Znalezione wyniki: 55

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-15, 11:44 

http://lpg-forum.pl/lovato-smart-czy-prawidlowe-parametry-t24574-105.html

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-02-18, 08:36 

Woda w wydechu wpływa też negatywnie na żywotność układu wydechowego. Rozpuszczone w niej pozostałe produkty spalania zwykle mają nieco kwaśny odczyn i powodują korozję tłumików.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-01-08, 12:26 

Też miałem misfire na jednym cylindrze (silnik szarpał przy delikatnym ruszaniu, gdy silnik był ciepły, ale problem występował tylko na gazie). Kable wymieniłem, bo miały 100tys km przejechane (dałem NGK, bo Beru nie udało mi się kupić). Świece też zmieniłem i przy okazji wyszło, że świeca na drugim cylindrze miała strasznie dużo nagaru (była wręcz zalepiona - wyglądało to jak narośl 2-3mm wokół zewnętrznej elektrody oraz szklisty ciemny nalot od przypalonego oleju). Świece dałem Denso irydowe. Chodzi super już od ok 3tys km, ale pewnie będę musiał wymienić uszczelniacze - zobaczymy.

Co do Twojego przypadku podejrzana jest ta jedna stara cewka, no i przewody Janmor'a (nie są najwyższej jakości). Świece chyba też bym już zmienił - 80tys km to raczej sporo, chociaż zależy, w jakich warunkach (jeśli głównie miasto, to na pewno bym już zmieniał). Jeśli nie uda Ci się znaleźć kabli Beru, to fajne są też Bosch Silicone Power.

Po demontażu starych świec obejrzyj je, w jakim są stanie. Okolice elektrod powinny być szaro-brązowe, bez nalotów, niezaolejone, ceramika niewykruszona.

Na razie moim zdaniem jest za wcześnie, żeby grzebać przy instalacji gazowej. Ja proponuję najpierw doprowadzić, by silnik prawidłowo chodził na benzynie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-08, 10:48 

w mondeo mk2 cewka powinna być ustawiona jako podwójna i sygnał standard czy jakoś inaczej ?

Moim zdaniem jeśli aplikacja dobrze odczytuje Ci obroty (tzn. np. nie są 2 razy za niskie w stosunku do rzeczywistych oraz odczyt nie zanika), to znaczy, że masz dobrze ustawione.
Cewka, którą masz u siebie wygląda podobnie do mojej. Ja mam ustawione "podwójna" i typ sygnału obrotów na "standardowy".

Jeszcze tak dla upewnienia się:
Jeśli chodzi Ci o takie ustawienie przełączania, by podczas pracy na wolnych obrotach instalacja sama przełączała się na gaz, to trzeba ustawić obroty progu przełączania na niższe niż minimalne, jakie osiąga ten silnik oraz zaznaczyć, by przełączał podczas przyspieszania.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-02-27, 12:33 

W mojej Fieście jest tylko jeden tłumik i został wymieniony pierwszy raz po 7 latach (głównie jazdy miejskiej, nieco ponad 90tys km). Był to na pewno tłumik z pierwszego montażu, bo nie było żadnego złącza w tylnej części wydechu. Ford wymyślił, że pierwsza wymiana tłumika wygląda tak, że trzeba go odciąć jakieś 20-30cm "za", a tłumik na wymianę ma już standardowe połączenie "rura w rurę" i zacisk obejmą. W sumie to pewnie jeszcze by wytrzymał z rok, ale już się pojawiły purchle na obudowie. Do tego odpadła mi osłona termiczna podłogi nad tłumikiem, więc i tak musiałem pojechać do tłumikarza. Zapadła decyzja, że wymieniamy. Z racji dużej różnicy w cenie zamontowany został zamiennik firmy Ferroz - jest troszkę głośniejszy, ale nie wkurza.
Od trzech lat zwykle robię odcinki po 15km dwa razy dziennie i za bardzo nie leci para, ani nie pluje wodą. Wcześniej jeździłem krótsze odcinki. Fiestę mam od 6 lat, od przebiegu 34tys km.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-06-24, 09:44 

To piknięcie jest jedno, czy np. trzy? Mnie centralka pikała 3 razy, gdy przepracowała 360h (to ustawienie jest standardowe, ale można to zmienić na wartość z przedziału 200-600h). Ma to przypomnieć o przeglądzie. Może gazownik nie zresetował licznika godzin. Po podpięciu interface'u będzie wiadomo.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-07-01, 10:28 

W czerwcu 2015 ukazała się jeszcze nowsza wersja aplikacji, ale najnowszy firmware to nadal 10.16. Wstawiam link do 1.7.8:
http://www.ecoengines-file.de/eco_files/downloads/software/Lovato-1-7-8-inst.zip

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-07-11, 12:38 

Na planszy MAPA masz żółtą kropkę przy napisie "Ekstra-wtrysk", co oznacza, że silnik podnosi dawkę paliwa np. przy przyspieszaniu. Ty mu zaznaczyłeś "Wycięcie ekstrawtrysków", więc już tego dotrysku paliwa nie ma i przez to czujesz, że gorzej przyspiesza. To nie ma nic wspólnego z benzyną i ja bym nie wycinał tych ekstrawtrysków, tylko zostawił to działające z ustawieniem "Regulacja ekstrawtryskiwań" na 0,5ms (tak jest domyślnie).
Przerabiałem to u siebie i przez to właśnie czułem, że silnik jest słabszy, gdy zaznaczyłem "Wycięcie ekstrawtrysków", a na spalanie to za bardzo nie wpłynęło. Może nawet minimalnie więcej palił.

A patrząc na to, co się dzieje u Ciebie z czasem wtrysku benzyny przy pracy na gazie i na benzynie, to widać, że na pewno masz za bogato ustawioną mapę dla wolnych obrotów (widać to, bo czas wtrysku benzyny masz niższy przy pracy silnika na gazie niż na benzynie). Ciśnienie gazu masz raczej ok.

I teraz ważna rzecz: przed każdym puszczeniem autokalibracji należy koniecznie zresetować mapę (przycisk MAP RESET na prawo od mapy). Jeśli tego nie zrobisz, nowo wygenerowana mapa będzie bardzo podobna do obecnej, tylko "przesunięta" w górę lub w dół o kilka punktów. Efekt będzie wtedy taki, że poprawią Ci się wolne obroty (bo dokładnie to ustawia autokalibracja), a cała reszta zakresu pracy silnika - nie wiadomo, ale pewnie się pogorszy.

Autokalibrację puszczaj na mocno nagrzanym silniku, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (czas wtrysku benzyny jest wtedy najniższy). Jeśli podczas trwania autokalibracji włączy Ci się wiatrak chłodnicy, to można przerwać autokalibrację, bo i tak będzie nieprawidłowa. Wtedy najlepiej przejechać kilkaset metrów, żeby temp silnika lekko opadła i puścić autokalibrację ponownie.

Twoja obecna mapa na pewno jest do poprawy. Masz chociażby spory przeskok we współczynnikach między 3500 a 4000 rpm, a poniżej 3500 rpm masz prawie wszędzie takie same współczynniki.
Warto by było też zaktualizować firmware na 10.16, jeśli masz jakiś starszy. Po aktualizacji firmware koniecznie trzeba zresetować ustawienia kompa gazu przyciskiem na planszy "Konfiguracja".

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-08-24, 23:22 

Patrząc na Twoją mapę (układ współczynników na niej), wygląda na to, że większa jej część jest po samej autokalibracji. Dokładnie do 3500rpm masz dokładnie tak, jak po autokalibracji, a od 4000rpm do końca obrotomierza, dla czasów inj 10,12,14,16 i 18ms (czyli przy przyspieszaniu) masz zmniejszone współczynniki (dokładnie o -3 względem układu współczynników uzyskanych z autokalibracji). Może to wystarczy, skoro ktoś tak zrobił, ale na pierwszy rzut oka wygląda na to, że stroiciel mało czasu poświęcił na strojenie. Przydało by się jeszcze zobaczyć, jak wygląda czas wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie, żeby mieć jakieś porównanie dla wolnych obrotów - to tak na początek.

Ciśnienie gazu masz trochę duże, ale jeśli zmniejszysz, to wzrośnie czas wtrysku gazu (teraz jest ok, bo masz między 4,5 a 5ms) i może zabraknąć wydajności wtryskiwaczy w górnym zakresie obrotów. Raczej bym nie ruszał tego bez potrzeby, chyba, że dasz nieco większe dysze do wtryskiwaczy.

Strojenie wg korekt pozyskanych z OBD polega na tym, że dla określonych warunków pracy silnika (obciążenie i prędkość obrotowa) sprawdzasz, jak wyglądają korekty paliwowe benzyny (krótkoterminowe i długoterminowe) przy pracy na benzynie, potem przełączasz na gaz i ustawiasz tak współczynniki na mapie, żeby te korekty pozostały takie same. Innymi słowy silnik ma nie zauważyć zmiany paliwa.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-09-09, 22:07 

pug106 napisał(a):
Mam też pytanie czy spalanie w mieście 8.5-8.8 l lpg to dobry wynik?

Gazu powinien palić 20-25% więcej niż benzyny w tych samych warunkach. Jeśli palił wcześniej 7l/100km benzyny, to raczej jest ok.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-09-20, 14:01 

Był podobny temat o tym silniku:
http://lpg-forum.pl/renault-tce-2-0-jaka-instalacja-t13397.html

Katalog Intercars podaje, że dla tego silnika (a także dla jego odmiany z mocą 190 i 220KM) występuje jako część zamienna popychacz hydrauliczny zaworu. Na tej podstawie ja bym przyjął, że silnik ma hydraulikę i luz ustawia się sam.
Dla mniejszych silników TCE występujących w Megane (1.2, 1.4 i 1.6) IC nie podaje, czy można kupić popychacze hydrauliczne, więc te silniki mogą mieć inną regulację luzów zaworów, ale trzeba by było się jeszcze upewnić.

DOHC oznacza tylko tyle, że silnik posiada dwa wałki rozrządu w głowicy. Dużo dzisiejszych silników ma taką konstrukcję i nie ma to znaczenia dla montażu instalacji gazowej.

Pod IV generację instalacji lpg najlepiej dobrać silnik z pośrednim wtryskiem benzyny oraz z hydrauliczną regulacją luzów zaworów.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-09-24, 12:20 


Czy to ma związek z przerywaniem na gazie ?

Nieprawidłowo działająca sonda lambda -> błędna informacja do ECU benzynowego odnośnie zawartości tlenu w spalinach -> niewłaściwe obliczenie korekt paliwowych przez ECU benzynowy -> błędne obliczenie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych -> błędne obliczenie czasu wtryskiwaczy LPG

Źle dobrany skład mieszanki paliwowo-powietrznej może skutkować tym, że mieszkanka ta jest niepalna i wtedy silnik przerywa.
Z całą pewnością należy usunąć tę usterkę.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-09-25, 13:43 

Autokalibrację robi się na w pełni rozgrzanym silniku z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami energii i w takim momencie, żeby wentylator chłodnicy się nie włączył w trakcie jej trwania.
Jeśli silnik jest rozgrzany a aplikacja zgłasza, że reduktor nie ma wymaganej temperatury, to raczej coś jest nie tak z jej pomiarem. Może czujnik temp. podaje nieprawdziwą wartość do ECU LPG.


w pierwszej stronie programu F1 konfiguracja mam wcisnąć reset na dole a później kalibracje ?

tak, ale silnik musi być rozgrzany

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-09-25, 13:51 

Regulamin forum zabrania rozmów o cenach instalacji, bo te zależą od bardzo wielu czynników - m.in. od regionu, w którym znajduje się warsztat.


Stag 300 - niestety nie wiem jakie wtryski oraz reduktor

Dość stary sterownik.


LPG TECH - wtryski Dragona

Bardzo dobre wtryski. Niektórzy uważają, że tak dobre jak Alex Barracuda.


czy nastawiać się na jakieś droższe podzespoły, czy może szukać obcinania kosztów?

Zasada jest taka, że oszczędzamy dopiero przy dystrybutorze, a nie przy instalacji. Dotyczy to zarówno doboru podzespołów, jak i odpowiedniego warsztatu. W przeciwnym wypadku może się to zemścić. Jeśli zamontujesz słabsze podzespoły, to zapewne na krócej starczą i możliwe, że co najmniej nie będziesz zadowolony z kultury pracy silnika. Jeśli warsztat źle Ci poskłada instalację, to nawet na najlepszych gratach silnik nie będzie dobrze chodził.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-10-11, 15:21 


PB~3ms LPG~6ms ciśnienie ustawiono na 1.5bara

Czasy ma ok, raczej bym nie ruszał.

update sterownika

Na tej stronie masz nową wersję aplikacji do Lovato (z 10.2015):
http://www.ecoengines.eu/eco_partner/index.php?kat=25_4&pid=e58f468e2d19caf845e76e3da6d92165_825
Do aplikacji dołączono też nowy firmware sterownika - 10.33.

czy w tej instalacji da się włączyć opcję przełączenia na lpg zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku przełączał się na lpg (opcja jest ale nie da się jej zaznaczyć, brak też czujnika temp. reduktora)

Da się, ale musi zostać zainstalowany czujnik temperatury wody (reduktora). Smart współpracuje tylko z czujnikami zbudowanymi na termistorze NTC 4k7. Po podłączeniu czujnika temperatury odpowiednia opcja w aplikacji stanie się aktywna. Pytanie tylko, czy tak stara wersja Smarta ma w ogóle tę część wiązki, do której podpina się czujnik (zakładam, że jest stara, bo z tego, co kojarzę, to tylko pierwsze wersje w ogóle nie miały tego czujnika). Jeśli ma wiązkę, to na pewno warto go podłączyć. Oprócz opcji bezzwłocznego przełączania na gaz na gorącym silniku są też korekty mapy po temperaturze reduktora, które się bardzo przydają.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-10-12, 11:14 


W moim samochodzie z tym samym silnikiem czasy wtrysku się dużo niższe na wolnych PB~2.1ms LPG~2.9ms a u niego na wyższych obrotach czas LPG jest wyższy nawet 3 razy od czasów benzyny.

Wcześniej napisałem, że czasy są ok, bo tak to na pierwszy rzut oka wygląda, ale jeśli jest tak, że czas wtrysku benzyny powinien być ok 2ms, a jest 3ms, to może oznaczać, że jest za ubogo i sterownik wydłuża czas wtrysku, żeby mieszanka była prawidłowa. Aby to sprawdzić, należy zobaczyć, jaki jest czas wtrysku benzyny na benzynie i porównać go do czasu wtrysku benzyny na gazie. Powinien być taki sam. Mapę współczynników K w aplikacji Lovato najlepiej ustawiać obserwując korekty paliwowe z OBD, ponieważ Smart nie zbiera map benzyny. Jeśli chodzi o czas wtrysku gazu to dla wolnych obrotów na gorącym silniku bez obciążenia powinien wynosić 5,5-6ms dla wtrysków JP oraz 4,5-5ms dla wtrysków KP. Wtryski Lovato są ogólnie wolne, nawet te KP.

Gdyby był podpięty jakiś czujnik temperatury (nawet nieprawidłowy), to powinny być aktywne korekty po temperaturze reduktora i opcja bezzwłocznego przełączania na gaz. Moim zdaniem czujnik w ogóle nie jest podłączony. Instalacja przełącza się na gaz na podstawie temperatury gazu i przypisanej do niej określonej zwłoki czasowej. Działa to tak, że da się jeździć, ale może szarpać zaraz po przełączeniu.
Ogólnie to ktoś powinien do tego zajrzeć, bo zaocznie to wiele tu nie wymyślimy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-10-17, 21:42 

Co do tego, że aplikacja zgłasza przy kalibracji za duże dysze i czas wtrysku gazu ponad 6ms:
Czy autokalibracja była przeprowadzana na w pełni nagrzanym silniku, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach energii i podczas jej przebiegu nie włączył się wentylator chłodnicy? Jeśli były włączone jakieś odbiorniki, to czas wtrysku idzie do góry i wygenerowana mapa współczynników K będzie miała te współczynniki zawyżone. Przy okazji może się tak zdarzyć, że aplikacja zgłosi za duże dysze i poda w nawiasie czas wtrysku gazu wskazujący na coś zupełnie przeciwnego - tak jak w Twoim przypadku.

Kiedyś był wątek jednego użytkownika instalacji Lovato, w którym opisana była sytuacja, że aplikacja za każdym razem zgłaszała za duże dysze, nawet gdy faktycznie były zdecydowanie za małe. Użytkownik nie do końca rozwiązał problem, ale ponoć podłączył się innym laptopem i problem już nie wystąpił - aplikacja zgłosiła prawidłowy przebieg autokalibracji.

Dla wtrysków JP czas wtrysku gazu na wolnych obrotach (silnik nagrzany do temp. tuż przed włączeniem dmuchawy, odbiorniki prądu wyłączone) powinien wynieść 5,5-6ms.

Ogólnie to jeśli tak dobierzesz dysze i ciśnienie, że trafisz w przedział 5,5-6ms czasu wtrysku gazu (najlepiej blisko 5,5ms, bo wtedy zostanie większy zapas wydajności wtryskiwaczy w górnym zakresie obrotów silnika), to nie ma co się przejmować komunikatem o złym rozmiarze dysz. Ten komunikat jest czysto informacyjny - nie powoduje przerwania autokalibracji i nie przeszkadza w wygenerowaniu mapy współczynników K.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Stag vs Lovato
Napisane: 2015-10-25, 14:47 

lucksky , moja historia jest podobna do Twojej, tzn. też zacząłem przygodę z tym forum po nabyciu Lovato. Z tym że ja cały czas użytkuję tę instalację (komputer Smart, wtryski KP, reduktor RGJ-3.2L). Mam też mniej wymagający silnik od Twojego. Na razie mam przejechane 28tys km.
Czy ciężko to wystroić... Stroi się to zupełnie inaczej niż KME, LPGTECH czy AC STAG, bo Lovato nie zbiera map. Ustawia się tylko współczynnik K (coś w rodzaju mnożnika) dla danych obrotów i obciążenia. Potrzeba do tego skaner OBD do podglądu korekt paliwowych. Są też korekty po temp. wody i temp. gazu. Jeśli się gazownik lub użytkownik zaweźmie, to da się to bardzo dobrze wystroić. Ja poświęciłem na to trochę czasu i jestem zadowolony z pracy silnika (pracuje równo, nawet gdy nie jest rozgrzany, pali 20% więcej gazu niż benzyny). Obecnie testuję pracę instalacji z ustawioną temperaturą przełączania na 20stC (niżej się nie da) i chyba tak zostawię. Miałem jedną drobną awarię po roku z hakiem od założenia - padł czujnik temperatury wody (koszt ok 50 zł, ale można go naprawić wymieniając termistor za 5zł). Nie skorzystałem z gwarancji, bo za dużo sam pozmieniałem w instalacji i pewnie gwarancję i tak straciłem.
Czy wtryski są głośne... Nie mam porównania, ale u mnie siedzą pod oryginalnym plastikiem silnika i jak maska jest zamknięta, to w zasadzie ich nie słychać. Jak otworzę maskę i zdejmę ten plastik, to faktycznie słychać jakby pstrykanie długopisu. Podobno można zamontować lepsze wtryski i sterownik to ogarnie, np. Dragony, albo nawet Barracudę (oba na ustawieniach Lovato KP), choć przy nowej instalacji raczej nie będzie możliwości dobrania od razu takich wtrysków.
Wiem, że nie powinno się oszczędzać przy montażu, ale miałem problem z tym, że instalacja na dobrych polskich częściach kosztowała 900 zł drożej. Do tego termin u montażysty był bardzo odległy, a miałem zaraz dwa wyjazdy i chciałem już zacząć oszczędzać. Podejrzewałem, że tańszy montaż może się zemścić i tak też się stało - dlatego sam poprawiłem instalację. Wiedzę zdobyłem w dużej mierze na tym forum i w sumie nie żałuję, że wyszło jak wyszło.

Do następnego auta założyłbym raczej komp Tech'a (lub Stag) tylko nie w najniższej wersji, wtryski Alex Barracuda i reduktor KME Tur. Wiele osób jest zadowolonych z pracy takiego zestawu, o ile oczywiście starcza wydajności dla danego silnika.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-11-07, 08:21 


Elektrozawór pewnie ten przy reduktorze,to możliwe,bo zdarza się po przełączeniu na gaz jakby od razu go nie dostawał i się dławi

Ok, nie zaszkodzi wyczyścić trzpień elektrozaworu (powinno się to robić raz na jakiś czas, np. co drugi przegląd), ale moim zdaniem to nie pasuje do objawu przełączania na gaz zimnego silnika, gdy temperatura przełączania jest ustawiona na 60stC. Ja bym jeszcze sprawdził, jakie są odczyty temperatury reduktora i gazu właśnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Możliwe, że któryś z czujników temperatury przekłamuje.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-11-17, 08:43 

Po zmianie ciśnienia powinno się ustawić instalację od nowa, czyli reset mapy, autokalibracja i potem strojenie po korektach paliwowych (najpierw na postoju, potem na drodze). Można też na koniec jeszcze dostroić po wskazaniach sondy AFR, aby podczas przyspieszania nie było za ubogo/bogato. Wtedy instalacja będzie wystrojona perfekcyjnie.
Autokalibrację przeprowadza się na wolnych obrotach (otrzymasz stosowny komunikat na ekranie), na nagrzanym silniku (min 80stC) i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach energii. Dobrze by było, gdyby silnik chwilę (przynajmniej z minutę) popracował na wolnych na benzynie, żeby korekty paliwowe się ustabilizowały. Autokalibracja w smarcie działa tak, że w zasadzie ustawia mapę tylko dla wolnych obrotów, a resztę punktów robi wynikowo (punkty są od siebie stale zależne, wg tej mapy, która była tuż przed autokalibracją - czyli np. jeśli pola w drugiej kolumnie od lewej mają wartości o +2 większe od kolumny pierwszej, to po autokalibracji ta zależność pozostanie, tylko wartości będą inne; stąd zaleca się reset mapy).

Najlepiej zapisz w excelu obecną mapę (da się ją zaznaczyć i skopiować).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-12-27, 12:10 

Po wymianie jednego wtryskiwacza?
Co do zasady raczej się tak nie robi. Lepiej wymienić wszystkie, bo po wymianie jednego może okazać się, że ten nowy jest wydajniejszy od pozostałych.
W aplikacji Lovato jest opcja wyłączania pojedynczych wtrysków, czyli można spowodować, żeby silnik pracował np. na 3 cylindrach na gazie i na 1 na benzynie. Ułatwia to namierzenie usterki.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-10-07, 06:55 

Całkiem nieźle to już wygląda. Wgrywanie ustawień od innego takiego silnika to nie jest dobry pomysł. Silniki będą zużyte w innym stopniu itd., a poza tym nie wiadomo, czy dawca ustawień ma idealnie wystrojoną instalację. Ja bym tego nie robił. Jeśli nie masz możliwości podejrzenia korekt paliwowych z obd, to nieco mniej dokładna metoda strojenia zakłada strojenie wg czasów wtrysku BENZYNY. Wybierasz sobie kilka punktów pomiarowych (wartości rpm), trzymasz na tych obrotach silnik i przełączasz paliwa sprawdzając jednocześnie, jaki jest czas wtrysku benzyny. Ten czas powinien pozostać bez zmian (dla danych obrotów) bez względu na to na jakim paliwie pracuje silnik. Oczywiście daj mu chwilę na ustabilizowanie. Poczytaj na forum, było to już poruszane wraz ze szczegółowym opisem, jak regulować. Pocieszające jest to, że Smart całkiem nieźle działa po samej autokalibracji, która w zasadzie ustawia tylko wolne obroty.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Lovato smart
Napisane: 2016-01-02, 18:57 


Niestety podzespoly lovato nie sa tanie i warto pomyslec nad zamiennikami.


Części Lovato faktycznie nie są najtańsze, ale nie są też jakieś przesadnie drogie (to nie BRC ;) ).
Reduktor RGJ-3.2L kosztuje tylko kilkanaście zł drożej niż KME Tur + elektrozawór z filtrem, a RGJ-3.2L ma w sobie już elektrozawór i filtr, choć jakbym miał wybierać między tymi dwoma, to wolałbym Tur'a (ponoć bardziej odporny na zanieczyszczenia gazu).
Co do wtrysków, to faktycznie Lovato nie warto kupować. Szybsze wtryski Lovato (model KP) kosztują tyle, co wtryski Alex Barracuda, które mają bardzo dobre opinie.

Do reduktorów Lovato istnieją zestawy naprawcze. Nie wiadomo jednak, jaki dokładnie reduktor jest zamontowany. W 2010 roku raczej nie sprzedawano RGJ-3.2L, tylko RGJ-3.2 albo RGJ-3. Każdy z nich ma dedykowany inny zestaw naprawczy chociażby z uwagi na różnicę w zastosowanym filtrze.

Są wątki na tym forum o wtryskiwaczach stosowanych do Lovato Smart. Praktycznie bez przeróbki podchodzą wtryskiwacze Alex Barracuda albo Lpgtech Dragon (oba chodzą na ustawieniu Lovato KP). Można też zamontować te wtryskiwacze pojedynczo, a nie na listwie, wtedy wężyki będą krótsze, ale wymaga to nieco więcej zachodu.

Ceny podzespołów można sprawdzić np. w sklepie PH Jacuś (link na górze strony - po zalogowaniu ceny są odrobinę niższe).


Jest sens regenerować reduktor i listwę wtryskową czy lepiej kupić nową?

Jeśli naprawy i tak będzie dokonywał gazownik, to polecam sprawdzić wątek z polecanymi warsztatami i w wybranym warsztacie zdać się na diagnozę i ew. naprawę.
Listwy wtryskowe rzadko się naprawia. Najczęściej wymienia się na nowe i to w całości, a nie tylko pojedyncze wtryski.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-01-31, 12:33 

Poruszyłeś temat zaworów. Ogólnie jeśli chodzi o zawory, to Z18XER ma regulację realizowaną przez wymianę całych szklanek. Jeśli jednak instalacja gazowa nie jest budżetowa i została dobrze założona i wystrojona, najprawdopodobniej nie trzeba będzie ustawiać zaworów częściej niż na benzynie. Jeżdżąc na lpg zaleca się jednak zajrzeć do nich i pomierzyć luzy 2 razy częściej, niż przy jeździe na samej benzynie. Niektórzy proponują lubryfikację jako cudowny środek na wszelkie dolegliwości związane z luzem zaworów. Jak poczytasz forum, sam dojdziesz do wniosku, że lubryfikacja nie zastąpi dobrego montażu i strojenia, a gdy już masz instalację dobrze zamontowaną i wystrojoną, to lubryfikacja nie będzie potrzebna. :)

A odnośnie instalacji BRC - sam zobacz ceny podzespołów w sklepach internetowych i porównaj je z polskimi odpowiednikami. To tak na wypadek, gdyby się coś popsuło już po okresie gwarancyjnym.
Ogólne większość użytkowników forum promuje polskie rozwiązania.

Jakby to było moje auto, to założyłbym poniższy zestaw, popularny na forum do 4 cylindrowych silników o mocy poniżej 200KM:
- komp Lpgtech Tech 224 (ewentualnie AC Stag Qbox Basic, jeśli montażysta woli produkty AC)
- reduktor KME Tur
- wtryski Alex Barracuda
- filtr fazy lotnej Alex Ultra 360
- węże Parker

PS. Sam jestem w trakcie poszukiwania podobnego auta, tzn. Zafiry A, z silnikiem Z18XE, bo jestem zwolennikiem hydrauliki.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2016-02-22, 23:30 

Nie wiem, które piny trzeba zmostkować, ale wg schematu podłączenia wtrysków benzyny powinno się dać namierzyć odpowiednie kable przy wtyczce do sterownika lpg.

Należy zainstalować aplikację do Lovato. W folderze, gdzie aplikacja zostanie zainstalowana, są schematy, a wśród nich schemat podłączenia wtrysków benzyny wraz z opisem kabli po kolorach.
Aplikacja znajduje się np. tutaj:
http://www.ecoengines.eu/eco_partner/index.php?kat=25_4&pid=e58f468e2d19caf845e76e3da6d92165_825
Strona 1 z 3 [ Znalezione wyniki: 55 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO