napisał(a): czy takie zmiany zworkowe mają jakieś niekorzystne konsekwencje dla instalacji gazowej/paliwowej, np. wielkość spalania?
przecież cel (sugestia kolegi Maszan) idzie w kierunku poprawy pracy silnika, więc skąd takie pytanie? |
|
|
Skocz do forum Skocz do tematu |
Mirosław |
Napisane: 2012-01-24, 16:54
|
|
|
krajesiak napisał(a): Jak bedzie chlodniejszy opór będzie malał czy rósł? rośnie |
|
|
|