Znalezione wyniki: 48

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-11, 20:36 

Proponuję wycieczkę do Multiserwisu w Niwiskach - www.multiserwis.mielec.pl, frodo-81-u2695.html

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-11, 20:26 

Piotr_K z Bytowa, fachowiec pierwszej klasy, http://www.scantel.com.pl/, piotr-k-u1747.html

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-16, 22:27 

Techy mają lżejszy tłoczek zdaje się więc są szybsze. No i chyba materiały inne ale kto wie. Do Escorta się nadadzą:)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-24, 10:36 

W żadnym aucie się na postoju nie ustawi.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-23, 18:44 

To tak jak regulacja gazu na śrubkę, w idlu jest ok, daj pan 3000 rpm, sonda chodzi, w drogę! :D
A na poważnie to trzeba zrobić regulację podczas jazdy. Zobaczysz wtedy jaki będzie czas wtrysku przy 5000 rpm :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2011-10-02, 14:47 

Wtryski, reduktor na pewno. Masz auto z turbo, wtryski potrzebne szybkie i precyzyjne a nie wolne i rozkalibrowujące się same z siebie. Reduktor nie nadaje się do aut z turbo (duże przerosty po cut-offie).
Szkoda fajnego auta, dołóż trochę grosza i kup coś lepszego (np. Hana i AC-R01)

W B204e już zdaje się była kaseta DI i chyba Tronic 5. Jeżeli działa podobnie jak 7 to auto bardzo czułe na nieprawidłowy AFR (a ten korygowany indywidualnie dla każdego cylindra jak również EGT), od razu wypadają zapłony i wali CE. Potrzebne dobre graty i precyzyjne strojenie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-08, 08:09 

Wystroiłbym to auto w algorytmie Tech, choćby na odchyłki a najlepiej na korekty. O ile hardware nie jest spieprzony.
Korektę po rpm można zrobić na podstawie map czasów wtrysków lub podczas jazdy podglądając korekty ECU (bardziej żmudne ale dokładniejsze). W pierwszym przypadku jeżeli w danym zakresie masz np. czas wtrysku PB na PB 15 ms, PB na lpg 15,4 ms (odchyłka 0,4) to korektę policzysz następująco:
15,4*(1+x)=15
stąd x=(15/15,4)-1= -0,026 (-2,6% ale nie wpiszesz tyle więc -3% trzeba dać)
analogicznie w drugą stronę. Po prostu czasy PB na PB i PB na lpg mają się zrównać (minimalne odchyłki). Musisz tylko dokładnie wyzbierać mapy bo Tech dla każdego przedziału daje jakąś średnią wartość czasu wtrysku.
Lepsza metoda to przepianie podczas jazdy PB-lpg i wpisywanie wartości korekty na podstawie odczytu korekty STFT (krótkoterminowa). Ma być taka sama na PB i lpg. Jedziesz sobie w różnych zakresach a druga osoba z lapkiem na kolanach klepie.

Korektę po Tgazu możesz zrobić na postoju w większości zakresu. U siebie zrobiłem tak, że zerowa korekta jest dla temperatury jaką ma gaz podczas normalnej jazdy (niech to będzie 40 st.). Odpalasz zimne auto i od momentu przejścia na gaz przepinasz PB-lpg spisując sobie czasy wtrysku PB na obu paliwach co 5 st. temp. gazu. Nie wiem do ilu się u Ciebie rozgrzeje, może z 30 st osiągnie na postoju. Drugą stronę (od 40 st w górę) możesz ustawić na podstawie wcześniejszego przebiegu wykresu, zwykle jest to łagodna linia.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-09, 11:52 

Hana H2000 (niebieskie?)
Matrix jest dobry ale upierdliwy jak masz kiepski filtr. Brudzi się i są problemy z przełączaniem na zimno. Trzeba go czyścić często, żeby fajnie działał. Niestety znam to z autopsji...

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-12, 22:27 

Przy takich mrozach reduktor może już mieć odpowiednią temperaturę do przejścia a reszta zimna jeszcze. Jeżeli te wtryski da się rozebrać to wyczyść je, załóż porządny filtr fazy lotnej.
Nie wiem jak masz ustawione rozgrzewanie wtrysków ale ustawiłbym zaraz poniżej temp. przejścia na gaz. Jeżeli będzie sporo niżej to z ww. powodu wtryski mogą się skleić z powrotem.

Podgrzewacz bym odpuścił bo na pierwsze przejście nic Ci nie da. Nawet jeżeli gaz w fazie lotnej będzie miał wyższą temp. (z użyciem podgrzewacza fazy ciekłej) to i tak nie jest w stanie ogrzać wtrysków aby się rozkleiły.

Jak to nie pomoże to wtedy bym myślał o wymianie wtrysków.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-17, 10:37 

Zdecydowanie Multiserwis, szczególnie że masz blisko - www.multiserwis.mielec.pl - chłopaki wiedzą co robią.
Tam dostaniesz Staga, Hany i pewnie AC-ka.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-17, 08:27 


emperatura gazu (nie parownika) jest mierzona przez PTS01 gazownik twierdzi że ta temperatura nie ma wpływu na przełączanie

Bzdura. Ma i to duże znaczenie. Podam Ci przykład. Przy -20 st na zewnątrz przejściu przy 25 st. i temp minimalnej gazu 1 st. auto przełączało mi się po 4-5 km. Zmieniłem temperaturę gazu na -25 st. i przełącza mi się po 800 m przy tej samej temp. na zewnątrz (bez żadnego kangura, szarpania czy coś w tym stylu).
Problem polega na tym, że silnik jest zimny i wszystko wokół też. Płyn już osiągnie temp. wymaganą do przełączenia ale gaz w wężu jest nadal zimny więc sterownik czeka na spełnienie drugiego kryterium jakim jest temp. gazu. Dopiero jak się wszystko w komorze zacznie rozgrzewać (nagrzeje się czujnik również) to Ci przełącza. A silnik to kawał kloca metalowego więc to chwilę musi potrwać... ;) Ustawienie temp. gazu na -25 st w niczym nie przeszkadza, bo jak reduktor jest ciepły to jest to tylko kwestia przepchnięcia zimnego gazu, który jest w wężu.
Wymuś na gazowniku zmianę temp. gazu na niższą a sam się przekona. Albo zostaw u niego auto na noc i niech obserwuje temperatury podczas rozgrzewania.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-20, 13:17 

Pojechać do Adama Rogowskiego - www.adamrogowski.net żeby Ci ustawił instalację, bo autokalibracja to za mało. Możliwe, że masz rozjazd na bankach/wtryski do regeneracji. A może wystarczy wyregulować.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-19, 23:33 

Dobre graty. Teraz jeszcze instalator, chyba że to propozycja Multiserwisu.
Dla Ciebie jako klienta żadna różnica czy Tech czy Stag. W niektórych autach Tech lepiej sobie radzi i jest trochę tańszy od Staga.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-23, 09:45 

Matrixy są ok tylko mają tą syfiastą przypadłość, że jak się zabrudzą to trochę szarpie przy przełączaniu na zimno. Ja się poratowałem rozgrzewaniem programowym wtrysków ale to do końca nie rozwiązuje problemu. Dlatego jednak poszedłbym w Hana.
MIII ma opinię jaką ma, niby te nowe wersje na Vitonie są lepsze ale sam się na niego nie zdecydowałem.
Ty masz 150 KM? To AC R-01 będzie idealny.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-24, 13:52 

Jeżeli było grzebane przy filtrze fazy ciekłej i po jego wymianie nie działa to w pierwszej kolejności tam bym zaglądał bo może jakiś syf zatkał przelot.
Po wymianie takich elementów jak wtryskiwacze należy zrobić regulację instalacji ponieważ nawet taki sam wtrysk nowy vs używany może mieć inną wydajność.
Swoją drogą filtry powinno się zmieniać co 10 kkm bo to niewiele kosztuje a zapewnia czysty gaz wtryskiwaczom. Jak przez 40 kkm tego nie ruszałeś to sprawdziłbym reduktor wewnątrz i wyczyścił wtryskiwacze (szczególnie, że piszesz o jakiś dziwnych nalotach wewnątrz węży fazy lotnej). Po tym wszystkim oczywiście strojenie instalacji (koniecznie na drodze a nie tylko sama autokalibracja).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-25, 14:38 

Cewką EZ do góry, pozycja reduktora nie ma znaczenia przy IV gen. Jeżeli nie będzie najwyższym punktem w układzie chłodzenia to się nie będzie zapowietrzał.
Jak nie ma oznaczenia wejścia/wyjścia wody to kierunek przepływu nie ma znaczenia.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-27, 20:48 

Butla jest z grubej blachy zrobiona więc jeżeli korozja powierzchowna to zabezpieczyć porządnie i jeździć.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-01, 15:08 

Zalutuj i rozwierć wkrętki albo wstaw na wężyku łącznik (np. kawałek miedzi fi 6) zalutowany i rozwiercony do żądanej średnicy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-01, 15:22 

Marcin L napisał(a):
dysze od magic jetów
:? To chyba nie jest najlepszy pomysł... mają za gwintem poszerzenie i są dosyć krótkie.
Chyba, że masz na myśli całą dyszę wkręcaną we wtrysk, tylko wtedy trzeba by obciąć gwint przy samym wtrysku.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-01, 15:29 

Nawet zwykłą wkrętkę możesz do tego użyć. Jak Ci bardzo zależy na estetyce to zeszlifuj na okrągło uchwyt na klucz a wtedy wężyki złączysz na styk.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-01, 15:32 

Właśnie też się zastanawiam czy to w ogóle jakiś problem jest :D ... Ale odpowiedź na pytanie została podana :)
Ciśnienie do góry ;)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-04, 19:06 

Nie jest źle ale wyzbieraj porządnie mapy, żeby się poszczególne sektory pokryły (bo tylko wtedy odchyłki są wiarygodne) i korekta po rpm. Albo zamiast tego wystrój po korektach ecu, będzie precyzyjniej.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-02-24, 11:40 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-01-05, 11:51 

Z uwagi na inny wtyk w serii 2xx (pasuje ponoć do staga 4) brałbym wersję 516. Wiem, że dwa cylindry na zapas ale pewnie jak przyjdzie Ci kupić crossa to wyjdzie podobnie.

5) Szybki Oscyloskop (próbkowanie co 100 μs) (jest w 214)
Co to daje? W jakich sytuacjach się sprawdza?

Daje to, że masz bardziej dokładny oscyloskop. Nie wiem co ile jest próbkowanie w innych wersjach (tych niby wolniejszych). Wiadomo, że im szybciej tym lepiej. U mnie w saabie nawet ten szybszy czasem nie rejestruje pewnych rzeczy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-03-30, 20:14 

Ja przeszedłem ze starej 300-tki na 51x i nic nie wymieniałem. Mam stagowy knefel B/G i map-a PS-01, wszystko działa p&p.
Strona 1 z 2 [ Znalezione wyniki: 48 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO